Şimdi Ara

CITROEN VE MCP ŞANZUMAN (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
5
Favori
143.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apedai35

    Selam arkadaşlar,

    3 ay önce 2011 model C4 grand picasso almak nasip oldu, ve 7000 km yol yaptık. Bundan önceki araçlarım, Peugeot 305 GLD, Mazda 626 2.0, Opel Omega 2.5 V6 Otm., Hyundai Accent, Renault Megane DCİ. ( şirket araçlarımı saymıyorum...)

    MCP şanzuman sanıldığı kadar kötü bi şanzuman değil bence, sadece 1 den 2 ye geçerken ayağınızı çok hafif gazdan çekerseniz çok daha rahat bir vites geçişi sağlar.(bununlamı uğraşçam demeyin, alışılıyor ) Manuel gibi düşünün ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirir misiniz??? çekişi olsun ivmelenmesi olsun 1500 kilonun üzerinde bir araç için gayet tatmin edici olduğunu söyleyebilirim, 80-120 ivmelenmesi iyi, daha iyisini isterseniz 2.5 v6 bi araç alıp 260 km yi rahatlıkla görebilirsiniz. Ancak bir aile aracından alabileceğiniz en iyi performansı C4 te bulabilirsiniz diye düşünüyorum.

    Aracı uzun yolda, dağda tepede ve şehir içinde test etme imkanım oldu ( asoss, behramkale, kaz dağları, otoyol ve istanbulun yoğun trafiğinde 5 saatte 80 km yol gidebilmek gibi) şehir içi 6,5/7 litre olan yakıt şehir dışı ve istanbul trafiğinde karma 6 litre, bence gayet iyi.

    C4 ün ağırlık merkezi diğer binek araçlara göre biraz daha yüksekte olduğu için virajlı yollarda salınımı biraz fazla, bu salınımda sanki araç yoldan çıkacakmış gibi hissettirse de (biraz adrenalin salgılaması) yolu tutunuşu gayet başarılı.

    Araç konfor ve kullanım olarak mükemmel , görüş açınız olsun rahatlığı olsun ( yolcular ve sürücü için) 3 sıra koltukta da yolculuk edenler oldu onlarda hayatlarından gayet memnundular. Direksiyondaki 20 adet tuş önce kafa karıştırsa da kullanımı gayet kolay oluyor ve insan rahata çabuk alışıyor, tuşların tamamını kullanılıyor. Aracın iç materyalleri bence iyi koltukların her birinin ayrı hareket etmesi ve katlanmasından tutun bagaj hacmine kadar beklentilerin üzerine rahatça çıkan bir araçtır C4 Grand Picasso.

    Araçlarımın tamamını eşimde kullanır, hatta benden fazla kullanır , şimdiye kadar aldığın en iyi araba bu bence dedirten bi arabadır C4 grand picasso.

    Şimdilik bu kadar, tüm arkadaşlara kazasız belasız, hayırlı sürüşler dilerim.

    Alıntıları Göster
    dün itibari ile 2013 model 27.000 km de citroen c3 aldım servis bakımlı 2.el önceki aracım 2006 model renault scenicti
    C3 almamın sebebi ise eşim yeni ehliyet aldı scenic kendisine büyük geliyordu biraz ebatları küçük bir araba istedi hem yaşı küçük olsun hem km si az olsun dedik esasen ford fiesta alacaktık ama nerede ceset varsa hepsi satılıktı temiz bir fiesta yoktu ve bu cesetlerin fiyatlarıda 40 binden başlıyordu bulduğumuz en temiz araç citroen C3 tü bu sebeple kendisini tercih ettik

    ben citroenin 2006 modeli 1.6 benzinlisinide kullandım ondaki şanzıman (PRND) şeklindeydi aynı scenicteki şanzımanı kullanmışlardı ve 4 ileriydi bu şanzıman şu an ki kullanmış olduğu şanzımana göre daha rahattı en azından kaydırmıyordu yokuşlarda geri kayma yapmıyordu bu özellik şu an eşim için olmaz ise olmaz bir özellik 2013 modeline bu şanzımanı koydun bari yokuş kalkış destek sistemi koy değilmi onuda koymamışlar bu şanzımana alışmamız biraz zaman alacak belliki

    bu tip şanzıman tercih etmelerinin sebebi bildiğim kadarıyla yakıt ekonomisi sağlamak lakin eski tip şanzımanı iyileştirip 5 ileri yapsalarmış iyi olurmuş çünkü 2006 citroen c3 4.vitesten yukarısı olmadığı için yüksek süretlerde bağıra bağıra gidiyordu araç 5.vites istiyordu e haliyle yakıt sarfiyatıda artıyordu

    bu tip şanzımanı yeni kullanıyorum alışmak dediğim gibi zaman alıcak bana göre otomatik şanzıman demek (PRND) demek bir araba düz vites ise düzdür otomatikse otomatiktir kardeşim çeşit yapmaya gerek yokki

    en iyi vites düz vites en krel araba reno brodway bunu bilir bunu söylerim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 2 Eylül 2016; 17:25:02 >




  • martinirosso M kullanıcısına yanıt
    bva şanzıman sanıyorum 2006 c3 lerdeki şanzıman 4 ileri olan aynı şanzıman scenictede var bana göre en konforlu şanzıman bva şanzıman en azından şu an benim için bu böyle
    bva şanzımandan MCP şanzımana geçtim alışmakta zorluk yaşıyorum MCP konforlu gelmiyor bana açıkçası manuelden MCP ye geçsem fikrim farklı olabilirdi belki ama şu an için düşüncem bu BVA şanzıman daha rahat geliyor bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 2 Eylül 2016; 17:55:19 >
  • Family Father kullanıcısına yanıt
    düz vites araç inanınki candır bende iyice kafayı yedim eşim yüzünden bu merete bulaştım otomatik şanzıman dert inanın eşim düz vites kullansa dizel dacia stepway gibi bir araba alacağım alan biride şikayet etsin arkadaş stepwaydan arabada bir bok yok donanım olarak dolayısıyla arızada yapmıyor
    düz vites alın kafanız yorulacağına sol ayağınız yorulsun bende eşimi ikna etmeye çalışıyorum 40 bin tl para verdim c3 aldım şanzıman robotikmidir nedir yokuşta kayıyor düzde freni bırakıyorsun gitmiyor trafikte illa biraz gaz verecen ulan insan utanırda bir yokuş kalkış destek sistemi koyar en azından ya onu bile koymamışlar ama Allah var görüntüsü şahane süper gözüküyor zaten para edende o

    al düz vites hocam dediğim gibi kafan rahat olsun sol ayağın yorulsun
  • pago P kullanıcısına yanıt
    DSG gibi patlamasından iyidir.
  • MERHABA ARKADAŞLAR.
    2011 MODEL YARI OTAMATİK C5 ARACIM VAR.SEVEREK ALDIĞIM ARACIM118.000 KM.DE.TAM 3 DEFA DEBRİYAJ SET DEĞİŞTİRDİM.
    AMA SORUNUM HALA ÇÖZÜLMEDİ.EN SONUNDA KENDİM VOLANT YAPIP SORUNU HALLETTİM.ŞUAN KEYİFLE BİNİYORUM.YAKLAŞIK 1000KM OLDU HALA SORUN YOK.SANIRIM SORUNU ÇÖZDÜM.ASLINDA ARACIMDAN ÇOK MEMNUNUM AMA BU DEBRİYAJ MESELESİ BENİ ÇOK YIPRATTI.ÇÖZÜLEMİYECEK BİR SORUN OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORDUM VE KENDİM VOLANT YAPIP HALLETTİM. CİTROEN'NİN BU SORUNU NEDEN HALLETMEDİĞİNE BİR ANLAM VEREMİYORUM.TEKRAR GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE
  • Mcp şanzuman altını çizerim ki bakımı en ucuza yapılabilen şanzuman tipidirde.
    Olayı şu şekilde acıklayayım.

    Dokunmatik ekranlı türlü türlü ekranlara sahip full digital buzdolabı ve bunun kullanım amacı ,

    Eski tip ekransız buzdolabı.

    Kullanım aynı,sarsıntı standart bakım ucuz ve özelliklede sağlam oldugunu söyleyebilirim.

    He hırpalanmış,devirsiz dan dun kullanılmış manuel şanzuman bile alınmaz orası ayrı.Al korkma.

    Bu şanzumanın en sorun acacagı problemler selenoid valfi ve volanttır.Ki bunların manuelleştirmeden dolayı tedariği ucuzdur içiliği hafiftir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Playas -- 28 Kasım 2016; 18:20:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihkaradis

    MERHABA ARKADAŞLAR.
    2011 MODEL YARI OTAMATİK C5 ARACIM VAR.SEVEREK ALDIĞIM ARACIM118.000 KM.DE.TAM 3 DEFA DEBRİYAJ SET DEĞİŞTİRDİM.
    AMA SORUNUM HALA ÇÖZÜLMEDİ.EN SONUNDA KENDİM VOLANT YAPIP SORUNU HALLETTİM.ŞUAN KEYİFLE BİNİYORUM.YAKLAŞIK 1000KM OLDU HALA SORUN YOK.SANIRIM SORUNU ÇÖZDÜM.ASLINDA ARACIMDAN ÇOK MEMNUNUM AMA BU DEBRİYAJ MESELESİ BENİ ÇOK YIPRATTI.ÇÖZÜLEMİYECEK BİR SORUN OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORDUM VE KENDİM VOLANT YAPIP HALLETTİM. CİTROEN'NİN BU SORUNU NEDEN HALLETMEDİĞİNE BİR ANLAM VEREMİYORUM.TEKRAR GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE

    Abi sorun basit ya usta gerektirmez azıcık mantık ve parça bilgisidir.
    Şanzuman vuruntu geçer ise volant boşluguna bakılır, şanzuman geriye kaçırısa gene volanta bakılır once.Deneyimlerimden şunu syleyebilirim Otomatikleştirilmiş sanzumanlar debriyaj seti sehir efsanesi haline gelmiş sekilde debriyaj bozmaz ki ben 160 bin kullandım ve hala yarısı durmaktaydı mesela.Otomatik aracta debriyaj seti ile birlikte kesinlikle volant degiştirilmelidir.




  • salihkaradis S kullanıcısına yanıt
    citroen sorunu çözmez çünkü para kazanacak şu an siz citroene sorun yaratır hale gelmişsiniz masraf çıkmıyor aracınızdan :)
  • dsg nin vites geçişinin uzerine hicbir sanzuman tanimiyorum.
    mcp ise tam bir dert.manuel mi mcp mi deseniz manuel tercih ederim.
    mcp kararsizdir.bu kararsizliginin faturasini agir odetir.
    sollama yaparken gaza yuklendiginizde (ornegin 6.vitestesiniz) 4 e atiyor.sonra bakti yetmiyor 3 e cekiyor.
    sıkıntı yetmeyen vitesi daha da kucultmesinde degil,bu vitesleri küçültürken ki zaman kaybi.
    manuel de hem daha hizli vites atabilir hemde az cok araci hangi devire cekmek istediginizi yani hangi vitese kucultmek istediginizi ongorebiliyorsunuz.
  • mcp masrafi azdir
  • Mcp konforsuzluk noktasinda çok abartiliyor.diger aracım dsg.mcp yarı otomatikler içinde en iyisi.sorunsuz , ekonomik,bozulsa masrafı az.
    Daha ne olsun bırakalımda geçişleri hissettirsin sonucta otomatiklestirilmis manuel şanzıman bu.dsg garanti bitince patlamaya hazır bomba.fiyatları çok ucuk.
  • 23/11/2016 tarihinde İstanbul fenerbahçe otomotivden 45.000TL'ye 2013 citroen c4 confort mcp dizel otomatik aracımı aldım. Ne yalan söyleyeyim alırken hep bu formda yazılan vites geçişleri çok sarsıntılı, vuruntulu oluyor gibi ifadeler hiç aklımdan çıkmadı. Bi akrabam özellikle alalım konforlu güzel bi araç pişman olmazsın dedi. Kendisine olan güvenimden dolayı aracı aldık.

    27/11/2016 tarihinde aracı kendim kullanarak İstanbul'dan Sivas geldim. Araç şehirler arası yolda kış lastiği takılı olarak 4,5 lt yaktı. Yaklaşık iki haftadır Sivasın soğuğunda şehir kullanımda 6,3 lt gösteriyor ki bu değer havalar ısınınca ve yaz lastikleri takılınca düşer diye bekliyorum. Araç aldığımda 76000 km de idi. Şimdi 78000 km yi geçtim.
    Vites geçişlerine gelince daha önceki benzinli tam otomatik 2003 model citroen c3 aracımla kıyas ettim. O na göre yaşı dolayısıyla herhalde vites geçişleri beni hiç rahatsız etmedi. Öyle abartıldığı kadar sarsıntı olmuyor. Sanırım gaza fazla basıldığı zaman bahsedilen bu sarsıntı oluyor. Gaza fazla basmayınca vites geçişleri çok yumuşak oluyor. Bahsedildiği gibi sert vites geçişleri yok aracın.

    Yakıt olarak harika. 1,5 ton ağırlığı olan bir araç için bir depo ile şehir içinde kış şartlarında yaklaşık 930 km yol yapıyorum ki benim için harika bi değer. Önceki aracım olan tam otomatik lpg li c3 aracımla bir ayda yaklaşık 450 tl lpg ye harcıyordum. Şu an yaklaşık 350 tl yakıt parası harcıyorum ve aynı yolu gidiyorum.

    Bir dönem sıfır fiat egea benzinli tam otomatik araç almayı düşündüm ama fiyatı beni çok zorlayınca vazgeçmek zorunda kaldım. Şimdi aracımı satsam tekrar c4 alırım daha vazgeçmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihsvs

    23/11/2016 tarihinde İstanbul fenerbahçe otomotivden 45.000TL'ye 2013 citroen c4 confort mcp dizel otomatik aracımı aldım. Ne yalan söyleyeyim alırken hep bu formda yazılan vites geçişleri çok sarsıntılı, vuruntulu oluyor gibi ifadeler hiç aklımdan çıkmadı. Bi akrabam özellikle alalım konforlu güzel bi araç pişman olmazsın dedi. Kendisine olan güvenimden dolayı aracı aldık.

    27/11/2016 tarihinde aracı kendim kullanarak İstanbul'dan Sivas geldim. Araç şehirler arası yolda kış lastiği takılı olarak 4,5 lt yaktı. Yaklaşık iki haftadır Sivasın soğuğunda şehir kullanımda 6,3 lt gösteriyor ki bu değer havalar ısınınca ve yaz lastikleri takılınca düşer diye bekliyorum. Araç aldığımda 76000 km de idi. Şimdi 78000 km yi geçtim.
    Vites geçişlerine gelince daha önceki benzinli tam otomatik 2003 model citroen c3 aracımla kıyas ettim. O na göre yaşı dolayısıyla herhalde vites geçişleri beni hiç rahatsız etmedi. Öyle abartıldığı kadar sarsıntı olmuyor. Sanırım gaza fazla basıldığı zaman bahsedilen bu sarsıntı oluyor. Gaza fazla basmayınca vites geçişleri çok yumuşak oluyor. Bahsedildiği gibi sert vites geçişleri yok aracın.

    Yakıt olarak harika. 1,5 ton ağırlığı olan bir araç için bir depo ile şehir içinde kış şartlarında yaklaşık 930 km yol yapıyorum ki benim için harika bi değer. Önceki aracım olan tam otomatik lpg li c3 aracımla bir ayda yaklaşık 450 tl lpg ye harcıyordum. Şu an yaklaşık 350 tl yakıt parası harcıyorum ve aynı yolu gidiyorum.

    Bir dönem sıfır fiat egea benzinli tam otomatik araç almayı düşündüm ama fiyatı beni çok zorlayınca vazgeçmek zorunda kaldım. Şimdi aracımı satsam tekrar c4 alırım daha vazgeçmem.
    Aynen katılıyorum. Çok iyi yapmışsınız ekonomisi tartışılmaz ve abartildigi kadar sarsintili değil. Alisinca gaz durumuna göre ayarliyor insan.




  • Aynen hocam.
  • Bu yıl Sivas'ın soğuğu gerçekten çok sert oldu. -28 dereceyi gördük. Hissedileni yazmak bile istemiyorum. Beraber çalıştığımız arkadaşların dizel araçları çalışmadı ama benim citroenim taş gibi çalıştı Maşallah. Arabam kapının önünde açıkta bekliyor. Rüzgarlı bir alan. ARACIMI NEREDEYSE HER GÜN KULLANIYORUM. ÇALIŞMADIĞI GÜN NADİR DESEM YERİ

    Aşırı soğuklarda aracımın yakıt tüketimi şehir içi 7,5 lt kadar çıktı. Havalar ısınmaya başlayınca 5,3 lt kadar düştü şükür. Yaz lastiklerini takıp havalar biraz daha ısınınca daha da düşer diye bekliyorum.


    Ben mazotu Sivas belediye benzinliğin den alıyorum Türkiye Petrolleri mazotunu kullanıyorum.
    Arkadaşlarımın araçları.
    Ford Courier sıfır araç (firmanın tavsiye ettiği mazotu kullanıyor)
    Ford Focus
    Peugoet 301 sıfır araç (firmanın tavsiye ettiği mazotu kullanıyor) Arkadaş İstasyon sahibi ile tartışmış, ikidir mazot donuyor diye, istasyon sahibi arkadaşa senin arabanda 301 ne bekliyon diye çıkışmış.
    Wosvagen Golf sıfır araç.
    Skoda oktavya sıfır araç (bu arkadaşım biraz ölücü nerede ucuz varsa oradan alıyor)

    Son tahlilde araçla mı, mazotla mı, aracın sürekli çalışması ile mi yoksa arasın muhafazası ile mi alakalı artık kararı size bırakıyorum. Ama aldığım istasyonun mazotunu çok methediyorlar.




  • Aracım 2013 model Citroen C4 MCP 1.6 e-HDi dizel otomatik
  • Slm 2008 model picasso sorunumuz var hickimse çözemedi beyin degistik aracin beyine formatta atildi kontak acikken vites değişiyor araba calistirinca vites değiştirmiyor ve gaz pedalinda hic gaz tepkisi yok bilen usta varsa yardimci olursa sevinirim tskler
  • Arkadaşlar 2011 citroen c5 otomatik dizel aracım 2den 1 e geçerken kütleme bazende cartlama yapıo şehir içinde aıkıntı tokama 5 tenkademeli şekilde süştüğü zaman 1 geçerken ses gelio bilgisi olan varmı
  • Baskı balata volant degiştiren varmı yakın zamanda fiyat bilgisi olan
  • Abiler 2012 citroen c4 mcp şanzıman bir aracımız var. Fakat rölantide çalışırken frene basıp vitesi N konumundan A konumuna yada R konumuna getirince ufak bi "Çıt" sesi geliyor. aracımızı bulunduğumuz konum gereği genellikle yokuş aşağı yada yokuş yukarı park ediyoruz bunun bi etkisimidir. aranızda mcp kullananlar varsa yanıtlarsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kendineşöför -- 26 Mayıs 2020; 0:26:1 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.