Şimdi Ara

Clio 4 Gaz Tepkilerinde ve Devirde Garip Sorunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 2013 Model Clio 4 Dizel 1.5 Dci araç sahibiyim. Aracımda farkettiğim sorunu kısaca anlatmak istiyorum. Bugün yola çıktığımda aracımla örneğin giderken sanki böyle gaz kesip tekrardan geri veriyormuş gibi bir his oluyor fakat bu his çok hafif bir his. Sonrasında bir miktar yol gittim ve durmak zorunda kaldım. Debriyaja bastığımda bir anda araba stop edicekmiş gibi oldu. Etmedi ama baya bi devir düştü ve sersemledi. Belki 500'lere kadar düşmüştür. Tam bu sırada stop etmesin diye gaza yarım basmama rağmen devir artmadı ve herhangi bir tepkisi olmadı devir aynı yerindeydi, yaklaşık 1-2 saniye sonrasında gaz pedalına yarım basarken bir anda gaz vermeye başladı ve tekrardan kendine geldi. Özellikle kalkışlarda gaza basıyorum örneğin vermesi gerektiğinden daha az veriyor ve sonrasında bir anda toparlayıp vermesi gerektiği kadar veriyor v.s v.s... Durum bu şekilde. Bir bilgisi veya tahini olan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olsun. Şimdiden çok teşekkür ederim.







  • Hocam ben benzinli kullanıyorum ama aynı sorunu yaşamıştım, gazdan ayağı çekince ani devir düşmesi ve düşük vitesten yükselirken gaz yemiyor gibi haller. Benim sorunum bujilerde çıkmıştı, genelde elektrikle alakalı oluyor bu sorun, buji ve subaplara bobine baktırın hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hocam ben benzinli kullanıyorum ama aynı sorunu yaşamıştım, gazdan ayağı çekince ani devir düşmesi ve düşük vitesten yükselirken gaz yemiyor gibi haller. Benim sorunum bujilerde çıkmıştı, genelde elektrikle alakalı oluyor bu sorun, buji ve subaplara bobine baktırın hocam
    arac dizel hocam ne bujisi
  • Ecuetos E kullanıcısına yanıt
    Eco mod açıkmıydı

    Klima çalışıyomuydu

    Kaç kmde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • soulstriper kullanıcısına yanıt
    Subabtan olduğuna emin değilim. Eğer ki çünkü uzun vadeli bir şey olsa sürekli yapardı bunu. Kafam çok karıştı valla. Ama yine de teşekkür ederim aklımda bi bulunsun bakalım bu da.
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Eco modu genellikle hep açık fakat böyle sorunlar olmuyordu. Klima çalışıyordu ama klima çalışırken de dediğim gibi olmumyordu pek. Araç 118.000 km civarlarında.
  • Eco yu kapat gaz tepkimesini düşürdüğü için bazen aracın beyini sapıtıyor.

    Klima bu araçlarda -5 hp demek zaten.

    Bazen saniyelik dip gaz yapmış gibi ileriye sekiyor kendi kendine. Çözemedik

    Bazende hızlı yada yavaş git farketmiyor rölantide 900 devirlerde geziyor. Kontak aç kapa düzeliyor. Dibine kadar sıkıştırıp zorlayınca yapmıyor bazen. Arada bir gariplikleri oluyor.

    Tavsiyem arabayı güzelce ısıt sonra bas vitesi düşür motor bi kendine gelsin. Eco suz kullanmaya devam bi süre daha rahat gittiğini göreceksin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzer bir sorun dobloda başıma geldi. Motor farklı olduğu için tepkiler biraz farklı olabilir. Bazen turbo kapatıyor gibi oluyordu. Boşta gazı kökleyip yüksek devir çevirince düzeliyordu. Maf sensörü (hava akışmetre) kirlenmiş yağlanmış olabilir öncelikle onu temizleyin. Çünkü üst kapaktan yağ buharı emme manifolduna veriliyor çevreyi kirletmemek için. Tabi bu buharda zamanla sensörün kirlenip düzgün okumamasına sebep oluyor. Maf sensör temizleyiciler var. Kontakt sprey olabilir veya balata spreyi olabilir ama balata spreyi nin aşındırıcı özelliği olduğu söyleniyor, zarar verebilir. İzopropil alkolde güvenilir ama denediğimde kiri pek sökmemişti. Km olarakta temizlik zamanı gelmiş zaten onu işaret ediyor. Dobloda da bu kmlerde sorun yaşatmıştı.

    İkinci ihtimalde egr tıkanmış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bügün 150 km gider yazısını görene kadar mazotu iyice harcadım. Sarı çizgiye kadar düşürdüm. Çokta düşürmek istemedim. Deponun dibinde biriken pislik varsa eğer enjektörlere kaçmasın diye. Sonrasında yakıtı opetten fulledim. Ve araçtaki çalışma olsun v.s anlattığım bir çok şey yüzde 70 oranında düzeldi. Muhtemelen kalan yakıtı da harcadıktan sonra hiçbir şey kalmayacaktır. Sonuç olarak muhtemelen pis mazot ya da sulu mazot verdiklerinden dolayı bu şekilde oldu. Senelerdir Shell'den alırım. Bundan sonra Shell'in kapısını sadece lastik basmak için çalarım. Eğer ki sorun devam ederse bilgilendirmeye devam edeceğim. Herkese teşekkürler.
  • Start stop yapar kapat sistemi öyle dene. Yada pompa sensörüne baktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Bende otomatik stop devre dışı. Sürekli öyle kullanırım onunla bir alakası yok gibi. Yakıtı değişince sanki kendine geldi. Eğer devam ederse konuya bilgi geçicem. Ona göre servise götürüp bi şekilde bir şeylere bakmalarını söylicez artık.
  • Ecuetos E kullanıcısına yanıt
    Pompa sensörü. Bendede aynı sorun var genelde soğukta yapıyor sonra düzeliyor 6 senedir böyle kullanıyorum.

    Rampa sensörü diye arat çıkar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.