P

Teğmen
05 Ocak 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 42 (Bu ay: 1)
Gönderileri
selam arkadaşlar
Eylül ayının güneşli bir pazarında kanım kaynamaya başladı ve amaçsızca motora atlayıp gezineyim dedim Eski İstanbul yolunda gezinirken aklıma birden tarihi bir mekan olan daha öncede bu yoldan gelip geçerken tabelasını gördüğüm kutluca köprüsü geldi zaten gelip giderken tabelasını gördüğüm için gidilecek yerler arasına koymuş birazda internetten araştırma yapmıştım gittiğimde de köylülerle oturup biraz sohbet ettim köylüler buraya taş köprü diyorlarmış bölgede zaten zamanla bu adı almış

Araştırmalara göre köprü M.S. 1.yüzyıla ait orjinal hali ile günümüze ulaşmış tek köprü olma özelliğini taşıyor

Eski roma ipek yolu üzerinde bulunan bu köprünün yapıldığı yüzyılda İstanbul (Constantinapol) daha yokmuş bile bunun yerine Byzantium denen bir site devleti varmış ve bu köprü Byzantium (https://tr.wikipedia.org/wiki/Byzantion) ile o zamanki adı Nikomedia olan şehri yani günümüz adıyla İzmit'i (https://tr.wikipedia.org/wiki/Nikomedia) birbirine bağlıyormuş

Yani tarihi neredeyse İstanbul'dan daha eski bir köprü

O çağlarda bu bölgenin tamamınada Bitinya deniyormuş (https://tr.wikipedia.org/wiki/Bitinya)

Köprünün altından akan dereye ise günümüzde koca dere deniyor bu dereyi haritadan takip ederseniz günümüzdeki Ağva'ya ulaşıyorsunuz (şahsen Ağva'ya evlenmeden önce çok gidip gelirdim arkadaşımın bu derenin kıyısında yazlığı vardı ve biz bu dereden yeri geldiğinde yüzerek yeri geldiğinde kanoyla denize giderdik hatta balık bile tutmuşluğumuz vardır bu derenin nerelere kadar uzandığını hep merak ederdim meğerse sipahiler göletinden başlıyor bu köprünün altından geçip Ağva'ya varıyormuş bu sayede bir nebze olsun merakımı da gidermiş oldum)

https://yandex.com.tr/harita/104736/korfez/?ll=29.758227%2C40.917363&z=18&l=sat%2Cskl




1940 yılında Kocaeli'de araştırma yapan Alman Karl Dörner Kutluca Köprüsünün mimari özellikleri baz alınarak köprünün İmparator CLADİUS (https://tr.wikipedia.org/wiki/Claudius) döneminde inşa edildiğini belirtiyormuş

7 gözlü ve 5 kemerli olan köprü yöresel kesme taş malzeme kullanılarak yapılmış. Milattan sonra birinci yüzyılda inşa edilmiş olan köprünün duvar işçiliği ve kemer tekniği dikkat çekmekteymiş
Köprünün bir benzeride Amasra da bulunmaktaymış gün gelirde oralara giderim belki aklımda bulunsun

Günümüzde köprü Karayollarına bağlanmış ve halen ulaşım için kullanılıyormuş üzerinden halen taş ocaklarında çalışan kamyonlar gidip geliyormuş taaaaki Kocaeli Üniversitesinden bir arkeolog hocamız fark edene kadar (köylüler ismini söyledi ama şu an unuttum hocamız kusura bakmaz umarım) köylülerin anlattığına göre bu hocamız köprünün halen kamyonlar tarafından kullanıldığını görünce hemen Kocaeli Büyükşehir Belediyesini arıyor ve ilgili makamlara danışarak köprüyü ulaşıma kapattırıyor yan tarafında başka bir köprü var ulaşım şu an oradan sağlanıyor

Zaten taş ocakları bölgenin anasını ağlatmış durumda köyün nüfusunu bile etkilemiş zamanla nüfus azalmış bu ocaklarda çalışan kamyonları gördüm de bu kamyonlara iyi dayanmış bunca zaman yıkılmamış ne diyelim yapan mütahite helal olsun

Köprü şu an restorasyon aşamasında restorasyonun işleminin kötü gittiğine dair bir takım söylentiler var ama araştırdığıma göre zamanla kaybolan kendi orjinal kesme taşları çevrede aranıyor orjinal taşlar bulunup yerine konulacak ayrıca karayollarına bağlı olarak kullanılırken köprünün araçların geçtiği zeminin üzerine beton dökülmüş bu beton tabaka kaldırılmış ve köprünün orjinal zeminine ulaşılmış yani restorasyon işlemi gördüğüm kadarıyla öyle anlatıldığı gibi kötü gitmiyor birde mevcut bölgede bir tümülüs olduğunu söyledi köylüler ama oraya gidemedim gezintiye ait fotoğrafları ekliyorum iyi seyirler arkadaşlar

bu arada köprü ile ilgili bilgi anlamında bir kaç site adresi veriyorum

http://www.kocaeli.bel.tr/icerik/tarihi-roma-koprusu-gun-yuzune-cikiyor/36/24445

http://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/genel/gezilecekyer/kutluca-koprusu





















merhaba
7 yıldır sigorta sektöründeyim bunun 3,5 yılını hasar servisinde çalışarak geçirdim ve uzun yıllarda bu serviste çalışarak geçireceğe benziyorum
oto kazaları veya oto kazaları dışında (iş kazası,konut,iş yeri,yangın vb.) hasarlarınızda bilgi almak isterseniz benimle iletişime geçebilirsiniz

ayrıca yeni kestireceğiniz poliçelerde hangi teminat var hangisi yok öğrenmek isterseniz yine benden bilgi alabilirsiniz

tüm bunların dışında son zamanların gözde sorusu olan araç değer kaybı hakkında da sizlere yardımcı olabilirim
merhaba
7 yıldır sigorta sektöründeyim bunun 3,5 yılını hasar servisinde çalışarak geçirdim ve uzun yıllarda bu serviste çalışarak geçireceğe benziyorum
oto kazaları veya oto kazaları dışında (iş kazası,konut,iş yeri,yangın vb.) hasarlarınızda bilgi almak isterseniz benimle iletişime geçebilirsiniz

ayrıca yeni kestireceğiniz poliçelerde hangi teminat var hangisi yok öğrenmek isterseniz yine benden bilgi alabilirsiniz

tüm bunların dışında son zamanların gözde sorusu olan araç değer kaybı hakkında da sizlere yardımcı olabilirim
üstadım merhaba
benim aracım 2006 MEGANE II SCENİC DYNAMİQUE
aracımı geçen ağustos ayında aldım ve bunca zamandır kullanıyorum eski sahibi servis bakımlı olduğunu söyledi hatta bakım faturalarını da satış sırasında bana vermişti aracım 47 binde göstergesi değiştiği için km olarak bu yazmakta asıl km si 147 bin civarı herhangi bir sorunum şu zamana kadarda olmadı
fakat hafta sonu Eskişehir'e gittim dönüş yolunda aracımdan kendi kendine yüksek bir sesle seyir esnasında TAK diye bir ses geldi bu sesle birlikte o anlık bir vuruntu oluştu sonrasında herhangi bir sorun yaşamadım yolculuğuma devam ettim hatta şehir içerisinde de bir miktar dolaştım trafiğe girip çıktım her şey normaldi fakat dönüş yolunda Bilecik istikametinde ilerilerken yokuş aşağı sola doğru tatlı bir viraj dönüşü esnasında aracım hiç gereği yokken kendiliğinden vites küçülttü (sanki 4.vitesten 3.vitese düşürürmüş gibi) normalde frenleme esnasında aracın yavaşlamasına müteakip vites düşüyor fakat burada yavaşlama söz konusu değildi yani vitesin düşmemesi gerekiyordu bu vites düşürmeye müteakip araba haliyle bağırmaya başladı bu olay esnasında vuruntu olmadı ama yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunu anladım arabayı rahatlatmak için vitesi manuel konuma alıp 4 e takabilirim diye düşündüm birde amacım vitesin o anki konumunu görebilmekti fakat vites topuzunu manuele aldığımda bu kısımda bir rakamın yazmadığını gördüm hatta vitesin konumunu gösteren kırmızı çerçevede kayboldu ne otomatikte nede manuelde yanıyordu tüm bunlar olurken aracımda ki hız sabitleyici açıktı aracı otomatiğe alıp zorladım yeniden belki 4.vitese kendisi atar diye atmadı sonra aracımı sağa çektim vitesi P konumuna alıp yeniden D ye aldım bu sefer kırmızı çerçeve aktif hale geldi yolculuğuma devam ettim acaba hız sabitleyiciden mi yaptı diye düşünerek hız sabitleyiciyi kapadım yolculuğuma bu şekilde devam ettim aracım sorunsuz bir şekilde belirli bir km daha gitti sonra yeniden aynı şeyi yaptı durumun hız sabitleyiciden kaynaklanmadığını öğrenmiş oldum tekrardan aracımı sağa çektim motoru biraz dinlendirmek adına stop ettim bir miktar bekledim tekrardan çalıştırdım vitesi P den D ye taktım bu seferde aracımı manuel konuma getirdim manuelde aynı şeyi yapacakmı diye test ettim aracımı manuel olarak kullanmaya başladım yine belirli bir km gittikten sonra aynı şeyi yaptı vites göstergesi kırmızı çerçeve içerisinde 4 ü gösteriyordu ama araç sanki 3.vitese alınmış gibi tepki verip bağırıyordu göstergede 3 de yazmıyordu kırmızı çerçeve içerisinde 4 rakamı vardı seyir halindeyken vitesi otomatik konuma getirdim kırmızı çerçeve kayboldu sonra manuel konuma getirdim ne kırmızı çerçeve nede rakamlar gözüküyordu araç bağırarak seyre devam ediyordu sonra tepem attı ne olursa olsun dedim seyir halindeyken vites topuzunu N ye aldım ve yeniden D ye aldım bunu çok kısa bir süre içerisinde yaptım araçta düzelme yoktu N ye geçinde bağırmıyordu D ye geçtiği anda sert bir vuruntu yapıp bağırmaya devam ediyordu yine sinirlendim seyir esnasında vites topuzunu R ye aldım ve peşinden D ye getirdim ama bunu yine seri bir şekilde yaptım ne olduysa araba düzeldi ve evime kadar sorunsuz bir şekilde geldim ne manuelde sorun yaşadım nede otomatikte araba yağ gibi gidiyordu
bu sabah uyandığımda vites yine aynı sorunları yaptı hatta bu sefer kaloriferim bile çalışmıyordu sanıyorum bu soketinden kaynaklanıyor çünkü otomatik klima göstergelerim çalışıyor ama hava üflemiyor araç şu an bu durumda böylece kullanıyorum P den D ye aldığımda hafif bir vuruntu ile geçiyor R ye aldığımda kırmızı çerçeve kayboluyor arka sensörlerden bip sesi gelmesi geriye geçtiğini anlamayacağım neredeyse

sorunum bu bunu neden yapar birde kaça malolur tamiri?
Hakkında
Konum: İstanbul
Forum İmzası:
ttttttttt
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 235
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 250
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.290 (Bu ay: 98)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 55 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.