Bildirim
CRUİSE CONTROL-YAKIT İLİŞKİSİ
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
normale göre az yakacağı kesindir. -
e sürekli sabit bi hızda gideceğine göre bi azalma olması gerekli -
quote:
Orjinalden alıntı: eagle31
araçlarda cruise control kullanmak yakıt tüketimini etkiliyormu?
sonradan cruise control taktıranlar yakıt tüketimide değişiklik oldumu?
özellikle astra benzinli(115 hp) kullananların fikir ve tecrübeleri rica olunur.
Etkiler
Şöyleki eğer otoban gibi düz yolda seyrediyorsan sabit hızla sana %10'a varan yakıt tasarrufu sağlar
Ancak özellikle trafiğin yoğun olduğu şehiriçi veya şehirlerarasında dağlık v.b. yollarda sabit hızı koruyabilmek adına senin yerine daha düşük viteslerde yüksek devirleri seçeceği için yakıt tüketimini artırır -
Birbaşka arkadaşa bu cevabı vermiştim.. Evet yakıt tüketimi gerçekten düşüyor..
quote:
Orjinalden alıntı: mutu07
Benim aracımda da var inanırmısınız bulduğum en ufak düzlükte cruise controlü devreye sokuyorum bu bende artık alışkanlık oldu.. Çok rahat bir şekilde kullanabiliyorum yani bir kez alıştınızmı birdaha bırakmazsınız emin olun..
Aracınız bir de otomatikmiş taktırdığınız anda yeme de yanında yat bir sürüş zevki elde ediceğinize emin olabilirsiniz.. Benim aracım manuel olduğu için çok dik yokuşlarda araç çok güçlü değilse 5. vitesle çıkamıcak gibiyse mesela mecburen vites değiştirmek zorunda kalıyorum bu da tabiki CC yi devreden çıkarıyor ben de yeniden devreye sokmak zorunda kalıyorum.. Otomatik olsaydı sizinki gibi hızımı sabitlediğim anda vitesi unutur yokuşyukarı ya da aşşağı hiç farketmez arkama yaslanırdım..
Yakıt tasarrufu olarak da emin olun çok farkediyor.. Ben gittiğim 100 km nin 50 sinde şehiriçi bile olsa kullandığım için (alışkanlık elim cc ye uzanıyor hemen) çok iyi biliyorum nekadar farkettiğini... Benim aracım bir önceki kasa seat toledo.. Normalde şehirdışı (ayağının altında yumurta varmış gibi basınca) 6.2 6.5 arası yakıt tüketimi oluyor dümdüz otobanda.. Ama aynı yolda sürekli gidip geldiğim için biliyorum CC yi devreye sokunca aynı hızda 5.5 5.2 arasına düşüyor yakıt tüketimim.. Aradaki fark gerçekten çok iyi..
Yani herşey rahatlık için diyil kimsenin ayağı CC kadar hassas diyil malesef.. Aynı yokuşta ben anlık 10 litre yakarken CC sayesinde 8 litreye düşüyor..
Ben taktırmanızı tavsiye ederim.. Tabiki hem rahatınız için hem de tasarruf için.. Ama taktırmadan önce kendinize şunu sorun.. Aylık yaptığınız yolun kaçta kaçı ufak da olsa düz yol.. Eğer istanbul gibi bir şehiriçinde sürüyorsanız CC hiç bir işinize yaramıcaktır.. Sürekli dur kalk trafikte kullanamazsınız.. En azından sabit hızla 60 70 gidebildiğiniz bir yol varsa işinize yarıcaktır.. Bunları düşünün ona göre taktırın hiç kullanmıyacağınız ayda yılda bir kullanacağınız birşeye 200 ytl vermek yerine siz daha iyi bilirsiniz gerçi ben olsam farklı bir ihtiyacımı karşılarım..
-
Ben biraz farklı düşünMercedes Vaneo 1.7 cdi otomatik vites aracım var. Uzun yolda Cruise Controlle giderken düz yolda problem yok. Ancak siz rampa gördüğünüzde 1 km önceden yavaşça hızınızı arttırarak rampayı daha az güç harcayarak çıkabiliyorsunuz. Ama cruise kontolde normal olarak araç eğimi algılayamadığından aynı hızı korumak için gereğinden fazla gaz veriyor , hatta ufacık rampalarda bile vites düşebilir düşük hızla girdiğinden. Bu açıdan kimi yerde fazla yakabilir.
Otobanda katılıyorum, hemde büyük rahatlık. -
ben iki hafta önce aracıma taktırdım.
şimdi normalde 100 le giderken hızımı koruyayım diye gaza bastığım yokuşta yol bilgisayarında anlık tüketim
(yokuşun eğimine göre farklılık gösterir illaki) 17-18 lt oluyorsa
aynı yokuşta ve aynı hızda CC ile verilen gazda bu tüketim 13-14 lt gözüküyor.
ayrıca arac CC ile hızlanırken de benim hızlandırmamdan daha az tüketiyor.
uzun yolda ise zaten tüketim düşük olacaktır.
birde topuğunuz ağrımayaaktır.
şehir içinde bir çok kez kullandım.sahil yolunda vs..
tek kusuru önünüzdeki trafik yavaşladığında sizin tepkiniz biraz geç kalıyor.
normalde gazdan ayağımızı çekeriz araç yavaşlamaya başlar
CC de ise hiç hız kesmeden yoğun bölgeye doğru gidiyorsunuz.
dolayısı ile ayağınızı fren pedalından uzaklaştırmamak gerek.
ama şehir dışında görüş alanınız daha büyük olduğundan tehlikeleri de önceden farkedebilirsiniz.
-
individiual cc yi nerede, hangi arac için ve kaç ytl ye taktırdınız. Bende taktırmayı düşünüyorum. Sonradan taktırılan cc ler güvenli mi ? jetta midline fsi ye ve jazz sport a sonradan taktırılabilirmi ? -
quote:
Orjinalden alıntı: oguzhand09
individiual cc yi nerede, hangi arac için ve kaç ytl ye taktırdınız. Bende taktırmayı düşünüyorum. Sonradan taktırılan cc ler güvenli mi ? jetta midline fsi ye ve jazz sport a sonradan taktırılabilirmi ?
markadan markaya fiyatları değişebilir
ben orjinal ekipman kullandım.
eğer jettanın ve de jazzın full donanımlarında bu özellik varsa taktırılabilir.
yetkili servis takabilir.
edit:
peugeot 307 ye taktırdım.
parça kdv dahil 125 civarı
birde işçilik var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 26 Şubat 2008; 23:36:00 > -
quote:
Orjinalden alıntı: individual
ben iki hafta önce aracıma taktırdım.
şimdi normalde 100 le giderken hızımı koruyayım diye gaza bastığım yokuşta yol bilgisayarında anlık tüketim
(yokuşun eğimine göre farklılık gösterir illaki) 17-18 lt oluyorsa
aynı yokuşta ve aynı hızda CC ile verilen gazda bu tüketim 13-14 lt gözüküyor.
ayrıca arac CC ile hızlanırken de benim hızlandırmamdan daha az tüketiyor.
uzun yolda ise zaten tüketim düşük olacaktır.
birde topuğunuz ağrımayaaktır.
şehir içinde bir çok kez kullandım.sahil yolunda vs..
tek kusuru önünüzdeki trafik yavaşladığında sizin tepkiniz biraz geç kalıyor.
normalde gazdan ayağımızı çekeriz araç yavaşlamaya başlar
CC de ise hiç hız kesmeden yoğun bölgeye doğru gidiyorsunuz.
dolayısı ile ayağınızı fren pedalından uzaklaştırmamak gerek.
ama şehir dışında görüş alanınız daha büyük olduğundan tehlikeleri de önceden farkedebilirsiniz.
Driving over "rolling" terrain, with gentle up and down portions, can usually be done more economically (using less fuel) by a skilled driver viewing the approaching terrain, by maintaining a relatively constant throttle position and allowing the vehicle to accelerate on the downgrades and decelerate on upgrades, while reducing power when cresting a rise and adding a bit before an upgrade is reached. Cruise control will tend to overthrottle on the upgrades and retard on the downgrades, wasting the energy storage capabilities available from the inertia of the vehicle. The inefficiencies from cruise control can be even greater relative to skilled driving in hybrid vehicles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_control
size öyle geliyordur ama değil maalesef
saygılar
-
quote:
Orjinalden alıntı: over and under
quote:
Orjinalden alıntı: individual
ben iki hafta önce aracıma taktırdım.
şimdi normalde 100 le giderken hızımı koruyayım diye gaza bastığım yokuşta yol bilgisayarında anlık tüketim
(yokuşun eğimine göre farklılık gösterir illaki) 17-18 lt oluyorsa
aynı yokuşta ve aynı hızda CC ile verilen gazda bu tüketim 13-14 lt gözüküyor.
ayrıca arac CC ile hızlanırken de benim hızlandırmamdan daha az tüketiyor.
uzun yolda ise zaten tüketim düşük olacaktır.
birde topuğunuz ağrımayaaktır.
şehir içinde bir çok kez kullandım.sahil yolunda vs..
tek kusuru önünüzdeki trafik yavaşladığında sizin tepkiniz biraz geç kalıyor.
normalde gazdan ayağımızı çekeriz araç yavaşlamaya başlar
CC de ise hiç hız kesmeden yoğun bölgeye doğru gidiyorsunuz.
dolayısı ile ayağınızı fren pedalından uzaklaştırmamak gerek.
ama şehir dışında görüş alanınız daha büyük olduğundan tehlikeleri de önceden farkedebilirsiniz.
Driving over "rolling" terrain, with gentle up and down portions, can usually be done more economically (using less fuel) by a skilled driver viewing the approaching terrain, by maintaining a relatively constant throttle position and allowing the vehicle to accelerate on the downgrades and decelerate on upgrades, while reducing power when cresting a rise and adding a bit before an upgrade is reached. Cruise control will tend to overthrottle on the upgrades and retard on the downgrades, wasting the energy storage capabilities available from the inertia of the vehicle. The inefficiencies from cruise control can be even greater relative to skilled driving in hybrid vehicles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_control
size öyle geliyordur ama değil maalesef
saygılar
bana öyle geleni değil
ekranda gördüğümü yazdım.
-
quote:
Orjinalden alıntı: individual
bana öyle geleni değil
ekranda gördüğümü yazdım.
işte bende onu diyorum arkadaşım
sen cc olmadan tepeye tırmanırken vitesleri ve devirleri kendin kontrol edebilirsin ...bu da az yakmanı sağlar
cc devrede olunca en düşük vitesten itibaren yüksek devirleri kullanıp seni biran önce sabitlediğin hıza ulaştırmaya çalışacak ve fazla yakmana neden olacaktır
düzlükte ise cc daha avantajlıdır
trafiğin yoğun olduğu şehiriçinde ise seni hep sabitlediğin hıza yine aynı şekilde (biran önce) ulaştırmak için düşük vitesler ve yüksek devirleri kullanacağından sarfiyatı artıracaktır
-
peki ideal hıza biran önce çıkmak mı (fazla tüketti ama kısa sürdü)
yoksa yavaş yavaş çıkmak mı(aşırı tüketmedi ama uzun sürdü)
ben aracın o anda ne yaktığını ekrandan görebiliyorum.
diyorum ki yokuş çıkarken hızımı korumak için gaza bastiğimla
CC de aynı yokuşu aynı hızla çıkmak arasında fark var.
gaz pedalına da çok yüklenmiyorum.
sonuçta bazen 1 cm ayağınızı geri çekseniz bile aracın hızı aynı kalıyor dik yokuşta
bunu düşünerek basıyorum. -
ya bırak over bu adam düne kadar CC ne bilmezdi. (coupe cabrio sanırdı, ben öğrettim)
şimdi gelmiş CC uzmanıymış gibi konuşuyo
şaka bi kenara ergin ben de hala inanamıyorum az yaktırdığına.otomatik vites olsa araç, kendi vites değiştirse cc tamam diycem.en ekonomik devri bulup gidiyodur, ama böyle iken
ama sen öyle diyorsan öyledir şüphem yok orası da ayrı konu
-
quote:
Orjinalden alıntı: individual
peki ideal hıza biran önce çıkmak mı (fazla tüketti ama kısa sürdü)
yoksa yavaş yavaş çıkmak mı(aşırı tüketmedi ama uzun sürdü)
cc sabitlenen hıza sizi biran önce ulaştırmak için düşük viteslerde yüksek devir çevirir bu da normalde aynı yokuşta bir alt vitesle gaz pedalına hafifçe ayağını dokundurarak çıkan sürücüden daha fazla yakıt tükettirmesine neden olur
....yokuşa geldiniz 90km hızla cc devrede yukarı doğu çıkarken hızınız düşmeye başlayacak cc hızınızı eski haline sokmaya ufak viteslerde yüksek devir çevirip çalışacağı için gereksiz yere tüketimi artıracaktır
....aynı yokuşa cc devrede olmadan geldiğinizde sadece 1 alt vitese düşürüp 90km hızınızı koruyacak ancak arabayı zorlamayacaksınız, ayağınızın ucuyla da hızınızı sabitlemeye devam edeceksiniz...yakıt tüketimi daha az olacak
.... eğer yokuş yukarı uzun sürüyorsa bunun şiddeti de artacaktır....+ yokuş yukarı önünüze bir araç çıkıp frene basıp cc devreden çıkınca ve siz tekrar devreye sokunca aynı olay tekrar edecektir
....bu nedenle otoban dışında trafiğin yoğun olduğu şehiriçinde ve inişli çıkışlı sehirlerarası yollarında daha fazla yakıt tükettirecektir
-
uzun yolda (özellikle otobanda) tartışmasız faydalı bir özellik. şehir içinde (ankara) sadece arabamda var olduğu için çeşit olsun diye uzun yokuşları çıkarken (cinnah gibi) veya çayyolu gibi uzun mesafelerde trafik uygunsa kullanıyorum. yoksa şehir içi trafiğinde kullanmak imkansız. fakat özellikle yokuş çıkarken farkında olmadan gaza fazla basıyoruz. CC' ye alınca devir saatindeki düşüşü gözlerimle görüyorum. uzun yolda ise otobanda ankara'dan çıkışta CC'yi devreye sokup neredeyse istanbul'da devreden çıkartıyorum desem yeridir. ankara-konya arası da kullanılabilir. fakat mesela konya-alanya arası dağlık yol olduğu için pek kullanmak mümkün olmuyor. Özetle; olması iyi de olmaması o kadar da dert edilecek bir şey değil...
(bu arada aracım otomatik vitestir) -
Motorun sıcaklığı normal koşullarda ne kadar sabit değerde kalırsa o kadar daha az yakar..
Hız sabitleyicisi, uzun yolda etkili bir sistem.. -
Uzun yolda etkilidir.
Ancak bir kötü yanı var.Örnegın 90 km ye sabitlediniz.
Önünüze bir rampa çıktı,90 dan düşmeye başlayınca hız,gazı ototmatık olarak sonuna kadar köklüyor.
Yol bilgisayarında astra h cdti 14lt değerlerini görüyorum.
Yani yavaş yavaş gaz vermek yerine ,yakıt tasarrufunu falan takmayıp illa ben 90 a çıkacam diye o vitesde ne yapabiliyorsa yapmaya calışıyor. -
Bursa-Antalya Antalya-Bursa arasını aralıksız olarak sayısız kez gittim geldim ve şuanda sahip olduğum 2002 model Seat Toledoda hız sabitleyici bulunmakta..
Denemelerim sonucu en azından kendim için söylüyorum ben hız sabitleyiciden daha az yakmasını sağlayamıyorum aracımın.. Çünkü yollar dümdüz değil, çünkü yaklaşık 650 kmlik bir yol ve insanın dikkati dağılmakta, hız sabitleyici devrede olmadan sürerken benzin yakışına çok fazla dikkat edememekte insan..
Hız sabitleyici gerçekten büyük bir nimet.. Bundan sonra sahip olacağım bütün araçlarda olmasına dikkat edeceğim.. Çünkü hem az yakmanızı hem de rahat bir yolculuk yapmanızı sağlıyor..
Bazı arkadaşlar "mesela 100 le gidiyorsunuz dümdüz yolda, önünüze bir yokuş geldi ve bu yokuşu çıkmak ve 100'den aşağı düşmemek için hız sabitleyici fazladan gaza yükleniyor ve hızınızı korumaya çalıştığı içinde fazla yakmanıza neden oluyor demiş.. Aracım manuel olduğu için çok dik yokuşlarda ben zaten mecburen vites düşürmek zorunda kalıyorum ve eğer trafik de varsa hız sabitleyiciyi devreden çıkarıp kendim gaza basıyorum..
Ama trafik yoksa hız sabitleyiciyle 90 la yokuş çıkmak, kendinizin gaza basıp 90 la yokuş çıkmanızdan daha ekonomik olduğu da bir gerçek..
Bu olayı sayısız kez denedim eğer sabit bir hızla yokuş çıkmak istiyorsanız (atıyorum 70-80-90) hız sabitleyiciyle çıkarken aracım 10 litre yakıyorsa kendim bu hızlarda çıkmaya çalışınca (ayağımın altında yumurta varmış gibi bassam da) aracım 13-14 litre yakıyor.. Yani bazı arkadaşların söylemlerinin aksine birçok kez denediğim için ve yaptığım kilometrenin (bu sene 35.000) çok büyük bir bölümünü hız sabitleyiciyle gittiğim için Cruise Control her araçta olması gereken bir özellik diyorum..
Aşağıdaki verileri dümdüz yolda Antalya-Manavgat arasında elde ettim yaklaşık 80 km lik mesafe...
100 km sabit hızla (hız sabitleyici devrede) yaktığım benzin 5.4-5.5 litre..
100 km sabit hızla (hız sabitleyici devrede değil) yaktığım benzin 6.0 6.1 litre..
80 km sabit hızla (hız sabitleyici devrede) yaktığım benzin 5.0-5.1 litre..
80 km sabit hızla (hız sabitleyici devrede değil) yaktığım benzin 5.5 5.6 arası..
-
uzun süredir cc ile araç kullanan arkadaşım...
bana bu rampa olayını anlatmıştı...
bazen devreden çıkararak daha az yakılabildiğini söylemişti...
ben henüz bir tecrübe edinemedim.....
arkadan itişli araçlarda hem viraj hemde rampa gibi olan yerlerde eğer hava yağışlıysa CC e dikkat edilmeli..
En Beğenilen Yanıtlar

Etkiler
Şöyleki eğer otoban gibi düz yolda seyrediyorsan sabit hızla sana %10'a varan yakıt tasarrufu sağlar Ancak özellikle trafiğin yoğun olduğu şehiriçi veya şehirlerarasında dağlık v.b. yollarda sabit hızı koruyabilmek adına senin yerine daha düşük viteslerde yüksek devirleri seçeceği için yakıt tüketimini artırır |
Benzer içerikler
- akü ters bağlanırsa ne olur
- seat toledo kronik sorunlar
- 2.0 tdi motor ömrü
- zift lekesi nasıl çıkar
- geri geri gelirken arkadaki araca çarpma
- togg kredi hesaplama 0,99
- renault 5 fiyat
- dfsk kullanıcı yorumları
- araç kamerası zorunluluğu resmi gazete
- radar gösteren navigasyon
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X