Şimdi Ara

CRDİ mi MULTİJET mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
3
Favori
6.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dikkat ettiyseniz marka ve model belirtmedim. Zaten onunla da işim yok. Benim merak ettiğim sadece bu iki motor arasındaki farklar, benzerlikler artılar eksiler. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz ?

    Not : Forumu araştırdım ve bu iki karşılaştırmayı bulamadım. Lütfen; ikisinide boşver hdi daha iyi tdi daha iyi yok cdi gibi yorumlar yapmamanızdır. Zira bu dizel motorlar farklı bir başlık altında zaten tartışılıyor ve hala orada da bir sonuç çıkmadı. Ben sadece bu iki motor hakkındaki görüşlerinizi merak ediyorum. İlla nedenini merak ediyorsanız arabamı değiştirip 1.6 crdi ya da 1.6 multijet bir araba almayı düşünüyorum ama lütfen markalar tartışması olmasın.

    Şimdiden yararlı yorum yapacak arkadaşlara teşekkür ediyorum.



  • Ikiside iyi motorlar ama ben multijet derim daha az yakiyor diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CRDİ motorun mjet e göre bariz güçlü ve yakıt tüketiminin yüksek olduğu bilinmekte.
  • 1,5 crdi deseydiniz çok zevkli ve istekli bir motor derdim. Özellikle 110 lukları. Tabi rakibine göre fazla yakar o bir gerçek. 1,6 128 beygirlik üniteyi i30 ilk çıktığında test ettim. Bana benzinli motora yakın his bıraktı. 1,5 motordaki güç patlamasını, turbo hissini çok alamadım ama diğer taraftanda bir o kadar sabit hızlanan, lineer güç aktaran bir motor bence. Ben güç patlamasını sevdiğim için 1,5 ünite ile devam ediyorum ama 1,6 ünite bence farklı karakteri ile denenmesi gereken bir motor. Mjet 1,6 hakkında bilgim yok ne yazıkki.
  • hocam imzamda ki araçlara göre kıyas yaparsak. Crdi motor daha atak bir motordu bana göre. Tabii bu arada şunu da gözardı etmemek lazım . Getz 1150 kg linea 1370 kg . Arada ağırlık farkı. Ben getz in gidişini linea da bulamadım. Şöyle bulamadım. Getzin hızlanması linea ya göre bariz daha iyi. Getz 5 vites olmasına rağmen. Bunun sebebi öncelikli olarak şanzımandır. Birde şu konu varmış bende daha sonra öğrendim. Değişken geometrili turbo ile sabit geometrili turbo olayı varmış. Getz değişken geometrili linea 1,6 motor sabit geometrili turboymuş. 1,3 linealarda değişken geometrili motor varmış. Ama ben onu hiç kullanmadım. Lineamın kalkışı biraz daha yavaş gibi geliyo bana 1800 devirden sonra yerinde durmuyr malum 290 nm torktan dolayı. Getzden lineaya geçişte zorlanmıştım biraz. Şuan kullanılan 1.6 crdi ler hakkında bir fikrim yok.
    Yakıt konusuna gelirsek getz lineadan bir tık daha az yakıt harcıyordu. Ben getzin yakıtından memnundum. Yaklaşık 6 ila 6,5 lt arasında harcıyordum. Linea da ise 6,5-7,5 lt arasında yakıt tüketimi olmakta. Yardımcı olabilmişimdir umarım. İyi forumlar.




  • benim aracım 1.3 mj motorlu,, birkaç performans modifikasyonuyla gayet tatmin edici bir performans sunuyor,, oldukça sessiz,, efendi gidersen çok çok ekonomik yakıyor,basarsan yiyor ama asla bir benzinli kadar yakmıyor, mesela ben her zaman seri kullanırım,otoban ve duble yollarda radar yoksa 160 ın altına inmem ortalama yakıtım 6.4 litre ,, nazik kullanan arkadaşlar 5-5,5 arası değerleri yakalıyorlar.. 1.3 mj oldukça sessiz olmasına rağmen 1.6 mj linea kullandım inanılmaz yüksek,traktörvari bir ses vardı,bu duruma çok şaşırmıştım ama 1.6 mj motor bravoda aynı oranda yüksek ses duymadım,sanırım ithal arabaların izolasyonu daha iyi yapılıyor olabilir bilemiycem....mj motor bakım ve yedek parça olarak oldukça uygun,mesela 1.3 mj triger 165binde değişim istiyor ve sanayide 350 liraya işçilik,malzeme dahil yaptırabiliyorsunuz,benim önceki arabam 1.6 benzinli astra h trigerini 450 liraya değiştirdiydim en son,,, bu arada motor ustam hep mj motorları tek tuttuğunu,çok dayanıklı ve uzun ömürlü olduğunu, nazik ve çıtkırıldım motor olmadığını söyler,en tutmadığı motorlarında renault dci motorları olduğunu söyler, sebebini uzun uzun anlattı da ben pek bişey anlamadım




  • Performans için CRDI. Az tüketim için Multijet.
  • öncelikle teşekkürler yorumlar için. Nacizane bende yorum yapayım. Evet crdi motorlu getz kullanıyorum 1.5 vgt turbo. Malumunuz olduğu üzere değişiklik yapmak istiyorum. Eğer ki aracımın teknolojisi (iç ve dış donanım) yeterli gelseydi böyle bir değişikliği inanın hiç düşünmezdim. Kendimce anlatayım ; crdi motorlu bir aracı ilk kez kullanıyorum (8 aydır) bu süre zarfında yaklaşık 15 bin km yol yaptım. Bunun çoğu uzun yolda geçti. Yakıt tüketimi ve performans beni fazlasıyla tatmin ediyor. Multijet motorlu bir araç hiç kullanmadım (yalan olmasın doblo ve fiorino var ama şirket araçlarıydı ticari kullanımdı , alıcısı gibi denemedim)
    Kafamdaki araçlar ise 1.6 crdi (otomatik şanzıman) motora sahip bir hyundai ya da 1.6 multijet (otomatik şanzıman)motora sahip bir fiat. Bu iki model içnde değişken model ve donanımlar var kendimce artılarını eksilerini biliyorum. Fakat kafama takılan motor olunca bilen kullanan birilerinden yardım bekliyorum. Bir de şu var her iki motorda da triger zincir mi?




  • İki motorlu araçlarada sahip oldum

    1.6 Mjet 120hp 300NM torka sahip Bravo araca sahiptim.

    1.6 CRDI 128 HP 260NM torka sahip Kia Ceed aracada sahiptim.

    Benim tercihim 1.6Mjet olurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Only34 -- 29 Ocak 2014; 16:46:01 >
  • Crdi motor gerçekten seri bir motor heleki 110 lukları gerçekten tatminkar edecek düzeyde seri ama denildiği gibi tüketim olarak yüksek bu da bir gerçek.

    Multijet dersek benim aklıma ilk gelen şey ekonomik bir motor olduğu ki multijetler gerçekten dikkatli kulanılırsa çok ekonomik serilik bakımından dersek bana hantal geliyor kişisel fikrim bu tabiki.

    Sağlamlık olarak ben multijet derim.

    Kısacası eğer ekonomi isteniyorsa multijet performans isteniyorsa crdi daha iyi bir seçim olur.
  • Dizel Getz ve Linea karşılaştırılmış ama aynı segment araçlar değil, bu sebeple çok uygun değil.

    1.6 motorlar özelinde karşılaştırırsak.

    1.6 CRDI 128 hp'lik ünite, bir arkadaşın dediği gibi neredeyse atmosferik benzinli motorlar gibi. Hem sürüş, hem de tüketim olarak
    1.6 MJet 120 hp'lik ünite ise tam bir dizel, yüksek torku ve tork dağılım karakteri ile size dizel olduğunu sonuna kadar hissettiriyor.

    Dayanıklılık konusunda ise MultiJet bir kaç çıt ötede..

    Burada seçimizi sürüş keyfinize göre olandan yana kullanabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Dizel Getz ve Linea karşılaştırılmış ama aynı segment araçlar değil, bu sebeple çok uygun değil.

    1.6 motorlar özelinde karşılaştırırsak.

    1.6 CRDI 128 hp'lik ünite, bir arkadaşın dediği gibi neredeyse atmosferik benzinli motorlar gibi. Hem sürüş, hem de tüketim olarak
    1.6 MJet 120 hp'lik ünite ise tam bir dizel, yüksek torku ve tork dağılım karakteri ile size dizel olduğunu sonuna kadar hissettiriyor.

    Dayanıklılık konusunda ise MultiJet bir kaç çıt ötede..

    Burada seçimizi sürüş keyfinize göre olandan yana kullanabilirsiniz.

    Linea'nin segmenti nedir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • her zaman hp güç demek değildir
    CRDİ daha fazla yakıyor biraz rakiplerinden
    1.6 mjet multijet 120 hp 300nm hem daha seridir hemde daha ekonomiktir.
  • Karşılaştırmayı yaparken ayni segment motorlari karşılaştırmaya dikkat etmek lazım.
    Benim tercihim mj.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Crdi fazla yakıyor dye biliyorum. Multijet daha verimli ve sorunsuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falcon86


    quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Dizel Getz ve Linea karşılaştırılmış ama aynı segment araçlar değil, bu sebeple çok uygun değil.

    1.6 motorlar özelinde karşılaştırırsak.

    1.6 CRDI 128 hp'lik ünite, bir arkadaşın dediği gibi neredeyse atmosferik benzinli motorlar gibi. Hem sürüş, hem de tüketim olarak
    1.6 MJet 120 hp'lik ünite ise tam bir dizel, yüksek torku ve tork dağılım karakteri ile size dizel olduğunu sonuna kadar hissettiriyor.

    Dayanıklılık konusunda ise MultiJet bir kaç çıt ötede..

    Burada seçimizi sürüş keyfinize göre olandan yana kullanabilirsiniz.

    Linea'nin segmenti nedir?

    B-C atışmasından girmeden söyleyim.. Biri sedan, biri HB. Bu bile yeterlidir kıyaslamanın yanlışlığını belirtmek için. Bir de üstüne, Linea B-Sedan araçların en irilerinden biriyken, Getz B-HB araçların en ufaklarından biridir.




  • uzun ömür yüksek tork tabiiki mjet. Fiat yaptı diye önyargılar olabilir ama yapmış adam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CRDİ Performansı bariz önde ancak.Ben ekonomik olarak multijet önde diyorum.Bu arada arkdaşlara katılmıyorum.Uzun ömürlülük dayanıklılık konusunda CRDİ motoları araştırsınlar derim.Gerçek anlamda TAŞ'tır.
  • Her iki motora sahip araçlarım oldu. Crdi motor biraz savurgan olmakla birlikte son derece atikti. Multijet ise daha ekonomik ve çekisi daha iyi algısı bıraktı bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence multijet, dizelin alınma amacı az yakması ise multijet, eğer performans ise yine multijet (1.6 120 HP),ayrıca multijet motorun çok uzun ömürlü olduğu biliniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.