Şimdi Ara

★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
5
Favori
22.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    lpg 2.70 TL
    benzin 4.70 TL

    senede 10binde yapsak lpg karlı be usta

    Keşke gözüken gibi, 1e1 fark olsa

    Valla! Lpg kit'ini, Ruhsat masraflarını ve her yıl, bakım ve yıllık benzin masrafını "birisine yıkabilirsek" o zaman süper...

    Yoksa! 10.000km hesabında, 28-30 ay kadar amorti HAYAL.

    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)


    23-24.000km ye 12Ay anca amorti ediyor.

    Alıntıları Göster
    aynı hesabı dizel içinde yapacak biri varmı forumda caceba :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    aynı hesabı dizel içinde yapacak biri varmı forumda caceba :)

    Alıntıları Göster
    Yapıverdim. Alt yapı olunca, yapması çok kolay oluyor.

    1.3 Astra Edition / 1.6 Astra Edition.
    Benzinli dizel farkı 7.500TL

    Benzinli şehir içi 9lt şehirdışı 6lt
    Dizel şehiriçi 6lt şehirdışı 4.5lt yazdım( kafadan attım). Sadece 13.000km şehir içi + 2.000km şehir dışı hesabı yaptım
    bakım masrafları farkını yada başka masrafları bilmediğim için dikkate almadım.


    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)

    Bu 10.000km şehir içi +2.000km şehir dışı sonucu;
    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)


    Bu da 17.000km şehir içi + 3.000Km şehir dışı sonucu;
    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 27 Aralık 2012; 22:19:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Yapıverdim. Alt yapı olunca, yapması çok kolay oluyor.

    1.3 Astra Edition / 1.6 Astra Edition.
    Benzinli dizel farkı 7.500TL

    Benzinli şehir içi 9lt şehirdışı 6lt
    Dizel şehiriçi 6lt şehirdışı 4.5lt yazdım( kafadan attım). Sadece 13.000km şehir içi + 2.000km şehir dışı hesabı yaptım
    bakım masrafları farkını yada başka masrafları bilmediğim için dikkate almadım.


    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)

    Bu 10.000km şehir içi +2.000km şehir dışı sonucu;
    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)


    Bu da 17.000km şehir içi + 3.000Km şehir dışı sonucu;
    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)


    Alıntıları Göster
    yarı yarıya fark var nerdeyse banamı öyle geldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    yarı yarıya fark var nerdeyse banamı öyle geldi

    15.000km için %40-45 gibi.

    Ama! fiyat farkının oluşturduğu durum sonucunda, 1. 2. 3. yılın sonunda yapılana bakmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    yarı yarıya fark var nerdeyse banamı öyle geldi

    15.000km için %40-45 gibi.

    Ama! fiyat farkının oluşturduğu durum sonucunda, 1. 2. 3. yılın sonunda yapılana bakmak lazım.

    ortalam 3 yılda 100bin km falan yapıyoruz işte diyelim =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    yarı yarıya fark var nerdeyse banamı öyle geldi

    15.000km için %40-45 gibi.

    Ama! fiyat farkının oluşturduğu durum sonucunda, 1. 2. 3. yılın sonunda yapılana bakmak lazım.

    ortalam 3 yılda 100bin km falan yapıyoruz işte diyelim =)

    3 yıl/ 90.000km

    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)


    3 yılın sonunda dizel için verdiğimiz para fazlası ile çıkmış oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    Üstad %100 uyumlu..
    Markası Landirenzo..
    Landirenzo turbo kit olarak adı telaffuz ediliyor..
    Ayrıca otomatik yağlama sistemi eklenecek..(valvecare gibi..)
    Haa araç turbo olmasından dolayı büyük boy buharlaştırıcı, uygun enjektör, en az 8mm.`lik bakır boru ve 1.6 180 Turbo İnsignia`lar için özel olarak programlanmış ECU..Bunun dışındaki diğer materyaller ŞİTANDART

    Malumunuz üzere Opelin sübapları magnezyum alaşımlı..
    Bu sübaplarda zamanla deforme oluyor LPG`den dolayı..
    Bu durum sadece Opel`de değil bilindiği üzere Cruze içinde geçerli ki zaten aynı motoru kullanıyorlar..

    Ayrıca Opel ile Landirenzo arasında yapılan anlaşma gereği;
    1-LPG takılacak araçların 10bin km.`yi geçmemiş şartı aranmakta..
    Eğer 10bin km.`yi geçmiş ise Opel fabrikasından ONAY alınması gerekiyormuş..
    2-Sübap yağlama meselesi..Bu şartı Opel istiyor çünkü sübaplar zamanla deforme oluyor..
    3-LPG takılan her Opel aracı elbette garanti dışı kalıyor ancak motor garantisini Landirenzo firması veriyor..
    2 yıl veya 100bin km. hangisi önce gelirse..
    4-Landirenzo bayisi ile araç sahibi arasında sözleşme yapılyor. Bu sözleşmeyi tam olarak okuma fırsatım olmadı ama göz ucuyla görebildiklerim şunlar;
    -Herşeyden önce LPG`nin ruhsata işletilmesi gerekiyor garantinin başlaması için..
    -LPG sisteminin ve yağlama sisteminin periyodik bakımlarının Yetkili Landirenzo servislerinde yapılması gerekiyor..
    -Sübaplardan kaynaklı her türlü arıza değişim vs. Landirenzo tarafından karşılanacağı gibi 2 sayfalık taraflarca imzalanacak bir sözleşme..

    Aracım 9000 km.`de..
    Garantisinin bitim tarihi 2013 Ekim ayı..
    Takılacak tüp anlaşmalı Landirenzo markası..
    Zaten ruhsata işleteceğiz..
    Aracın periyodik bakımları için OPel yetkili servisini kullanmayı kesin düşünüyorum..
    Ayrıca LPG`nin bakımlarını zaten tüpü takan yere yaptıracağım..

    Ee geriye beni zorda bırakacak çok fazla bi seçenek kalmamış görünüyor..

    Makina mühendisi ile görüşmem sırasında net olarak %40 tasarruf elde edersin dedi..

    Şimdi gelelim efsaneleşmiş tasarruf hesabına..

    Araç ortalama 9 litre yaksın..
    Benzinin litresinide 95 oktan olarak 4,85 TL diyelim..
    Şimdi: 9 litre x 4,95 / 100 km. dediğimizde = 0,44 KRŞ çıkmaktadır..
    Net %40 tasarruf edeceğimize göre 0,44KRŞ`tan % 40 düşersek, km.`de 0,17 KRş tasarruf elde ederiz ve ortalam tüketim değerimiz 0,27 KRŞ`a iner..
    KM başına 0,17 KRŞ tasarruf ettiğimize ve yılda yaklaşık 15bin km. yol yaptığımıza göre;
    1 yılda elde edeceğimiz tasarruf tutarı 0,17KRŞ x 15000 km. = 2.550,00 TL olmaktadır..
    Benim LPG masrafım (montaj, işçilik,muayene, ruhsat vs.) ne olarak sorusuna yanıt ise;
    2050 TL LPG montajı (otomatik yağlama sistemi DAHİL)
    250 TL muayene + ruhsat işleri
    Toplam 2.300,00 TL`den oluşmaktadır..
    Durumum ne kadar DUYGUSAL olduğu açıkça bu hesapla ortaya çıkmaktadır..

    Edit: Tüketim hesaplamasını hala bilmeyenler için izahatı yapılmıştır..


    %40 net tasarruf zor. Hatta! imkansız...

    2. Cruze'u alırken biraz araştırma yapıp, ortaya böyle bir tablo çıkartmıştım.
    Senin yazdığın değerleri girince bu ortaya çıkıyor.
    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)

    ek...
    Sadece! 15.000km de harcanan benzin lpg farkı oarantısı %24 yapıyor.
    Diğer föktörlerde( kit+ruhsat+benzin+bakım) işin içine girdiğinde İlk yıl gerçekleşen benzin/lpg kar farkı,
    ancak! 3. yılın sonunda aynı yere gelmiş gözüküyor.

    3. yıl sonu elde edilen kar: 1.680tl.....


    hesap içine bakım ve tüketilen yıllık benzin masrafını da(1 depo gibi) her yıl eklemek gerekli.
    Bu ek masraf ruhsat yada kit gibi bir süre sonra bitmiyor, sürekli gerçekleşiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 21 Şubat 2013; 14:46:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    Yanlışım varsa düzeltin lütfen..

    km.`de 0,45Krş tüketim ile 15000km yol alırsak, toplam 6.750TL`lik benzin harcamış oluruz..
    km.`de 0,27Krş tüketim ile 15000km yol alırsak, toplam 4.050TL`lik LPG harcamış oluruz..

    Bu iki tutar arasındaki fark ise yaklaşık %60 olmuyor mu?

    Yanlış! çünkü yukarıdaki hesaba göre 9lt benzin tüketen araç 10lt lpg tüketmiş oluyor.
    Gerçekte ise "LPG normal tüketime göre %20 fazla yakar" hesabından yola çıkarsak...
    (0.45krş benzin 9.1lt yapar. %20 fazla olsa 10.92lt lpg yapar)

    LPG türeticisi yada montajcısı olaya sadece lpg'nin verdiği kar olarak bakar ve genel olarak "%40 tasarruf olur" ibaresini kullanırlar.
    Bu lpg cilerin sitelerindeki hesaplamalarda sadece %40 hesabı yapar. Çünkü onlar sadece, kendi tarafı ile ilgilenirler.


    İki değer arasındaki fark doğruyu vermiyor. Kit+ruhsat+benzin+bakım masraflarıda bu hesaba dahil edilmeli.
    Sonuç olarak tasarruf adına verilen her TL hesaba girmeli ki doğru bulunsun.

    Hesabı 1yıl üzerinden değil de 3 yıl üzerinden yapalım_________________

    100km/10.9lt lpg tüketimi oluyor ise, (15.000/100= 150) x 10.92lt = 4.586TL yapar

    3yıl 45.000km benzin: 6.756 x 3 = 20.268TL.....

    3yıl 45.000km lpg: 4.586 x 3 = 13.758TL.....
    (2.030TL lpg kiti + 300TL ruhsat + 350TLx3 =1.050TL ( yıllık 50tl lpg bakımı + yıllık 1 depo benzin 300TL x 3 yıl )

    13.758TL + 3.380TL = 17.138TL

    20.268 Benzin - 17.138 lpg tüketimi+masraflar = 3.130TL üç yıllık kar

    20.268tl ile 17.138tl arasındaki oran : %15,5


    Yani! 3. yılın sonuna kadar gerçekleşen reel kar oranı % 15,5 olur.


    İki pompa arasında(benzin/lpg) gözüken 15krş fark, diğer masraflar da hesaba eklenip km deki krş hesabından çıkarıldığında 8krş eder...

    Yani! 3 yıl boyunca her 1km de 8krş kar sağlanır...
    3yıldan sonra lpg kiti+ruhsat masrafı işin içine girmeyeceği için, sadece yıllık harcanan benzin ve bakım hesabı ile kabaca 13krş olur...


    Bu hesabın içinde bulunan tüm verileri hazırlamış olduğumuz tabloya girdiğimide -ki sadece benzin ve lpg fiyatı güncelliyor ve
    lpg kiti ruhsat masrafı gibi kalemleri de güncellediğimizde ortaya çıkan sonuç aynı oluyor.

    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)




    Her aracın montajından ve ayarından doğan tasarruf oranı farklılık gösterebilir. Araç ve lpg uyumu krş farklılıkları gösterince
    3 yıllık hesaplamaların sonucunda küçük farklılıklar da ortaya çıkar/çıkabilir

    (10lt benzin tüketen araç %20 ye göre 12lt lpg tüketir. Fakat! daha iyi uyumlu kit ve ayar ile 11.6ltlpg de tüketebilir.
    Bu arada oluşabilecek 0.4lük sapmalar hesaplarda küçük oynamalar yapabilir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 21 Şubat 2013; 22:02:16 >




  • Hesaplar ana konuda kaybolmasın diye, buraya taşıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    valla ne desem bilemedim..
    azmine hayran kaldım..

    yazdıklarını okuyunca ne pok yemeye lpg işine girdim demekten kendimi alamıyorum

    ama haklısın..hesap ortada..genede sonuç olarak bu lpg işi karlı bir iş..
    senin gibi dibine kadar inmektense km.`de benzin ile lpg tüketimi arasındaki farkı kar olarak bilmek, benim gibi düz bir adam için yeterli olacaktır..
    yoksa gerisi başımı ağrıtır

    Ben 2. cruze'u alırken "lpg takatırayım mı acaba?" durumuna girmiştim. Bir hafta kadar araştırdım, okudum, ustalarla konuştum.
    Ortaya bazı hesaplar çıktı. İlk önce kaba hesaplar yaptım. Sonra basitçe formülleyip bu tabloyu yaptım. Hizmete sundum

    Baktım ki! 10.000km yapıyorum, 3. yılın sonunda bana "dişe dokunur" birşey vermiyor. Tamamen aklımdan sildim.

    Uzun süre ve fazla km yapan arkadaşlar için LPG iyi bir alternatif. Hesabına uyuyor ise fazla zaman kaybetmeden taktırması lazım.

    Mesela; 15.000km hesabından, senin için kar durumu 3. yıl sonunda 3.130TL. Ama! bakarsın yılda 17.000km yaparsın.
    Bu durumda, Hem 3 yılda 6.000km fazla yapmış oluyorsun hemde kar durumu 3. yıl 4.000TL oluyor. Gibi....

    Kit ve ayar durumu da mükemmele yakın olsa %20 fazla yakar hesabı " %18 olur "a dönüşse. 4.500 olur. Gibi...

    Kitin arabaya olan uyumu/montaj/ayar Bu aldığımız "%20 fazla yakar" durumunu değiştirebilir. %2'lik düşüş bile fark sağlar....
    Km arttıkça, yapılacak kar artıyor. Tam Araç/kit/ayar uyumu da sağlanırsa bir miktar daha artış olabilir...

    Herkese kolay gelsin.




  • Arkadaslar Euro v motorlu 1.6 16v cruze'a çelik subap ve subap yatagi takilmasi lpg uyum sorununu tamamen ortadan kaldirir mi? Yoksa subaplarin ve yataklarin çelik olanlarla degistirilmesi subap sorununun cikmasini mi erteler. Subaplar ve yataklari çelik olanla degistirilmesi halinde lpg kitinin düz veya yaglamali olmasinin bir farki olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    Arkadaslar Euro v motorlu 1.6 16v cruze'a çelik subap ve subap yatagi takilmasi lpg uyum sorununu tamamen ortadan kaldirir mi? Yoksa subaplarin ve yataklarin çelik olanlarla degistirilmesi subap sorununun cikmasini mi erteler. Subaplar ve yataklari çelik olanla degistirilmesi halinde lpg kitinin düz veya yaglamali olmasinin bir farki olur mu?

    Aslında! motor LPG ile tam uyumlu çalışıyor. Tek sorun subaplar. Bu subapların çelik olanlar ile değişmesi ile tek olumsuzluk olan
    subap sorunuda tamamen bitmiş oluyor. Yağlama falan zaten hikaye. Önemli olan; iyi bir usta/iyi bir montaj/iyi bir ayar. Lpg kiti
    atiker de olsa fark etmez....

    Ben olsam uygun olan kitlerden birisini -mesela Lovato- taktırır. Subap sorunu çıktığında da çelik subap ile işi bitirirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 5 Nisan 2013; 12:19:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    Arkadaslar Euro v motorlu 1.6 16v cruze'a çelik subap ve subap yatagi takilmasi lpg uyum sorununu tamamen ortadan kaldirir mi? Yoksa subaplarin ve yataklarin çelik olanlarla degistirilmesi subap sorununun cikmasini mi erteler. Subaplar ve yataklari çelik olanla degistirilmesi halinde lpg kitinin düz veya yaglamali olmasinin bir farki olur mu?

    Aslında! motor LPG ile tam uyumlu çalışıyor. Tek sorun subaplar. Bu subapların çelik olanlar ile değişmesi ile tek olumsuzluk olan
    subap sorunuda tamamen bitmiş oluyor. Yağlama falan zaten hikaye. Önemli olan; iyi bir usta/iyi bir montaj/iyi bir ayar. Lpg kiti
    atiker de olsa fark etmez....

    Ben olsam uygun olan kitlerden birisini -mesela Lovato- taktırır. Subap sorunu çıktığında da çelik subap ile işi bitirirdim.

    Aslinda merak ettigim su; lpg'nin isisi çelik subaplara da uzun sürede zarar verir mi? Vermeyecegini tahmin ediyorum. Ayrica bu Euro v motorlarin lpg sonunda zarar goren tek parcalari subaplar ve yataklari mi, yoksa pistonlar ve yanma odasi da yüksek isiya dayaniksiz mi ve bu nedenle Euro v motorlarda celik subap olsa dahi yaglamali sistem pistonlar ve diger parcalar icin tercih edilmeli mi? Ben celik subap takilmasi halinda yaglamali sistemin gereksiz oldugunu düsünüyordum ancak cruze forumunda baska bir konuda celik subap olsa dahi sorun olacagini soyleyen usta oldugunu okudum, kafam karisti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    Arkadaslar Euro v motorlu 1.6 16v cruze'a çelik subap ve subap yatagi takilmasi lpg uyum sorununu tamamen ortadan kaldirir mi? Yoksa subaplarin ve yataklarin çelik olanlarla degistirilmesi subap sorununun cikmasini mi erteler. Subaplar ve yataklari çelik olanla degistirilmesi halinde lpg kitinin düz veya yaglamali olmasinin bir farki olur mu?

    Aslında! motor LPG ile tam uyumlu çalışıyor. Tek sorun subaplar. Bu subapların çelik olanlar ile değişmesi ile tek olumsuzluk olan
    subap sorunuda tamamen bitmiş oluyor. Yağlama falan zaten hikaye. Önemli olan; iyi bir usta/iyi bir montaj/iyi bir ayar. Lpg kiti
    atiker de olsa fark etmez....

    Ben olsam uygun olan kitlerden birisini -mesela Lovato- taktırır. Subap sorunu çıktığında da çelik subap ile işi bitirirdim.

    Aslinda merak ettigim su; lpg'nin isisi çelik subaplara da uzun sürede zarar verir mi? Vermeyecegini tahmin ediyorum. Ayrica bu Euro v motorlarin lpg sonunda zarar goren tek parcalari subaplar ve yataklari mi, yoksa pistonlar ve yanma odasi da yüksek isiya dayaniksiz mi ve bu nedenle Euro v motorlarda celik subap olsa dahi yaglamali sistem pistonlar ve diger parcalar icin tercih edilmeli mi? Ben celik subap takilmasi halinda yaglamali sistemin gereksiz oldugunu düsünüyordum ancak cruze forumunda baska bir konuda celik subap olsa dahi sorun olacagini soyleyen usta oldugunu okudum, kafam karisti.

    Alıntıları Göster
    Bu Euro5 EcoTech motorun tek sorununun subap olduğu ve çelik subapların bu sorunu tamamen bitirdiği söyleniyor.
    Servis müdürünün ve ustaların aktardığı bu şekilde. Haa! sonradan yapılan çelik subap mantaj ve tamirinden kaynaklı aksaklıklar
    yüzünden "tam verim alınamayan araç da oluyor" diyenler de var. O yüzden bu işi bilen birisini bulmak en önemli durum.

    Bu motorda subaplar uyumlu olsa, geri kalan çıkabilecek tek olumsuzluk, dediğim gibi; kit/montaj/usta uyumudur.
    Bu uyumu yakalayamayınca subap olmaz; ayar sorunu olur, çekiş sorunu olur, montaj sorunu olur vs.

    Bu tür Ecotech motorlara "Tam uyumlu, yağlama olursa subap sorunu kesinlikle yok. Hiç bişey olmaz" diyen usta da var...

    Usta var Ustacık var. Ustayı bulmak önemli.




    Opel de yada Chevrolet de 1.6 Ecotech motoru kullanan Yüzbinlerce kullanıcı var...
    Bu araçların yarısının lpg'li olduğunu varsayarsak, % kaçı subap sorunu yaşayıp tamir yöntemine gitmiştir? Bilemiyorum!..............

    Ama! Ortalarda "subap yaptırdım. Olmadı, yandım, bittim" diye haykırıp, çığlık atan pek kişi yok...




    Lpg ile uyumlu olduğu söylenen Honda da tam olarak sorunsuz değildir.
    40.000de bir yapılan manuel subap ayarları, lpg uygulaması sonrasında 20.000'e hatta bazı servislerce 10.000'e çekilmektedir.
    Sürekli subap ayarı yapılan araç, maksimum sürede sorun çıkarttığı için "sanki" hiç sorun olmuyormuş durumuna dönüştürülmektedir.
    Yani! 100.000leri deviren motorda çıkan aynı sorun. Sorun muşş gibi algılanmamaktadır.



    LPG ile kullanılmak istenen araçlarda bazı sorunlar çıkabilir/olabilir. LPG den yapılan kar oranı bunu gözardı ediyor ise sorun yoktur.
    Yok! benim kafam rahat osun, lpg falan beni sıkar, uğraşamam diyen; dizel araç tercih etmeli. Peki! Onun sorunu yok mu?

    ŞANS.....

    edit.cümle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 5 Nisan 2013; 20:00:46 >




  • Sayin panther, aklima birsey geldi.
    Yeni civic de Euro v motor büyük ihtimal. Simdi honda sitesinden baktim, lpgli eco civic ile benzinli arasinda 640 tl fark var, her donanimda ayni. Fiyat listesinin altinda eco (lpgli) fiyatlarina lpg kitinin dahil olmadigi yaziyor, yani aradaki 640 tl'lik fark motorun lpg'ye uyumlu hale getirilmesi (bence subap ve subap yatagi degisimi) icin aliniyor. Bir honda bayiinden eco ile normal arasindaki farki ogrenicem, bence % 99 subaplar ve yataklari farkli. Buna gore; bence cruze'a (aslinda tüm euro v motorlara) celik subap ve yataklari takilmasi lpg sorununu tamamiyle cözer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    Sayin panther, aklima birsey geldi.
    Yeni civic de Euro v motor büyük ihtimal. Simdi honda sitesinden baktim, lpgli eco civic ile benzinli arasinda 640 tl fark var, her donanimda ayni. Fiyat listesinin altinda eco (lpgli) fiyatlarina lpg kitinin dahil olmadigi yaziyor, yani aradaki 640 tl'lik fark motorun lpg'ye uyumlu hale getirilmesi (bence subap ve subap yatagi degisimi) icin aliniyor. Bir honda bayiinden eco ile normal arasindaki farki ogrenicem, bence % 99 subaplar ve yataklari farkli. Buna gore; bence cruze'a (aslinda tüm euro v motorlara) celik subap ve yataklari takilmasi lpg sorununu tamamiyle cözer.
    3.000tl de lpg kit fiyatı var. 640TL lik fiyat farkı da risk'i şimdiden satın almanın bedeli. Olsa gerek!...
    Zaten dediğim gibi subap ayarlarını bakım periyodlarına çekiyorlar. Böylelikle süre maksimuma uzuyor.
    Yada erken müdahale tamir maliyetlerini minimuma düşürmüş oluyorlar. Zaten kontrol altında tutabildikleri
    birşeyi para karşılığı resmileştirmiş olmuşlar. Bana göre; "para sızdırmanın başka yolu".

    Elegance Eco* Otomatik Vites 1.6 Benzinli/LPG 56.575 + 3.000lpg = 59.575TL
    Cruze NB 1.6 Sport Plus AT 42,260 TL + 2.000lpg = 44.260TL + ek SR 1.300 = 45.560TL

    fark...14.000TL..

    O N D Ö R T B İ N T Ü R K L İ R A S I



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 5 Nisan 2013; 20:21:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    3.000tl de lpg kit fiyatı var. 640TL lik fiyat farkı da risk'i şimdiden satın almanın bedeli. Olsa gerek!...
    Zaten dediğim gibi subap ayarlarını bakım periyodlarına çekiyorlar. Böylelikle süre maksimuma uzuyor.
    Yada erken müdahale tamir maliyetlerini minimuma düşürmüş oluyorlar. Zaten kontrol altında tutabildikleri
    birşeyi para karşılığı resmileştirmiş olmuşlar. Bana göre; "para sızdırmanın başka yolu".

    Elegance Eco* Otomatik Vites 1.6 Benzinli/LPG 56.575 + 3.000lpg = 59.575TL
    Cruze NB 1.6 Sport Plus AT 42,260 TL + 2.000lpg = 44.260TL + ek SR 1.300 = 45.560TL

    fark...14.000TL..

    O N D Ö R T B İ N T Ü R K L İ R A S I


    Alıntıları Göster
    Genelde konuşulan çelik subapta taktırsanız bir süre sonra bunların da uzadığı. http://forum.donanimhaber.com/m_60718229/tm.htm detaylı bir konu var, bu Ulaş-ım arkadaşın bir kaç tane farklı konuda bazı önemli tespitleri de var ama tek tek hepsini bulamadım şimdi. Ayrıca bu 1300 lira dediğimiz subap değiştirmeye, subap yatağının da değişmesi dahil midir? Bence LPG işine vs. girilecekse hiç uğraşmamak lazım benzinli araçla. Yok LPG bakımıydı, yok sızdırmazlık raporuydu, yok subap değişimiydi, vs. derken astarı yüzünden pahalıya gelen bir olay, tabi zamanınız kıymetliyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    Genelde konuşulan çelik subapta taktırsanız bir süre sonra bunların da uzadığı. http://forum.donanimhaber.com/m_60718229/tm.htm detaylı bir konu var, bu Ulaş-ım arkadaşın bir kaç tane farklı konuda bazı önemli tespitleri de var ama tek tek hepsini bulamadım şimdi. Ayrıca bu 1300 lira dediğimiz subap değiştirmeye, subap yatağının da değişmesi dahil midir? Bence LPG işine vs. girilecekse hiç uğraşmamak lazım benzinli araçla. Yok LPG bakımıydı, yok sızdırmazlık raporuydu, yok subap değişimiydi, vs. derken astarı yüzünden pahalıya gelen bir olay, tabi zamanınız kıymetliyse.

    Alıntıları Göster
    yukarı tükürsek bıyık aşağı tükürsek sakal... Emperyalist şirketler zavallı insanlarımızın yıllarca çalışıp didinip ettikleri paraları kolayca savurmak için elden geleni yapıyorlar ve başarıyorlarda helal olsun ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    Genelde konuşulan çelik subapta taktırsanız bir süre sonra bunların da uzadığı. http://forum.donanimhaber.com/m_60718229/tm.htm detaylı bir konu var, bu Ulaş-ım arkadaşın bir kaç tane farklı konuda bazı önemli tespitleri de var ama tek tek hepsini bulamadım şimdi. Ayrıca bu 1300 lira dediğimiz subap değiştirmeye, subap yatağının da değişmesi dahil midir? Bence LPG işine vs. girilecekse hiç uğraşmamak lazım benzinli araçla. Yok LPG bakımıydı, yok sızdırmazlık raporuydu, yok subap değişimiydi, vs. derken astarı yüzünden pahalıya gelen bir olay, tabi zamanınız kıymetliyse.

    *Kabaca okudum; çelik subap sonrası uzama durumu, "bir motor ustasının verdiği beyana dayalı"...
    Bunu ustanın ve tek bir söyleminin "referans alınıp değerlendirilmesi ne kadar doğru bilemedim?"
    Zaten "muşş" lu konuşulmuş. Kesin bilgiyi ifade etmiyor...

    *Astranın subap sorunu varmış servis subapları değştirmiş. Ama! servs orjinal parça takmış. Yani çelik subap değil...
    50-60.000km lerde tekrar oluşması muhtemel bir duruma dönüşüyor.

    *Lpg için servisler "garanti kapsamı devamı için" bayi çıkışlı garantili ibaresini kullanıyorlar.
    Lpg takıldığından itibaren, motor garanti kapsamı dışına çıkıyor ve lpg'ci garantisine giriyor. Tabi ki! yazılı belge var ise

    *Servis garantili lpg diye birşey yoktur. Aracı "0" alıp hemen lpg montajının yapılması demek, bayinin sorumluluğu demek değil...

    Bizde araç aldık. Araştırdık. Olmadığını yada sorunları olduğunu gördük. Lpg cinin siğorta poliçesini bile isteyip maddeleri okuduk.
    Bu aşamada lpg taktırmak yada taktırmamak kendi insiyatifimize kalan bir durum olmuş...

    Gidip körü körüne gidip lpg montajı yaptırmadık...
    Hele hele!"bayi garantili lpg montajı" lafına hiç kanmadık...

    Burada yapılan, baştan araştırılmadan yapılan bir durumdan dolayı "sonradan" serzenişte bulunmak...
    Kimseye silah zoru ile birşey yaptırılmıyor. Biraz bilinçlenip ön araştırma yapmak lazım -ki sonradan gereksiz bıdı bıdı etmemek için.




  • Celik subap ve yatak degisimi sonrasinda lpg'nin halen sorun cikaracagi bana hic mantikli gelmiyor. Kötü iscilik ve kit haric tabi, kotu iscilikle hitler motor bile lpg ile sorun cikarir. Bildigimiz mpi motorlarda hangi maddeden yapilmis subap kullaniliyordu acaba, lpgli samara ve accent kulland hic sorun olmadi, lada ve hyundai ozel titanyum veya elmas subap kullanmadilar herhalde en fazla celiktir.
    Bu celik subap konusunu bizzat test edecegim, lpg nedeni ile subap sorunu yasadigimda celik subap taktiracagim, bakalim yine sorun olacak mi? 2.kez subap degisimini goze aliyorum, bakalim nolacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    Genelde konuşulan çelik subapta taktırsanız bir süre sonra bunların da uzadığı. http://forum.donanimhaber.com/m_60718229/tm.htm detaylı bir konu var, bu Ulaş-ım arkadaşın bir kaç tane farklı konuda bazı önemli tespitleri de var ama tek tek hepsini bulamadım şimdi. Ayrıca bu 1300 lira dediğimiz subap değiştirmeye, subap yatağının da değişmesi dahil midir? Bence LPG işine vs. girilecekse hiç uğraşmamak lazım benzinli araçla. Yok LPG bakımıydı, yok sızdırmazlık raporuydu, yok subap değişimiydi, vs. derken astarı yüzünden pahalıya gelen bir olay, tabi zamanınız kıymetliyse.

    *Kabaca okudum; çelik subap sonrası uzama durumu, "bir motor ustasının verdiği beyana dayalı"...
    Bunu ustanın ve tek bir söyleminin "referans alınıp değerlendirilmesi ne kadar doğru bilemedim?"
    Zaten "muşş" lu konuşulmuş. Kesin bilgiyi ifade etmiyor...

    *Astranın subap sorunu varmış servis subapları değştirmiş. Ama! servs orjinal parça takmış. Yani çelik subap değil...
    50-60.000km lerde tekrar oluşması muhtemel bir duruma dönüşüyor.

    *Lpg için servisler "garanti kapsamı devamı için" bayi çıkışlı garantili ibaresini kullanıyorlar.
    Lpg takıldığından itibaren, motor garanti kapsamı dışına çıkıyor ve lpg'ci garantisine giriyor. Tabi ki! yazılı belge var ise

    *Servis garantili lpg diye birşey yoktur. Aracı "0" alıp hemen lpg montajının yapılması demek, bayinin sorumluluğu demek değil...

    Bizde araç aldık. Araştırdık. Olmadığını yada sorunları olduğunu gördük. Lpg cinin siğorta poliçesini bile isteyip maddeleri okuduk.
    Bu aşamada lpg taktırmak yada taktırmamak kendi insiyatifimize kalan bir durum olmuş...

    Gidip körü körüne gidip lpg montajı yaptırmadık...
    Hele hele!"bayi garantili lpg montajı" lafına hiç kanmadık...

    Burada yapılan, baştan araştırılmadan yapılan bir durumdan dolayı "sonradan" serzenişte bulunmak...
    Kimseye silah zoru ile birşey yaptırılmıyor. Biraz bilinçlenip ön araştırma yapmak lazım -ki sonradan gereksiz bıdı bıdı etmemek için.


    O arkadaşı alıntı olarak verdim çünkü başka konularda da -mış -muş da olsa genelde söylenenleri toparlamış. Kaldı ki zor yoldan tecrübe etmiş olsa da bize bilgi vermesi önemli.

    Aynen dediğiniz gibi ben de herhalde defalarca araştırdım bunu, ustalarla vs. konuştum ve sonunda "benim" için değmeyeceğine karar verdim. Sanayiden-servisten çıkmayan araba benim için önemli bir konu. Ama haklısınız, herkesin kendi tercihi sonuçta. O kadar çok araştırdım ki nerde gördüğümü hatırlamıyorum, Cruze'un biri LPG ile 100bin km yapmış hiç subap değişimi vs. yok. Kimisi de 40bin km 'de değiştirmiş subapları. Tabi kullanım da önemli burda. Aracı 2000-3000 devir arası kullanmak ile 3000-4000 ya da 4000-5000 arasında kullanmak aracın daha çok yıpranmasına yol açıyor.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.