Şimdi Ara

ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
81.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kernell


    quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakmehmet2001

    Merhaba ve Günaydın Arkadaşlar;
    Aracımın çiziklerini aşağıdaki gibi görüyorsunuz mahallenin başı boş o. çocukları gelsin arabayı anahtarla çizsin buda benim bayağıdır canımı sıktı
    arabam 2 aylık
    neyse yeni ve ilk kez aracımı cilalamak istedim ve turtle wax önerdiler AYDIN Kipadan 18 tl'ye aldım
    içinde balmumu karışımı var oldukça iyi koruma yapacağını düşünüyorum. Amerikan malı imiş.
    Arkadaşlar yakın zamanda bu cilayı aracıma uyguladıktan sonra sizinle tekrar resimli paylaşacağım bakalım nasıl olacak
    ve gösterdiğim çizikler ne kadar oranda kaybolacak

     ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX)


     ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX)


     ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX)


    merakla bekliyorum kardeşim
    bende bugün sonax çizik giderici aldım,bir ara deneyeceğim

    hocam ne yaptın çizikleri giderebildin mi ?




  • Turtle Wax kutusunun dantel örtüsü yok mu? Olmadı şindi
  • Arkadaşlar büyük bir çoğunluk çizik gidermenin mantığını bilmiyor sanırım. Bakın araçlarımızda astar üstünde boya, onun üstünde de transparan vernik var, koruyucu olarak. Tıpkı mobilyaya atılan vernik katmanı gibi düşünün. Şimdi hafif bir çizik olduğu zaman bu çizik vernik katmanını aşmadan kendi üzerinde oluşuyor. Piyasadaki pastalar, cilalar çiziği doldurup kapatmaz, çiziği gidermenin olayı şudur, pasta aşındırıcıdır. Zımpara misali, siz bunu çizik olan yere uyguladığınızda aşındıra aşındıra en dış yüzeyden çiziğin tam derinliğine kadar olan vernik kısmını aşındırıp atar. Sonuç olarak temizleyip baktığınızda oradan çizik gitmiş görünür. Fakat bu çizik olan yer dolduruldu diye anlaşılmamalı oradaki vernik katmanı inceldi diye anlaşılmalı. Yani tam aynı yerden bir kere daha derince çizilirse ikinci pasta uygulamanızda oradaki vernik katmanı tamamen bitebilir boyaya geçersiniz. Bundan sonra tek çare oraya lokal vernik atılmasıdır.

    Aynı şekilde çok derin çiziklerde yani verniğin iyice derince çizildiği durumlarda pasta uygulamak mantıklı değildir çünkü oradaki tüm vernik katmanı aşındırmanız gerekir çiziğin ortadan kaybolması için. Bunun yerine o çizik yine transparan vernikle doldurulur kuruduktan sonra kademe kademe zımparalanır, pastalanır, cilalanır ve eski haline kavuşturulur. Yani bir nevi verniğe dolgu yapılmış olur.

    Bunun daha da ileri noktası artık çiziğin verniği aşıp boyayı da aşındırması ki bu durumda yukarıdaki maddenin benzeri bir çalıma yapılır. Fark olarak yüzey lokal olarak boyaya kadar iyice zımparalanır. Rötuş boyası yapılır. Ton tuttuktan sonra gerekli vernik atılır ve pasta cila işlemleriyle geri kalan kısımlarla aynı kalınlığa ve parlaklığa geldiğinde bitirilir. Bu son işlem profesyonel işlemdir. Siz biz yapamayız, işin ehli boyacılar yapar. Vernik dolgusu da risktir. Boya, vernik, cila, zımpara işlerinden anlayan birisi ufak çalışmalar yapabilir. Ama yine de işin profesyoneline bırakmak daha iyi olacaktır.


    Özetle çiziği doldurma diye bir durum yoktur, olay aşındırmadır. Pasta ile cila aynı mantıktadır, pasta kaba aşındırıcıdır, cila ince aşındırıcıdır. Yüzeyi bir şeyle kaplayıp parlatma yapmazlar, aksine yüzeyi aşındırıp daha pürüzsüz hale getirerek ışık dalgalarının daha net yansıma yapmasını ağlar ve bu sayede parlaklık saplarlar. Pasta kaba olduğundan sadece lokal uygulamalarda çiziklerde kullanılır. Ya da aracınız çok eskiyse, boyası iyice solup, matlaşmışsa, tüm araca polisajla uygulanır, hallice bir vernik katmanı aşındırılıp alttaki temiz, net vernik katmanına ulaşılır ve aracın boyası yeni gibi olur. Ama bu ciddi bir aşındırma olduğundan çok fazla yapılamaz. Aksi taktirde vernik katmanı biter ve kabak gibi boya ortaya çıkar. Bu durumda en güzeli her şeyi söküp aracı yeniden boyatmaktır ki çok modelli araçların baştan aşağı yenileme,güzellik, tazeleme boyası yapılmıştır adı altında bahsedilen durum budur. İyi bir şeydir güzel yapıldığında.

    Cilalar ise çok daha ince aşındırma yaptığından yinelenen kullanıma uygundurlar. Defalarca kullansanız bile verniği kaldırmazsınız.

    Olay bu. Günümüzde çeşitli sentetik maddelerle hafif oranda dolgu yapan cila ve pastalar mevcut. Fakat bu dolgular hem çok yüzeysel hem de geçicidir aklınızda bulunsun. Yani çizikte yaptığınızın dolgu değil aşındırma olduğunu bilin.

    O satılan çizik kalemlerinin mantığı da içerdikleri vernikle derin çiziklere dolgu yapmak ve kapatmak. Ama şu ana kadar verim alanı duymadım. Ben boyacı falan değilim, enstrüman yapımcısıyım ama boyalı ve vernikli tüm yüzeylerde olayın mantığı budur.




  • herkes bır urunu onermıs ama en ıyısı hangısı acaba net bılgı alsak ıyı olurdu
  •  ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX)

    Bundan kullandım aşırı dandik bir şey kesinlikle tavsiye etmiyorum.
  • sonax çizik giderici cila siparişi vericem inş umduğumu bulabilirim. yorumumu buraya yazıcam.
  • Basettiginiz cilalar sadece 1 yikamalik köpüklü yıkamada akar gider

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farukakgun kullanıcısına yanıt
    Sanayiye gidip sağlam bir boyacıya pasta cila yaptırsak yinede yıkanınca gider mi hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Métropol

    Sanayiye gidip sağlam bir boyacıya pasta cila yaptırsak yinede yıkanınca gider mi hocam?

    iyi bi cila alip elle sizde atabilirsiniz cilaya polisaj makinasi sart degil, ama kopuklu yikamalar iyi cilayi bile sokuyor en iyisi sunger ve kaliteli bir oto sampuani ile yikamak. demek istedigim saatlerce ugrasip cila atip kopuklu yikamaya sokmayin bu is cok teferruatli, carpex, automix filan bunlar 1 kerelik, daha kaliteli kati waxlar arti dedigim yikama sekli daha uzun sure kalici olur. bu isin daha ilerisi nano cilalar onlarinda fiyati pahali.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • farukakgun kullanıcısına yanıt
    Zaten elimle süngerle yıkıyorum, bir sorun teşkil etmez heralde
  • arkadaşlar merhaba

    istanbulda arabanın başına herşeyin gelebileceği malum. bir sabah baktığım da arabaya sürtmüşlerdi ve çizik oluşmuştu. bir arkadaşın tavsiyesiyle baahaus dan alınan çizik giderici sürme gafletinde bulundum. ama sürdüğüm kremin rengi çiziğin içine işledi ve ne yaptıysam çıkmadı bu konuda yapabileceğim birşey varmı ? boyasız nasıl sorunu giderbilirim.


     ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX)




  • Öyle çizik dediğin 10 tl lik pastayla geçse oooo:)

    Rdsleri onlarlar geçirmek imkansızdır genelde sulu zımpra atılıp çiziklerden kurtulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Barox gerisi boş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Arkadaşlar büyük bir çoğunluk çizik gidermenin mantığını bilmiyor sanırım. Bakın araçlarımızda astar üstünde boya, onun üstünde de transparan vernik var, koruyucu olarak. Tıpkı mobilyaya atılan vernik katmanı gibi düşünün. Şimdi hafif bir çizik olduğu zaman bu çizik vernik katmanını aşmadan kendi üzerinde oluşuyor. Piyasadaki pastalar, cilalar çiziği doldurup kapatmaz, çiziği gidermenin olayı şudur, pasta aşındırıcıdır. Zımpara misali, siz bunu çizik olan yere uyguladığınızda aşındıra aşındıra en dış yüzeyden çiziğin tam derinliğine kadar olan vernik kısmını aşındırıp atar. Sonuç olarak temizleyip baktığınızda oradan çizik gitmiş görünür. Fakat bu çizik olan yer dolduruldu diye anlaşılmamalı oradaki vernik katmanı inceldi diye anlaşılmalı. Yani tam aynı yerden bir kere daha derince çizilirse ikinci pasta uygulamanızda oradaki vernik katmanı tamamen bitebilir boyaya geçersiniz. Bundan sonra tek çare oraya lokal vernik atılmasıdır.

    Aynı şekilde çok derin çiziklerde yani verniğin iyice derince çizildiği durumlarda pasta uygulamak mantıklı değildir çünkü oradaki tüm vernik katmanı aşındırmanız gerekir çiziğin ortadan kaybolması için. Bunun yerine o çizik yine transparan vernikle doldurulur kuruduktan sonra kademe kademe zımparalanır, pastalanır, cilalanır ve eski haline kavuşturulur. Yani bir nevi verniğe dolgu yapılmış olur.

    Bunun daha da ileri noktası artık çiziğin verniği aşıp boyayı da aşındırması ki bu durumda yukarıdaki maddenin benzeri bir çalıma yapılır. Fark olarak yüzey lokal olarak boyaya kadar iyice zımparalanır. Rötuş boyası yapılır. Ton tuttuktan sonra gerekli vernik atılır ve pasta cila işlemleriyle geri kalan kısımlarla aynı kalınlığa ve parlaklığa geldiğinde bitirilir. Bu son işlem profesyonel işlemdir. Siz biz yapamayız, işin ehli boyacılar yapar. Vernik dolgusu da risktir. Boya, vernik, cila, zımpara işlerinden anlayan birisi ufak çalışmalar yapabilir. Ama yine de işin profesyoneline bırakmak daha iyi olacaktır.


    Özetle çiziği doldurma diye bir durum yoktur, olay aşındırmadır. Pasta ile cila aynı mantıktadır, pasta kaba aşındırıcıdır, cila ince aşındırıcıdır. Yüzeyi bir şeyle kaplayıp parlatma yapmazlar, aksine yüzeyi aşındırıp daha pürüzsüz hale getirerek ışık dalgalarının daha net yansıma yapmasını ağlar ve bu sayede parlaklık saplarlar. Pasta kaba olduğundan sadece lokal uygulamalarda çiziklerde kullanılır. Ya da aracınız çok eskiyse, boyası iyice solup, matlaşmışsa, tüm araca polisajla uygulanır, hallice bir vernik katmanı aşındırılıp alttaki temiz, net vernik katmanına ulaşılır ve aracın boyası yeni gibi olur. Ama bu ciddi bir aşındırma olduğundan çok fazla yapılamaz. Aksi taktirde vernik katmanı biter ve kabak gibi boya ortaya çıkar. Bu durumda en güzeli her şeyi söküp aracı yeniden boyatmaktır ki çok modelli araçların baştan aşağı yenileme,güzellik, tazeleme boyası yapılmıştır adı altında bahsedilen durum budur. İyi bir şeydir güzel yapıldığında.

    Cilalar ise çok daha ince aşındırma yaptığından yinelenen kullanıma uygundurlar. Defalarca kullansanız bile verniği kaldırmazsınız.

    Olay bu. Günümüzde çeşitli sentetik maddelerle hafif oranda dolgu yapan cila ve pastalar mevcut. Fakat bu dolgular hem çok yüzeysel hem de geçicidir aklınızda bulunsun. Yani çizikte yaptığınızın dolgu değil aşındırma olduğunu bilin.

    O satılan çizik kalemlerinin mantığı da içerdikleri vernikle derin çiziklere dolgu yapmak ve kapatmak. Ama şu ana kadar verim alanı duymadım. Ben boyacı falan değilim, enstrüman yapımcısıyım ama boyalı ve vernikli tüm yüzeylerde olayın mantığı budur.

    Hocam yanlış bilinen veya pek dikkat edilmeyen bir noktaya değinmişssin. Aynı noktaya birden fazla kez pasta uygulayıp vernik bittiğinde yani vernik atıp soyulmaya başladığında o parçanın tekrar boyaması ve parçaya komple vernik atılması gerekir diye biliyorum ben. Özellikle metalik boylarda böyle. Siz ise lokal vernik/dolgu verniği gibi bir ifade kullanmışsınız. Ben bunu boya ustalarına sormuştum. Adamlar lokal olarak biten ve atan verniğe karşı o parçanın boyanıp komple verniklenmesinin ve lokal (yama) verniğin sorun yaratacağını söylediler.

    Doğrusu da son ifadedeki tespit değil mi?

    Birde pasta aşındırııyor evet doğru. Hiçbir şekilde dolgu yapmaz elbet. Ama dolgu yaptığı bilinen veya öyle lanse edilen glaze ürünleri var. Sizce bunlar iş yapmaz mı çiziği aşındırmadan doldurma konusunda? Glaze ürünleri de meşhur bir hale geldi.

    Bu arada detaylı bilgi için teşekkürler. Eline sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 19 Mayıs 2017; 11:11:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Arkadaşlar büyük bir çoğunluk çizik gidermenin mantığını bilmiyor sanırım. Bakın araçlarımızda astar üstünde boya, onun üstünde de transparan vernik var, koruyucu olarak. Tıpkı mobilyaya atılan vernik katmanı gibi düşünün. Şimdi hafif bir çizik olduğu zaman bu çizik vernik katmanını aşmadan kendi üzerinde oluşuyor. Piyasadaki pastalar, cilalar çiziği doldurup kapatmaz, çiziği gidermenin olayı şudur, pasta aşındırıcıdır. Zımpara misali, siz bunu çizik olan yere uyguladığınızda aşındıra aşındıra en dış yüzeyden çiziğin tam derinliğine kadar olan vernik kısmını aşındırıp atar. Sonuç olarak temizleyip baktığınızda oradan çizik gitmiş görünür. Fakat bu çizik olan yer dolduruldu diye anlaşılmamalı oradaki vernik katmanı inceldi diye anlaşılmalı. Yani tam aynı yerden bir kere daha derince çizilirse ikinci pasta uygulamanızda oradaki vernik katmanı tamamen bitebilir boyaya geçersiniz. Bundan sonra tek çare oraya lokal vernik atılmasıdır.

    Aynı şekilde çok derin çiziklerde yani verniğin iyice derince çizildiği durumlarda pasta uygulamak mantıklı değildir çünkü oradaki tüm vernik katmanı aşındırmanız gerekir çiziğin ortadan kaybolması için. Bunun yerine o çizik yine transparan vernikle doldurulur kuruduktan sonra kademe kademe zımparalanır, pastalanır, cilalanır ve eski haline kavuşturulur. Yani bir nevi verniğe dolgu yapılmış olur.

    Bunun daha da ileri noktası artık çiziğin verniği aşıp boyayı da aşındırması ki bu durumda yukarıdaki maddenin benzeri bir çalıma yapılır. Fark olarak yüzey lokal olarak boyaya kadar iyice zımparalanır. Rötuş boyası yapılır. Ton tuttuktan sonra gerekli vernik atılır ve pasta cila işlemleriyle geri kalan kısımlarla aynı kalınlığa ve parlaklığa geldiğinde bitirilir. Bu son işlem profesyonel işlemdir. Siz biz yapamayız, işin ehli boyacılar yapar. Vernik dolgusu da risktir. Boya, vernik, cila, zımpara işlerinden anlayan birisi ufak çalışmalar yapabilir. Ama yine de işin profesyoneline bırakmak daha iyi olacaktır.


    Özetle çiziği doldurma diye bir durum yoktur, olay aşındırmadır. Pasta ile cila aynı mantıktadır, pasta kaba aşındırıcıdır, cila ince aşındırıcıdır. Yüzeyi bir şeyle kaplayıp parlatma yapmazlar, aksine yüzeyi aşındırıp daha pürüzsüz hale getirerek ışık dalgalarının daha net yansıma yapmasını ağlar ve bu sayede parlaklık saplarlar. Pasta kaba olduğundan sadece lokal uygulamalarda çiziklerde kullanılır. Ya da aracınız çok eskiyse, boyası iyice solup, matlaşmışsa, tüm araca polisajla uygulanır, hallice bir vernik katmanı aşındırılıp alttaki temiz, net vernik katmanına ulaşılır ve aracın boyası yeni gibi olur. Ama bu ciddi bir aşındırma olduğundan çok fazla yapılamaz. Aksi taktirde vernik katmanı biter ve kabak gibi boya ortaya çıkar. Bu durumda en güzeli her şeyi söküp aracı yeniden boyatmaktır ki çok modelli araçların baştan aşağı yenileme,güzellik, tazeleme boyası yapılmıştır adı altında bahsedilen durum budur. İyi bir şeydir güzel yapıldığında.

    Cilalar ise çok daha ince aşındırma yaptığından yinelenen kullanıma uygundurlar. Defalarca kullansanız bile verniği kaldırmazsınız.

    Olay bu. Günümüzde çeşitli sentetik maddelerle hafif oranda dolgu yapan cila ve pastalar mevcut. Fakat bu dolgular hem çok yüzeysel hem de geçicidir aklınızda bulunsun. Yani çizikte yaptığınızın dolgu değil aşındırma olduğunu bilin.

    O satılan çizik kalemlerinin mantığı da içerdikleri vernikle derin çiziklere dolgu yapmak ve kapatmak. Ama şu ana kadar verim alanı duymadım. Ben boyacı falan değilim, enstrüman yapımcısıyım ama boyalı ve vernikli tüm yüzeylerde olayın mantığı budur.

    Hocam yanlış bilinen veya pek dikkat edilmeyen bir noktaya değinmişssin. Aynı noktaya birden fazla kez pasta uygulayıp vernik bittiğinde yani vernik atıp soyulmaya başladığında o parçanın tekrar boyaması ve parçaya komple vernik atılması gerekir diye biliyorum ben. Özellikle metalik boylarda böyle. Siz ise lokal vernik/dolgu verniği gibi bir ifade kullanmışsınız. Ben bunu boya ustalarına sormuştum. Adamlar lokal olarak biten ve atan verniğe karşı o parçanın boyanıp komple verniklenmesinin ve lokal (yama) verniğin sorun yaratacağını söylediler.

    Doğrusu da son ifadedeki tespit değil mi?

    Birde pasta aşındırııyor evet doğru. Hiçbir şekilde dolgu yapmaz elbet. Ama dolgu yaptığı bilinen veya öyle lanse edilen glaze ürünleri var. Sizce bunlar iş yapmaz mı çiziği aşındırmadan doldurma konusunda? Glaze ürünleri de meşhur bir hale geldi.

    Bu arada detaylı bilgi için teşekkürler. Eline sağlık.

    Şimdi durum şöyle; malum iki tip boya var, biri opak biri metalik. Opak boyalarda boya ile vernik birbirine karışık oluyor. Üzerine ekstradan vernik atmanız şart değil. Bu tip boyalarda çiziğe direk dolgu, rötüş veya lokal boya yapılıp, fazlası zımparalanıp cilası atılıp parlatılarak genel yüzeye birebir kaynaştırılıyor. Bunu iyi yapan usta da var yapamayan usta da var, kendine güvenmeyen, işi iyi olmayan adam el kadar bölge için komple panelin yarısını hatta tümünü boyuyor. Bunu yapmasının sebebi lokal boyayı orjinal boyanın tonuna tuturamıyor olması. Ama yapabilen işinin ehli ustalar da var.

    Metaliklerde iş daha sıkıntı. Sorun sadece vernikte ve deirnse, lokal vernik atılmasının hiç bir sıkıntısı yok. Mobilyanın üstündeki verniği biraz inceltip sonra spreyle bir kat koruma amaçlı vernik attığınızı düşünün aynı mantık. Düzgün fırınlaması yapılır, işlemden önce yüzey temizlenir tozu alınırsa hiç bir riski, kalkma olayı olmaz. Ama eğer çizik boyaya da geçmişse işte o zaman metalikte sıkıntı çıkıyor. Metalik boyayı metalik yapan içindeki fiber ve benzeri simli metalik görünümlü parlak parçalar. Bunlar her üreticiye göre farklı boyutlarda ve yoğunlukta oluyor. Sıkılışına basıncına göre farklı yayılım gösteriyor. Bunu bir kere elde fırçayla vs rötüş şansı yok o görünümü sağlayamıyorsunuz leke gibi kalıyor. Usta da elle atacak olsa fabirkadan gelen tip boyadaki sim oranı ve boyutlu boyayı bulması, doğru kıvamda sıkıp panele uydurması neredeyse mümkün dğeil gibi. Haliyle bir tane çizik için komple paneli boyuyorlar. Güşü seven dikenine katlanır misali temiz oldu mu çok güzel görünen metalik boya bizdeki emek düşmanı çomarlar tarafından anahtarla çizildiğinde geri dönüşü çok zor bir hale gelmiş oluyor. Bundan dolayı ülkedeki çomar sayısı da arttığı için insanlar artık tercihlerini tamiri çok kolay olan opak beyazdan seçiyor hep. Ortalık beyaz eşya gibi araba doldu. Ben yine de metalik griden vazgeçemiyorum çok seviyorum.

    Şimdi piyasada yok teflon, yok silikon, yok polimer esanslı sentetik reçine ile dolgu yaptığını öne süren bir çok cila ürünü mevcut. Misal autoglym srp. Misal çbs belco silikonlu cila.Misal turtlewax teflon cila. Cilanın mantığı ince aşındırma ile yüzeyi parlatmaktır. Bu yazdığım gibi bazı ürünlerde içeriklerinde silikon, reçine, teflon vs dolgu malzemesi bulunuyor. Glaze dediğimiz ürünler de abenzer mantık. Evet bunlar çizikleri dolduruyorlar ama sıkıntı şu, bunların ömrü çok kısa. Bir hafta, 1 yapmur ya da 1-2 yılakamda bütün o dolgular gidiyor. Yine ortaya çizikler geliyor. O yüzden bunlara çok da bel bağlamamak lazım.

    Boya koruma ürünleri çizik doldurmada daha uzun ömürlü daha başarılı ürünler. En bilineni klasik wax yani mum uygulaması. Ciladan sonra, kalmış olan mikro çizikleri mumla dolduruyor, daha belirgin çizikleri de daha az görünür hale getiriyor. Yüzey pürüzsüz olduğu için ve mum olduğu için suya, toza, kire karşı verniği koruyor. Ama mumun da olayı kimyasal temizleyecilere karşı dayanıksız olması. Bizim ülkemiz gibi çok tozlu, kirli atmosferli ülkelerde araç yıkandıktan bir hafta sonra tozdan leş gibi olduğundan waxlı boya korumalar da avrupa ve amerikada olduğu kada ruzun ömürlü olmuyor. En babası 3 ay civarı gidiyor. Dolayısıyla en kötü yılda 2 kez yapmak gerekiyor.

    Buna karşılık adamlar şimdi seramik ve nano ürünleri çıkardılar. Bunlar da aynı mum mantığı yüzeyi mokroskobik filmle kaplayıp çizikleri dolduruyor ve waxın benzeri şekilde koruma sağlıyor. Nano ürünler en küçük noktaları bile doldururkeni, seramiğin avantajı da seramik katkılı dış katmanın yıkama ve kimyasala karşı aşınma direncinin daha yüksek olması. Böylece normal waxa göre iki kat hatta daha fazla uzun ömürlü olabiliyorlar. Ama amatör uygulamaları klaisk wax sistemlere göre daha meşakkatli ve dikkat gerektiriyor. Glazeler ise korumadan ziyade geçici süreli dolgu yapıp, araçlara galaeri parlaklığı vermek üzerine. Koruma amaçlı değil. Beyaz ve giri için glaze ürünler olsada glaze'in asıl olayı metalik siyah boyalı araçlar. Simsiyah bir mercedes ya da bmwyi güzel bir cila sonrası kaliteli glaze uyguladığınızda ıslak ıslak derin çok çekici bir parlaklığa kavuşuyor. Ama ne kadar? 1 hafta en fazla. Sonra yine kendi standart parlaklığına dönüyor.

     ÇİZİK GİDERİCİ GÜÇLÜ CİLA (SONAX)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.