Şimdi Ara

CITROEN VE MCP ŞANZUMAN (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
112
Cevap
5
Favori
143.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arkadaş madem bu kadar iddialı üşenmeden yazmış.Bırakın Citroene binmesin.
    Ben 40.000 deki bir aracın böyle birşey yapacağına inanmam kimsede inanmaz.Inananda binmesin citroene.
    Citroene kullanmasını bilenler binsin.Boşverin copy paste yapsın dursun.
  • Dizel olması şart değilse Civic Sedan'da bulunan Otomatik Şansızman üzerine keyifli bir araç bulamassın.
  • arkadaşlar c3lerdeki bva şanzuman nasıl ? deneyen ya da kullanan varsa ve paylaşırsa sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: martinirosso

    arkadaşlar c3lerdeki bva şanzuman nasıl ? deneyen ya da kullanan varsa ve paylaşırsa sevinirim...


    Ben eşime aldım.Gayet güzel 4 ileri vites.Kullanmak lazım.Kullanmadan karar vermeyin.
  • MCP ile EDC'yi kıyaslayan arkadaşlar var mı?


    Yerli araç kullan Türkiye kazansın bizim insanımız kazansın.

    http://otolist.blogspot.com
    http://otorama.blogspot.com
    http://panorama24.blogspot.com




  • Aracın herşeyin ezbere biliyorum artık, kullanırken tüm kurallara talimatlara uyuyorum da ne oluyorki, toz kondurmadıgım habire savundugum İkinci C4 piccassoda arıza yaptısonunda...
    Bu defa şanzuman arızası. Araç 56500 km.de. biraz önce evden çıktık aile ziyaretine gidicez, arabayı çalıştırdım, arabanın içi ve motor ısınsın diye 10 dakika kadar bekledim. arabaya bindik araba vitese geçmedi, ekranda g box faulty yani vites kutusu arızası belirdi. Garanti biteli 7 ay oluyor. Ne ileri nede geri vitese geçmiyor. Citroen yol yardımı aradım, aracın servise gitmesi gerekiyor dediler. Kaskoyu aradım, AXA sigorta, cevap veren yok. En az 40 dakikadır sigortaya da ulaşamıyorum. Adana tekbaş tan özkan ustayla konuştum yarın gelip çekip götürecekler. Bakalım ne kadar uğraşıp ne kadar ödeyecegiz.
    İlk arabanın habire seyir halinde motoru duruyordu, epey uğraştıktan ve 5 defa tamir edildikten sonra Baylas 27000 km. de aracı değiştirdi. Yeni araç 56500 km.de bu defa sorun yok derken buda başladı arızaya.
    Ben bu markadanda seyir halinde duran motorundanda MCP şanzumanındanda bıktımartık. Ne kadar seversem seveyim artık citroendende picassodan da bıktım.
    Şimdi bu arızayı yaptırıp gidip elektronik olmayan, düz vites başka bir marka araçla takas edip kurtulmayı ümit ediyorum.
    herkese selamlar mutlu ve citroensiz yeni bir yıl diliyorum.




  • merhaba,
    bende yaklaşık 1 yıldır c4 kullanıyorum. dizel 110 beygir mcp... aracım 2007 model ve 55000 km de...
    araçtan genel olarak çok memnunum. sessiz, vites geçişleri yarı otomatik bir vitese (özellikle bir önceki aracım olan honda HB e göre) hissedilmeyecek derecede... genelden çok memnunum ancak yakın zamanda uğultu ve tuhaf motor sesi gibi bir hırıltı gelmeye başladı.servise götürdüm ve sökemden anlayamayız dedi. debriyaj rulmanı olabilir dedi. difransiyel rulmanı olabilir dedi. arka amörtisör özelliğini yitirmiş dedi ve 2000 tl yi bulan masraf çıkardı. bakalım... farklı yerlerden fiyat almayı deneyeceğim... MCP şanzumanı yapan fazla bir yer de yok...
    görces bakalım... tanıdık olan yada yönlendirebilecek bir arkadaş varsa sevinirim...
  • Arkadaşlar daha 1 aylık citroen c4 picassoya sahibim eminolun yarı otamatik bi şanzumana göre gayet iyi geçişleri var doğrudur kafanız vites geçişlerinde hareket ediyor ama çok çabuk vites atması bunu biraz engelliyor aniden hızlanmak icab ettiğinde manuel şanzuman kısmına almadan vites küçültüp hızlanıyorusunuz ve araç bir süre sonra otamatik konuma geliyor . ben büyük bir otomobil istediğim için picassoyu tercih ettim . ama c4 , c4 picassoya göre daha seri değiştirebilir diye umuyorum ( daha önce hiç denemedim ) ama ben yüksek konfor için biraz sarsılırım diyorsanız bu konuda 1 numara citroen olurken 2 numarayı VW olur diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctrl_alt_del

    HESAP HATANIZ VAR HER MOTORUN TORK VE GÜÇ EĞRİLERİ VARDIR. MAKSİMUM GÜCÜN DEVİRE ORANI İLE O DEVİRDEKİ GÜÇ BULUNMAZ!!!!
    DİZEL MOTORLAR TURBO DEVREYE GİRİNCEYE KADAR Kİ ARALIKTA ÇOK GÜÇSÜZDÜRLER.
    BENCE TORK - GÜÇ EĞRİLERİNİ GÖZ ÖNÜNE ALARAK KONUŞUN....
    BEN MAX TORK VERDİĞİ ZAMANKİ GÜÇTEN BAHSEDİYORUM, DİZEL MOTOR ÖNCE ÇOK GÜÇSÜZDÜR TURBO CHARGE DEVREYE GİRMESİ İLE ANİ GÜÇ VE TORK ARTIŞI OLUR ANCAK MAX TORK YÜKSEK DEVİRLERE KADAR SÜREMEZ BU NEDENLE ZATEN GÜNLÜK HAYATTA YAPTIĞIMIZ GÜBÜ VİTES DEĞİŞTİRİRİZ. ANCAK BENZİNLİ ARAÇTA BİRBİRİNE HAMEN HEMEN PARALEL GÜÇ-TORK EĞRİLERİ VARDIR. GÜÇ VE TORK DEVİRLE SÜREKLİ ARTAR VİTES ARALIKLARI UZUN TUTULUR.
    BU NEDENLE KALKIŞLARDA VE İVMELENMEDE BENZİNLİ ARAÇLAR İYİDİR, ANCAK SABİT DEVİRDE YOKUŞ ÇIKMAK DİZELLER İÇİN ÇOCUK OYUNCAĞIDIR....
    DEMEK İSTEDİĞİM ÖZETLE BUDUR.


    "turbonun devreye girmesi" bu nasıl bir düşüncedir turbo sürekli çalışır sürekli motoru besler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara


    "turbonun devreye girmesi" bu nasıl bir düşüncedir turbo sürekli çalışır sürekli motoru besler.


    turbo 1800 devirde devreye girer, sürekli açık kalmaz tabii ki, arkadaşın dediği tamamen doğru, o yüzden de düşük devirlerde dizel arabalar hantal gelebilir, lakin 1800-2500 arası inanılmaz bir ivme gösterirler, daha sonra da zaten yine arkadaşın belirttiği gibi sabit bir çizgiye girerler ki o yüzden benzinli araçlarla ileri noktada ivmelenme hususunda bir tutulamazlar, hatta turbo 1800 devirde devreye girdiği içindir ki düşük devirlerde arabanızı kullanmayın derler, turbo devreye girmeye girmeye kurum tutabilir zira, bu yüzden mümkün mertebe vites değişimini 2500-3000 arası yaparken sürüşüş 1800-2000 arası yaparız, hatta ve hatta mcp şanzuman da dahil dikkat edin 1800 devir de sabit tutar arabayı, lütfen dikkat ederseniz dediğimi göreceksiniz, daha geçen hafta 2008 mcp dizel c4 test ettim, 70km'de hız sabitlediğimde 1800 devirde 5.viteste sabitledi devam etti, yine aynı şekilde 90km de hız sabitlediğimde 6.vites yine 1800 devirde sabitledi, denerseniz şaşmadığını göreceksiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gsscorps

    merhaba,
    bende yaklaşık 1 yıldır c4 kullanıyorum. dizel 110 beygir mcp... aracım 2007 model ve 55000 km de...
    araçtan genel olarak çok memnunum. sessiz, vites geçişleri yarı otomatik bir vitese (özellikle bir önceki aracım olan honda HB e göre) hissedilmeyecek derecede... genelden çok memnunum ancak yakın zamanda uğultu ve tuhaf motor sesi gibi bir hırıltı gelmeye başladı.servise götürdüm ve sökemden anlayamayız dedi. debriyaj rulmanı olabilir dedi. difransiyel rulmanı olabilir dedi. arka amörtisör özelliğini yitirmiş dedi ve 2000 tl yi bulan masraf çıkardı. bakalım... farklı yerlerden fiyat almayı deneyeceğim... MCP şanzumanı yapan fazla bir yer de yok...
    görces bakalım... tanıdık olan yada yönlendirebilecek bir arkadaş varsa sevinirim...


    Biraz geç yanıtlıyorum amawww.ozduran.com.tr yi öneririm eğer İstanbuldaysanız.




  • Merhabalar,

    Dün C5 1.6 dizel+MCP test etme fırsatım oldu,çok rahatlıkla söyleyebilirimki MCP şanzuman diğer otomatikleştirilmiş manuel şanzumanlar arasında en başarılısı,vites geçişlerindeki sarsma yok denecek kadar az sanki VW DSG kullanıyormuş gibi sadece 1.vitesten 2. vitese geçerken çok az bir sarsma yapıyor.Kesinlikle tavsiye ediyorum,en güzeli kendiniz test edp görün...
  • Arkadaşlar benim merak ettiğim konu;bu MCP şanzımanda direksiyondaki kulakçıklardan vites değiştirmek isterse manuel vites gibi istediğim devire kadar zorlayabilir miyiz arabayı.Yani vitesin bir üst vitese geçmesi ya da bir alta düşmesi bizim elimizde mi olur.?
  • Arkadaşlar arabam 3 aylık 1. vitesten 2. vitese geçişlerde ses var sebebi ne olabilir.teşekkürler
  • bahadır, araban mcp yani otomatik vitesse gaza çok yüklenme , 1-2-3 viteslerde , yığılma olduğu için bağırır araban eğer manuel vitesse 1-2 ye geçişte tam olarak vites ile debriyaj kavranmıyordur gaza basınca kavrama gerçekleşmediği için ses cıkıyordur .ayrıca MCP yani otomatik vites batı illeri için iyi bir tercih ancak doğuda heleki ben erzurumdayım. otomatik vites almak şaka gibi birşey olur zaten en mantıklı araçta manuel vitestirki kullanıcıya bağlı ya bağırtırsın yada güzel güzel kullanarak geçiş yaparsın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ColoRed_007 -- 18 Eylül 2011; 0:19:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anußis

    bahadır, araban mcp yani otomatik vitesse gaza çok yüklenme , 1-2-3 viteslerde , yığılma olduğu için bağırır araban eğer manuel vitesse 1-2 ye geçişte tam olarak vites ile debriyaj kavranmıyordur gaza basınca kavrama gerçekleşmediği için ses cıkıyordur .ayrıca MCP yani otomatik vites batı illeri için iyi bir tercih ancak doğuda heleki ben erzurumdayım. otomatik vites almak şaka gibi birşey olur zaten en mantıklı araçta manuel vitestirki kullanıcıya bağlı ya bağırtırsın yada güzel güzel kullanarak geçiş yaparsın...

    biraz komik olmuş cevabın, otomatiğin rahatlığı ve yakıt performansı fabrika değerlerinde düz az yakıyor desede hanginiz her zaman uygun devir zamanlarında vites değiştiriyorsunuz ? sarsıntı kelimeside abest düşünüyor millet araba titriyor böyle kendinden geçiyor sanıyor düz arabada nasıl 2 den 3 e atarken bir yavaşlama sonrada gaza dokunca itme oluyorsa mcp dede aynı sarsıntı yok ama vites bir kaç salise geç attığı için yatlı bir yavaşlama oluyor alışınca unutuyorsunuz ben tam otomatikde kullandım öyle dünyalar kadar fark yok, mcp dizel 220 tl yakıt 1100 km şehir içi 1400 km şehir dışı bu benim kıriterlerimi fazlasıyla karşılıyorki performansı çoğu arabaya göre fazlasıyla fazla, ha ben kalkış (sprint)yarışlarına katılacam derseniz hayal kırıklığına uğrarsınız




  • 50 liralık benzinle 195 km yol yapıyorum şehir içinde 11 litreye tekabul ediyor şehirdışında 240a kadar cıkıyor. hocam trcitroen.com'da kendi kullanıcıları bunu diyor ayrıca ,
  • arkadaşlar,
    daha önce de diferansiyel problemimi yazmıştım. aynı problem devam ediyor. henüz yaptırmadım. 3000 km üzerinde o hali ile yol yapmışımdır. birşey olmadı. servise sorsan difransiyel kitlenip daha çok sorun çıkarabilirdi. neyse... araçtan genel olarak memnunum dizel aracımla 50 tl lik mazotla (3.8 tl) 280 km yol yapıyorum. bu ortalama değer. şehir dışı 300 şehir içi 250 km lere düşüyor... kullanımıma da bağlı tabi. vites geçişleri harika. honda civic hb otomatik bir araca sahiptim. belki bilirsiniz onlar d ayarı otomatik i-shift denen kavramalı sisteme sahip. geçişler berbattı.1800 cc bir spor araca göre geçişler acayip sarsıntılı ve uzundur. citroende bu sorunu hissetmessinzi bile. görebileceğiniz en güzel geçişler bu araçta. ancak sorun şu ki servis ağı, yedek parça, genel bilgilendirme... her gittiğim yer farklı birşey söylüyor. farklı fiyat veriyor. araç malzeme kalitesi çok yüksek ama aracım 55 bin km de şanzuman sesi problemi yaşadı. henüz turboyu bozamadık :) rulmanlar filan dediler 1000 lirayı önüme koydular. arka amortisörlerin gittiğini de ekleyeyim. herkesde olan bir sorun. çoğu kişiye göre konfor anlayışı değiştiğinden amortisörlerin gidikliğini anlamayabiliyor... aracımı 1000 liraya yaptırıp kullanmayı düşünüyorum ama korkmuyor da değilim. yukarıda bazı arkadaşların bahsettiği sorunları biriki kere yaşadım vitese geçmemesi gear box faulty hatası filan. allahtan kendi kendine çözüldü. yani yol kenarında durup da vitese geçmediği ve orada 5 dakika vitese geçsin diye beklediğimi biliyorum. çözümü de aracı stop edin. boşa alıp tekrar çalıştırın. manuel vitese alın ve elle vitese geçirip hareket ettikten sonra otomatiğe alın. olur da karşılaşırsanız.
    neyse sonuç olarak en yüksek araç malzeme kalitesi ve piyasada görebileceğiniz (BMW Mercedes ayarında) en sessiz iç kabine sahip. ilk dizel aracımolmasına rağmen ve genelde japon araçlarını sevmeme rağmen bana japon aracın sessizliğini, konforunu aratmadı. bir honda kadar sağlam mekaniğe sahip olmadığını farkındayım ama dediğim gibi iç kokpit ve genel kaporta malzeme kalitesi ortalamanın üzerinde... fiyat performans oranı harika. özellikle yakıt fiyatlarının malum olduğu bu dönemde 100 tl ye 600 km yabana atılır bir değer değil. diğer ufak tefek teyp sorunları yada elektriksel problemler her markada oluyor... aracı herkese öneririm dememe gerek yok çünkü zaten c4 yaygınlığı ve hızla hayranlarının artmasından belli... ve citroen ds4 ile zaten olayı aşmış...
    sonuç olarak risk olayı her araçta mevcut. bahsedilen turbo arızaları şanzuman arızaları her markada olabilir. özellikle HDI motorun peugeot-citroen-volvo ve ford araçlarında ortak kullanıldığını düşünürsek. bu markalar ortak bu motoru geliştirmiş ve tüm bu araçlarda aynı dizel motor mevcut. aklınızda bulunsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMiSeR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara


    "turbonun devreye girmesi" bu nasıl bir düşüncedir turbo sürekli çalışır sürekli motoru besler.


    turbo 1800 devirde devreye girer, sürekli açık kalmaz tabii ki, arkadaşın dediği tamamen doğru, o yüzden de düşük devirlerde dizel arabalar hantal gelebilir, lakin 1800-2500 arası inanılmaz bir ivme gösterirler, daha sonra da zaten yine arkadaşın belirttiği gibi sabit bir çizgiye girerler ki o yüzden benzinli araçlarla ileri noktada ivmelenme hususunda bir tutulamazlar, hatta turbo 1800 devirde devreye girdiği içindir ki düşük devirlerde arabanızı kullanmayın derler, turbo devreye girmeye girmeye kurum tutabilir zira, bu yüzden mümkün mertebe vites değişimini 2500-3000 arası yaparken sürüşüş 1800-2000 arası yaparız, hatta ve hatta mcp şanzuman da dahil dikkat edin 1800 devir de sabit tutar arabayı, lütfen dikkat ederseniz dediğimi göreceksiniz, daha geçen hafta 2008 mcp dizel c4 test ettim, 70km'de hız sabitlediğimde 1800 devirde 5.viteste sabitledi devam etti, yine aynı şekilde 90km de hız sabitlediğimde 6.vites yine 1800 devirde sabitledi, denerseniz şaşmadığını göreceksiniz

    Tüm arabaların turbosunun devreye girme devirleri ve aralıkları farklılık göstermektedir.




  • mcp kullanıcısıyım , sarsıntı derken herkez farklı anlıyor araba titriyor veya sarsılıyor gibi bir şey anlıyorlar, sarsıntı denilen şey araç vites değiştirirken debriyaj süresi biraz daha uzun olduğunda vites değişme esnasında araç gazı kesiyor vites geçişi sağlıyor bu süre dgs ye göre biraz daha uzun , uzun olduğundan dolayı 60-80 km hıza doğru giden araç örnek 65 de 3-4' geçerken hız 63 km ye düşüyor ve vites geçişi tamamlanınca yeniden ivmelenme oluyor bu da aracı biraz hız kesmiş gibi yapıyor sarsıntı denilen şey bu, tai burada nekadar ekmek köfte değimi devreye girer dgs,edc kullanan araçların donanımlarınıda göz önünde bulunarak değerlendirmenizi öneririm ki mcp tüm eksillerine rağmen dgs ve edc den daha az yakıt tüketimiğne sahiptir, bu vergiler olmassa türkiyede zaten kimse 1.2, 1,6 motor hacmine sahip araçları almaz hatta eminimki etraf ferrariden bmwden mercedesten geçilmez, düşünün şimdi yüzde 60 a varan vergiler var mercedes yüzde 50 indirim yapıyorum dese bayilerde birbirimizi ezmezmiyiz izdiham yaşanmazmı?

    sonuç olarak mcp iyidir demiyorum almadan önce kesinlikle test edin hatta 80 -100 tl verip araç kiralama şirketlerinden kiralayıp bir gün boyunca test edin derim




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.