Şimdi Ara

Cübbeli Ahmet Hoca Gerçekleri Ortaya Çıkarıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Hak din İslam.



  • You know nothing ahmed
  • Din felsefesi Tanrı'nın varlığına dair argümanları ateistleri dine döndürmek için kullanmak saçma bence. O argümanları öğrense bile yine de kabul etmiyor. Çünkü kâfir kişi için milyonlarca alim bir araya gelse yine döndüremez. Hidayet Allah'tandır. Allah istediği kişiye verir.
    Yoldaki adam dil veya zihin felsefesine dair giriş seviyesinde şey bilse ne olacak? Felsefe çoğu insan için önemsizdir. Popüler bilim iticiliği neyse popüler felsefe iticiliği de odur. Veya felsefeyi entelektüel bir eşik olarak görenler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kitabın meali dna dininin açıklaması yani yaratıcıya İnanmayan kesime öğüt. Hem yaratıcıya inanmayıp hem de kurtuluş ummak böyle olur denmiş. Esasen mesela 4 karı almak eşi dövmek veya zinakar hükümleri bu kimselere öğütlenmiş.

    Bu açıdan özü ateizm denen yaratıcıya İnanmayan inmiş bi kitap.

    Bu durumu Allahu teala biliyor zaten. Bi kısım hikaye ve rivayetlerle algısal bi din oluşturulmuş gibiye benziyor.

    Esasen dna ve onun çoğalımı adına kitabın reddi insanın kendini inkarı dır. Yaratıcı beni kabul etmeyen nihayetinde kendini inkar eder diye son noktayı guranı kerimle koymuşsa benzer.

    Bu durumun tespiti için ilme ve doğru! Yol gösteren insanlara ihtiyaç var. Fazlasına değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Tamam da Din de özünde bir felsefedir sonuçta değil mi? Dinin felsefesi olmaz vahiyle gelir ne demek yav. Yıllardır bu gada alim bu gada filozof boşuna mı uğraşmış, onun içün aziz cemaat, marsa gitmek haramdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Kitabın meali dna dininin açıklaması yani yaratıcıya İnanmayan kesime öğüt. Hem yaratıcıya inanmayıp hem de kurtuluş ummak böyle olur denmiş. Esasen mesela 4 karı almak eşi dövmek veya zinakar hükümleri bu kimselere öğütlenmiş.

    Bu açıdan özü ateizm denen yaratıcıya İnanmayan inmiş bi kitap.

    Bu durumu Allahu teala biliyor zaten. Bi kısım hikaye ve rivayetlerle algısal bi din oluşturulmuş gibiye benziyor.

    Esasen dna ve onun çoğalımı adına kitabın reddi insanın kendini inkarı dır. Yaratıcı beni kabul etmeyen nihayetinde kendini inkar eder diye son noktayı guranı kerimle koymuşsa benzer.

    Bu durumun tespiti için ilme ve doğru! Yol gösteren insanlara ihtiyaç var. Fazlasına değil.
    Gözünü seveyim, şimdi deyince kızıyon ama şu ne demek? Ne dedin şimdi sen burada:

    "Bu açıdan özü ateizm denen yaratıcıya inanmayan inmiş kitap" ?????

    "Bu açıdan özü-ne ateiST denen, yaratıcıya inanmayan-a inmiş bir kitap" yazmak varken neden böyle yazıyorsun?

    Kitabın reddi ve dnanın çoğalımının arasında ne bağlantı var?

    Yanlış anlama hatanı yüzüne vuruyormuşum gibi anlaşılmasın, gerçi hata da değil de şu üslubunu bir düzelt artık yeter lağn. Bir harf fazla basacan, bir virgül fazla koyacan. Okurken ciğerim soluyor her seferinde.




  • Doğru söylemiş, yani okuyacaksın anlayacaksın felsefe yürütmek orada aslında şöyle mi diyor diye akıl süzgecinden geçirmek islam açısından doğru değil.
    Ancak karşı görüşle tartışılmamasını doğru bulmuyorum sen eğer konuna hakimsen her türlü karşı görüşü de bertaraf edersin. Hatta öyle ki inançsız birini bile müslüman yapabilirsin tabii işin sonunda dimyata pirince giderken eldeki bulgurdan olmak da var
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • MANGUTAY kullanıcısına yanıt
    Din farklı bir kavram din felsefesi farklı bir kavram Cübbeli Ahmet bunun ayrımını yapamıyor burada. Din felsefesi dinin temel noktalarıyla ilgili sorgulama yapar sadece. Tanrı var mı? Vahiy mümkün mü?(zamansız bir tanrı için), din dili problemi, dini tecrübe, en makul tanrı tasavvuru nedir, sadece tek bir din mi doğrudur, ölümden sonra yaşam mümkün müdür? vb. sorularla ilgilenir. Bu sorular çok genel sorular din felsefesinin içine girdiğinde mantık(klasik, modal, tutarlılık ötesi), kuantum fiziği, evrimsel biyoloji, zihin felsefesi, epistemoloji, ahlak felsefesi, fizik felsefesi ve metafizik bilmeden din felsefesi yapamıyorsun. Yani din felsefesi en zor alanlardan biri diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 25 Temmuz 2019; 23:5:22 >
  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    O zaman Swinburne ateist bir ailede doğup neden sonradan Hristiyan olmuş? Tanrı argümanları sıradan insanları etkilemese de diriliş argümanı ve teslis lehine ve aleyhine argümanları bilmek çok önemli. İslamı savunmak adına çok önemli özellikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 25 Temmuz 2019; 19:39:54 >
  • Ben onu İslam bazında düşündüm. İslam Pagan topluma geldiğinde direkt olarak, Tanrının birden fazla olamayacağı, doğmayacağı, doğrulmayacağı, yardımcıya ihtiyaç duymayacağı vs vs gibi konulardan Putperest Arapların üstüne gitmiş. Bunlar olursa o Tanrı olmaz, dolayısıyla inancınız fake denmiş. Bunlar zaten felsefi çıkarımlardır. İslamın en büyük şartı ve kendisi bu husus olduğu için, en temel delillerini felsefe üzerine kurmuş bir Dinde felsefe olmaz demek paradoksal bir çıkmazdır. Vahiyle geldiğini kabul etsek bile en nihayetinde Kuranda sürekli düşünmüyor musunuz deyip, üzerine bu ayetleri gönderen bir ilahın kullarını felsefe yapmaya ittiğini görüyoruz. Ahmed reis bilmeden Allaha atar yapıyor aslında

    Onun o ayrımı yapamaması değil, din felsefesi yapılırken kullanılan bazı yol, yöntem ya da ifadeler onun için direk küfür demek. Derdi o.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MANGUTAY -- 25 Temmuz 2019; 16:21:28 >




  • MANGUTAY kullanıcısına yanıt
    İslamın felsefeyi yasakladığını ben de düşünmüyorum ama düşünmüyor musunuz tarzı ayetlerin amacı felsefi sorgulamaya itmek değil. Müslümanların böyle retorikler yaptığını sıkça görüyorum. Kuran bu tür ayetlerde lafzî olarak akletmekten bahsediyor aslında. Burada kastedilen şey felsefe yapmak değil. Ki böyle olmaması çok normal çünkü Kuran Kant, Anselm, Aquinas gibi zeki adamların olduğu bir topluluğa değil putlara tapan bir topluma iniyor. Bu ayetlerdeki mesaj İslam'ın doğruluğu apaçık olsa bile iman etmek bizim bileceğimiz iş diyen müşriklere veriliyor. Yani akletmek kavramı orada müşriklerin kalbine vurgu yapıyor aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 25 Temmuz 2019; 19:27:47 >
  • Ben anlamadım şimdi bu adamı...
    Din felsefesi diye birşey vaar? Ya da en azından felsefede din konusu var. Açın lise felsefe kitaplarınızı bakın. Kitabın en son ünitelerinde din felsefesi konusu vardır ve...

    "Tanrının varlığını kabul etmeyenler"
    "Tanrının varlığını kabul edenler"
    "Tanrının var ya da yok oluşunun bilinemeyeceğini söyleyenler" diye üç ana akım var.

    Nası yani "din felsefecisi diye bişey olmaz"?

    Haaa dur dur dur... Felsefe denilince bunlar felsefeyi kafirce birşey olarak nitelendirirler ekseri. Ordan geliyor bu düşünceler. Bizim köyde de felsefe öğretmeni dedin mi "atayis" deniyor direkt.

    Takılmayın bunlaraaaaaa...
  • Basic seviyede felsefedir yine o felsefe yapması için Kant olması gerekmiyor adamın Bir şeyin varlığını, nedenini, kaynağını araştırmanın adı o dönemlerde felsefe oluyor. Metafiziğin deneyini yapamayacaklarına göre. Hani o ayetler akıllı bir adam için çok derin çıkarımlara da sevk edebilir, aptal biri için en alt seviyede düşünmeye de sevk edebilir. Bir Ali var bir de Ebu Cehil var anlatabiliyor muyum. Ben o düşünmüyor musunuz gibi ifadelerin sırf lafta ya da kalbe yönelik olarak seçildiğini düşünmüyorum. Peygamber bunları etrafındakilere eski inançlarıyla kıyasla anlatıyor. 30-40 yaşına gelmiş ve o yaşına kadar çok tanrılı dine inanmış birini, dininden çevirmen için ve tek bir tanrıya inandırman için, eski dinini sorgulatman gerekir sonuçta. Bunun yolu da felsefeden geçiyor. Orada bir paganın kafasındaki kliklere oynuyorlar. Kilit noktaları dürtüklediğin zaman gerisi geliyor zaten.

    Pagan Arap Dini de bir felsefe. Adamlar etraflarındaki doğal süreci sorgulayıp bu şekilde açıklama getiriyorlar. İslam o felsefeye karşı yeni cevaplar geliştiriyor ve bunu da dönem insanına sunuyor.

    Orada Cübbeli Ahmedin karşı çıkması, müslümanların temelde Hint ve Yunan felsefesiyle karşılaşıp bunu İslama uygulamak istemesi. Onun felsefeden anladığı o. Bu iki kaynaşmanın sonucunda ortaya Vahdet-i Vücut gibi İslam içinde tenkit edilen ve karşı çıkılan fikirler doğdu zamanında. Her şey Allahtan bir cüzdür ben de Allahın bir parçasıyım dolayısıyla ben de Allahım gibi fikirler mevcut o İslam aydınlanması dönemlerinde. Bunlara da tenkitler yazılıyor. O tenkitlerin ulaştığı en son nokta da Gazalinin meşhur anti felsefik eserleri. O gün bu gündür, sakallı cübbeli kesimin felsefeye bakış açısı budur.

    Tabi "Gazalinin aslında Felsefeyle alıp veremediği yok, o bu gibi ifadelere karşı mücadeleye girişti" diyen de var.




  • "Akıl ve mantıkla din olur mu yav?"

    Dini özetlemiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY

    Basic seviyede felsefedir yine o felsefe yapması için Kant olması gerekmiyor adamın Bir şeyin varlığını, nedenini, kaynağını araştırmanın adı o dönemlerde felsefe oluyor. Metafiziğin deneyini yapamayacaklarına göre. Hani o ayetler akıllı bir adam için çok derin çıkarımlara da sevk edebilir, aptal biri için en alt seviyede düşünmeye de sevk edebilir. Bir Ali var bir de Ebu Cehil var anlatabiliyor muyum. Ben o düşünmüyor musunuz gibi ifadelerin sırf lafta ya da kalbe yönelik olarak seçildiğini düşünmüyorum. Peygamber bunları etrafındakilere eski inançlarıyla kıyasla anlatıyor. 30-40 yaşına gelmiş ve o yaşına kadar çok tanrılı dine inanmış birini, dininden çevirmen için ve tek bir tanrıya inandırman için, eski dinini sorgulatman gerekir sonuçta. Bunun yolu da felsefeden geçiyor. Orada bir paganın kafasındaki kliklere oynuyorlar. Kilit noktaları dürtüklediğin zaman gerisi geliyor zaten.

    Pagan Arap Dini de bir felsefe. Adamlar etraflarındaki doğal süreci sorgulayıp bu şekilde açıklama getiriyorlar. İslam o felsefeye karşı yeni cevaplar geliştiriyor ve bunu da dönem insanına sunuyor.

    Orada Cübbeli Ahmedin karşı çıkması, müslümanların temelde Hint ve Yunan felsefesiyle karşılaşıp bunu İslama uygulamak istemesi. Onun felsefeden anladığı o. Bu iki kaynaşmanın sonucunda ortaya Vahdet-i Vücut gibi İslam içinde tenkit edilen ve karşı çıkılan fikirler doğdu zamanında. Her şey Allahtan bir cüzdür ben de Allahın bir parçasıyım dolayısıyla ben de Allahım gibi fikirler mevcut o İslam aydınlanması dönemlerinde. Bunlara da tenkitler yazılıyor. O tenkitlerin ulaştığı en son nokta da Gazalinin meşhur anti felsefik eserleri. O gün bu gündür, sakallı cübbeli kesimin felsefeye bakış açısı budur.

    Tabi "Gazalinin aslında Felsefeyle alıp veremediği yok, o bu gibi ifadelere karşı mücadeleye girişti" diyen de var.
    Gazalinin tasavvufla alıp veremediği yoktu

    İbni rüste falan diss atıp duruyor sadece




  • Felsefe sonucu itibariyle nefis terbiyesini telkin eder. Bu açıdan terbiye edilmemiş nefis küfrü ve hakikatı görüp bile bile küfrü tercihe sonuçlanabilir.

    Düşünmeyin denemez ancak hakkını ifa edemediğin tefekkür seni ilahiyata karşılaştırma anında bitirir.

    Esasen düşündü kahrolası düşündü çıkış bulamadı Sahir dedi ayet mealini bilmeden İslam felsefeyi ne şekilde desteklemiş anlaşılamaz kanaatindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Gazali did nothing wrong kardeşim
  • Başka mesajda yazdım. Gazali Farabi ibni rüşd gibi muallimleri kabul etmek saygı duymak mihenk taşı demek başka bu adamlar olmasa kafanın içinde çiçek yetiştirecektik ha dikkat et başka bi şey.

    Ben sırf dnayı okuyarak dinleri bilimi felsefeyi çözümseyebiliyorum. İyi bir biyolog da bu şekilde çözüm üretebilir.

    Düşünme işini tekele vermek biraz dumanlı kafaya neden oluyor. Misal ben içiyorum sen bi hoş oluyorsun gibi.

    ............

    Başkasının kafasında yaratıcı aranmaz. Yaratıcı yaratıcının zatından aşağıya doğru aranır.

    İnsandan ilaha gitmek ilahı insanın dışında bir yere koymaz. Zaten insan denen şeyi bile tanımlayamamış adamların felsefesi de safsatadır. Net bi şekilde topraktan yaratılan şey yani bitkiler insan olmalıdır. Kitabı okuma özürlüsü adamın din feylosofu diye yutturulması da uber acayip bi şey. Bizde sonradan öğrendik de öğrendiğimizde de real filozofuz da demedik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aman hocam sakin gelin toplum buna hazır değil
  • Cübbeli ahmet ve digerleri günümüzün ebu cehilleridir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.