Şimdi Ara

CHIP TUNING SONRASI ASTRAM GİTMİYOR... (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
0
Favori
19.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hem chip hem box ın mantığı nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Hem chip hem box ın mantığı nedir ?

    Surekli degildi bir hafta takili kaldi ve soktuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    @chnbs,
    teşekkür ederim dostum

    @set,
    arabam 34750 km de şu an,
    turbo boşluğundan kasıt, vites attığım anda devir 1750 ye gelene kadarki hantallık, yazılımı ilk yüklettiğimde ciddi derecede fark vardı...

    Arabanızın km side bayağı düşükmüş...

    Önceki aracımdada chip vardı. 52 000 km de aynı boşluğu bende hissetmiştim. Basıyorsunuz sanki araç gitmiyor, boşlukta kalıyor. Belirli bi devre gelince normale dönüyor. Ama o devre kadar gaza ne kadar yüklensenizde gitmiyor, motor bağırıyor, araç bu bağırmayla doğru orantılı gidemiyor. İnsanı sinir ediyor... Bende böyle olmuştu. Sonra würth katkı kullandım, aracı sıkıştırdım düzeldi. Belkide enjektörler tıkandı. Şu an sizin deponuzdada katkı var sanırım. Katkı bitince bizimle sonucu paylaşırmısınız? Merak ediyorum... Sıkıntı halen devam edecekmi yoksa bendeki gibi düzelecekmi?...

    Teşekkür ediyor tekrar geçmiş olsun diyorum.




  • Gecmis olsun dileklerinize tesekkurler.
    Cc den mutevellit kullanilan kimyasallarin motordan tam olarak atilmasi ve yanmanin belli bir duzene oturmasi biraz zaman alacakmis bu yuzden bu depoyu ( ceyrek depo) dibine kadar kullanacagim daha sonra shellin katkili dizelini alacagim (cok oneren var o yakiti) insallah duzelecek arabam, bu sefer oyle bir his var icimde...

    Bu arada aciklamakta bir beis gormuyorum artik, yazilimi yapan usta cogunuzun forumlardan tanidigi Mehmet Gazihan dir. Hepinizin huzurunda bu surecteki ilgi ve alakasi icin kendisine tesekkur ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Gecmis olsun dileklerinize tesekkurler.
    Cc den mutevellit kullanilan kimyasallarin motordan tam olarak atilmasi ve yanmanin belli bir duzene oturmasi biraz zaman alacakmis bu yuzden bu depoyu ( ceyrek depo) dibine kadar kullanacagim daha sonra shellin katkili dizelini alacagim (cok oneren var o yakiti) insallah duzelecek arabam, bu sefer oyle bir his var icimde...

    Bu arada aciklamakta bir beis gormuyorum artik, yazilimi yapan usta cogunuzun forumlardan tanidigi Mehmet Gazihan dir. Hepinizin huzurunda bu surecteki ilgi ve alakasi icin kendisine tesekkur ederim...

    Mehmet bey olduğunu zaten biliyordum,sevdiğim bir forum üyesi arkadaşımız,teknik bilgisi çok iyidir. Konusuna hakimdir. Bizlere forumda çok yardımı dokunuyor. Problemi çözeceğine inanıyorum. Ben Mehmet beye chipletecektim aracı, ancak sanayide Cemal beyi tanıyorum, ayrıca işyerlerimiz çok yakın, ara sıra uğrar sohbet ederim, bu yüzden Cemal beye yaptırdım. Cemal beyde bu konuda çok iyidir... Chip yapacaksanız bu konuda uzun süre tecrübe sahibi olmuş, sürekli araçlarla haşır neşir olan kişilere yaptıracaksınız. Mehmet bey ve Cemal bey bu konuda güven veriyorlar.

    Konu arabalar,motorlar olunca orada herşey bitiyor, çok zevkli bir sohbet başlıyor. Bu yüzden işimde olsa durup Cemal beyle sohbet ediyorum, mutlu oluyorum. Bi ara gittiğimde sizin aracınız hakkındaki düşüncesinide sormak isterim.

    Chip yapan kişi yaptığı işin arkasında durmalı, bu iş kolay değil. Yani chipden sonrada bitmiyor iş... Mehmet bey ve Cemal bey işlerinin arkasında duruyorlar. Eğer bir başkası olsa sorun benden değil der işin içinden çıkardı.

    İnanın arabanın cd çaları arızalansa chipten dolayı oldu diyenler var. Adam chip yaptırmış, arabanın alarmı bozulmuş diyor kesin chipten dolayı oldu. Anlatamıyorsunuz, anlamaz. Adam arabanın yağına dikkat etmiyor, bakımını aksatıyor arıza verince bak chip yaptırdım böyle oldu diyor. Cemal beyin ve Mehmet beyin işi hakikaten zor. Aldıkları risk çok büyük...

    Onların yerine kendimi koyuyorumda chip yaparken çok dikkatli olunmalı. Eğer chip sebebi ile gerçekten problem olursa bu onlar için çok kötü olur. Piyasa çok kötü, Allah korusun bu piyasada adın çıksın iş yapamassın. Şimdi Mehmet beyin sizin bu arızanızdan dolayı uykuları kaçmıştır. Hakikaten Mehmet bey elinden geleni yapmış, çok yardımcı olmuş. Bu çok güzel bi şey... Tekrar yazıyorum başkası olsa sorun bende değil derdi... Ama Mehmet bey yapılması gerekenlerin tümünü yapmış...

    Shell GT demişiniz, inanın bu sabah gelirken 50 TL lik GT aldım. Sürekli GT alırım, parasına bakmam... Üç beş kuruş için aracı riske atmam. Her 10 000 km de würth dizel katkısı kullanırım. Vitesimi 2000/2500 devir aralığında değiştiririm. Benim connect yeşil ışık var, ışık yanınca değiştiriyorum,ışığı pek geçirmiyorum.

    Peki şu doğrumudur,chip aracın motor ömrüne zararı olmaz? Hayır,bu yanlış bir bilgidir. Gerçi Cemal bey ve Mehmet bey benim bu söylediğime katılmıyorlar ancak chip motorun ömrünü kısaltır. Motor problemleri olacaksa chipten sonra daha fazla olur. Biz bunun için aracın yağ değişim periyodunu,bakım periyodunu olması gerekende önce yaparız, olacak zararı minumuma indiririz. Yinede normal motor ömrü 200 bin km ise chipten sonra 150 bin olur. Bu riski biz kabul ediyoruz...

    Birde şu var, chip yapan arkadaşlar yakıttan tasarruf etmeyi düşünüyorlar. Hayır, ben bunada inanmıyorum,Cemal bey ve Mehmet bana yine kızacaklar,biliyorum. Chipten sonra yakıt azalmaz, azalmıyor, sizin chipten sonra sakin kullanmanız mümkün olamıyor. Basıyorsunuz, çünkü araç zevk veriyor. Benim 140 BG oldu aracım, basınca koltuğa yapıştırıyor. Işıklarda ok gibi fırlıyor, diğer araçlar geride kalıyorlar. Şimdi bu zevk için basılmazmı?...

    Bu zevk anlatılmaz,yaşanır. Mesela siz sorun yaşadınız, yinede chipi iptal ettirmiyorsunuz. Neden?... Çünkü siz o zevki biliyorsunuz, vazgeçmek istemiyorsunuz.

    Size çok önemli bişey daha anlatacağım. Biliyorum çok uzun yazı oldu ama bu kısım çok önemli, önemli olanı sona sakladım;

    Chipli bir aracı düşük devirlerde kullanmak, yüksek devirlerde kullanmaya oranla daha zararlıdır. Bakın bu yazdığıma dikkat ediniz... Bu sadece chipli araç için geçerlidir. Şöyle açıklamaya çalışayım bu yazdığımı. Chip olayından sonra biliyorsunuz motorumuzun üretmiş olduğu tork değerleri değişiyor. Maksimum torku daha düşük devirlere iniyor. Torku daha düşük devirlerde hissedebiliyorsunuz. Yani aracın düşük devirleri iyileşmiş oluyor. Bize deniliyorki aynı hızda daha düşük devirlerde kullanabilirsiniz. Zaten öyle yapıyoruz. Ancak, TDCİ-HDİ vs gibi common rail motorlarda düşük devir kullanmak motor sağlığı açısından iyi değil,çok zararlıdır. Bu noktada motordaki yanma düşük devirlerde verimli olamıyor. Çünkü motorun dizaynı düşük devirde az yakıta göre ayarlanmıştır. Oysa chipten sonra düşük devirde daha yüksek yakıta ayarlanıyor. Bu yapılan düşük devirlerde yanmayı verimsizleştiriyor. Verimsiz yanma motora zarar veriyor. Biraz daha açıklayayım; Arabamızdaki sistem 1800 devirden sonra ortalama 1600 bar üzerinde yakıt püskürtüyor. Basınç pompası hareketini motordan alır. 1800 devirden önce bu pompa gerekli basınç sağlanamadığı için gerekli pükürtmeyi tam olarak yapamıyor. Sonuç olarak yakıt hava karışımı motorda istenilen düzeyde olamıyor. Tabi bu noktada sizde bilirsinizki verimli yanma olmuyor. Verimli yanma olmayınca, yakıtın tümü yanma odasında yanamayınca yanma odası ve silindir yüzeylerine yapışma oluyor. Bu yanma odasındaki yüzeylerde karbon birikmesine sebep oluyor. Zaten siyah duman bu verimsiz yanmadan kaynaklanıyor. Oluşan bu karbon birikmesi motor için çok zararlı. Hani siz turboda boşluk var diyordunuz ya, işte bu boşluk karbon birikmesinden dolayı kaynaklanıyor. Bunu siz bu şekilde hissediyorsunuz. Bu yüzden dolayı Mehmet bey size şu an carbon clean işlemi yaptırdı. Deponuzdaki ilaçlı mazot yanma odanızı temizliyor. Bundan sonra size ve chip kullanan arkadaşlara önerim yakıtlarına çok dikkat etsinler,motoru temizleyen özel katkılı mazot kullansınlar, würh yakıt katkısı kullanmayı ihmal etmesinler. Son olarak şunu diyeceğim,aracı düşük devir bantlarında kullanmasınlar. Ne düşük,ne fazla devir,optimum devir diyorum...

    Çok uzun oldu ama son kısım önemli... Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Sizce bu kadar sorunla ugrastiginiza degdimi ?.
  • Wurth yakit katkisi nereden ve ne kadara temin ediliyor? Kullanimi nasil, bu kadar ovulmus deneyelim bari :)
  • a
    quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    Sizce bu kadar sorunla ugrastiginiza degdimi ?.

    Bu yüzlerce yapılan chipden problemli olanı sadece bi kişi...

    Ben cemal beye 3 ay önce chip yaptırdım, bu üç ayda içerisinde cemal bey 50 den fazla araca chip uyguladı, sayfasını ziyaret edip görebilirsiniz. Üç ayda 50 araç,yıllık sayıyı siz tahmin ediniz. Cemal bey yıllardır bu işi yapıyor.

    Mehmet beyde aynı şekilde yılda yüzlerce araç chipliyor, chipledikleri araçları sayfalarını ziyaret edip referans olarak görebilirsiniz. Hatta isterseniz Cemal ve Mehmet beyden rica edip bu kişilere ulaşabilir,bilgi alabilirsiniz.

    Ben ilk kez gördüm bu problemi yaşayanı... Varsa başka gösteriniz... Bu forumda çoğu kişi aracını chipletti, varsa problem yaşayan gelip buraya yazsın bilgilenelim. Sanal ortamı baştan sona taradım,sizde tarayınız,problem yaşayan çok çok az. Yüz kişide en fazla 3-5 kişi,oda chiptenmi tam kesin değil.

    Önceki aracımda chip kullandım,sıfır araç aldım,alır almaz Cemal beyin yanında idim. Aracın koltuk poşetleri daha üstünde duruyordu...

    Rabbimin izni ile dikkat ettikten sonra bişey olmaz diyorum. Olursada olur... Normal şartlardada motorda hep risk vardır. Dikkat etmesseniz özellikle dizel motorda chip yokken bile problem yaşarsınız. Dizel motor dikkatli kullanım gerektirir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Wurth yakit katkisi nereden ve ne kadara temin ediliyor? Kullanimi nasil, bu kadar ovulmus deneyelim bari :)


    İnternetten google amcaya sorarsanız size söylüyor,ben şimdi burada site reklamı yapmayayım,uygun olmaz. Bulamassanız size pm atayım,haber veriniz. Würth ün marketleri vardır,oradan alırsınız. Ben bu ürünü alman kalitesinde olduğu için önerdim. Kullanıyor ve yararını görüyorum.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • @set

    Birkaç ekleme yapmak isterim. Öncelikle Shell'deki yakıt GTL ve TDDI motor common-rail değil. Chip tuningten sonra sakin kullanımda yakıt bariz düşüyor. Tabi gazlarsan eskiye nazaran fazla yakması işten bile değil. Sürekli asılmazsan ortalamada her türlü kardasın. Dikkat edilmesi gereken başka bir husus da hava filtresi. 5000de bir değiştirmek lazım. Mümkünse K&N gibi markaların uzun ömürlü filtrelerinden alınmalı, 50.000-60.000km ye kadar birşey yapmanıza gerek yok, ondan sonra da temizleyip yola devam. Değiştirmenize gerek yok. Ayrıca karbon birikmesinden, kurum oluşumundan bahsetmişsiniz. EGR iptali ile bunun büyük oranda önüne geçiliyor. Yine de 1000-1500 devir aralığında zorlamamak lazım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    @set

    Birkaç ekleme yapmak isterim. Öncelikle Shell'deki yakıt GTL ve TDDI motor common-rail değil. Chip tuningten sonra sakin kullanımda yakıt bariz düşüyor. Tabi gazlarsan eskiye nazaran fazla yakması işten bile değil. Sürekli asılmazsan ortalamada her türlü kardasın. Dikkat edilmesi gereken başka bir husus da hava filtresi. 5000de bir değiştirmek lazım. Mümkünse K&N gibi markaların uzun ömürlü filtrelerinden alınmalı, 50.000-60.000km ye kadar birşey yapmanıza gerek yok, ondan sonra da temizleyip yola devam. Değiştirmenize gerek yok. Ayrıca karbon birikmesinden, kurum oluşumundan bahsetmişsiniz. EGR iptali ile bunun büyük oranda önüne geçiliyor. Yine de 1000-1500 devir aralığında zorlamamak lazım..

    Haklısınız,özür dilerim, yazımda bir harfi yanlış yazmışım. O TDCİ olacaktı,çok pardon...

    Filitre olayında haklısınız, hava girişi kolaylaşırsa yanma daha verimli oluyor...




  • Kendi çapımda maneviyatı kuvvetli bir kişiyim, ''herşeyin olacağına varacağına '' ve ''her işte bir hayır olduğuna'' gönülden inanırım, bayram sonrasında meydana gelen bu süreçte kimseyi suçlamadım, özelliklede Mehmet Gazihan adını kullanmadım ki, arada bir foruma girip bir iki mesaj okuyan insanlar, olayın öncesini ve sonrasını bilmeden yanlış fikir sahibi olmasınlar, Mehmet zarar görmesin diye...

    Bu yazılım işi ilk aklıma girdiğinde yaptığım küçük araştırmada bu işi 400 liraya yapanıda buldum, telefon açtım görüştüm, ama 200 lira fark vererek Mehmeti tercih ettim, şimdi düşünüyorumda bunda da varmış bir hayır, belkide diğer arkadaş yapsaydı, problem yaşadığımda beni tanımayacaktı bile( günahını da almayalım gerçi), Mehmetle bu iş öncesi başka bir forumda bir iki mesajlaşmamız oldu, hatta birinde bayağı bir tabir caizse ağır yazdım, o mesaja verdiği cevaptaki olgunluğu görünce kararımı verdim.

    Benim kriterlerime göre Mehmet soğuk biri, fazla sohbete gelir yanı yok, az konuşan ama işini yapan, hakkını veren biri, bu süreçteki ilgi ve alakası beni mutlu etti, yapılan işten mutmain oldum, bu saatten sonra arabamdaki canlılık istediğim oranda olmasa, yada başka bir problem çıkarsa bile Mehmet Gazihanı sorumlu tutmam artık, çünkü sağolsun elinden geleni yaptı...

    Sizlerede değerli yorum ve fikirlerinizden dolayı çok teşekkür ederim, her tavsiyeniz aklımın bir kenarına yer etti, zamanı gelince illa ki işime yarayacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Kendi çapımda maneviyatı kuvvetli bir kişiyim, ''herşeyin olacağına varacağına '' ve ''her işte bir hayır olduğuna'' gönülden inanırım, bayram sonrasında meydana gelen bu süreçte kimseyi suçlamadım, özelliklede Mehmet Gazihan adını kullanmadım ki, arada bir foruma girip bir iki mesaj okuyan insanlar, olayın öncesini ve sonrasını bilmeden yanlış fikir sahibi olmasınlar, Mehmet zarar görmesin diye...

    Bu yazılım işi ilk aklıma girdiğinde yaptığım küçük araştırmada bu işi 400 liraya yapanıda buldum, telefon açtım görüştüm, ama 200 lira fark vererek Mehmeti tercih ettim, şimdi düşünüyorumda bunda da varmış bir hayır, belkide diğer arkadaş yapsaydı, problem yaşadığımda beni tanımayacaktı bile( günahını da almayalım gerçi), Mehmetle bu iş öncesi başka bir forumda bir iki mesajlaşmamız oldu, hatta birinde bayağı bir tabir caizse ağır yazdım, o mesaja verdiği cevaptaki olgunluğu görünce kararımı verdim.

    Benim kriterlerime göre Mehmet soğuk biri, fazla sohbete gelir yanı yok, az konuşan ama işini yapan, hakkını veren biri, bu süreçteki ilgi ve alakası beni mutlu etti, yapılan işten mutmain oldum, bu saatten sonra arabamdaki canlılık istediğim oranda olmasa, yada başka bir problem çıkarsa bile Mehmet Gazihanı sorumlu tutmam artık, çünkü sağolsun elinden geleni yaptı...

    Sizlerede değerli yorum ve fikirlerinizden dolayı çok teşekkür ederim, her tavsiyeniz aklımın bir kenarına yer etti, zamanı gelince illa ki işime yarayacaktır...

    Çok haklısınız...

    Valla ben merak ederim sonucu yinede...

    Bilgilendirirseniz çok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set
    Birde şu var, chip yapan arkadaşlar yakıttan tasarruf etmeyi düşünüyorlar. Hayır, ben bunada inanmıyorum,Cemal bey ve Mehmet bana yine kızacaklar,biliyorum. Chipten sonra yakıt azalmaz, azalmıyor, sizin chipten sonra sakin kullanmanız mümkün olamıyor. Basıyorsunuz, çünkü araç zevk veriyor. Benim 140 BG oldu aracım, basınca koltuğa yapıştırıyor. Işıklarda ok gibi fırlıyor, diğer araçlar geride kalıyorlar. Şimdi bu zevk için basılmazmı?...

    Peki şu doğrumudur,chip aracın motor ömrüne zararı olmaz? Hayır,bu yanlış bir bilgidir. Gerçi Cemal bey ve Mehmet bey benim bu söylediğime katılmıyorlar ancak chip motorun ömrünü kısaltır. Motor problemleri olacaksa chipten sonra daha fazla olur. Biz bunun için aracın yağ değişim periyodunu,bakım periyodunu olması gerekende önce yaparız, olacak zararı minumuma indiririz. Yinede normal motor ömrü 200 bin km ise chipten sonra 150 bin olur. Bu riski biz kabul ediyoruz...

    Bu zevk anlatılmaz,yaşanır. Mesela siz sorun yaşadınız, yinede chipi iptal ettirmiyorsunuz. Neden?... Çünkü siz o zevki biliyorsunuz, vazgeçmek istemiyorsunuz.

    Yakıt konusunda da motora zarar konusunda da verilen cevaplar sizin eski sürüş stilinizi devam ettirmeniz durumunda geçerlidir.Sakin,normal kullanımınıza devam ederseniz bu durum geçerlidir.Lakin,sizin de değindiğiniz üzere,çip sonrası büyük bir kitle aracını sürekli sıkıştırarak kullanıyor.Arabada eskiden eser olmadığı gibi şoföründe de eskiden eser kalmıyor.Bu kadar basmaya da araçların dayanamamsı çok normal.Yani adam çip yaptırmamış da sanki sorunsuzluk yazılımı yaptırmış gibi davranıyor araca.

    Çip yapılan araç ekstra özen ister."Turbonun nazıyla oynayamam,kontağı kapatmadan onu mu bekleyeceğim 30 sn." diyen adam gidip yazılım yaptırıyor sonra yazılım kabahatli oluyor;var mı böyle bir şey?Ben birçok kişi için,özellikle de standart kullanıcılar için çipi önermiyorum.Yani motor 200 bin km gidecekken 150 bin km giderse: "Çip yüzünden oldu görüyor musun,yaptırmasaydık 50 bin km kârımız vardı" diye hayıflanacak kişinin işi değil bu(Belki yine aynı kmyi de gider illa az gidecek diyemeyiz)."Belki 50 bin km eksik gitti ama değdi." diyecek kişinin işi açıkça söylüyorum.

    Çip ekstra maliyet getirir.Çip sonrası daha kaliteli yağ kullanın veya yağ bakım aralığınızı kısaltın.(Ülkemiz şartlarında bakım aralığını kısaltmak daha tercih edilesidir.Kaliteli yağ demişken Motul bu konuda ünlüdür,belki birilerinin işine yarar.)Her dakika gazlayarak;normal yağ ve standart kağıt filtreyle 10 binde bir bakıma girmek bana göre intihardır başka bir şey değil.Çip sonrası kutu içi performans filtrelerine yönelmenizi tavsiye ederim.Yazılım sonrası kurum arttığı için egr nin iptali de başınızı daha az ağrıtır.Çip yapılmadan önce aracınızı muayene ettirin.Bilinen firmalar zaten yapar bunu ama yapmayanları da duyduk.Turbonuz ne durumda,debriyajınız ne durumda,uzun süredir değişmemiş,değişmesi faydanıza olacak bir sensör var mıdır bunlar konuşulmalı.Belki "debriyaj ne alaka?"dediniz.Açıklayayım:Ömrünün %75-80 (vasati)'ini tamamlamış debriyaj balatanızı,artan güç ve sahibinin de değişen sürüş karakteri sebebiyle normal halde daha da gidebilecekken çip sonrası sıyırabilirsiniz,normaldir.Bunu da çipe mal edenler olduğunu okuduğum için yazma gereği duydum.Hem standart balatanın eskiye nazaran daha az ömürlü olması da olasıdır.Gerçi birçok kişi iki durum arasındaki farkı gözlemleyebilecek kadar kullanmıyor çipli aracını ama yine de söylemekte fayda var.Belirli aralıklarda Carbon Clean yaptırın,enjektör katkısı kullanın.Ustanız size gerekli aralığı söyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 27 Eylül 2011; 11:41:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: set
    Birde şu var, chip yapan arkadaşlar yakıttan tasarruf etmeyi düşünüyorlar. Hayır, ben bunada inanmıyorum,Cemal bey ve Mehmet bana yine kızacaklar,biliyorum. Chipten sonra yakıt azalmaz, azalmıyor, sizin chipten sonra sakin kullanmanız mümkün olamıyor. Basıyorsunuz, çünkü araç zevk veriyor. Benim 140 BG oldu aracım, basınca koltuğa yapıştırıyor. Işıklarda ok gibi fırlıyor, diğer araçlar geride kalıyorlar. Şimdi bu zevk için basılmazmı?...

    Peki şu doğrumudur,chip aracın motor ömrüne zararı olmaz? Hayır,bu yanlış bir bilgidir. Gerçi Cemal bey ve Mehmet bey benim bu söylediğime katılmıyorlar ancak chip motorun ömrünü kısaltır. Motor problemleri olacaksa chipten sonra daha fazla olur. Biz bunun için aracın yağ değişim periyodunu,bakım periyodunu olması gerekende önce yaparız, olacak zararı minumuma indiririz. Yinede normal motor ömrü 200 bin km ise chipten sonra 150 bin olur. Bu riski biz kabul ediyoruz...

    Bu zevk anlatılmaz,yaşanır. Mesela siz sorun yaşadınız, yinede chipi iptal ettirmiyorsunuz. Neden?... Çünkü siz o zevki biliyorsunuz, vazgeçmek istemiyorsunuz.

    Yakıt konusunda da motora zarar konusunda da verilen cevaplar sizin eski sürüş stilinizi devam ettirmeniz durumunda geçerlidir.Sakin,normal kullanımınıza devam ederseniz bu durum geçerlidir.Lakin,sizin de değindiğiniz üzere,çip sonrası büyük bir kitle aracını sürekli sıkıştırarak kullanıyor.Arabada eskiden eser olmadığı gibi şoföründe de eskiden eser kalmıyor.Bu kadar basmaya da araçların dayanamamsı çok normal.Yani adam çip yaptırmamış da sanki sorunsuzluk yazılımı yaptırmış gibi davranıyor araca.

    Çip yapılan araç ekstra özen ister."Turbonun nazıyla oynayamam,kontağı kapatmadan onu mu bekleyeceğim 30 sn." diyen adam gidip yazılım yaptırıyor sonra yazılım kabahatli oluyor;var mı böyle bir şey?Ben birçok kişi için,özellikle de standart kullanıcılar için çipi önermiyorum.Yani motor 200 bin km gidecekken 150 bin km giderse: "Çip yüzünden oldu görüyor musun,yaptırmasaydık 50 bin km kârımız vardı" diye hayıflanacak kişinin işi değil bu(Belki yine aynı kmyi de gider illa az gidecek diyemeyiz)."Belki 50 bin km eksik gitti ama değdi." diyecek kişinin işi açıkça söylüyorum.

    Çip ekstra maliyet getirir.Çip sonrası daha kaliteli yağ kullanın veya yağ bakım aralığınızı kısaltın.(Ülkemiz şartlarında bakım aralığını kısaltmak daha tercih edilesidir.Kaliteli yağ demişken Motul bu konuda ünlüdür,belki birilerinin işine yarar.)Her dakika gazlayarak;normal yağ ve standart kağıt filtreyle 10 binde bir bakıma girmek bana göre intihardır başka bir şey değil.Çip sonrası kutu içi performans filtrelerine yönelmenizi tavsiye ederim.Yazılım sonrası kurum arttığı için egr nin iptali de başınızı daha az ağrıtır.Çip yapılmadan önce aracınızı muayene ettirin.Bilinen firmalar zaten yapar bunu ama yapmayanları da duyduk.Turbonuz ne durumda,debriyajınız ne durumda,uzun süredir değişmemiş,değişmesi faydanıza olacak bir sensör var mıdır bunlar konuşulmalı.Belki "debriyaj ne alaka?"dediniz.Açıklayayım:Ömrünün %75-80 (vasati)'ini tamamlamış debriyaj balatanızı,artan güç ve sahibinin de değişen sürüş karakteri sebebiyle normal halde daha da gidebilecekken çip sonrası sıyırabilirsiniz,normaldir.Bunu da çipe mal edenler olduğunu okuduğum için yazma gereği duydum.Hem standart balatanın eskiye nazaran daha az ömürlü olması da olasıdır.Gerçi birçok kişi iki durum arasındaki farkı gözlemleyebilecek kadar kullanmıyor çipli aracını ama yine de söylemekte fayda var.Belirli aralıklarda Carbon Clean yaptırın,enjektör katkısı kullanın.Ustanız size gerekli aralığı söyler.



    Yazınızın altına imzamı atarım,klavyenize,aklınıza sağlık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Kendi çapımda maneviyatı kuvvetli bir kişiyim, ''herşeyin olacağına varacağına '' ve ''her işte bir hayır olduğuna'' gönülden inanırım, bayram sonrasında meydana gelen bu süreçte kimseyi suçlamadım, özelliklede Mehmet Gazihan adını kullanmadım ki, arada bir foruma girip bir iki mesaj okuyan insanlar, olayın öncesini ve sonrasını bilmeden yanlış fikir sahibi olmasınlar, Mehmet zarar görmesin diye...

    Bu yazılım işi ilk aklıma girdiğinde yaptığım küçük araştırmada bu işi 400 liraya yapanıda buldum, telefon açtım görüştüm, ama 200 lira fark vererek Mehmeti tercih ettim, şimdi düşünüyorumda bunda da varmış bir hayır, belkide diğer arkadaş yapsaydı, problem yaşadığımda beni tanımayacaktı bile( günahını da almayalım gerçi), Mehmetle bu iş öncesi başka bir forumda bir iki mesajlaşmamız oldu, hatta birinde bayağı bir tabir caizse ağır yazdım, o mesaja verdiği cevaptaki olgunluğu görünce kararımı verdim.

    Benim kriterlerime göre Mehmet soğuk biri, fazla sohbete gelir yanı yok, az konuşan ama işini yapan, hakkını veren biri, bu süreçteki ilgi ve alakası beni mutlu etti, yapılan işten mutmain oldum, bu saatten sonra arabamdaki canlılık istediğim oranda olmasa, yada başka bir problem çıkarsa bile Mehmet Gazihanı sorumlu tutmam artık, çünkü sağolsun elinden geleni yaptı...

    Sizlerede değerli yorum ve fikirlerinizden dolayı çok teşekkür ederim, her tavsiyeniz aklımın bir kenarına yer etti, zamanı gelince illa ki işime yarayacaktır...

    Ben sizin anlayisiniza ve hosgorunuze hayran kaldim..

    Sayet benim basima gelseydi ayni durum cildiririm heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Kendi çapımda maneviyatı kuvvetli bir kişiyim, ''herşeyin olacağına varacağına '' ve ''her işte bir hayır olduğuna'' gönülden inanırım, bayram sonrasında meydana gelen bu süreçte kimseyi suçlamadım, özelliklede Mehmet Gazihan adını kullanmadım ki, arada bir foruma girip bir iki mesaj okuyan insanlar, olayın öncesini ve sonrasını bilmeden yanlış fikir sahibi olmasınlar, Mehmet zarar görmesin diye...

    Bu yazılım işi ilk aklıma girdiğinde yaptığım küçük araştırmada bu işi 400 liraya yapanıda buldum, telefon açtım görüştüm, ama 200 lira fark vererek Mehmeti tercih ettim, şimdi düşünüyorumda bunda da varmış bir hayır, belkide diğer arkadaş yapsaydı, problem yaşadığımda beni tanımayacaktı bile( günahını da almayalım gerçi), Mehmetle bu iş öncesi başka bir forumda bir iki mesajlaşmamız oldu, hatta birinde bayağı bir tabir caizse ağır yazdım, o mesaja verdiği cevaptaki olgunluğu görünce kararımı verdim.

    Benim kriterlerime göre Mehmet soğuk biri, fazla sohbete gelir yanı yok, az konuşan ama işini yapan, hakkını veren biri, bu süreçteki ilgi ve alakası beni mutlu etti, yapılan işten mutmain oldum, bu saatten sonra arabamdaki canlılık istediğim oranda olmasa, yada başka bir problem çıkarsa bile Mehmet Gazihanı sorumlu tutmam artık, çünkü sağolsun elinden geleni yaptı...

    Sizlerede değerli yorum ve fikirlerinizden dolayı çok teşekkür ederim, her tavsiyeniz aklımın bir kenarına yer etti, zamanı gelince illa ki işime yarayacaktır...

    Ben sizin anlayisiniza ve hosgorunuze hayran kaldim..

    Sayet benim basima gelseydi ayni durum cildiririm heralde

    Bu karşılıklı güven meselesidir. Arkadaşın problemi büyük oranda giderilmiş zaten... Sorun bulunup,gerekli işlemler yapılmış.
    Benim ısrarla öğrenmek istediğimde buydu zaten...
    Mesele kalmamış...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Kendi çapımda maneviyatı kuvvetli bir kişiyim, ''herşeyin olacağına varacağına '' ve ''her işte bir hayır olduğuna'' gönülden inanırım, bayram sonrasında meydana gelen bu süreçte kimseyi suçlamadım, özelliklede Mehmet Gazihan adını kullanmadım ki, arada bir foruma girip bir iki mesaj okuyan insanlar, olayın öncesini ve sonrasını bilmeden yanlış fikir sahibi olmasınlar, Mehmet zarar görmesin diye...

    Bu yazılım işi ilk aklıma girdiğinde yaptığım küçük araştırmada bu işi 400 liraya yapanıda buldum, telefon açtım görüştüm, ama 200 lira fark vererek Mehmeti tercih ettim, şimdi düşünüyorumda bunda da varmış bir hayır, belkide diğer arkadaş yapsaydı, problem yaşadığımda beni tanımayacaktı bile( günahını da almayalım gerçi), Mehmetle bu iş öncesi başka bir forumda bir iki mesajlaşmamız oldu, hatta birinde bayağı bir tabir caizse ağır yazdım, o mesaja verdiği cevaptaki olgunluğu görünce kararımı verdim.

    Benim kriterlerime göre Mehmet soğuk biri, fazla sohbete gelir yanı yok, az konuşan ama işini yapan, hakkını veren biri, bu süreçteki ilgi ve alakası beni mutlu etti, yapılan işten mutmain oldum, bu saatten sonra arabamdaki canlılık istediğim oranda olmasa, yada başka bir problem çıkarsa bile Mehmet Gazihanı sorumlu tutmam artık, çünkü sağolsun elinden geleni yaptı...

    Sizlerede değerli yorum ve fikirlerinizden dolayı çok teşekkür ederim, her tavsiyeniz aklımın bir kenarına yer etti, zamanı gelince illa ki işime yarayacaktır...

    Ben sizin anlayisiniza ve hosgorunuze hayran kaldim..

    Sayet benim basima gelseydi ayni durum cildiririm heralde

    Anlayış ve hoşgörü elbette ki karşınızdakinin yaklaşımıyla doğru orantılıdır, Mehmet Gazihan ilk andan itibaren yapıcı ve olumlu yaklaştı, öyle bir intiba edindim ki ondan, ''sil yazılımını arkadaş, ver benim paramı'' desem hiç ikiletmeyip verecekti eminim, geçen hafta gittiğimde muhtemelen 300-400 liraya sattığı (fiyatını bilmiyorum) power box'ı taktı arabama, bu adam bir daha gelirmi, gelmezmi demeden yolladı beni, bu hafta gittiğimde de kaç paraya yaptığını bilmediğim carbon clean işlemi için para almadı,( ee bizde usul-adab bilen adamız, eğer arabam düzelirse bir kutu tatlı yaptırıp götürürüz herhalde...) ben bu adama nasıl hoşgörüsüz olayım?


    @chnbs,

    dostum benim araba konusundaki titizliğim arkadaşlarım arasında neredeyse alay konusudur, bir yere gidildiği zaman turboyu soğutmadan hayatta inmem arabadan, bakımlarını hiç sektirmem, yakıt alırken daha ben arabamda ışık yandığını hiç görmedim (ama bu sefer ışığı zorlayacağım, içindeki mazot bitsin diye)...

    Lakin kutu içi filtre konusunda bana biraz yardımcı olursanız sevinirim, ne tavsiye edersiniz?




  • Bende geçen haftalarda Mehmet Bey'in yazılımını aracıma uygulattım Adana da Zülfü bey uyguladı ama Mehmet Gazihan'a ait yazılımı. Aracım Connect 1.8 110 luk şuanda çok memnun aracın performansından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PeTeR PaN

    Bende geçen haftalarda Mehmet Bey'in yazılımını aracıma uygulattım Adana da Zülfü bey uyguladı ama Mehmet Gazihan'a ait yazılımı. Aracım Connect 1.8 110 luk şuanda çok memnun aracın performansından

    hayırlı olsun, kazasız belasız inşallah...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PeTeR PaN

    Bende geçen haftalarda Mehmet Bey'in yazılımını aracıma uygulattım Adana da Zülfü bey uyguladı ama Mehmet Gazihan'a ait yazılımı. Aracım Connect 1.8 110 luk şuanda çok memnun aracın performansından

    Hayırlı olsun,connect 110 luk yazılımdan sonra bir başka oluyor...
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.