Şimdi Ara

çelik jant ın kullanım amacı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
14.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar abd deki yeni çarpışma testlerini izlerken kafama takıldı. görüntülerde tekerler hep yolcu kabinine doğru yani içe doğru gidiyor bu da ayaklar için risk oluşturuyor.


    peki çelik jant yerine aliminyum jant olsa darbeyi emer ve yolcu kabinine daha az zarar vermez mi?


    çelik jant sadece güzel göründüğü için mi tercih ediliyor?



    abd konusu:http://forum.donanimhaber.com/m_64579530/mpage_2/key_/tm.htm



  • Takipteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yumuşaklıktan kasıt termiksiz alüminyum ise mukavvemeti çok düşük olacaktır. Eğilmeye çok müsait bir yapısı olduğundan çok kısa bir sürede balans yapıp, jantın günlük kullanımda yamulması bile mümkün olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk
    merhaba arkadaşlar abd deki yeni çarpışma testlerini izlerken kafama takıldı. görüntülerde tekerler hep yolcu kabinine doğru yani içe doğru gidiyor bu da ayaklar için risk oluşturuyor.
    peki çelik jant yerine aliminyum jant olsa darbeyi emer ve yolcu kabinine daha az zarar vermez mi?
    çelik jant sadece güzel göründüğü için mi tercih ediliyor?
    abd konusu:http://forum.donanimhaber.com/m_64579530/mpage_2/key_/tm.htm

    çelik ve güzel diye tabir ettiğiniz jantlar alüminyum alaşımlı...




  • gerçi yazılmış aliminyum alaşımlı olması

    daha hafif ve daha iyi bir yol tutuş ve görsel görünümünden dolayı seçtim ben örneğin herkesin hikayesi farklı olabilir.
  • Çelik jantlar, gerçek çelik değildir. Çelik özelliğindeki alaşımlarla elde edilir.

    Misal : Mutfağınızdaki çelik tencereler, çelikten imal edilmez. Aksi taktirde çok pahalı ve ağır olurdu. 18/10 krom-nikel alaşımlı, yani karışımlıdır. Çelik denmesinin nedeni de, Kaynama, ergime noktaları ve genleşme ısıları, genleşme ebatları çelikle aynıdır. Çelik 200 C derecede 2 mm uzuyorsa, çelik tencerenin genleşmesi de aynı ebattadır.

    Çelik jant da aynısıdır. Çelik jantı elinize aldığınızda, hafif olduğunu görürsünüz. Gerçek çelik, aşırı ağırdır ve araca yük bindirir. Pek kullanışlı da değildir. Aracı hızlı dönüşlerde savurabilecek kadar ağırdır. Ancak darbe konusunda çelikle aynı mukavemeti gösterir. Kolay kolay eğilip bükülmez.

    Çarpışma testlerinde, aluminyum kullanılması, tekerlere gelen darbeyi gösterir. Çelikte bu mümkün değil. Tekerleklerin aluminyumun yumuşaklığından kaynaklı darbe yamulması, tekerin ne kadar darbe aldığının ölçülmesinde referanstır.

    Günlük araçlarda çelik jant kullanılması, park ederken, tekeri sürtmeniz, tümseklere hızlı girmeniz gibi durumlarda, jantın eğilmesini önler, lastiği korur. Aluminyum, bu gibi durumlarda hemen eğilir, sürtmede de pek hoş bir görüntü oluşturmaz.




  • yanlış biliyorsam düzeltin
    çelik jant budur
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
    ve üstüne kapak jant atarlar bu hali alır
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?

    Aluminyum jant ise
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Jantlarda kullanılan aluminyum alaşımlarının elastikliği yok denecek kadar azdır. Bu alaşımlar pek darbe ememez, kırılır. "Çelik jant" dediğiniz aluminyum alaşımlı jantlar hafif olduğundan, görüntü olarak güzel gözükmesinden, paslanma sıkıntısı olmamasından dolayı tercih edilir.

    Düzeltme: Aluminyum değil alaşımları kırılgan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k2fg9 -- 11 Şubat 2014; 16:56:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Aluminyumun elastikliği yok denecek kadar azdır. Aluminyum darbe ememez, kırılır. "Çelik jant" dediğiniz aluminyum alaşımlı jantlar hafif olduğundan, görüntü olarak güzel gözükmesinden, paslanma sıkıntısı olmamasından dolayı tercih edilir.

    yani hangisini kullanmak gerekiyor hocam?
  • syruse kullanıcısına yanıt
    Aslında görüntü dışında pek bir fark oluşacağını sanmam. Kendi tecrübelerimden sadece kapakla birlikte çelik jant kullanırken kapaklar ses yapıyordu bende kapakları söktüm jantları temizleyip boyadım. Alaşım jant ölümcül bir eksik değil amaç hava atmak değilse. Birde mesajımda bahsettiğim gibi alaşım jant fazla eğilmez çok büyük bir çukura düşersen kırılabilir.

    Aslında yukarıdaki mesajımda hata var, aluminyum değil, jantlarda kullanılan aluminyum alaşımları pek esnemez. Yüksek hızlı kaza fotoğraflarının bazılarında alaşım jantın nasıl kırıldığını kendiniz görebilirsiniz.

    Ekleme: Örneklersem resimlerde görüldüğü gibi oluyor kaza sonuçları. Tabi düşük hızlarda çok kalitesiz değilse böyle olmaz.

     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?
     çelik jant ın kullanım amacı nedir?

    Ekleme: Sanırım resimlerdeki durumların oluşmasının ana sebebi jantta boşluklar olduğu için yoldaki cisimler jantın içerisine girmesi durumunda oluşuyor.

    Bu durumu düşündüğümde kişisel olarak normal çelik jant böyle bir zaafı olmamasından ötürü bence daha güvenlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k2fg9 -- 11 Şubat 2014; 17:02:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.