Şimdi Ara

CARBON CLEAN (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
2
Favori
123.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben bu olaya çok sıcak bakıyordum.. hatta forumda olan bir arkadaş çok detaylı yazmıştı...Bütün yararlarından falan bahsetmişti. Sanırım kendisi bu işi yapıyor.. Amaa dün Küçükyalı Birmot da Alfa Romeo müşteri temsilcisi olan arkadaşıma sordum.. Sakın yaptırtma dedi o işlem enjektor deliklerini olduğundan fazla açıyor ve daha fazla yakıt harcama neden olur dedi. İlerleyen km.lerde ise 4 tane yeni enjektor sahibi eder adamı diye de ekledi.. Eğer enjektorler temizlenecekse motor içindeki kurumlar kazılacaksa mutlaka motor kapağını söküp fiziksel temizlik yapılmalı enjektorler ise el değmeden tam olarak hatırlayamıyorum bir cihazda ışınlara tabi tutalara temizlenebiliyor..
    ben de ona Würth'ün mazot katkısını kullandığımı söyledim. ona bir şey demedi ama kesinlikle yağ katkı maddelerini kullanılmaması gerektiğiğnden bahsetti.

    Bende size aktarıyorum kendisi yıllardır birmot'da çalışıyor teknik konuları elbetteki bizden daha iyi bilir...




  • Arkadaşlar bende de 1993 model opel vectra var ve 269000 km de. sizce carbon clean motora zarar verirmi? motorun çok yol yapmış olması, çatlakların gediklerin karbon tarafından doldurulmuş olması ve bunlar temizlenince hava kaçağı, yakıt kaçağı vb.. sorunların çıkması mümkün mü?
    aracım 1800 motor ve çekmiyor aslında söylenenlerden anladığım kadarıyla carbon clean yaptırmak çok mantıklı görünüyor ama bir daha hiç çalışmazsa diye korkuyorum :)
  • bir şikayetim olduğundan değil ama motorun daha rahat çalışmasını istediğim için bende yaptırdım

    ama ne performansta nede yakıt tüketiminde bir iyileşme olmadı

    önceki sayfalardaki mesajlarımada bakabilirsiniz
  • Ya yaptırcam aslında çok niyetim var ama "karbürator dağıldı" falan yazmışlar... tırstım resmen...
    bide şimdi bişey olsa papaz olcam yapan yerle de
  • bende yaptırmadan önce 100 bin üzerindeki arabalara tavsiye edilmiyor falan diye okumuştum

    126 bin km de yaptırdım imzamdaki aracıma ankara birmotta yaptırdım

    bi olumsuzluk yaşamadım ama yaptırdıktan sonra bir faydada göremedim açıkçası
  • teşekkürler emre ..ama bişey daha sormak isterim.bu nu yaparken aracın sadece depodan gelen hortumu sökmeleri yeterlimi?yoksa çokmu dağıtıyorlar...

    bide şu anki piyasası nedir?benim araç 32,000 civarı arabada hiç bişey yok şu an ilk günki gibi ama yaptırmaya gerek varmı?
  • Değerli Arkadaşlar Carbon clean yapılırken sadece depodan motora gelen hortumları söküp kendi makinelerine bağlıyorlar CC ni temel esprisi kurumlanma olmadan mevcut kurumu bertaraaf etmetir tabiki mekenik çözümler kimyasal çözümlerden çok etkilidir ama kimyasal çözümler daha ucuza mal olur yüksek km li araçlarda ise kimyasallar pek etki etmez yani okurumlar iyice yapışmış kalmıştır 25000 km de bir yaptırmak kaoruna açısından faydalıdır katkılar ise emin olun iyi sonuç vermiyor sadece ekstra para harcama CC Bosch servislerinde ve Speddylerde de yapılıyor motor hacmine göre ve yakıta göre değişiyor ama 50-60 lira gibi bir rakamdır Ayrıca Oto dergilerinin teknik danışma sayfalarında Onno usta vardır bir duayendir oda tavsiye etmektedir saygılar
  • Benim araba 140.000 km'de ve karbüratörlü.. Ben karbüratörlü araçlarda cc yapılmaz diye biliyordum, ancak başka bir tamirat için gittiğim usta cc önerdi bende yaptırdım. bu arada, bujiler, benzin filitresi ve hava filitresi de değişti ve cc yapıldı. sonuç: arabanın hızlanması eskisine göre çok daha iyi, eskiden ne kadar bassam, hissetmiyordum ama bu sefer koltuğa yapıştığını hissediyorsun.. Bu değişiklik yalnızca değişen parçalardan olamaz, çünkü arabanın eski halini biliyorum.. benzin tüketimine etkisine bir şey demek için daha çok yeni bakalım o ne olacak?? ama arabanın performansı arttığına göre o da olumlu yönde olacak gibi..
  • Kurum karbon artığı ise lpg li araçlardada olmazmı sonuçta bileşenin içinde Karbon var.
    Bu arada arabam 90 model corsa 98000 de falan araba pek kullanılmamış gerek varmıdır buna cc temizleme?
  • biz 6-7 ay önce 270.000 de (şimdi 290000 de) 95 model vectra 2.0i CD otomatik vites e yaptırdık. araç kalkışlarda yığılır, silkelerdi. şimdi iyi bakalım.

    ama ona 2-3 kere yaptırmak lazım aslında pislik içindedir motor
  • Ben de geçenlerde Şaşmazda gezerken tesadüfen bir tabela gördüm. Tabelada ' Motorunuzun çekişini 15 dakikada yüzde 50 artırıyoruz, yakıtı da yüzde 30 düşürüyoruz' yazıyordu. Yazıyı okuyunca hemen dükkana daldım.

    Adam bana 780 ytl fiyat çıkarmaz mı

    Fiyatı duyunca oha dedim resmen. Adamın kullandığı malzeme ve yöntem sıradan CC lere benzemezmiş, gerçek temizleyiciymiş..

    Ne olursa olsun kardeşim.. Arabamda çekiş sorunu da yok, sırf meraktan sordum adama. Benim arabam Şahin. 800 ytl verdikten sonra motoru rektefe ederim yani.
  • enjektörleri satınaldıktan sonra araç zaten sıfır gibi olur ne gerek var bu kadar para vermeye, bu adamları ihbar etmek lazım ,dolandırı diye
    quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053

    Ben de geçenlerde Şaşmazda gezerken tesadüfen bir tabela gördüm. Tabelada ' Motorunuzun çekişini 15 dakikada yüzde 50 artırıyoruz, yakıtı da yüzde 30 düşürüyoruz' yazıyordu. Yazıyı okuyunca hemen dükkana daldım.

    Adam bana 780 ytl fiyat çıkarmaz mı

    Fiyatı duyunca oha dedim resmen. Adamın kullandığı malzeme ve yöntem sıradan CC lere benzemezmiş, gerçek temizleyiciymiş..

    Ne olursa olsun kardeşim.. Arabamda çekiş sorunu da yok, sırf meraktan sordum adama. Benim arabam Şahin. 800 ytl verdikten sonra motoru rektefe ederim yani.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    Kurum karbon artığı ise lpg li araçlardada olmazmı sonuçta bileşenin içinde Karbon var.
    Bu arada arabam 90 model corsa 98000 de falan araba pek kullanılmamış gerek varmıdır buna cc temizleme?


    teorik olarak olmamsı lazım ama bildiğiniz gibi mutfaktaki ocaklarda bile uzun sürede memeler kirleniyor yapışkan bir jelle kaplanıyor. Olayın özünde zaten siz bahsetmişsiniz kurum yanmamış yakıt ve yakıt kalıntıları demektir.
    Benzin ve dizel üretme tekniklerinde kullanılan katkılar ve oktan yükselticiler yüzünden bu karbon katmanı oluşmaktadır.Genelde rafinerilerde yapılan craking operarasyonun bir kaçınılmaz sonucudur.Ancak Lpg olayı da ham petrolden edilse de daha rafine bir üründür bir kere içinde katık miktarı oldukta düşüktür etan ve propan karışımı olacağı için temiz yakıttır.Ama içine katkı yapılmışsa bunlar da yandığında eksozdan atılmadan önce silindir çeperlerine ve motor yanma elamanlarına bulaşabilirler .

    bu konuda LPG benzin ve sizele göre daha temiz bir yakıttır diyebiliriz.Aslında derin bir konudur ancak sonuçta çakmağı basıp yaktığınızda hangi yakıtan siyah duman çıkmıyor ve is oluşmuyorsa bu yakıtta carbon temizliği görece olarak az gerekir denilebilir.




  • Ben daha önce de yazmıştım çok sıcak bakıyorum bu olaya diye.. Sanayide tanıdık bir pompacı var. İstanbul'da da dükkanları var.. Ona dedim böyle böyle 30.000 lik bakımını yaptırdıktan sonra gelip yaptıracağım carbon temizleme diye..
    Bana dedi ki..
    Cihazlar burda istersen gelirsin yaparız içince her hangi bir şüphe kalamsın ama bana sorarsan yaptırma zira gerek yok..
    Bir faydasını görmezssin temiz mazot al bakımlarını zamanında yaptırt bir şey olmaz...

    bende bu işten vazgeçtim.. Şimdi bu konunun yeniden yukarlara taşındığını gördüm yaptıranların bi farkını görmediğini okuyorum.. Çevremdekiler de aynı şeyleir söylüyorlar.
    En iyisi temiz yakıt kullanmak.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    Kurum karbon artığı ise lpg li araçlardada olmazmı sonuçta bileşenin içinde Karbon var.
    Bu arada arabam 90 model corsa 98000 de falan araba pek kullanılmamış gerek varmıdır buna cc temizleme?


    teorik olarak olmamsı lazım ama bildiğiniz gibi mutfaktaki ocaklarda bile uzun sürede memeler kirleniyor yapışkan bir jelle kaplanıyor. Olayın özünde zaten siz bahsetmişsiniz kurum yanmamış yakıt ve yakıt kalıntıları demektir.
    Benzin ve dizel üretme tekniklerinde kullanılan katkılar ve oktan yükselticiler yüzünden bu karbon katmanı oluşmaktadır.Genelde rafinerilerde yapılan craking operarasyonun bir kaçınılmaz sonucudur.Ancak Lpg olayı da ham petrolden edilse de daha rafine bir üründür bir kere içinde katık miktarı oldukta düşüktür etan ve propan karışımı olacağı için temiz yakıttır.Ama içine katkı yapılmışsa bunlar da yandığında eksozdan atılmadan önce silindir çeperlerine ve motor yanma elamanlarına bulaşabilirler .

    bu konuda LPG benzin ve sizele göre daha temiz bir yakıttır diyebiliriz.Aslında derin bir konudur ancak sonuçta çakmağı basıp yaktığınızda hangi yakıtan siyah duman çıkmıyor ve is oluşmuyorsa bu yakıtta carbon temizliği görece olarak az gerekir denilebilir.



    zaten CC nin lpg ye yapılabilmesi için lpg gibi yüksek basınçla gelen bir sistem olması lazım ki o regülatörden geçecek vs.

    sanırım sadece benzin ve dizele yaptırmak mümkün. zaten şu da var kurum olayı tam yanmayan yakıttan oluşuyor daha çok. lpg zaten gaz olarak veriliyor motora o yüzden yanma neredeyse tam oluyor. hiç bir lpg li araçtan siyah duman çıktığını görmedim açıkçası. anca buhar çıkıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    Kurum karbon artığı ise lpg li araçlardada olmazmı sonuçta bileşenin içinde Karbon var.
    Bu arada arabam 90 model corsa 98000 de falan araba pek kullanılmamış gerek varmıdır buna cc temizleme?


    teorik olarak olmamsı lazım ama bildiğiniz gibi mutfaktaki ocaklarda bile uzun sürede memeler kirleniyor yapışkan bir jelle kaplanıyor. Olayın özünde zaten siz bahsetmişsiniz kurum yanmamış yakıt ve yakıt kalıntıları demektir.
    Benzin ve dizel üretme tekniklerinde kullanılan katkılar ve oktan yükselticiler yüzünden bu karbon katmanı oluşmaktadır.Genelde rafinerilerde yapılan craking operarasyonun bir kaçınılmaz sonucudur.Ancak Lpg olayı da ham petrolden edilse de daha rafine bir üründür bir kere içinde katık miktarı oldukta düşüktür etan ve propan karışımı olacağı için temiz yakıttır.Ama içine katkı yapılmışsa bunlar da yandığında eksozdan atılmadan önce silindir çeperlerine ve motor yanma elamanlarına bulaşabilirler .

    bu konuda LPG benzin ve sizele göre daha temiz bir yakıttır diyebiliriz.Aslında derin bir konudur ancak sonuçta çakmağı basıp yaktığınızda hangi yakıtan siyah duman çıkmıyor ve is oluşmuyorsa bu yakıtta carbon temizliği görece olarak az gerekir denilebilir.



    zaten CC nin lpg ye yapılabilmesi için lpg gibi yüksek basınçla gelen bir sistem olması lazım ki o regülatörden geçecek vs.

    sanırım sadece benzin ve dizele yaptırmak mümkün. zaten şu da var kurum olayı tam yanmayan yakıttan oluşuyor daha çok. lpg zaten gaz olarak veriliyor motora o yüzden yanma neredeyse tam oluyor. hiç bir lpg li araçtan siyah duman çıktığını görmedim açıkçası. anca buhar çıkıyor.


    İyi de CC için motorun Lpg li olup olmamasının bir önemi yokki.. Lpg veya benzin girişi filan hepsi iptal edilip motorun yakıt girişi makinaya bağlanıyor. Makinadaki benzin+ sıvı temizleyici madde karışımı motora verilip çalıştırılıyor.

    ama lpg nin temizliği konusunda haklısın. Lpg temiz yakıt.




  • Vezir hocam, ben de senin gibi düşündüm başta ama ihbar etsen ne olacak ki? Ne de olsa serbest piyasa. Çoğu insan bir motor temizliği için 800 ytl parayı vermez zaten. Ama etrafta saf insanlar var maalesef. Adam ayda 2-3 kişiyi kandırsa dükkanının gelir-giderini dengeler. Adam dükkanında her tür tamirat yapıyor, başka bir sürü geliri var.


    Bu arada kartını da almıştım reklam yaparım diye..

    Bakın şimdi nasıl reklam yapıyorum..

    Şimdi Ankarada oturan ve motor temizliği yaptırma düşüncesindeki iyi niyetli saf arkadaşlarımı uyarmak babında Airbus A380 bakım maliyeti kadar para isteyen ustanın adresini veriyorum:

    Şaşmaz sanayi sitesi 8.cad. 30. s. No: 9-11 nolu dükkanlar Güvercinlik-Ankara



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 26 Kasım 2007; 20:21:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    Şimdi Ankarada oturan ve motor temizliği yaptırma düşüncesindeki iyi niyetli saf arkadaşlarımı uyarmak babında Airbus A380 bakım maliyeti kadar para isteyen ustanın adresini veriyorum:

    Şaşmaz sanayi sitesi 8.cad. 30. s. No: 9-11 nolu dükkanlar Güvercinlik-Ankara


    Anlayan anlamıştır umarım buna benzer şeylerin para tuzağı olduğunu. Mutlaka ama mutlaka bir şey yaptırtmadan samimi olduğunuz birilerine sormak lazım.
    Ya DH forumuna girip kişilerin başından geçenleri iyi okuyup iyi değerlendirmek lazım.
    Kalın sağlıcakla...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    Kurum karbon artığı ise lpg li araçlardada olmazmı sonuçta bileşenin içinde Karbon var.
    Bu arada arabam 90 model corsa 98000 de falan araba pek kullanılmamış gerek varmıdır buna cc temizleme?


    teorik olarak olmamsı lazım ama bildiğiniz gibi mutfaktaki ocaklarda bile uzun sürede memeler kirleniyor yapışkan bir jelle kaplanıyor. Olayın özünde zaten siz bahsetmişsiniz kurum yanmamış yakıt ve yakıt kalıntıları demektir.
    Benzin ve dizel üretme tekniklerinde kullanılan katkılar ve oktan yükselticiler yüzünden bu karbon katmanı oluşmaktadır.Genelde rafinerilerde yapılan craking operarasyonun bir kaçınılmaz sonucudur.Ancak Lpg olayı da ham petrolden edilse de daha rafine bir üründür bir kere içinde katık miktarı oldukta düşüktür etan ve propan karışımı olacağı için temiz yakıttır.Ama içine katkı yapılmışsa bunlar da yandığında eksozdan atılmadan önce silindir çeperlerine ve motor yanma elamanlarına bulaşabilirler .

    bu konuda LPG benzin ve sizele göre daha temiz bir yakıttır diyebiliriz.Aslında derin bir konudur ancak sonuçta çakmağı basıp yaktığınızda hangi yakıtan siyah duman çıkmıyor ve is oluşmuyorsa bu yakıtta carbon temizliği görece olarak az gerekir denilebilir.



    zaten CC nin lpg ye yapılabilmesi için lpg gibi yüksek basınçla gelen bir sistem olması lazım ki o regülatörden geçecek vs.

    sanırım sadece benzin ve dizele yaptırmak mümkün. zaten şu da var kurum olayı tam yanmayan yakıttan oluşuyor daha çok. lpg zaten gaz olarak veriliyor motora o yüzden yanma neredeyse tam oluyor. hiç bir lpg li araçtan siyah duman çıktığını görmedim açıkçası. anca buhar çıkıyor.


    İyi de CC için motorun Lpg li olup olmamasının bir önemi yokki.. Lpg veya benzin girişi filan hepsi iptal edilip motorun yakıt girişi makinaya bağlanıyor. Makinadaki benzin+ sıvı temizleyici madde karışımı motora verilip çalıştırılıyor.

    ama lpg nin temizliği konusunda haklısın. Lpg temiz yakıt.



    yok yani lpg enjektörleri temizletilmek istendiği zamanlar için söylemiştim.




  • yaw bu cc 89 model karburatorlu 350.000 kmdeki mersoya yapılırmı acaba
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.