Şimdi Ara

Cengiz, Kalyon, Limak Grubunun Elendiği İhale İptal Edildi. Yeniden İhale Yapılacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
93 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 16 Mart’ta yapılan Çukurova Havalimanı ihalesine 2 firma girdi. Bu firmalardan biri olan Cengiz, Limak ve Kalyon’un girişimi ihaleyi kaybetti. 12 gün sonra ulaştırma bakanı görevden alındı, yeni bakan 15 Nisan’da eski ihaleyi iptal etti. Bu hafta yeniden ihaleye çıkılacak


    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Çukurova Bölgesel Havalimanı projesi için altyapı yatırımlarının tamamlandığını, bu hafta havalimanı inşaatı için ihaleye çıkılacağını açıkladı. Karaismailoğlu, Çukurova Bölgesel Havalimanı ile ilgili olarak, "Üstyapıyla ilgili de projelerimizi tamamladık. İlk aşamada, birinci etapta 8 milyon yolcuya hizmet edecek havalimanı terminali projelerini tamamladık. Devamında da 12 milyon yolcuya hizmet edebilecek kapasitede bir havalimanı projelendirdik. İnşallah önümüzdeki günlerde ihalesini yapıp bu yıl içerisinde inşaatına başlayıp en geç 2 yıl içerisinde de inşaatını tamamlama hedefi içerisindeyiz." dedi.


    Buna karşılık havalimanı projesine ilişkin cevap bekleyen sorular hala gündemde.


    1- Havalimanı Mersin’e yapılacak ancak bölgede halihazırda Adana Şakirpaşa Havalimanı bulunuyor. Bu havalimanının yolcu sayısı son 4 yıldır yerinde sayıyor.


    2- Kamu özel işbirliği (KÖİ) ile yapılan havalimanlarının hazineye maliyeti ortadayken yeni havalimanının yine KÖİ modeliyle yapılacak olması tartışmalara neden oluyor.


    3- Proje için Mart ayında ihaleye çıkılmış, ihaleye Cengiz, Limak ve Kalyon İnşaat da girmiş ancak bu üçlü ihaleyi kaybetmişti. Daha sonra göreve gelen yeni Ulaştırma Bakanı ihaleyi iptal etmişti.


    Cengiz, Kalyon, Limak elendi


    Çukurova Bölgesel Havalimanı üstyapı ihalesi 16 Mart 2020’de salgının Türkiye’de yayılmaya başladığı günlerde yapıldı. İhaleye iki firma katıldı. Bu firmalardan biri Limak-Kalyon-Cengiz İnşaat’ın oluşturduğu ortak girişim grubu. Bu şirketler zaten kamu ihalelerinde adları sıkça duyulan müteahhitlik firmaları. Aynı zamanda 3. Havalimanı’nı işleten İGA’nın da yüzde 80’i bu 3 şirketin elinde. Dünya Bankası verilerine göre dünyada kamudan en çok ihale kazanan 5 müteahhitlik şirketinin 3’ünü yine bunlar oluşturuyor. Limak’ın başındaki Nihat Özdemir bir yandan Türkiye Futbol Federasyonu’nun da başındaki isim. Kalyon İnşaat ise iktidar medyasının en büyük grubu Sabah ve ATV’nin sahibi.


    İhaleye giren diğer şirket ise Günbeton İnşaat ile Terminal Yapı’nın oluşturduğu ortak girişim grubu. Terminal Yapı’nın da tıpkı ihaledeki rakipleri gibi havalimanı yatırımları bulunuyor. Terminal Yapı, Taşyapı Grup ile birlikte kuruduğu T&T firmasıyla Kıbrıs’taki Ercan Havalimanı ihalesini kazanıyor. Öte yandan tartışmalı Çeşme-Alaçatı Havalimanı ihalesi de yine Terminal Yapı tarafından alınıyor. Ancak bu havalimanı ihalenin yapılmasının ardından 2,5 yıl geçmesine rağmen henüz bitmiş değil. Havalimanı şantiyesine dikilen tabelaya göre Haziran ayında havalimanının bitmesi gerekiyordu.


    Bakan görevden alındı, ihale iptal edildi


    16 Mart’ta bu iki girişimin katıldığı ihaleyi Günbeton İnşaat ile Terminal Yapı’nın oluşturduğu ortak girişim grubu kazanıyor. Böylece Cengiz, Limak ve Kalyon girişimi eleniyor. İhalenin yapıldığı tarihte Ulaştırma Bakanı henüz Cahit Turhan’dı. İhaleden 12 gün sonra 28 Mart 2020’de bakan Cahit Turhan görevden alınıyor ve yerine Adil Karaismailoğlu atanıyor. Yeni bakan koltuğa oturduktan 18 gün sonra 15 Nisan 2020’de Çukurova Havalimanı ihalesini Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin de tavsiyesiyle iptal ediyor.


    Yolcu sayısı artmayan bölgeye 2. havalimanı


    Çukurova Havalimanı’na ilişkin tartışma konusu olan bir diğer durum ise Adana’da bölgeye hizmet veren bir havalimanı bulunması. Üstelik bu havalimanındaki yolcu sayısı son 5 yıldır yerinde sayıyor. Adana Şakirpaşa Havalimanı’ndan 2005 yılında 1 milyon 708 bin yolcu uçuş yaparken 2015’te bu sayı yüzde 210’luk artışla 5 milyon 309 bin yolcuya tırmanmıştı. Öte yandan son 5 yılda Adana Havalimanı’ndaki yolcu sayısı doygunluğa ulaşmış durumda ve eski hızında artmıyor. 2016’da yolcu sayısı 5 milyon 585 bine yükselen havalimanının yolcu sayısı 2018’de yerinde sayarak 5 milyon 630 bine yükseliyor. 2019’da ise ekonomik durgunlukla beraber 5 milyon 57 bine geriliyor. 2020’nin ilk 5 ayında koronavirüs salgınının da etkisiyle uçuşlar adeta durmuş durumda. Hal buyken devletin işlettiği Adana Havalimanı’na rakip fakat özel sektörün işleteceği yeni bir havalimanı açmak tartışmalara neden oluyor. Üstelik Çukurova Havalimanı, bölgesel olması özelliği ile Zafer Havalimanını da hatırlatıyor. Zafer Havalimanı da Kütahya ve Afyon arasına inşa edilmiş, yıllık 1 milyon 279 bin yolcu garantisi verilmiş ancak 2019’da toplam 82 bin yolcu bu havalimanını kullanmıştı.


    Haber Kaynağı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WuLKaS -- 6 Temmuz 2020; 19:47:8 >







  • O dediği sözü gerçekleştiriliyor işte. İhale şartnamalerini inceleyin telefonda söylediği gibi neremize nasıl koyduğunu gorursunuz tüm ihalelerde. Ayrıca tek başına da yapmıyor. Sözünü tutması için RTE de yardım ediyor. Ayrıca bizim hoşumuza gitmeyebilir ama sözlerin tutulmasi Akp lilerin gayet hoşuna gidiyor. Gitmese adam ona küfür edecek, tüm ülke duyacak, Cumhurbaşkanı davranışı ihalenin önünü açacak, küfürü yiyen millet te aynı partiyi savunacak!!!


    Tek ihtimal hoşlarına gidiyo olması. Bak birtanesi bile görünmez buralarda. Aralarında ki Ensar savunmuş, çalıyor ama çalısiyor diyebilecek ahlaka sahip, deniz fenerinden tut her türlü pisliği savunmuş olan 3-5 tane var, onlar her konuyu savundukları gibi bunu da savunurlar, buraya da gelirler. Onun dışında hiçbiri buraya uğramaz.

  • İlla bu çakallar alacak demek ki. Allah bilir, kaç paraya peşkeş çekildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eric Cartman. -- 6 Temmuz 2020; 19:39:44 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçen sene halkın iradesini hiçe sayanlardan beklenen hareketler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Redeemertr -- 8 Temmuz 2020; 21:56:37 >
  • Abi yapmayın. Minareyi çalan kılıfını uydururmuş. Koca koca şirketler. İşlerini şansa bırakmazlar.
    Bakan görevden alındığında, başakşehirin yolunu yapmadığı için dediler. Şimdide ada için diyorlar.
    Her yazılana inanmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortada bölüşülemeyen nasıl bir rant varsa, devletin koca bakanını yedi bu ihale......

  • Tezgah harika.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redeemertr

    Geçen sene halkın iradesini hiçe sayanlardan beklenen hareketler.

    Aynen siyasi ayakları sonuç işine gelmeyince seçim yeniletir.

  • Mersine havaalanı bence gerekli ama yeri çok yanlış yerde.Tarsus tarafına yapılacağı düşünülüyor da zaten oraya yakın adana havaalanı var.Batı tarafına yapılması gerekiyor, pozcu mezitli tarafı.Hem nüfus daha yoğun hemde uçak kullananlar o taraflarda oturuyor.Mezitliden tarsusa gitmek 1 saatten fazla sürer, o kadar yolu gittikten sonra adanaya gidiyor insanlar.Yer olarak çok saçma bence.İhale konusuna diyecek bir şey yok.Akplilere sorsan vardır bir bildikleri derler 

  • Deníz kullanıcısına yanıt

    Mevzu Mersin'e özgü yeni bir havalimanı değil, kent içinde kaldığı için uçuş güvenliği sorunları bulunan Adana Şakirpaşa Havalimanı'nın yeni yerine taşınması zaten.

  • Bunlar ihaleyi alana kadar mokoko

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40 Haramiler


  • quote:

    Orijinalden alıntı: nForcer

    Mevzu Mersin'e özgü yeni bir havalimanı değil, kent içinde kaldığı için uçuş güvenliği sorunları bulunan Adana Şakirpaşa Havalimanı'nın yeni yerine taşınması zaten.

    Şakirpaşa havalimanında öyle bir sorun yok.


    Binalar yetersiz, o da rahatlıkla büyütülebilinir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek ki diğerleri pek paylaşımcı değilmiş.

    Oysa 1 liralık işi 5 liraya yapıp, kalan 4 lirayı 2 2 bölüşmeleri gerekliydi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ateist-dinsiz olarak bu haksızlıklar karşısında kim susuyorsa kendi inandıkları Yaratıcı,Allah her kimse belalarını versin .

  • Deníz kullanıcısına yanıt
    Hocam mersine çok getekli olduğunu düşünmüyorum. Özellikle hızlı tren yapacağız falan diyorlardı , hızlı tren yapılırsa hiç gerek kalmaz. Mersin mezitli tarafına da bina yoğunluğu nedeniyle yapmaları zor.
    Bir tarsuslu olarak tarsusa yapılırsa çok güzel olur. Kışın kullanılmayacak bence ama dursun belki ileride Tarsus büyük şehir olur :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kimse ses çıkarmıyor çıkaramıyor artık göz göre göre istediklerinş yapıyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mersinliyim,

    Hayatımda bu kadar boktan bir havaalanı projesi görmedim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Şakirpaşa havalimanında öyle bir sorun yok.


    Binalar yetersiz, o da rahatlıkla büyütülebilinir.



    Alıntıları Göster

    Adana Emniyet Müdürlüğü binasının 6 katı sırf bu dediğim sorunlar yüzünden tıraşlandı.

  • nForcer N kullanıcısına yanıt

    E güzel sorun hallolmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manasız hareket, şakirpaşa dan erdemliye kadar raylı sistem yapılsa adam akılı bu sorun çözülür. Şakir paşaya da bi revizyon, hop tamamdır.

    Ama böyle çorba az oluyor, yenisi şart. Taş mı yiyecek bu şirketler.

    Bi hayalim var,
    Sene 2023,
    Gelen hükümet eski defterleri açmış, bütün ihale yolsuzluklarını çıkarmış, gündemde ne kadar adam varsa yolsuzluktan mahkeme karşısında, bütün şirketlere de devlet el koymuş, sahiplerini içeri yıkmış.

    Güzel Bi hayalim var, dinimiz amin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Anor~ -- 9 Temmuz 2020; 10:25:28 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.