Şimdi Ara

Citroen C4 EASY Lütfen yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yardımcı olursanız sevinirim.

    Araç 2016 model Dizel 92 hp C4 EASY; 10 gün önce aldım. iki konuda sorunum var;

    ilk problemim aracın çok yakması. Şu anda 8,5 yakıyor. Ortalama hız 22 km. Bu motor ekonomik olduğu için tercih etmiştim fakat beklentimin çok üzerinde yakıyor. Aracı almadan önce ekspertiz yaptırıp ustama gösterdim. Motorun durumu gayet iyi durumda olduğunu söylemişti ustam. Ekspertiz de yüzde 90 çıktı. Araç 60 bin km'de. Bir süre kullandıktan sonra Ustamı arayıp sordum ama aracın motoru açılmamış ondan fazla yakıyor dedi. Bu durum bana biraz garip geldi.

    Diğer problemim ise aracın direksiyonu çok sert. Çalıştırdığımda direksiyonu çevirmek güç istiyor. Araç hızlandıkça yumuşuyor ama kalkmadan önce çok sert, park ederken zorlanıyorum doğrusu. Bu aracı kullananlarda da mı aynı durum var, yoksa benim aracın direksiyonunda mı sorun var bilmiyorum.

    Bu aracı bilen,kullanan varsa kıyaslamak adına bu iki konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loutrec_ -- 11 Eylül 2019; 22:6:52 >







  • Dyno testini salla bomboş bir test kalibrasyon , ortamın havadar olması , sıcaklık sonucu bir sürü şey etkiler. Makineye 5dk sonra tekrar sok sonuç değişiyor.

    Motoru açılmamıştır diyen ustan ile ilişkini kes araçların kitapçıklarında rodaj talimatı olur. İlk 1000km için sonra istediğin gibi kullanırsın. Araç 60bin olmuş açtım kapattım oyun mu bu skill fln mı kasılıyor...

    Tüketim şehiriçi bir tık fazla geldi kullanışınızdan ötürüde olabilir. Kısa mesafe olduğu içinde olabilir veya konumunuz çok yokuşlu sürekli devir çeviriyorsunuz. Bunlar varsa normal yoksa 22km/h ort dizel için 8.5lt biraz fazla... Direksiyonu kullanıcısı daha iyi bilir sertliği hakkında fikrim yok...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba dururken sert hizliyken yumuşayan direksiyon konusunda ya büyük bir sorun var gerçekten ya da yanlışınız var hocam. Tam tersi olması lazım .

    Yakıt konusunda sebep çok olabilir, bakimsiz olabilir, hep kısa mesafe yokuş yukarı kullanıyor olabilirsiniz ama yine de çok gerçekten bu motor için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt konusunda kesinlikle bir sorun var. Aracın bakımlarını yaptırın, bütün filtreleri sıfır ve orjinal parça ile değiştirin, mümkünse arabayı bilgisayara bağlayıp bir teşhisten geçirin, yoksa o değer gerçekten imkansız. Emsal olsun diye söylüyorum, ankara şehir içi, çok yokuşlu bir yerde, sabah akşam kısa mesafe yoğun trafikle benim yakaladığım 6.7 maksimum değeridir.

    Direksiyon elektrik destekli olmadığından dolayı kendiliğinden sert geliyor. Bilhassa ilk alınan zaman aralığında alışmak da güç istediğinden manevralar sorun. Ancak, ilerleyen süreçte alışamayacağınız aşikarsa ya da hissettiğiniz başka bir sorun varsa gidip baktırmada yarar var, nitekim direksiyon kutusu değişebilir, standart bir Citroen problemidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyy1905

    Yakıt konusunda kesinlikle bir sorun var. Aracın bakımlarını yaptırın, bütün filtreleri sıfır ve orjinal parça ile değiştirin, mümkünse arabayı bilgisayara bağlayıp bir teşhisten geçirin, yoksa o değer gerçekten imkansız. Emsal olsun diye söylüyorum, ankara şehir içi, çok yokuşlu bir yerde, sabah akşam kısa mesafe yoğun trafikle benim yakaladığım 6.7 maksimum değeridir.

    Direksiyon elektrik destekli olmadığından dolayı kendiliğinden sert geliyor. Bilhassa ilk alınan zaman aralığında alışmak da güç istediğinden manevralar sorun. Ancak, ilerleyen süreçte alışamayacağınız aşikarsa ya da hissettiğiniz başka bir sorun varsa gidip baktırmada yarar var, nitekim direksiyon kutusu değişebilir, standart bir Citroen problemidir.
    Aracın 60 bin bakımını yaptırdım. Yakıt filtresine kadar değiştiler. Cihaza da bağladılar ama Bir sorun çıkmadı. Bir kaç depoda bir Würth enjektör temizleyici kullanacağım bakalım belki bir işe yarar. Direksiyon için yetkili Citroen servise götürdüğümde bu araç hidrolik değil, sert olması normal dediler ama araç özelliklerinde Elektro-hidrolik direksiyon yazıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Dyno testini salla bomboş bir test kalibrasyon , ortamın havadar olması , sıcaklık sonucu bir sürü şey etkiler. Makineye 5dk sonra tekrar sok sonuç değişiyor.

    Motoru açılmamıştır diyen ustan ile ilişkini kes araçların kitapçıklarında rodaj talimatı olur. İlk 1000km için sonra istediğin gibi kullanırsın. Araç 60bin olmuş açtım kapattım oyun mu bu skill fln mı kasılıyor...

    Tüketim şehiriçi bir tık fazla geldi kullanışınızdan ötürüde olabilir. Kısa mesafe olduğu içinde olabilir veya konumunuz çok yokuşlu sürekli devir çeviriyorsunuz. Bunlar varsa normal yoksa 22km/h ort dizel için 8.5lt biraz fazla... Direksiyonu kullanıcısı daha iyi bilir sertliği hakkında fikrim yok...
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Aynı motora sahip pejo marka bir aracımız vardı, Aynı yolda 5,6 yakıyordu. Güzergah aynı. İşe git-gel yapıyorum. Zamanla düzelir inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılan Serdar

    Araba dururken sert hizliyken yumuşayan direksiyon konusunda ya büyük bir sorun var gerçekten ya da yanlışınız var hocam. Tam tersi olması lazım .

    Yakıt konusunda sebep çok olabilir, bakimsiz olabilir, hep kısa mesafe yokuş yukarı kullanıyor olabilirsiniz ama yine de çok gerçekten bu motor için
    Direksiyon öyle çevrilmeyecek kadar sert değil ama zorluyor. Araç 30-40 km hıza ulaştığında gayet yumuşak. Sadece kalkışta ve park ederken sert.
  • 2005 model 1.6 hdi 110hp C4 üm vardı.
    Şehir içi ortalamam 35km ortalama hızla 6.2 tl civarıydı diye hatırlıyorum. Tabi bu zaman zaman değişkenlik gösteriyordu.
    8.5 çok bencede, bakım yaptırdınız mı bilmiyorum ama hava filtresi, mazot filtresi falan değiştirin hatta yağı da değiştirin aldıktan sonra değiştirmediyseniz. Mutlaka fark etmesi lazım, birde turboyu bir kontrol ettirin kesin bundandır demiyorum ama benim başıma gelmişti, çok yakıyor diye gittiğimde turbo erken devreye girmesi geç devreye girmesi basıncın düşük yada fazla olması gibi bir sorunmuş bu çok az ayarsız olduğunda arıza ışığıda yakmıyormuş turboya bir ayar çekmişlerdi.
    Direksiyona gelince sizin araçtaki direksiyon aynı mı bilmiyorum ama dediğiniz bende direksiyon pompası bozulunca olmuştu. direksiyon pompasını değiştirmiştim düzelmişti. Bende C4 te direksiyon yumuşacıktı Park ederken falan sizin aracın direksiyon özelliği ne onu bi araştırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • loutrec_ kullanıcısına yanıt
    Yetkili servis bu araçta hidrolik direksiyon yok mu dedi gerçekten?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • loutrec_ kullanıcısına yanıt
    yapmaaa yapmaaaa. calisan araci bu kadar kurcalama hocam. yakit verisi okey. suruse gore değişir araci bayiden alip benzinlige giderken ortalama 5.5 ltdi. eve donerken ortalama 8e 9a cikti. trafige girdigimde ya da yokus bir yere gittigimde 9 10 da oluyor. araba bu anasini satiyim bastikca yakiyo iste ama sej kafayi arabayla yakma olagan duzeninde kullan kisa sureli verilere takilma depoda bir olcum yap. yoksa calisan arabayi kucaklarsin yakinda. durduk yere katki ivir zivir aracin olagan duzenini bozuyor.

    her konusanada bakma insanlarin gercekten issiz ve kendilerine ugras olusturmak istiyorlar bu 5 10 dakka zevzeklik etmek olsada. zaten bir problem olsa cok rahat anlarsin bunun icinde servise ya da ustaya gidersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Yetkili servis bu araçta hidrolik direksiyon yok mu dedi gerçekten?
    Aynen hidrolik yok dedi. 2016 model araç dedim nasıl olmaz. -Bu modeller öyle, Baz model senin araç dedi. Şaşırdım tabi eve gelince araştırdım; Elektro-hidrolik direksiyon özelliği mevcutmuş Easy modelde. Yetkili servisten bu yanlış bilgiyi duymak iyice güvenimi sarstı doğrusu.
  • Yeni araca alışamamis olabilirsiniz kullandıkça düşebilir. Yani sizi tanımıyorum ancak bazı kişiler dizel aracı çok devirli kullanıyor. Turbo ve dizelin yapısından dolayı maksimum torku zaten 1500-2000 devir arasında alıyorsunuz. Yani vites değişimi için 3000 e çıkmayın. Ve yokuş cikmiyorsaniz aracı 1500 devirde sürün.

    Bu kullanım dpf yi tikayabilir ancak bunun için belli periyolarda 50 60 km üstü hızda yüksek devir çevirerek dpf yi açarsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wonky

    yapmaaa yapmaaaa. calisan araci bu kadar kurcalama hocam. yakit verisi okey. suruse gore değişir araci bayiden alip benzinlige giderken ortalama 5.5 ltdi. eve donerken ortalama 8e 9a cikti. trafige girdigimde ya da yokus bir yere gittigimde 9 10 da oluyor. araba bu anasini satiyim bastikca yakiyo iste ama sej kafayi arabayla yakma olagan duzeninde kullan kisa sureli verilere takilma depoda bir olcum yap. yoksa calisan arabayi kucaklarsin yakinda. durduk yere katki ivir zivir aracin olagan duzenini bozuyor.

    her konusanada bakma insanlarin gercekten issiz ve kendilerine ugras olusturmak istiyorlar bu 5 10 dakka zevzeklik etmek olsada. zaten bir problem olsa cok rahat anlarsin bunun icinde servise ya da ustaya gidersin.
    Haklısın hocam. Kurcalamam aslında ben aracı da işte yaşadığım bu iki problem için somut bir sonuca ulaşamıyorum. Servis pek ilgilenmedi açıkçası. Yakıt için kullanmaya bağlı olarak değişir dedi. E abi ben aynı yolu aynı motora sahip araçla neredeyse yarısı kadar yakıyordum deyince o araç ile bu aynı değil diyerek kestirip attı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20likcivi

    Yeni araca alışamamis olabilirsiniz kullandıkça düşebilir. Yani sizi tanımıyorum ancak bazı kişiler dizel aracı çok devirli kullanıyor. Turbo ve dizelin yapısından dolayı maksimum torku zaten 1500-2000 devir arasında alıyorsunuz. Yani vites değişimi için 3000 e çıkmayın. Ve yokuş cikmiyorsaniz aracı 1500 devirde sürün.

    Bu kullanım dpf yi tikayabilir ancak bunun için belli periyolarda 50 60 km üstü hızda yüksek devir çevirerek dpf yi açarsiniz.
    Tavsiyenize uyacağım hocam. Teşekkürler. İnşallah zamanla düzelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mixenon

    2005 model 1.6 hdi 110hp C4 üm vardı.
    Şehir içi ortalamam 35km ortalama hızla 6.2 tl civarıydı diye hatırlıyorum. Tabi bu zaman zaman değişkenlik gösteriyordu.
    8.5 çok bencede, bakım yaptırdınız mı bilmiyorum ama hava filtresi, mazot filtresi falan değiştirin hatta yağı da değiştirin aldıktan sonra değiştirmediyseniz. Mutlaka fark etmesi lazım, birde turboyu bir kontrol ettirin kesin bundandır demiyorum ama benim başıma gelmişti, çok yakıyor diye gittiğimde turbo erken devreye girmesi geç devreye girmesi basıncın düşük yada fazla olması gibi bir sorunmuş bu çok az ayarsız olduğunda arıza ışığıda yakmıyormuş turboya bir ayar çekmişlerdi.
    Direksiyona gelince sizin araçtaki direksiyon aynı mı bilmiyorum ama dediğiniz bende direksiyon pompası bozulunca olmuştu. direksiyon pompasını değiştirmiştim düzelmişti. Bende C4 te direksiyon yumuşacıktı Park ederken falan sizin aracın direksiyon özelliği ne onu bi araştırın.
    Eyvallah hocam. Yakıt düzelmezse turbo ustasına bir gösteririm. Direksiyon pompası ne kadara mal olmuştu?




  • Elektro hidrolik dedikleri elektrikli direksiyon ise duruyorken de zorlamamasi lazım onda da bir sıkıntı olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loutrec_

    Eyvallah hocam. Yakıt düzelmezse turbo ustasına bir gösteririm. Direksiyon pompası ne kadara mal olmuştu?

    Alıntıları Göster
    Direksiyon pompasını çıkmacıdan 600 tl ye almış ama 2 sene oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loutrec_

    Aynen hidrolik yok dedi. 2016 model araç dedim nasıl olmaz. -Bu modeller öyle, Baz model senin araç dedi. Şaşırdım tabi eve gelince araştırdım; Elektro-hidrolik direksiyon özelliği mevcutmuş Easy modelde. Yetkili servisten bu yanlış bilgiyi duymak iyice güvenimi sarstı doğrusu.

    Alıntıları Göster
    ayrıca elektrikli direksiyon hidroliklerden çok daha yumuşak oluyor...

    araç durduğunda da sert hissettirmemeli, bahsettiğiniz verilere göre yakıt da fazla yakıyor...

    yol bilgisayarını sıfırlayıp en az 100 km ş.içi çevreyolu vs. deneme yapın... ortalamanız ne görünüyor...

    y.servis o model bir arabanın kara düzen toros direksiyonu ile üretildiğini düşünmüş olamaz herhalde... şaşılacak şey...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilmeyen arkadaşlar da yorum yapmış aynı araçtan benim de vardı bir zamanlar. Öncelikle direksiyonun sertliği arıza değil tüm C4 lerde bilerek böyle üretilmiş elektrik destekli hidrolik direksiyondur direksiyonunuzda bir sıkıntı yok yani zamanla alışırsınız. Yakıt konusunda ise sizin sürüşünuzle alakalı ve çok erken yorum yapmışsınız zamanla düşer. İlk arabanız mı veya önceki arabanız neydi? Bu sitede kullandığınız arabanın bir forumu var orayı takip edin faydalı olur bu yazdıklarıma paralel şeyleri orada da görürsünüz zaten. Çok güzel bir arabanız var kıymetini bilin ben hala özlüyorum zamanla seveceksiniz emin olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.