Şimdi Ara

CRDİ mi MULTİJET mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
4
Favori
7.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her motorun farklı özellikleri var CRDİ çok seri ve güçlü motor multijetten fazla yakıyor , Multijette hem az yakıyor hemde dayanıklı motorlar
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    2011 Model KIA ceed euro 4 110Bg 255 tork ve 2012 model i30 euro5 128 Bg 260 tork CRDI kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Multijet konusunda fikir beyan edemem fakat aynı şanzıman/ yakın ağırlıkta ki iki araçtan ceed bariz daha seriydi. Ve fakat i30 yarım litreye yakın şehir içinde daha az yakıt tüketiyor.(Şehir dışı hemen hemen aynı) söylemek istediğim aynı motor olsalarda euro4 ve euro5 motor olmaları, araçların üzerinde ki elektronik aksamlar(i30 fulle yakın yokuş kalkış anti patinaj tork kontrol esp vb.) araçlarının performansını fazlasıyla etkiliyor.
  • Yorum yazan arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum. Anladığım kadarıyla ;
    Multijet motor hem az yakıyor hemde dayanıklı
    CRDİ motor ise fazla yakıyor ve seri.
    sonuç olarak (malum devir yakıy ekonomisi devri)

    multijet motorlu bir araç alıp uzun vadede hem yakıttan hemde motor ömründen kar edebilirim.

    Bir de kafama takılan, dayanıklı motordan, sağlam motordan kastınız tam olarak nedir?
  • Suratte CRDİ ekonomide Multijet...
  • multijet kullanıyorum 2008 model aracım var 100 tl vergim var bu bile multijet için bi tercih sebebidir
  • "CRDI daha seri !!!!!"

    Bir çok kişi bunu yazmış ama neye göre yazmış.

    Ben Bravo 1.6MJet 120hp, Ceed 1.6CRDI, İ30 1.6CRDI kullandım. 1.6MJet belirgin şekilde daha seri ve atak olduğunu hissettirdi bana.

    Bravo 1.6MJet'in 0-100'ü 10.5 saniye, aynı segmentteki İ30'un 0-100'ü ise 10.9 saniye. Rakamlar da ortada.

    1.6MJet performans, tüketim, dayanıklılık bakımından CRDI'den daha iyi. CRDI sadece sessizlikte MJET'ten daha iyi.
  • CRDi'ler genelde daha çok performans veriyor.
  • Normal performans dusuk yakit dersen multijet
    Yuksek performans yuksek yakit dersen crdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai dizel konusunda çok başarılı. Tork devirlere başarılı dağıtıldığı için üst devirlerde bile nefesi tükenmiyor.
  • Muktijet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multijet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuzluk ve tüketim açısından Multijet...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Crdi den şaşma usta

    Mjet asla almayacagım motor sadece yakıt avantajı var benım ıcınde yakıt herzaman 2.planda
  • 120lik Multijet sessizlik hariç her konuda 128lik CRDİ den iyidir.
  • 1 hafta önce babama 120 bg lik 1.6 multijet bravo aldırttım, genelde multijet denince insanların aklına hemen 1.3 versiyonu geliyor ve 1.6 yı kullanmayan kişiler hemen 1.3 ün karakterinden yola çıkarak gerçek dışı yorumlar yapıyorlar. Bazı arkadaşların belirttiği gibi biraz gürültülü çalışması dışında, gerek yakıt tüketimi, gerek gücü ile zirvelerde olan bir motor. 1.6 CRDI ise sadece bir kaç kez 128bg lik otomatik versiyonlu (i30) olarak kullanma şansı buldum, belki klasik otomatik şanzımanın gücü törpülemesinden dolayı pek kağıt üzerindeki gibi hissettirmedi bana gücü, özellikle sessiz çalışması çok etkilemişti beni, ama yakıt olarak aynı şeyi söylemem mümkün değil zira dizel bir araçta bu güne kadar görmediğim yüksek değerleri yol bilgisayarında görmüştüm. Her iki motora sahip olan araçları test edip denemeniz sizin için daha ayırt edici olacaktır.




  • Multijet motor cok pistir yag koysan yag yakar en iyisi crdi akar :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şunu belirtmeden geçemeyeceğim ki, ilk çıkan 1.6 crdi'ler (2007-9 ceratodaki 115'lik), sonraki euro 5 128'liklere göre daha atak, ama daha fazla yakıyor. Ben 10 saniyede 100'e çıkabiliyorum keratayla. 128'lik manueller hakkında ise fazla yakıyor demek haksızlık olur. Otomatikler yakıyor doğru. Ama genele yayma hastalığı oluşmuş forumda. Eski 110'luk ya da 115'liklerin ş.içi de fazla denebilir, zaten performanstan belli. Yakıyor ki gidiyor. Yenileri daha uysal, daha az yakıyor.

    Multijet eğer 1.25 ise, cerato kullanıcısı olarak corsa'da bile (95'lik olmasına rağmen, kendim aldırmama rağmen) beğenmedim. Kasisten sonra 2. Vites devam edemedikten sonra keyif falan kalmıyor. Oysa bizim makina 2'ile kalkış yapıyor. Hele ki linea ve astrada ölüm gelmişti bana.

    Multijet'in 1.6'sını kullanmadım ama arkadaşlar karşılaştırmışlar, 128'lik crdi'den daha iyi gittiıini yazmışlar.

    Bi edit daha yapayım :)
    ömür konusunda iki motor da iyiler. Mjet zaten piyasada daha çok olduğu için biliniyor. Crdi de en az o kadar ömürlü bi motor. Benim 188 bin km'dekini bugün elimize geçen aynı model 70 bin km'deki ceratoyla karşılaştırdık. Benimki daha iyi gidiyor resmen :) somut olarak test ettik. Samsunda bi usta crdi için 250 bin civarı zincir şıkırdar, değiştir devam et demişti. Sakaryada bi usta da geçenlerde 400 binde kerata geldi, gram üfleme yoktu demişti. Bugün gördüm, bursada 370 binde kerata var :) bi de başka bir cerato sahibi hocamıza kia servisinde sormuşlar, liftteki arabanın km'sini tahmin et hocam diye, bilememiş 500 bindeydi diyor, kendi gözüyle görmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 1 Şubat 2014; 0:34:53 >




  • İkisi de iyi motorlar. Yalnız CRDI motora yakıt yönünden haksızlık edilmiş biraz. Manuelde çok başarılı bir motor.Yalnız eğer araba değil motor alınacaksa kesinlikle Multijet derim. Küçücük bir ilçede yaşıyorum ve küçücük bir sanayi sitemiz var. Oradaki ustaların bile neredeyse hepsi Multijet'in içini açıp çeşitli onarımlar yapabiliyorlar. Türkiye'deki dizel araçların %40 kadarı Multijettir diyebiliriz rahatlıkla. Hafif ticariler de dahil olmak üzere çok geniş bir kitleye hitap ediyorlar. eğer uzun ömür, bol parça, kolay bulunan usta isteniyorsa Multijet tercih edilmelidir.

    Motordan bağımsız olarak "ARABA" seçilecekse CRDI ağır basar. Gerçi Opellerin Multijet kullandığını da unutmamak lazım.
  • Iki aracın otm versiyonlu modellerini kullandım.
    Bravo 1.6 120 bg 300 nm torq
    Ceed ve i30 128 bg ve 260 nm torq

    Günlük kullanımda kesinlikle multijet daha iyi.

    Alt devirler bariz daha iyi. Zaten torq degerleri de bunu gösteriyor. 4000 devirde 8 bg daha fazla guc üretse ne yazar 2000 devirde 11 bg daha az guc üretiyor crdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • multijet daha az yakar, daha uzun ömürlüdür, ama crdi da daha canlıdır zevklidir
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.