Şimdi Ara

CHIP TUNING SONRASI ASTRAM GİTMİYOR... (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
0
Favori
19.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Sonuç ne oldu,çözüldü mü problem?

    Cumartesi ogleden sonra gittim, sagolsun usta isini gucunu birakti, tum turbo ekipmanlarini kontrol etti, hamd olsun problem cikmadi, dynoya aldik arabayi, daha once 105 hp cikan arabam bu sefer 100 hp cikti, 5 hp lik dusus zaten %20 olan kazancimizdan %25 lik kayip demek (bu kayip psikolojik etkiyide goz onune alinca benim cekis kaybini acikliyor kanaatindeyim)

    Sira filtrelere geldi, mazot filtremin yan sanayi ve normal olmayan bir sekilde kararmis oldugu goruldu, demekki kalitesiz mazot vermisler bana, filtreyi degistirecektik ama vakit hayli ilerledigi icin bu is haftaya kaldi, bu arada usta deme babinda powerbox takti, kalitesiz mazottan mutevellit bozulan dengelerin saglanmasi icin...

    Son durum:arabam biraz kendini topladi, ama asla chipten hemen sonraki durumu degil bu toplama chip oncesi orjinal haline geldi diyebilirim, gaza basinca hala nazli ama simdi daha rahat gidiyor, daha evvelki ''sanki el frenini indirmeyi unutmusum'' hissi yok...

    Haftaya mazot filtresini degistirip yazilimi yeniden yukletince neyin ne oldugu ortaya cikacak...




  • chip tuning doğru dürüst yapılırsa sorun olmaz...

    ancak ucuzu kopyası kaçağı bilinçsiz yazılımı da elbette mevcut...işte bunlar motorun canına okur....

    aracın öncesinde sorun yoksa...yada potansiyel bir sorun yoksa...asla sorun olmaz...

    misal turbo ömrünü doldurmuştur...k03 turboların ömrü 120bin km dir...iyi bakılırsa 300 bin km bile gider...
    yada hava hortumlarında iğne deliği kadar ufak bir delik vardır...normal kullanımda sorun olmaz
    ama chip tuning sonrası...hortum yırtılabilir...
  • araçlara takılan bu chip olayı bilgisayarlar overlock yapılması gibi birşey.Ektrası performans saglıyor öyle değil mi? Artan performansla birlikte işlemcinin ömrü kısalıyor ve daha fazla soğuma gerektiriyor.Asıl yıpranan ise anakart oluyor tabiki.

    Koca firmalar neden araçlarını chip li olarak çıkartmıyor bana ? Egzoz emisyonumu fazla cıkıyor ? Turbo zaten performans ve güç artışı saglıyor.Derdiniz ne ki daha.Turbo belirli bir basınç seviyesine göre dizayn ediliyor.Siz bunun üstüne cıkmaya calısıyorsunuz.Bir arabanın yazılımı yapılırken adamlar ne kadar para ve zaman harcıyor tahmin edemezsiniz.En iyisini yapıyorlar ve yüklüyorlar.Kimse gelipte zararı yok demesin.Yüzde 25 yakıt tassarufu yüzde 25 performans artışı ? Allah allah.Büyü felan yapıyorlar herhalde dalga geçiyorlar sanki hem güç artışı hemde performans.5-10 yıla artık yakıtsız yol yaptıracak bu chipler.biraz mantıklı olalım o gaza ne kadar basılırsa motor o kadar yer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MB-CLS -- 19 Eylül 2011; 14:52:29 >




  • Sakin kullanımda daha az yakıyor ama basınca eskisinden fazla yakıyor zaten. Diğer konular yukarıda açıklandı..
  • Şu an çip+box ile mi kullanıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Şu an çip+box ile mi kullanıyorsunuz?


    evet şu an her ikisi var bende :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Şu an çip+box ile mi kullanıyorsunuz?


    evet şu an her ikisi var bende :)


    Profesyonel bir kullanıcı değilseniz ve sorununuz tam anlamıyla çözülmemişken çip+box olayını şahsen önermem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Diesel araba hassas derler. Nazik kullanmak lazım derler. Sayfalar dolusu diesel araba kullanma prensiplerini yazarlar. Sonra da diesel arabaya hariçten ne idüğü belirsiz güç artırıcı, donanım, vs. bilmem ne taktırırlar. Fabrikadan çıktığı gibi kullanmanın nesi batıyor bu millete. Anlamıyorum.


    Dizel araba hassastır, nazik kullanmak gerekir, çalıştırınca-stop etmeden önce bir süre beklemek gerekir. Prensiplere uymak gerekir. Aracımda chip tuning var ama ne idüğü belirsiz güç arttırıcı, donanım vs. (artık ne kastettiysen, bizim köyde box diyorlar ona) takılı değil. Şu anki durumu fabrika çıkışından farksız, bir bozulma, yıpranma, olumsuz bir durum yok. Sadece 5 duyu ile hissedemediğin yazılım farklı. Belki çevreyi stock halinden daha fazla kirletiyorum ama Amerika'daki vatandaşların 4.6-5.7-6.1 litre hacme sahip motorları kadar kirletmiyorum. Chip tuning yaptırmamak için bir sebep söyleyin tamam diyeceğim. Neden basit bir işlemle %30 güç kazanmak varken stock haliyle yetineyim?


    isterseniz chip yaptırıp 54464645 milyon beygir alın benim umrumda olmaz ama motora zarar vermiyor deyip insanları yanıltmayın.
    chip tuning yaptıran adam araba gitmiyor dediği için yaptırır. yaptırdıktan sonra zaten kurum derdi olan dizel iyice kurumlanmaya mahkum olur. yok öyle şey olmaz falan demeyin kendiniz diyorsunuz emisyon artıyor diye. emisyonun artmasının ne demek olduğu belli. bir diğeri evet motor üreticileri emisyon kuralları yüzünden sadece yazılımla bile fazla güç alınabilecek motorlara daha az beygir koyuyorlar. ama siz sanmayın ki o motorun iç yapısını sizin chip tuning yaptırınca çıkan güçlere dayanacak kadar yapıyorlar. böyle birşey olmaz arkadaşlar yapmayın etmeyin. minicik plastikten bile kar güden firmalar motorun beygiri neyse ona göre dayanacak parçalar tasarlarlar.
    1.3 multijetin 2 (şimdi 3 oldu) çeşit versiyonunu inceleyelim. birisi 75 hp diğeri 90 hp. fiatın elearn yazılımı bilgisayarımda mevcut. gözle herşeyi aynı torku ve beygiri fazla olan çeşitinin diğeri ile arasında bir sürü fark var. turbo, enjektörler, manifoltlar, piston pimleri, segmanlar v.s v.s.
    fiat malmıda 75 lik olana yazılımı atıp 90 yapmamış? hemde 15 bg - 10nm tork için?
    klasik Türk zihniyeti ile yav bilmemne bilmemne arabasıyla şu kadar chipli şu kadar gezmiş yaahh deyip kestirip atmayın. adamlar orada milyonlarca dolar yatırım yapıyorlar. ama bize göre bilmemnenin arabası chipli gezince hımm bir bildiği var oluyor.

    kısacası insanlara yalan yanlış şeyler söylemeyin, chip tuning olayının motora zararı yok demek YALAN - YANLIŞ (artık hangisini üzerinize alınırsanız) OLUR


    Ben araç gitmediği için yaptırmadım, gayet iyi kaçıyordu memnundum. Daha fazlasını bu kadar az maliyetle elde etme şansım varken neden yaptırmayım? Aracımın kurum derdi yok EGR iptal. Stock bir motordan daha az yıpranıyor bu hususta. Motorunda kurum birikmiyor. Emisyon normlarına ek olarak, yumuşak bir sürüş sağlama(araç hissedilir derecede sertleşiyor oynanmış yazılımdan sonra), aracın bakımsız kalma ihtimali, ağır şartlarda kullanılma ihtimali var. Her araç aynı şekilde kullanılmıyor. Bu nedenle bir pay bırakmak zorundalar. Connect'in 3 tane motor seçeneği var. Üçü de 1.8TDCI, 75PS-90PS-110PS. Ben hiçbir zaman demedim ki bu motorlar arasında sadece yazılım farkı var. Enjektörler farklı, turbolar farklı. Ama her motor en temel sebep olan emisyon normları sebebiyle kapasitesinin altında bir güçle satılıyor. Fiat da Ford da mal değil tabi ki, yasalar imkan verse bunu mutlaka yaparlardı; onlar bilmiyor mu chip tuning'i sanki. Milyonlarca liralık yatırımı tüm standartlara uyarak güç çıkartmak için yapıyorlar. Onu da geçtim VW'nin ABT'si, Opel'in OPC'si var. Bunlar neden resmi yollarla yazılım yapıyorlar? Çünkü fabrikasyon olarak belli bir standartta çıkardıktan sonra istediğini yapabiliyorsun ülkemizde. Yeter ki fabrikadan emisyon normlarına uyarak çıksın. Yalan yanlış birşey yazmadım yazmam da. Bilinçli, ehil ellerde güvenli sınırlar aşılmadan yapılmış chip tuningin ciddi bir zararı yoktur. Ha ne yaparsın, sürekli dipgaz gidersin, hor kullanırsın stock motoru 300.000'de bitirecekken chip tuningliyken 260.000-270.000'de bitirirsin.Bakımlarını aksatırsan o kmleri dahi göremezsin ki stock motorda da aynı süreç işler bakım konusunda. Bakımını aksatmazsan efendi efendi kullanırsan, sürekli redline çevirmezsen çok daha az bir ömür kaybı olur. Yaptırdım memnunum, bundan sonra hangi araç olursa olsun turbo beslemeliyse mutlaka yaptırırım. Yılda 25.000-30.000 km yol yapıyoruz ailecek, uzun süre de araç değişmez. Bundan önceki aracı 6 sene kullandık mesela..

    Bir başka örnek amcamın şirketteki connect'i 176.000'de motor kol çıkarttı. 2500 lira masraf. Yazılım var mıydı; yoktu. Tamamen fabrikasyondu. Herşey kullananda bitiyor aslında. Ben Allah ömür verirse bu araçla rektefiye etmeden 500.000'i deviririm. Stock haliyle 500.000-600.000km yapanlar var. O zaman foruma konu açacağım işte. 15.000'de aracıma chip tuning yaptırdım, yıllardır böyle kullanıyorum durum budur diye. Umarım o zaman da forumda olup şahit olursunuz..


    yanlış anlamayın elbette sizin uzun yıllar aracınızı kullanmanızı isterim ama herkes motor mekaniğinden, iç yapısından anlamıyor. durum böyleyken nerede ne kadar gazlayacağını bilemiyor. bende dizel kullanıyorum. 5. vites dışında 3200 deviri geçtiğimi, gaz pedalını döşemeye yapıştırdığımı hiç bilmem. ama motoru max tork aralığında gaz pedalının tepkisine göre sıkıştırırım ama fazla devir çevirtmem kesinlikle. bu tarz kullanımda hiç bir sıkıntı olmaz.
    şu egr denen salak şeyi vakit bulursam bende iptal ettireceğim tabi manifolt temizliğide şart. iyice kurumlandı düşük devirlerde kesiklik yapıyor, siyah duman arttı. çevreyi temiz tutsun diye yapılan sistem şimdi daha çok kirletiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Eylül 2011; 15:25:22 >




  •  CHIP TUNING SONRASI ASTRAM GİTMİYOR...

    benim emme hattının,17bindeki,EGR açık hali.. motorun; kırsal mazotun yanından geçmemiştir..
    temizlikten sonra ayna gibin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 19 Eylül 2011; 16:03:54 >
  • @Du Hast

    Ben sürekli o kadar efendi kullanamıyorum ne yazık ki arada bir her vitesi max güç aralığına kadar zorluyorum(kesiciye kadar gitmenin bir anlamı yok), ama motor ısınmadan ve turbonun yağlanması gereken süre geçmeden kesinlikle 2500 deviri geçmiyorum. Genelde de motoru boğmadan turbonun tam anlamıyla devreye girdiği devirlerde gitmeye çalışırım(1800-2000 devir civarı)..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerseriBeyfendi

    araçlara takılan bu chip olayı bilgisayarlar overlock yapılması gibi birşey.Ektrası performans saglıyor öyle değil mi? Artan performansla birlikte işlemcinin ömrü kısalıyor ve daha fazla soğuma gerektiriyor.Asıl yıpranan ise anakart oluyor tabiki.

    Koca firmalar neden araçlarını chip li olarak çıkartmıyor bana ? Egzoz emisyonumu fazla cıkıyor ? Turbo zaten performans ve güç artışı saglıyor.Derdiniz ne ki daha.Turbo belirli bir basınç seviyesine göre dizayn ediliyor.Siz bunun üstüne cıkmaya calısıyorsunuz.Bir arabanın yazılımı yapılırken adamlar ne kadar para ve zaman harcıyor tahmin edemezsiniz.En iyisini yapıyorlar ve yüklüyorlar.Kimse gelipte zararı yok demesin.Yüzde 25 yakıt tassarufu yüzde 25 performans artışı ? Allah allah.Büyü felan yapıyorlar herhalde dalga geçiyorlar sanki hem güç artışı hemde performans.5-10 yıla artık yakıtsız yol yaptıracak bu chipler.biraz mantıklı olalım o gaza ne kadar basılırsa motor o kadar yer.


    Sorunuzun cevabı defalarca kez verildi. Benim son yazdığım mesajlardada var bu... Lütfen aynı şeyleri tekrar yazdırmayınız,bir zahmet okuyunuz. Teşekkür ediyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Şu an çip+box ile mi kullanıyorsunuz?


    evet şu an her ikisi var bende :)


    Profesyonel bir kullanıcı değilseniz ve sorununuz tam anlamıyla çözülmemişken çip+box olayını şahsen önermem.

    Valla dostum usta onerdi taktik,tabi ki surekli kalmayacak bu cumartesine kadar, kalitesiz yakitin bozdugu dengeleri duzenler dedi, asil is bu hafta sonu yakit filtresi degisecek ve yazilim gozden gecirilecek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    kalitesiz yakitin bozdugu dengeleri duzenler


    İlginç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Şu an çip+box ile mi kullanıyorsunuz?


    evet şu an her ikisi var bende :)


    Profesyonel bir kullanıcı değilseniz ve sorununuz tam anlamıyla çözülmemişken çip+box olayını şahsen önermem.

    Valla dostum usta onerdi taktik,tabi ki surekli kalmayacak bu cumartesine kadar, kalitesiz yakitin bozdugu dengeleri duzenler dedi, asil is bu hafta sonu yakit filtresi degisecek ve yazilim gozden gecirilecek...


    Kısa süre kullanımda bişey olmaz, ama uzun süre kullanmayınız, aracı zorlamayınız derim. Chipte var araçta çünkü...

    Sonucu merakla bekliyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    Valla dostum usta onerdi taktik,tabi ki surekli kalmayacak bu cumartesine kadar, kalitesiz yakitin bozdugu dengeleri duzenler dedi, asil is bu hafta sonu yakit filtresi degisecek ve yazilim gozden gecirilecek...


    Kısa süre kullanımda bişey olmaz, ama uzun süre kullanmayınız, aracı zorlamayınız derim. Chipte var araçta çünkü...

    Sonucu merakla bekliyoruz...


    uzun süre kullanmam zaten, cumartesine kadar kalacak, valla sonucu bende merakla bekliyorum, ama içimden öyle geliyor ki ; bir daha o bir haftalık performansı bulamam gibi geliyor, şu anda chip +box olduğu halde o canlılık yok...




  • usta yanlis anlama ama guzelim astranin canina okumussun. Bundan sonra sorunlar hep basinda olacak gibi gorunuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Şu an çip+box ile mi kullanıyorsunuz?


    evet şu an her ikisi var bende :)


    Profesyonel bir kullanıcı değilseniz ve sorununuz tam anlamıyla çözülmemişken çip+box olayını şahsen önermem.

    Valla dostum usta onerdi taktik,tabi ki surekli kalmayacak bu cumartesine kadar, kalitesiz yakitin bozdugu dengeleri duzenler dedi, asil is bu hafta sonu yakit filtresi degisecek ve yazilim gozden gecirilecek...


    Hocam o kalitesiz mazottan hâlâ mevcutsa aracınızda ve mazot filtresini de değişmemişken şu an aracınıza çok daha fazla eziyet çektiriyorsunuz.Yani normal şartlarda çip+box kullanmakta bir şey yok,bu kombinasyonla yürüyen birçok dizel var.Lakin,benim ifade etmek istediğim, "hah araba eski haline döndü" dememişken bu kombinasyonu uygulamak.




  • ''''isterseniz chip yaptırıp 54464645 milyon beygir alın benim umrumda olmaz ama motora zarar vermiyor deyip insanları yanıltmayın.
    chip tuning yaptıran adam araba gitmiyor dediği için yaptırır. yaptırdıktan sonra zaten kurum derdi olan dizel iyice kurumlanmaya mahkum olur. yok öyle şey olmaz falan demeyin kendiniz diyorsunuz emisyon artıyor diye. emisyonun artmasının ne demek olduğu belli. bir diğeri evet motor üreticileri emisyon kuralları yüzünden sadece yazılımla bile fazla güç alınabilecek motorlara daha az beygir koyuyorlar. ama siz sanmayın ki o motorun iç yapısını sizin chip tuning yaptırınca çıkan güçlere dayanacak kadar yapıyorlar. böyle birşey olmaz arkadaşlar yapmayın etmeyin. minicik plastikten bile kar güden firmalar motorun beygiri neyse ona göre dayanacak parçalar tasarlarlar.
    1.3 multijetin 2 (şimdi 3 oldu) çeşit versiyonunu inceleyelim. birisi 75 hp diğeri 90 hp. fiatın elearn yazılımı bilgisayarımda mevcut. gözle herşeyi aynı torku ve beygiri fazla olan çeşitinin diğeri ile arasında bir sürü fark var. turbo, enjektörler, manifoltlar, piston pimleri, segmanlar v.s v.s.
    fiat malmıda 75 lik olana yazılımı atıp 90 yapmamış? hemde 15 bg - 10nm tork için?
    klasik Türk zihniyeti ile yav bilmemne bilmemne arabasıyla şu kadar chipli şu kadar gezmiş yaahh deyip kestirip atmayın. adamlar orada milyonlarca dolar yatırım yapıyorlar. ama bize göre bilmemnenin arabası chipli gezince hımm bir bildiği var oluyor.

    kısacası insanlara yalan yanlış şeyler söylemeyin, chip tuning olayının motora zararı yok demek YALAN - YANLIŞ (artık hangisini üzerinize alınırsanız) OLUR ''''


    bu yazının tamamına canı gönülden katılıyorum elinize sağlık.

    şimdi sorsak niye bu uygulamayı yapıyorsunuz işte efendim ben aracımı performanslı kullanmayı seviyorum

    zaten yaptıktan sonra meyvelerini aldım nedir onlar..

    çoklarını tokatladım işe bakarmısınız

    uygulamanın yapılma nedeni ve meyvelere..

    2.elde araç almanın en yüksek risklerinden biri..

    bir netbook alıp bende bu işe gireceğim bir iki sayfayada kendimi

    elektromekaniker olarak tanıtacağım şu anda piyasada ismi çok geçen zatı muhterem isim vermiyeceğim bizim takım sayfamızdada araç arıyordu bir tarih

    klonlamak için.ne sektör ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    usta yanlis anlama ama guzelim astranin canina okumussun. Bundan sonra sorunlar hep basinda olacak gibi gorunuyor.


    Hayırlısı olsun dostum ne diyeyim ki...


    @chnbs,
    tahminimce o yakıtı develide aldım, onun üzerine biryarım depo, birde tam depo daha aldım, inşallah kurtulmuşumdur o pis yakıttan, bu arada arabam bu hafta içi hep yatacak, sadece hanım çocukları okula götürüp getirecek o da günlük 3-5 km filandır...
  • Bu bir arz talep meselesidir. Artıları ve eksileri vardır. Kişi bu riski alır, artılarını düşünür yaptırır. Bu noktada iş biter... Uzun uzun anlatıldı bu artılar ve eksiler. Karşı çıkanlar bu yazıları okur. Yaptırmazlarsa zaten yaptırmazlar. Zorlayanmı var?...

    Ben şu an özellikle kalkışlarda daha az gaz vererek kalkıyorum. Güzel toparlanıyor araç,fazla gaza gerek kalmıyor. Sollamalarda ihtiyacım olduğu anda daha fazla gücün ayağımın altında olması bana güven veriyor. Zaten 100 000 de satacağım, mesele yok benim için...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.