Şimdi Ara

CRDİ mi MULTİJET mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
4
Favori
7.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Hocam HDI çok iyi bir motor olabilir. Hatta CRD ve hatta CDİ daha da iyi olabilir ama, işin içine onları da katarsak içinden çıkamam. Bütün araştırmalarım ve karşılaştırmalarım (ve ekonomi) sonucunda alabileceğim donanımlı araçlar içinden iki farklı motor seçeneğine takıldım. Konun başında da dediğim gibi marka model olayına hiç girmek istemiyorum ama tekrar belirteyim 1.6 crdi İ30 ya da 1.6 multijet Bravo alıcam. Çok geniş bir yelpaze arasından bu iki araca indirdim. Şimdi tek sorunum motoru. Yoksa iç dış donanım işçilikler servis güvenceleri garantileri vs vs'leri hepsini uzun zamandır araştırıyorum. İlk kez sıfır araba alıcam ve en az 6-8 sene kullanmak istiyorum. En azından borcunu bitirene kadar. Ha merak eden varsa 1.5 crdi motorlu vgt turbolu bir getz'im var ve çok memnunum, ama ikinci el aldım, geçiş aracım olsun az yaksın dedim ve şimdiye kadar da ne yakıtından ne de performansından en ufak bir rahatsızlığım olmadı. Ama 87 bin km'ye geldi ve malumunuz bizim memlekette 100 bin km'nin üstünde araba satmak biraz zor. 90 bin olunca satıcam ve donanımlı bir arabaya geçicem (inş.) Şu da var ;

    Hiç bahsetmedim ama performans benim için önemli. Yakıta gelecek olursam yaz ayları dışında ayda 300 km'yi geçmem. Dolayısıyla 1 depoyla en az 600 - 700 km yapmak isterim. Arabayı ve motoru çok yormam ilk çalıştırmada ve kontağı kapatmadan önce en az 30-40 saniye beklerim . Motor ısınmadan gaza çok basmam vs .vs. Standart bir kullanıcıyım. Etrafımda 1.6 tdi dsg golf alan arkadaşlar var. şanzıman sorunu oldu. Yerine 1.2 tsi aldı. İşte benim öyle bir lüksüm yok AGA . Aldım mı sorunsuz 5-6 yıl binicem ;)

    bravo sıfır alınmaz, ikinci el temiz bul al, hele şimdi son zamlardan sonra aman diyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    MJet hakkındaki yorumların yarısı sanırım 1.3MJet'e göre yapılıyor.

    Yoksa hem 1.6MJet 120hp'yi, hem de 1.6CRDI 128hp'yi kullanan birisi "CRDI daha seri" diyemez.

    Ayrıca 1.6MJet'in torku yüksek devirde verdiği gibi garip yoru da var.

    1.6MJet 300Nm torku 1500 devirde veren bir motor. Bu kadar düşük devirde bu kadar yüksek tork veren başka 1.6 dizel var mıdır bilmiyorum. 1200-1300 devirlerde bile yeteri kadar güç üreten bir motor.

    Hocam o zaman 1.6 mJet'e baya az yaktırılabilir gibime geliyor, doğru mudur?

    Benim Bravo'yu (1.6MJet Dualogic 120hp) hanım kullanıyor. Beraber akşamları, haftasonları bir yere gideceğimizde benim arabayla gittiğimiz için, Bravo sadece işe gidiş-gelişte kullanılıyor.

    Yazın şehir içi tüketimi 5.9 - 6.2 aralığında geziyordu, şimdi soğuk kış günlerinde 6.8-7.0 aralığında geziyor. Havanın geceleri -15, gündüzleri de -3 -5 olduğu çok soğuk günlerde ise 7.5 litreye yaklaşıyor ortalama tüketim.

    Uzun yolda da 100 ile giderek 4.2 - 4.3 elde etmişliğim var. CC ile 120'ye sabitleyince 4.8-5.0 litre civarı yakıyor. Çok kasarak (70-80 arası hızla) 3.6 da elde ettim ama o normal bir araba kullanımı değil.

    Az mı çok mu siz karar verin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88


    quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    MJet hakkındaki yorumların yarısı sanırım 1.3MJet'e göre yapılıyor.

    Yoksa hem 1.6MJet 120hp'yi, hem de 1.6CRDI 128hp'yi kullanan birisi "CRDI daha seri" diyemez.

    Ayrıca 1.6MJet'in torku yüksek devirde verdiği gibi garip yoru da var.

    1.6MJet 300Nm torku 1500 devirde veren bir motor. Bu kadar düşük devirde bu kadar yüksek tork veren başka 1.6 dizel var mıdır bilmiyorum. 1200-1300 devirlerde bile yeteri kadar güç üreten bir motor.

    Hocam o zaman 1.6 mJet'e baya az yaktırılabilir gibime geliyor, doğru mudur?

    Sehir icinde pek az yakmiyor ama uzun yolda kesinlikle ekonomik.Trabzon Rize arasi 4 kisi kis lastikleriyle 80kmh 6.vites 3,5lt ortalamayla gitmisligim var.Tabi bu rekor tuketimimdi insan olan o sekilde yol alamaz :)

    80 km/h hızla gittikten sonra 3,5 ortalamayı tutturamayan çok az dizel araç vardır.




  • D4D mi Crdi mi Mjet mi?
  • Hmm, ş.içinde tahmin ettiğim gibi çok yakmıyor 1.6 mJet.

    Ş.arasında cerato da fazla yakmıyor, 100 kmh ile 430 km sonunda +200 metre rakım dezavantajına rağmen 4.3 yakmıştım samsun-karabük arası. Giresun-tirebolu sabit 90 kmh ile de 4.2 yakmıştım 1.6 crdi ile.

    Ama ş.içi son 450 km ortalamam 7,5.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tmshmna

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88


    quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    MJet hakkındaki yorumların yarısı sanırım 1.3MJet'e göre yapılıyor.

    Yoksa hem 1.6MJet 120hp'yi, hem de 1.6CRDI 128hp'yi kullanan birisi "CRDI daha seri" diyemez.

    Ayrıca 1.6MJet'in torku yüksek devirde verdiği gibi garip yoru da var.

    1.6MJet 300Nm torku 1500 devirde veren bir motor. Bu kadar düşük devirde bu kadar yüksek tork veren başka 1.6 dizel var mıdır bilmiyorum. 1200-1300 devirlerde bile yeteri kadar güç üreten bir motor.

    Hocam o zaman 1.6 mJet'e baya az yaktırılabilir gibime geliyor, doğru mudur?

    Sehir icinde pek az yakmiyor ama uzun yolda kesinlikle ekonomik.Trabzon Rize arasi 4 kisi kis lastikleriyle 80kmh 6.vites 3,5lt ortalamayla gitmisligim var.Tabi bu rekor tuketimimdi insan olan o sekilde yol alamaz :)

    80 km/h hızla gittikten sonra 3,5 ortalamayı tutturamayan çok az dizel araç vardır.

    Yok diye bir iddam olmadi zaten.Anlatmak istedigim cok yakiyor denilen 1.6mj digerleri ne yakiyorsa onu yakiyor aslinda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    quote:

    Orijinalden alıntı: tmshmna

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88


    quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    MJet hakkındaki yorumların yarısı sanırım 1.3MJet'e göre yapılıyor.

    Yoksa hem 1.6MJet 120hp'yi, hem de 1.6CRDI 128hp'yi kullanan birisi "CRDI daha seri" diyemez.

    Ayrıca 1.6MJet'in torku yüksek devirde verdiği gibi garip yoru da var.

    1.6MJet 300Nm torku 1500 devirde veren bir motor. Bu kadar düşük devirde bu kadar yüksek tork veren başka 1.6 dizel var mıdır bilmiyorum. 1200-1300 devirlerde bile yeteri kadar güç üreten bir motor.

    Hocam o zaman 1.6 mJet'e baya az yaktırılabilir gibime geliyor, doğru mudur?

    Sehir icinde pek az yakmiyor ama uzun yolda kesinlikle ekonomik.Trabzon Rize arasi 4 kisi kis lastikleriyle 80kmh 6.vites 3,5lt ortalamayla gitmisligim var.Tabi bu rekor tuketimimdi insan olan o sekilde yol alamaz :)

    80 km/h hızla gittikten sonra 3,5 ortalamayı tutturamayan çok az dizel araç vardır.

    Yok diye bir iddam olmadi zaten.Anlatmak istedigim cok yakiyor denilen 1.6mj digerleri ne yakiyorsa onu yakiyor aslinda

    Alıntıları Göster
    quote:


    Yok diye bir iddam olmadi zaten.Anlatmak istedigim cok yakiyor denilen 1.6mj digerleri ne yakiyorsa onu yakiyor aslinda


    Doğru söylüyorsun üstad, neredeyse 100 km'de 0.2 lt' lik farka göre çok yakıyor az yakıyor dememek lazım. Kullanıma göre değişebilir de hatta az yakıyor denen araba çok yakıyor denenden daha fazla yaktırılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 5 Şubat 2014; 13:27:50 >




  • ikisini de kullanmadım ancak bu işi yaşayarak öğrenen taksicilerin genel kanaati multijetin daha iyi olduğu yönünde.
  • evet bende taksicilerde çok multijet görüyorum ama genel olarak fiat kullanıyorlar ve lpg'li..
  • Bravocu arkadaşlar şu aracın fiyatını yorumlayabilir mi? Bi hocamıza alma ihtimalimiz yüksek.
    Sahibi 105 hp olduğunu söyledi, 290 nm tork varmış ama sürdüğümde benim 260'lık gibi canlı gelmedi normal midir?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-cok-temiz-bravo-153503960/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 11 Şubat 2014; 10:20:53 >
  • Bence basligi tdi crdi tdci dci multijet mi seklinde degistirin dr vosvoscular gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogretmenht -- 11 Şubat 2014; 10:29:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    quote:

    Orijinalden alıntı: falcon86


    quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Dizel Getz ve Linea karşılaştırılmış ama aynı segment araçlar değil, bu sebeple çok uygun değil.

    1.6 motorlar özelinde karşılaştırırsak.

    1.6 CRDI 128 hp'lik ünite, bir arkadaşın dediği gibi neredeyse atmosferik benzinli motorlar gibi. Hem sürüş, hem de tüketim olarak
    1.6 MJet 120 hp'lik ünite ise tam bir dizel, yüksek torku ve tork dağılım karakteri ile size dizel olduğunu sonuna kadar hissettiriyor.

    Dayanıklılık konusunda ise MultiJet bir kaç çıt ötede..

    Burada seçimizi sürüş keyfinize göre olandan yana kullanabilirsiniz.

    Linea'nin segmenti nedir?

    B-C atışmasından girmeden söyleyim.. Biri sedan, biri HB. Bu bile yeterlidir kıyaslamanın yanlışlığını belirtmek için. Bir de üstüne, Linea B-Sedan araçların en irilerinden biriyken, Getz B-HB araçların en ufaklarından biridir.

    linea c sınıfıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Bravocu arkadaşlar şu aracın fiyatını yorumlayabilir mi? Bi hocamıza alma ihtimalimiz yüksek.
    Sahibi 105 hp olduğunu söyledi, 290 nm tork varmış ama sürdüğümde benim 260'lık gibi canlı gelmedi normal midir?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-cok-temiz-bravo-153503960/detay

    Buna yorum yazabilecek olan var mı arkadaşlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Bravocu arkadaşlar şu aracın fiyatını yorumlayabilir mi? Bi hocamıza alma ihtimalimiz yüksek.
    Sahibi 105 hp olduğunu söyledi, 290 nm tork varmış ama sürdüğümde benim 260'lık gibi canlı gelmedi normal midir?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-cok-temiz-bravo-153503960/detay

    Buna yorum yazabilecek olan var mı arkadaşlar?

    bravo hakkında yorum ve fikirleri aşağıdaki forumdan alabilirsin

    http://www.fiatbravotr.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    Bence basligi tdi crdi tdci dci multijet mi seklinde degistirin dr vosvoscular gelsin.

    amacım uzun bir konu oluşturmak değil ki sadece almak istediğim iki farklı araçtan birini seçmeme yardım edebilecek birilerini bulmaktı. Ne yazık ki kesin bir cevap bulabilmiş değilim.
  • 1.5 vgt getze sahibim 88 hp. Motorundan çok memnunum multijet kullanmadım yanlız bundan sonraki aracımda crdi motor olucak onu biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgado5445

    1.5 vgt getze sahibim 88 hp. Motorundan çok memnunum multijet kullanmadım yanlız bundan sonraki aracımda crdi motor olucak onu biliyorum

    bende öyle düşünüyordum ama bir arkadaş 1.6 multijet diyerek kafamı karıştırdı. Daha fazla hp ve tork dedi bende böyle bir başlık açmak zorunda kaldım
  • Yorumların çoğu 1.3 MJet e göre yazılmış belli. Ben 1.6 MJet 120 diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten ben bu iki motor arasında karar verene kadar reno çift turbolu 160 bg 380 tork'lu 1.6 dci motoru piyasaya sürecek ve ben bu sefer kararsız kalamayacağım :)
  • Multijet motor kullanıcısı olarak,tavsiye edilir.

    Ekonomiklik anlamında,aracımda start stop,euro5 normlarına uygun son nesil 75 hp'lik versiyon olmasının da etkisi var.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.