Şimdi Ara

DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabamda fark basınç sensörü (G450 diyende var G505 de) düzensiz sinyal arızası var ve bende bunun için garajımda şu sensörü kendim bi söküp bakayım dedim. Uzun uğraşlar sonucunda sanırım bu sensör sizlere ömür olmuş ? Anlayamadığım bi şekilde ağızlardan bi tanesi tuzmu solisyonmu tam çözemedim baya bi katman olmuş arkasıda sanırım sıcaktan erimiş. Resimler aşağıda;

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    Anlamadım fakat bi sensör böyle olmamalı bence yenisini almak için bana yol göründü sanırım ?

    Hata kodu: P2456 veya P245600. İkisinide yazınca aramalarda çıkıyor.

    Edit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Ekim 2021; 17:26:4 >







  • Güncel
  • Takip
  • Daha önce hasar görmüş ve yapıştırmış olabilirler mi?

    Sanki japon yapıştırıcısı + karbonat ile yapıştırmış gibi duruyor.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    Bu yapışmaz hocam kelepçeli hortuma gidiyor dpfnin ucuna. Bu yapıştırabilen bişey değil

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    Sensörün çıplak hali bu. İki ucunada hortum giriyor.

    O tuz solüsyon bence adblue gibi bişey ama sensör yanmış sanırım. Bu sensörler yanabiliyor düzensiz çalışmadan sıcaklıktan. Bunun değişmesi gerekiyor anlaşılan

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    Sökmeden önceki hali

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Ekim 2021; 19:18:39 >




  • Konuyla alakalı değil ama,Benim araçda geçen oksijen sensörü arızası verdi arizayı sildik 2 gün oldu sorun yok şuan ama sensörün yenisini almadan test etme yöntemi hakkında bilgin varmi hocam
  • Adblue bekleyince kristalleşiyoya ona benzemiş. Tak yenisini biraz kullan arıza tekrarlayacakmı anlarsın
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Yenisi takılcak + odis veya vcds den kalibrasyonu(adaptasyonu) yapılması gerekli. Bide onu yaptıracak birini bulacağım inşallah sanayiden.

    Hocam böyle deformasyona uğrayanlarda var aşağıdaki resimlerde. Direk erimiş yanmış halde. Benimkide rahmetine kavuşmuş sadece tahribatı az


    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş




  • Canbey96 kullanıcısına yanıt
    Bende de oksijen sensörü arızası var. Kodu ve açıklaması ney sizin ? Beraber çözüm buluruz ona ayriyetten

    P223700 - Sıra 1 Lambda Sondası 1, pompalama akımı, Açık devre
    P219500 - Lambda Sondası 1 - Sıra 1, sinyal çok zayıf ve çok fakir karışım

    P2237 arattığımda sensörün içi bozulmuştur, kablolarda sıkıntı vardır gibi sıkıntılar çıkıyor. Yani ben direk lambda sondasını değiştiricem. Arızayı siliyoruz 3-4 gün sonra geliyor buda sensörün bozuk olduğunu gösteriyor beni böyle yönlendirdiler

    O2 sensörü 600 lira bosch, orjinal 2000 lira
    Dpf differential pressure sensor 700 lira

    Fark basınç sensörü zaten haşat olmuş. O2 sensörüne bakamadım ama bozuktur %99 ihtimalle

    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş

    Sensörün yenisini almadan test etmel biraz zahmetli. Özel cihazla bağlanıp gaza basarken ve rölantideykenki değeri ölçülüyor sanırım. Vagcomdanda test yapılıyor mekanik testte yapılıyor. Multimetre ve ısıyla

    Şöyle bi video buldum



    Hocam sizinle ortak vagcoma girelim. Orjinal rosstechten sipariş edelim 3 araca kadar çalışıyor bi size bi bana ortak kullanırız laptopunuz varsa şanslısınız bende oda yok. Laptop olsa kabloyu alıp yazılımı kurcaksınız başka bişeyi yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Ekim 2021; 20:54:26 >




  • ne çektin be Audi?  

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    :D sadece audi değil vag grubu tamamen böyle. Yeni parçayı tak yola devam değil malesef

    Yeni parça tak
    Adaptasyon yap/tanıt
    Arızaları sil

    Yurtdışında da böyle. Hatta welcome to sensors world and adaptation diye yazarlar
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Genelde bu sensör arıza yaptığımda dpf de ki tıkanıklık sebebiyle oluyormuş. Hatta sprey halinde dpf cleaner lar da sizin arızalı söktüğünüz sensörün silikon hortumundan sıkılıyor.

    Egzozdaki kurum sensörden de bir miktar geçebiliyomuş. Basınç ta düzensizlik olunca birikti ve yapıştı dolayısıyla sensörde tıkanmaya başladı basınç yüksek gelip çıkışı rahat olmayınca yüksek sıcaklıkla orayı o hale getirmiş olması muhtemel gözüküyo.

    Motip dpf cleaner ya da würth cleaner var videoların bi incele istersen hazır el atmışken sanki kullansan iyi olur.
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Dpfyi çıplak haldeyken kendimiz zaten temizledik. Sensörler değiştikten sonra büyük ihtimalle 1 kereye mahsus servis rejenerasyonu yaptırırım. O tarz spreyler dpf malzemesini eritiyor egzozcumdan biliyorum. Range rover vogue sahibi adama dpfye o dediğiniz sprey yöntemiyle temizlettirmişler otobana çık 3000 devirde filan gez demişler sonuç dpf erimiş arızalı halde artık. Sıfırı ise 80 bin tl. Ya kimyasalla usulüne uygun makinada yıkanıcak yada servis rejenerasyonu.

    Benim önceliğim sensörler. Dpf tıkalı değildir çünkü eylül başında takıldı daha
  • Hocam selamlar, benim aracım 1.3cdti euro 5.


    Bu sensörün alt ucu DPF in ortasından çıkıyor anladığım kadarıyla.


    Aracımda DPF süresi aşıldı uyarısı vardı (2 gündür bastığım halde rejenerasyon bitmiyordu)


    Servise giderken bu sensör (çok değişken değerler uyarısını) aldım.


    Ustaya sorduğumda normal dedi ancak, aşağıdan bakınca bu sensör DPF den çıktığı andan motorun arkasına gidene kadar her yeri yağ içine batırmış.


    Sizde böyle bir durum var mıydı?


    Tüm hortumları söküp balata spreyi ile temizleyesim var artık, ustalar bir şeyden anlamıyor. Sensör temizlemeye bile kimse yeltenmiyor.


    DPF Fark basınç sensörüm sanırım pert olmuş




  • zero-man kullanıcısına yanıt
    Fark basınç sensörü ucuz bir sensördür hatta bana orjinali 600 lira demişlerdi yan sanayisi ise 250 lira demişlerdi o zaman ben 250 liralık olanı almıştım hadi bu sefer yan sanayi olsun başlarım böyle işe dedim ve taktırdım çok güzel sağlıklı çalışıyor. Üzerinde marka yazmıyor ama orjinaliyle birebir

    Eğer sensör bozuksa değiştirin daha sonra ise rejenerasyon yaptırın. Bazı tıkanıklıklarda bassanız bile o tıkanıklık geçmez servis rejenerasyonu gerekebiliyor.

    Ayrıca fark basınç sensörünüz egzozdaymış direk benimki ise motor bölümündeydi ve hortumlarla uzanıyordu.

    Aracınız opel dizeli olduğu için vag gibi tam yönlendirme yapamam ama fark basınç sensörünün yan sanayisi bile iş gördü bende. Sizde deneyebilirsiniz belki. Sensör değişmelimi değişmemelimi buna bakın




  • Gün geçtikçe dizellerin allengirli işleri daha da artıyor

    Euro 4 der geçerim
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Benim de hortumla motorun arkasına uzanıyor.


    İlk günler DPF rej. süresi aşıldı diyordu, yani 60dk dır rejenere olmamış araç. Ben de rej. başlasın diye 3 bin devirde dolanıyordum.


    Sanayiye giderken de bu sensör arıza verdi.


    Ama oradan yukarı yağ/kurum basması hiç hoş olmadı.


    Boş bir vaktimde söküp güzelce temizleyeceğim her yerini.


    Bakıma yanımda balata spreyi bile götürdüm, 🤬 usta motorun kapağına falan sıkıyor salak salak. Oysa araç lifte kalktı, şanzıman terlemiş oraya sıksana... Opelden anlıyor diye bir de pahalı yere gittim.


    Dediğim gibi usta egzozcuya atıyor topu, yağlı yeri bile temizlemiyor turbo hortumu diye kandırıyor beni.


    Egzozcu parçalayıp yoluna bakmak istiyor.


    Servisin kapısından girsem bin liradan açılıyor :D ne yapacağımı şaşırdım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero-man -- 13 Haziran 2022; 23:28:33 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.