Şimdi Ara

CİVİC'LER HEP BÖYLEMİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR 98 1.6 İES ALDIM.DAHA ÖNCE 306 90hp KULLANMAMA RAĞMEN 120hp CİVİC' İN ALT DEVİRLERİ BANA OLDUKÇA CANSIZ GELDİ. ALT DEVİRLERDEN ÜST DEVİRLERE YÜKSELMESİ BİRAZ GEÇ GİBİ.AMA DEVRİNİ 2500 CİVARINDAN SONRA İYİ ALIYOR.BU BÜTÜN CİVİCLERDE AYNIMI, YOKSA BENİM ARABAYA MAHSUS BİR DURUM MU?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava -- 3 Kasım 2006; 9:20:22 >



  • bence tam tersi ben gaza yüklenmekten korkuyorum hatta bir gün kalkışta gaza son gaz basınca araba kalkışta yalpaladı.1.6 115 ps gerçi bu beygir meselesi enson 110 hp ye baglanmıştı.
  • senin araca mahsus bir durum değil...!!!

    honda tork ve hp eğrisini bakarsan üst devirlerde olduğunu göreceksin...ki honda devir çevirmesini seven araçtır Honda birçok aracında (1.6 Vti 5500 devir öncesi 120hp lik bölümü ile hareket eder ve torku 140-150nm civarındadır aynı durum senin aracın içinde geçerli üst devirlere tırmandığında max.torku alacaksın)

    eski aracınındaki motor SOHC üstten tek ekzantirikli bir karakter ile hareket ediyor sunduğu 135nm max torku ise 4000 devir aralığında alabiliyorsun aynı motorun DOHC versiyonu 109hp lik motor yine 307 üzerinde kullanıldı ve şuan C2 VTS üzerinde görev yapıyor ve 125hp ...

    honda üzerinde

    Motor hacmi : 1590 cm3
    ÇAp ve Strok : 75 mm X 90 mm
    sıkıştırma : 9.4:1
    güç : 120hp@6200 rpm & 140nm @ 5400 rpm....!!!! 5400 devir motor karakterleri farklı
    SOHC VTEC-E üssten tek eksantirikli subab kontrol üniteli ki aynı sistem Pejo 306 motorunda mevcut ancak motordaki güç ve tork eğrileri farklı olduğu için ortaya çıkan durum ve sürüş karakteri karşıyamıza çıkıyor

    90hp lik aracında 4000 devirde torku sunabilen bir araç honda ise bu torka ulaşman için 5400 devir çevirmeni istiyor kolaylıkla devirlenen araçta aynı orantıda uzaman söz konusu ki bence hondayı sevenler bu yüzden seviyor...honda aracından keyif almak istiyorsan 3500-5000 devir aralığında kullanmanı tavsiye ederim...

    daha akıcı ve seri hareket eden honda aşırıya kaçılmadan kullanıldığında ekonomide sağlamaktadır kg/hp oranı...!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 3 Kasım 2006; 9:44:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brava

    ARKADAŞLAR 98 1.6 İES ALDIM.DAHA ÖNCE 306 90hp KULLANMAMA RAĞMEN 120hp CİVİC' İN ALT DEVİRLERİ BANA OLDUKÇA CANSIZ GELDİ. ALT DEVİRLERDEN ÜST DEVİRLERE YÜKSELMESİ BİRAZ GEÇ GİBİ.AMA DEVRİNİ 2500 CİVARINDAN SONRA İYİ ALIYOR.BU BÜTÜN CİVİCLERDE AYNIMI, YOKSA BENİM ARABAYA MAHSUS BİR DURUM MU?


    Söylediğin araç 8 senelik ve ikinci el olarak almışsın.
    İyi bir ustaya göstermende fayda var diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi only-e30 -- 3 Kasım 2006; 11:01:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    senin araca mahsus bir durum değil...!!!

    honda tork ve hp eğrisini bakarsan üst devirlerde olduğunu göreceksin...ki honda devir çevirmesini seven araçtır Honda birçok aracında (1.6 Vti 5500 devir öncesi 120hp lik bölümü ile hareket eder ve torku 140-150nm civarındadır aynı durum senin aracın içinde geçerli üst devirlere tırmandığında max.torku alacaksın)

    eski aracınındaki motor SOHC üstten tek ekzantirikli bir karakter ile hareket ediyor sunduğu 135nm max torku ise 4000 devir aralığında alabiliyorsun aynı motorun DOHC versiyonu 109hp lik motor yine 307 üzerinde kullanıldı ve şuan C2 VTS üzerinde görev yapıyor ve 125hp ...

    honda üzerinde

    Motor hacmi : 1590 cm3
    ÇAp ve Strok : 75 mm X 90 mm
    sıkıştırma : 9.4:1
    güç : 120hp@6200 rpm & 140nm @ 5400 rpm....!!!! 5400 devir motor karakterleri farklı
    SOHC VTEC-E üssten tek eksantirikli subab kontrol üniteli ki aynı sistem Pejo 306 motorunda mevcut ancak motordaki güç ve tork eğrileri farklı olduğu için ortaya çıkan durum ve sürüş karakteri karşıyamıza çıkıyor

    90hp lik aracında 4000 devirde torku sunabilen bir araç honda ise bu torka ulaşman için 5400 devir çevirmeni istiyor kolaylıkla devirlenen araçta aynı orantıda uzaman söz konusu ki bence hondayı sevenler bu yüzden seviyor...honda aracından keyif almak istiyorsan 3500-5000 devir aralığında kullanmanı tavsiye ederim...

    daha akıcı ve seri hareket eden honda aşırıya kaçılmadan kullanıldığında ekonomide sağlamaktadır kg/hp oranı...!!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    senin araca mahsus bir durum değil...!!!

    honda tork ve hp eğrisini bakarsan üst devirlerde olduğunu göreceksin...ki honda devir çevirmesini seven araçtır Honda birçok aracında (1.6 Vti 5500 devir öncesi 120hp lik bölümü ile hareket eder ve torku 140-150nm civarındadır aynı durum senin aracın içinde geçerli üst devirlere tırmandığında max.torku alacaksın)

    eski aracınındaki motor SOHC üstten tek ekzantirikli bir karakter ile hareket ediyor sunduğu 135nm max torku ise 4000 devir aralığında alabiliyorsun aynı motorun DOHC versiyonu 109hp lik motor yine 307 üzerinde kullanıldı ve şuan C2 VTS üzerinde görev yapıyor ve 125hp ...

    honda üzerinde

    Motor hacmi : 1590 cm3
    ÇAp ve Strok : 75 mm X 90 mm
    sıkıştırma : 9.4:1
    güç : 120hp@6200 rpm & 140nm @ 5400 rpm....!!!! 5400 devir motor karakterleri farklı
    SOHC VTEC-E üssten tek eksantirikli subab kontrol üniteli ki aynı sistem Pejo 306 motorunda mevcut ancak motordaki güç ve tork eğrileri farklı olduğu için ortaya çıkan durum ve sürüş karakteri karşıyamıza çıkıyor 90hp lik aracında 4000 devirde torku sunabilen bir araç honda ise bu torka ulaşman için 5400 devir çevirmeni istiyor kolaylıkla devirlenen araçta aynı orantıda uzaman söz konusu ki bence hondayı sevenler bu yüzden seviyor...honda aracından keyif almak istiyorsan 3500-5000 devir aralığında kullanmanı tavsiye ederim...

    daha akıcı ve seri hareket eden honda aşırıya kaçılmadan kullanıldığında ekonomide sağlamaktadır kg/hp oranı...!!!





    Bu bilgilendirici açıklama için çok teşekkürler.Gerçek bir emeğin ürünü.İşkembeyi kübra değil.TEŞEKKÜRLER.

    AYRICA BİRAZ ÖNCE ARABAM.COM' UN TEST VERİLERİNE BAKTIM.ORADADA ALT DEVİRLERİN CANSIZ OLDUĞU VE ÜST DEVİRLERE ÇIKMAKTA ZORLANDIĞI YAZIYOR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava -- 3 Kasım 2006; 9:55:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava

    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    senin araca mahsus bir durum değil...!!!

    honda tork ve hp eğrisini bakarsan üst devirlerde olduğunu göreceksin...ki honda devir çevirmesini seven araçtır Honda birçok aracında (1.6 Vti 5500 devir öncesi 120hp lik bölümü ile hareket eder ve torku 140-150nm civarındadır aynı durum senin aracın içinde geçerli üst devirlere tırmandığında max.torku alacaksın)

    eski aracınındaki motor SOHC üstten tek ekzantirikli bir karakter ile hareket ediyor sunduğu 135nm max torku ise 4000 devir aralığında alabiliyorsun aynı motorun DOHC versiyonu 109hp lik motor yine 307 üzerinde kullanıldı ve şuan C2 VTS üzerinde görev yapıyor ve 125hp ...

    honda üzerinde

    Motor hacmi : 1590 cm3
    ÇAp ve Strok : 75 mm X 90 mm
    sıkıştırma : 9.4:1
    güç : 120hp@6200 rpm & 140nm @ 5400 rpm....!!!! 5400 devir motor karakterleri farklı
    SOHC VTEC-E üssten tek eksantirikli subab kontrol üniteli ki aynı sistem Pejo 306 motorunda mevcut ancak motordaki güç ve tork eğrileri farklı olduğu için ortaya çıkan durum ve sürüş karakteri karşıyamıza çıkıyor 90hp lik aracında 4000 devirde torku sunabilen bir araç honda ise bu torka ulaşman için 5400 devir çevirmeni istiyor kolaylıkla devirlenen araçta aynı orantıda uzaman söz konusu ki bence hondayı sevenler bu yüzden seviyor...honda aracından keyif almak istiyorsan 3500-5000 devir aralığında kullanmanı tavsiye ederim...

    daha akıcı ve seri hareket eden honda aşırıya kaçılmadan kullanıldığında ekonomide sağlamaktadır kg/hp oranı...!!!





    Bu bilgilendirici açıklama için çok teşekkürler.Gerçek bir emeğin ürünü.İşkembeyi kübra değil.TEŞEKKÜRLER.

    AYRICA BİRAZ ÖNCE ARABAM.COM' UN TEST VERİLERİNE BAKTIM.ORADADA ALT DEVİRLERİN CANSIZ OLDUĞU VE ÜST DEVİRLERE ÇIKMAKTA ZORLANDIĞI YAZIYOR.

    Alıntıları Göster
    ben civicmden memnunum. seriliğide güzel son hızda güzel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atomik07

    ben civicmden memnunum. seriliğide güzel son hızda güzel

    Alıntıları Göster
    Bir tanıdığım 2004 model otomatik vites 1.6 almıştı, ne nefret etmiştim, araba çok zor hızlanıyordu, fakat vitesi D'den 2'ye geçirmek gerekiyormuş meğer, o zaman tam gaz yüklenince 6000 deviride geçti, 1.6 ama mükemmel bir ses çıktı O gün dedimki Honda motor işini biliyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atomik07

    ben civicmden memnunum. seriliğide güzel son hızda güzel

    Alıntıları Göster
    Bence 16V motorların ortak özelliği denilebilir buna.
    95 model 114 Hp Corolla bile 3000 devire kadar ölü gibiydi, diğer kullandığım 16V lerin hepsi benzer nitelikde.

    Eski aracınız 90 hp 306'da 1.8 motor olması lazım.
    Hacminin yüksek ve 8V olmasından dolayı düşük devirlerde normal olarak daha rahat çekiş sağlar.
    Bende daha önce 1.8 90 Hp. Astra vardı, kalkışta megane,focus,astra gibi 1.6 100 hp. araçlarla kafa kafaya kalkardı.


    Benim aracımda Civic ama vtec motor.
    Özellikle de düşük devirlerdeki çekişi çok güzel.
    Bu da vtec'in bir özelliği olsa gerek.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsultan

    Bence 16V motorların ortak özelliği denilebilir buna.
    95 model 114 Hp Corolla bile 3000 devire kadar ölü gibiydi, diğer kullandığım 16V lerin hepsi benzer nitelikde.

    Eski aracınız 90 hp 306'da 1.8 motor olması lazım.
    Hacminin yüksek ve 8V olmasından dolayı düşük devirlerde normal olarak daha rahat çekiş sağlar.
    Bende daha önce 1.8 90 Hp. Astra vardı, kalkışta megane,focus,astra gibi 1.6 100 hp. araçlarla kafa kafaya kalkardı.


    Benim aracımda Civic ama vtec motor.
    Özellikle de düşük devirlerdeki çekişi çok güzel.
    Bu da vtec'in bir özelliği olsa gerek.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Bence 16V motorların ortak özelliği denilebilir buna.
    95 model 114 Hp Corolla bile 3000 devire kadar ölü gibiydi, diğer kullandığım 16V lerin hepsi benzer nitelikde.

    Eski aracınız 90 hp 306'da 1.8 motor olması lazım.
    Hacminin yüksek ve 8V olmasından dolayı düşük devirlerde normal olarak daha rahat çekiş sağlar.
    Bende daha önce 1.8 90 Hp. Astra vardı, kalkışta megane,focus,astra gibi 1.6 100 hp. araçlarla kafa kafaya kalkardı.


    Benim aracımda Civic ama vtec motor.
    Özellikle de düşük devirlerdeki çekişi çok güzel.
    Bu da vtec'in bir özelliği olsa gerek.

    Selamlar.






    Hayır daha önceki aracım 1,6 90 Hp idi.Ancak dediğiniz gibi 8Valf ti.Valf sayısı gerçekten ilk hızlanmalarda önemliymiş bunu anladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava -- 3 Kasım 2006; 10:58:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Bence 16V motorların ortak özelliği denilebilir buna.
    95 model 114 Hp Corolla bile 3000 devire kadar ölü gibiydi, diğer kullandığım 16V lerin hepsi benzer nitelikde.

    Eski aracınız 90 hp 306'da 1.8 motor olması lazım.
    Hacminin yüksek ve 8V olmasından dolayı düşük devirlerde normal olarak daha rahat çekiş sağlar.
    Bende daha önce 1.8 90 Hp. Astra vardı, kalkışta megane,focus,astra gibi 1.6 100 hp. araçlarla kafa kafaya kalkardı.


    Benim aracımda Civic ama vtec motor.
    Özellikle de düşük devirlerdeki çekişi çok güzel.
    Bu da vtec'in bir özelliği olsa gerek.

    Selamlar.






    Hayır daha önceki aracım 1,6 90 Hp idi.Ancak dediğiniz gibi 8Valf ti.Valf sayısı gerçekten ilk hızlanmalarda önemliymiş bunu anladım

    Alıntıları Göster
    Doğrudur, benim aklımda 1.8 kalmış.

    Ama 8V motorlar düşük devirde daha iyi çekiyor, bu bir gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsultan

    Bence 16V motorların ortak özelliği denilebilir buna.
    95 model 114 Hp Corolla bile 3000 devire kadar ölü gibiydi, diğer kullandığım 16V lerin hepsi benzer nitelikde.

    Eski aracınız 90 hp 306'da 1.8 motor olması lazım.
    Hacminin yüksek ve 8V olmasından dolayı düşük devirlerde normal olarak daha rahat çekiş sağlar.
    Bende daha önce 1.8 90 Hp. Astra vardı, kalkışta megane,focus,astra gibi 1.6 100 hp. araçlarla kafa kafaya kalkardı.


    Benim aracımda Civic ama vtec motor.
    Özellikle de düşük devirlerdeki çekişi çok güzel.
    Bu da vtec'in bir özelliği olsa gerek.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Bence 16V motorların ortak özelliği denilebilir buna.
    95 model 114 Hp Corolla bile 3000 devire kadar ölü gibiydi, diğer kullandığım 16V lerin hepsi benzer nitelikde.

    Eski aracınız 90 hp 306'da 1.8 motor olması lazım.
    Hacminin yüksek ve 8V olmasından dolayı düşük devirlerde normal olarak daha rahat çekiş sağlar.
    Bende daha önce 1.8 90 Hp. Astra vardı, kalkışta megane,focus,astra gibi 1.6 100 hp. araçlarla kafa kafaya kalkardı.


    Benim aracımda Civic ama vtec motor.
    Özellikle de düşük devirlerdeki çekişi çok güzel.
    Bu da vtec'in bir özelliği olsa gerek.

    Selamlar.





    16V aşağı yukarı 4000 devirden önce, 8V de 4000 devirden sonra ölüdür. Çoğunlukla şehir içi kullananlar ve vites değiştirmeye üşenenler için 8V daha iyi bir seçenek bence.

    Daha evvel böyle bir tartışma da yapılmıştı :http://forum.donanimhaber.com/m_8696982/mpage_1/key_16v//tm.htm#9082852



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avdr -- 3 Kasım 2006; 11:42:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsultan

    Doğrudur, benim aklımda 1.8 kalmış.

    Ama 8V motorlar düşük devirde daha iyi çekiyor, bu bir gerçek.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Doğrudur, benim aklımda 1.8 kalmış.

    Ama 8V motorlar düşük devirde daha iyi çekiyor, bu bir gerçek.


    Doğru valla Benim arabam 8 silindir ama toplam 16 valf Torkunu 3000 devir civarı veriyor ( 2800'de olabilir ), düşünün benzinli motorda bu değer Gücünüde 4800 devirde alıyorum.

    Ama kalkışta çoğu arabayı yerim, özellikle 0-50'de bu forumdan kimse karşıma çıkamaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Doğrudur, benim aklımda 1.8 kalmış.

    Ama 8V motorlar düşük devirde daha iyi çekiyor, bu bir gerçek.


    Doğru valla Benim arabam 8 silindir ama toplam 16 valf Torkunu 3000 devir civarı veriyor ( 2800'de olabilir ), düşünün benzinli motorda bu değer Gücünüde 4800 devirde alıyorum.

    Ama kalkışta çoğu arabayı yerim, özellikle 0-50'de bu forumdan kimse karşıma çıkamaz

    Alıntıları Göster
    C20NE motor kodlu 2.0 Vectra A'lar 8V ve max. torkunu (170 nm) 2600 devirde veriyor mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    C20NE motor kodlu 2.0 Vectra A'lar 8V ve max. torkunu (170 nm) 2600 devirde veriyor mesela.

    Alıntıları Göster
    Bu bahsettiğin olay 8v 16v farkını gayet iyi bir şekilde ortaya koyuyor bence. Önceki pejon 8v imiştir zannedersem? 8v motorlar düşük devirde yeterince backpressure olduğu için daha verimliler, 16v de ise düşük devirlerde performans zayıf olur ancak devir yükselince performanslarını ortaya koyarlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Bu bahsettiğin olay 8v 16v farkını gayet iyi bir şekilde ortaya koyuyor bence. Önceki pejon 8v imiştir zannedersem? 8v motorlar düşük devirde yeterince backpressure olduğu için daha verimliler, 16v de ise düşük devirlerde performans zayıf olur ancak devir yükselince performanslarını ortaya koyarlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Bu bahsettiğin olay 8v 16v farkını gayet iyi bir şekilde ortaya koyuyor bence. Önceki pejon 8v imiştir zannedersem? 8v motorlar düşük devirde yeterince backpressure olduğu için daha verimliler, 16v de ise düşük devirlerde performans zayıf olur ancak devir yükselince performanslarını ortaya koyarlar.



    Bencede aynen öyle.Demek ki 8v şehir içi için iyi bir seçim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava

    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Bu bahsettiğin olay 8v 16v farkını gayet iyi bir şekilde ortaya koyuyor bence. Önceki pejon 8v imiştir zannedersem? 8v motorlar düşük devirde yeterince backpressure olduğu için daha verimliler, 16v de ise düşük devirlerde performans zayıf olur ancak devir yükselince performanslarını ortaya koyarlar.



    Bencede aynen öyle.Demek ki 8v şehir içi için iyi bir seçim.

    Alıntıları Göster
    Yeni konu açıp topic açarak topic kirliliği yapmak istemedim.Nette gezerken bulduğum şu videoyu bir izleyin, gözlerinize inanamayacaksınız.

    http://youtube.com/watch?v=ALZIS-5V_mY




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava

    Yeni konu açıp topic açarak topic kirliliği yapmak istemedim.Nette gezerken bulduğum şu videoyu bir izleyin, gözlerinize inanamayacaksınız.

    http://youtube.com/watch?v=ALZIS-5V_mY

    Alıntıları Göster
    adamlar suyla çalışan araba yapmışlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    adamlar suyla çalışan araba yapmışlar

    Alıntıları Göster
    Bizde araç yıpranmasın diye aynı sevgiliye davranır gibi davranıyoruz arabaya.Bu kadar işkenceye bir motor nasıl bu kadar dayanır, hayret doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava

    Bizde araç yıpranmasın diye aynı sevgiliye davranır gibi davranıyoruz arabaya.Bu kadar işkenceye bir motor nasıl bu kadar dayanır, hayret doğrusu

    Alıntıları Göster
    bence iyi bir bakım yaptırman gerekecek... 97 model 1.4 si hatchback kullanıyorum... sıfırdan beri aynı performans ve küçücük motoruna rağmen esamesi büyük. Hala bir çok arabayı kalkışta ve sonrasında üzüyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smartdeniz

    bence iyi bir bakım yaptırman gerekecek... 97 model 1.4 si hatchback kullanıyorum... sıfırdan beri aynı performans ve küçücük motoruna rağmen esamesi büyük. Hala bir çok arabayı kalkışta ve sonrasında üzüyorum :)

    Alıntıları Göster
    Buji,yağ ve carbon cleaner sonrası fark ortadan kayboldu gibi.Şimdi motor daha rahat hızlanıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.