|
Çözülemeyen Oksijen Sensörü Arizasi (4. sayfa)





-
-
Videolara gözattım hocam sanırım sensörü kandırmakla alakalı çoğu benim öncelikli amacım sensörün düzgün çalışması bu yüzden önce sensöre gelen kablo tesisatını kontrol ettireyim. Ya da sizin başınıza gelen gibi yeni sensör de arızalı olabilir mi acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben bunu 3 senede anladım lpg enjektöründen tuttda bogaz kelebeğine kadar uğraşmadığım olmadı 3. sağlam cıktı. sis bi araç kablosuna baktırquote:
Orijinalden alıntı: mgokhang
Videolara gözattım hocam sanırım sensörü kandırmakla alakalı çoğu benim öncelikli amacım sensörün düzgün çalışması bu yüzden önce sensöre gelen kablo tesisatını kontrol ettireyim. Ya da sizin başınıza gelen gibi yeni sensör de arızalı olabilir mi acaba? -
Eyvalah hocam. Sağolun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba benim sorunum şu. Hyundai i20 1.2 2013 model benzinli arabam var. Araç 2 hafta önce motor arıza lambası yaktı. Servise götürdüm. 2 numaralı oksijen sensörü arızası dediler. Yaklaşık 3000 tl gibi bir rakam ödedim değiştirdiler.arıza ışığı söndü. Arabam daha önceleri çekiş sıkıntısı gibi sorunlar hiç yaşamadı. Sadece arıza ışığı yandı. Değişimden hemen sonra 7-7.5 lt yakan araba şimdi 8-8.5 lt yakmaya başladı. Arabada lpg yok tamamen orjinal. Yorum yapmak isteyen böyle gelsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elkasmirza -- 20 Nisan 2022; 0:49:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arıza cihazına tekrar bağlanması lazım. Genelde yeni araçlarda 2 oksijen sensörü olur, arızayı da bir tanesi ilk verir. Eğer hala düzelmedi ise ya ikinci oksijen sensörü de arızalı ya da katalitik dönüştürücü de bitmiş sağlam oksijen sensörü ile bu arıza da ortaya çıkmış oldu. Kısacası servise gidip tekrar arıza kaydının alınması ve buna göre yorumlanması lazım.
Servise gitmişken de bujileri çıkartıp yine tek tek bakmakta fayda var, eğer bujiler kötü ise değiştirin yine yanmanın düzgün olup olmadığını buradan anlaşılır. Bazen arızalar üst üste gelir, belki de oksijen sensörü ile yakıtın artmasının alakası yok, bu arıza da tesadüf üstüne gelmiştir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 20 Nisan 2022; 0:57:6 > -
Diger sensörüde değiştirmen lazim sensör hava yakit oranini belirler ona göre beyne komut göndererek yakiti dengelemesi yapilir.Değiştirmişken bujileride değiştirin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Servis yetkilisinin (ödül almış hyundai ustası) açıklaması şu yönde.yeni nesil arabalarda en ufak arıza oluştuğunda arıza ışığı yakar. Kötü yakıt karışımı enjektör buji katalizör arazalarını hata kod larıyla anlıyoruz. Kafamıza göre söküp takmak sana ekstra masraf çıkarır buda boşunadır. Havalar 1 haftadır soğuk ve sen günde 2.3 km test yapıyorsun hava ısınınca testini yap dedi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
peki hocam egzoz muayeneden nasıl geçiyor?
sensör bozuksa, CO2 değeri yüksek çıkar.
-
Enson muayene 2020 mayıs ayında yapıldı. 2022 mayıs ayında tekrar muayene yapılacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracınız LPG'li ise oksijen sensörünün çözümü mümkün değil?
LPG yanma odasında daha yüksek sıcaklıklarda yakılacağından oksijen ihtiyacı da ona göre tüketiliyor.
Zamanında Hyundai i20 ve ix20 araçlarıma bu konuyla ilgili çok para harcadım ve çözüm bulamadım.
Motor ışığı da sürekli yanıyordu.
Ustalarda bu konuda ısrar etmemem gerektiğini söyledi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismailaktas123 -- 10 Kasım 2022; 14:29:10 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X