|
Bildirim
|
Arkadaşlar büyük bir çoğunluk çizik gidermenin mantığını bilmiyor sanırım. Bakın araçlarımızda astar üstünde boya, onun üstünde de transparan vernik var, koruyucu olarak. Tıpkı mobilyaya atılan vernik katmanı gibi düşünün. Şimdi hafif bir çizik olduğu zaman bu çizik vernik katmanını aşmadan kendi üzerinde oluşuyor. Piyasadaki pastalar, cilalar çiziği doldurup kapatmaz, çiziği gidermenin olayı şudur, pasta aşındırıcıdır. Zımpara misali, siz bunu çizik olan yere uyguladığınızda aşındıra aşındıra en dış yüzeyden çiziğin tam derinliğine kadar olan vernik kısmını aşındırıp atar. Sonuç olarak temizleyip baktığınızda oradan çizik gitmiş görünür. Fakat bu çizik olan yer dolduruldu diye anlaşılmamalı oradaki vernik katmanı inceldi diye anlaşılmalı. Yani tam aynı yerden bir kere daha derince çizilirse ikinci pasta uygulamanızda oradaki vernik katmanı tamamen bitebilir boyaya geçersiniz. Bundan sonra tek çare oraya lokal vernik atılmasıdır.
Aynı şekilde çok derin çiziklerde yani verniğin iyice derince çizildiği durumlarda pasta uygulamak mantıklı değildir çünkü oradaki tüm vernik katmanı aşındırmanız gerekir çiziğin ortadan kaybolması için. Bunun yerine o çizik yine transparan vernikle doldurulur kuruduktan sonra kademe kademe zımparalanır, pastalanır, cilalanır ve eski haline kavuşturulur. Yani bir nevi verniğe dolgu yapılmış olur. Bunun daha da ileri noktası artık çiziğin verniği aşıp boyayı da aşındırması ki bu durumda yukarıdaki maddenin benzeri bir çalıma yapılır. Fark olarak yüzey lokal olarak boyaya kadar iyice zımparalanır. Rötuş boyası yapılır. Ton tuttuktan sonra gerekli vernik atılır ve pasta cila işlemleriyle geri kalan kısımlarla aynı kalınlığa ve parlaklığa geldiğinde bitirilir. Bu son işlem profesyonel işlemdir. Siz biz yapamayız, işin ehli boyacılar yapar. Vernik dolgusu da risktir. Boya, vernik, cila, zımpara işlerinden anlayan birisi ufak çalışmalar yapabilir. Ama yine de işin profesyoneline bırakmak daha iyi olacaktır. Özetle çiziği doldurma diye bir durum yoktur, olay aşındırmadır. Pasta ile cila aynı mantıktadır, pasta kaba aşındırıcıdır, cila ince aşındırıcıdır. Yüzeyi bir şeyle kaplayıp parlatma yapmazlar, aksine yüzeyi aşındırıp daha pürüzsüz hale getirerek ışık dalgalarının daha net yansıma yapmasını ağlar ve bu sayede parlaklık saplarlar. Pasta kaba olduğundan sadece lokal uygulamalarda çiziklerde kullanılır. Ya da aracınız çok eskiyse, boyası iyice solup, matlaşmışsa, tüm araca polisajla uygulanır, hallice bir vernik katmanı aşındırılıp alttaki temiz, net vernik katmanına ulaşılır ve aracın boyası yeni gibi olur. Ama bu ciddi bir aşındırma olduğundan çok fazla yapılamaz. Aksi taktirde vernik katmanı biter ve kabak gibi boya ortaya çıkar. Bu durumda en güzeli her şeyi söküp aracı yeniden boyatmaktır ki çok modelli araçların baştan aşağı yenileme,güzellik, tazeleme boyası yapılmıştır adı altında bahsedilen durum budur. İyi bir şeydir güzel yapıldığında. Cilalar ise çok daha ince aşındırma yaptığından yinelenen kullanıma uygundurlar. Defalarca kullansanız bile verniği kaldırmazsınız. Olay bu. Günümüzde çeşitli sentetik maddelerle hafif oranda dolgu yapan cila ve pastalar mevcut. Fakat bu dolgular hem çok yüzeysel hem de geçicidir aklınızda bulunsun. Yani çizikte yaptığınızın dolgu değil aşındırma olduğunu bilin. O satılan çizik kalemlerinin mantığı da içerdikleri vernikle derin çiziklere dolgu yapmak ve kapatmak. Ama şu ana kadar verim alanı duymadım. Ben boyacı falan değilim, enstrüman yapımcısıyım ama boyalı ve vernikli tüm yüzeylerde olayın mantığı budur. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi COLEM@N -- 22 Şubat 2007; 22:14:41 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|