Şimdi Ara

Clio 2 stop ve akü lambası yanıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
6.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese selam.
    Geçen akşam yolda giderken ufak bir ses geldi araçtan ve stop ile akü lambası yanmaya başladı göstergede. Bu durumda arwç stop etmedi lazım ama motor hala çalışıyor seyir halinde gidiyorum ama direksiyon sertleşti araç çalışmaz durumdaki gibi oldu. Yani özerlersek arscın tepkileri ve göstergeleri araç çalışmıyor gibi ama ben aracı kullanabiliyorum direksiyon sert ve göstergeler yanar şekilde. Bir bilgisi olan var mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault Clio Stop ve Akü Lambası Yanıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Renault Clio aracınızda stop ve akü lambalarının aynı anda yanması, çeşitli sorunları işaret edebilir. Bu sorunlar, araç performansınızı etkileyebileceği gibi yol güvenliğinizi de tehlikeye atabilir.

    Stop ve Akü Işığı Yanmasının Nedenleri:

    • Alternatör Arızası: Alternatör, aracınızın aküsünü şarj etmekten sorumludur. Arızalı bir alternatör, akünün şarj olmasını engelleyerek stop ve akü lambalarının yanmasına neden olabilir.
    • Akü Arızası: Zayıf veya arızalı bir akü, yeterli güç sağlayamadığından stop ve akü lambalarının yanmasına neden olabilir.
    • Alternatör Kayışı Arızası: Alternatör kayışı, alternatöre güç sağlar. Kopmuş veya gevşemiş bir kayış, alternatörün düzgün çalışmasını engelleyerek lambaların yanmasına neden olabilir.
    • Elektrik Sistemi Sorunları: Gevşek bağlantılar, arızalı kablolar veya hatalı bir akü sensörü gibi elektrik sistemi sorunları da stop ve akü lambalarının yanmasına neden olabilir.
    • Yüksek Elektrik Yükü: Aynı anda çok sayıda elektrikli cihazı kullanmak (örneğin, farlar, klima, ısıtıcı), elektrik sistemine aşırı yük bindirerek stop ve akü lambalarının yanmasına neden olabilir.

    Çözümler:

    • Alternatörü Kontrol Ettir: Alternatörün düzgün çalışıp çalışmadığını bir tamirciye kontrol ettirin. Gerekirse alternatörün değiştirilmesi gerekebilir.
    • Aküyü Test Ettir: Akünün şarjını ve durumunu bir tamirciye test ettirin. Zayıf veya arızalı bir akü ise değiştirilmesi gerekebilir.
    • Alternatör Kayışını Kontrol Ettir: Alternatör kayışının kopmuş veya gevşemiş olup olmadığını kontrol ettirin. Gerekirse kayışın değiştirilmesi gerekebilir.
    • Elektrik Sistemini Kontrol Ettir: Bir tamirci, elektrik sisteminde gevşek bağlantılar, arızalı kablolar veya hatalı sensörler gibi sorunları kontrol edebilir.
    • Elektrik Yükünü Azalt: Aynı anda çok sayıda elektrikli cihaz kullanmaktan kaçının. Gerekli olmadığında cihazları kapatın veya devre dışı bırakın.

    Sorunu kendi başınıza teşhis edemiyorsanız veya çözemiyorsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise veya tamirciye götürmeniz önerilir. Bu, daha ciddi sorunların önlenmesine yardımcı olur ve aracınızın güvenli bir şekilde çalışmasını sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yardımcı olabilecek yok mu arkadaşlar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • V kayışı kopmuş, bu durumda kayışın çevirdiği tüm donanımlar devre dışı kalır. Ama motor bir süre daha çalışır ta ki akü şarjı bitene kadar. Bu kayış şarj alternatörünü çevirdiği için kopunca şarj işlemi durur akü uyarı lambası yanar, direksiyon pompası da bu kayışla döndüğü için kopunca hidrolik basıncı sıfırlanır ve direksiyon sertleşir. Aynı zamanda klima da çalışmaz.
    Akü bitince artık araç çalışmaz, çalışır vaziyetteyken ya hemen ustaya gidilmeli ya da artık boşaldıysa akü cihaza bağlanıp şarj edilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam. Yarın hemen bir ustaya götüreceğim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.