Şimdi Ara

CARBON CLEAN (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
2
Favori
120.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 170bin km opel astra 1.3 cdti dizel

    carbon clean mı yoksa wurth enjektör temizleyici mi alayım
  • bence 2sinide yapma, kullanmaya devam et.
  • araçta 2. viteste silkelenme oluyor, işe yarayabilir dediler

    carbon'un zararı olabilirmiş de wurth'tan bir zarar gelmez dediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Regionella

    170bin km opel astra 1.3 cdti dizel

    carbon clean mı yoksa wurth enjektör temizleyici mi alayım

    Daha önce periyodik olarak CC yapılmamışsa yapma. Wurth.ün common rail yakıt katkısını al ve yarım depoya tamamını boşalt. Motor ısındıktan sonra 5 dk kadar 4000 - 4500 devir aralığında aracını kullan. Bunu her 5.000 km.de bir yapabilirsin.

    Direkt olarak yakıt filtresi girişinden yapılan temizlik km.si yüksek araçlar için risk oluşturabilir. Düzenli olarak Eurodiesel kullanan araçlarda hiçbir sıkıntı olmaz. Ben 175.000 km.deki aracıma direkt yakıt filtresinden Tunap 134 uygulaması yaptırdım. İlk 10.000 km bariz şekilde yakıt tüketimi düştü. Sonrasında yine normale döndü. Her periyodik bakımda uygulanması tavsiye ediliyor. Bunu da deneyebilirsiniz. Ben Tunap ürünlerinden hiçbir zarar görmedim yalnız adamlar sadece servislere ürün veriyorlar. Son kullanıcı satışları kesinlikle yok. Dolayısıyla 30 TL.lik bir tüp ilacı servisler 100 TL.ye uyguluyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreeLander

    http://forum.vwturk.com/showthread.php?84219-Carbon-clean-yaptrdım-öncesi-ve-sonrası&p=1268621#post1268621


    üyelik gerektirmeden carbon clean makalemi okuyabilirsiniz, fikir verecektir

    Soluksuz okudum. Muhteşem bir makale hazırlamışsınız. Yüksek lisans tezi yada bilirkişi raporu kıvamında olmuş. Bu burada bir link olarak kalmasın. Lütfen konu açarak burada da paylaşın bu bilgileri. Ayrıca desibel değerlerini ölçtüğünüz alete de bayıldım. Ben sağlıksız olduğunu bildiğim halde fikir vermesi açısından cep telefonu le ölçüyorum. Ancak Passat TSI iç kabin rolantide 64db çıkarken picasso 66db çıkıyor. Sizin araç 55db seviyelerinde.. demek ki baya baya hatalı ölçüyor :D




  • araçlarınızı bir kaç günlük de olsa, yüksek devirlerde kullanın...her vites geçişleri 4000 deviri geçsin en azından....Araçlar bu şekilde kendini temizliyor zaten...Düşük devirlerde, atıkgazlar daha yavaş dışarı atıldığından, totulaşma kurumlaşma,birikinti hatta su birikmesi bile olur....Siz aracınız sık sık yüksek devirlerde kullandığınızda, atık gazlar daha hızlı dışarı püskürtüldüğünden, geçtiği yolları da temizler atar...Bunu kendi kendine de yapabilir ayni...

    Karbon temizliği kimyasalı sadece bu birikintileri yumuşatıp çatlatıp , o basınçlı hava sirkülasyon yoluyla( yüksek devirli gaza basma işlemi) ile parça parça atmasına katkıda bulunur...

    Sık sık bilinçli şekilde motor freni de kullanın. bu da temizliğe katkıda bulunur...Ama bilinçli şekilde aracı öyle yığmadan yapın...devirli kullanmaktan korkmayın..ben kullandığım bütün araçları deli gibi devirli kullandım..motorları saat gibiydi hepsinin..
    Hava filtreleri ve benzin filtrelerinizi sık değiştirin, normal değiştirme zamanından önce değiştirin...
    Karbon temizliğinden önce hava yağ mazot yada benzin filtrelerini, bujilerini değiştirin...fark göremezseniz karbon yaptırın..Araç 10 yaş üstündeyse bence buji kablolarını da değiştirin...Bobinleri kontrol ettirin...Bütün bunlar yakıtı ve araç çekişini sesini direkt etkileyen faktörlerdir...
    Ayrıca lastikleriniz fabrika verilerine göre geniş tabanlı ise ve lastik basıncınız 32 havadan az ise , asfalta sürtünme fazla olacağından, aracınız hantal olur, direksiyon normalden ağır olur...yakıt sarfiyatı artar , hızlanma ivmelenme düşer...
    Bazı lastik modellerinin hamur karışımı da çekişi ve yakıtı yol tutuşunu büyük ölçüde etkiler...bunların hepsini gözden geçirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbilen

    araçlarınızı bir kaç günlük de olsa, yüksek devirlerde kullanın...her vites geçişleri 4000 deviri geçsin en azından....Araçlar bu şekilde kendini temizliyor zaten...Düşük devirlerde, atıkgazlar daha yavaş dışarı atıldığından, totulaşma kurumlaşma,birikinti hatta su birikmesi bile olur....Siz aracınız sık sık yüksek devirlerde kullandığınızda, atık gazlar daha hızlı dışarı püskürtüldüğünden, geçtiği yolları da temizler atar...Bunu kendi kendine de yapabilir ayni...

    Karbon temizliği kimyasalı sadece bu birikintileri yumuşatıp çatlatıp , o basınçlı hava sirkülasyon yoluyla( yüksek devirli gaza basma işlemi) ile parça parça atmasına katkıda bulunur...

    Sık sık bilinçli şekilde motor freni de kullanın. bu da temizliğe katkıda bulunur...Ama bilinçli şekilde aracı öyle yığmadan yapın...devirli kullanmaktan korkmayın..ben kullandığım bütün araçları deli gibi devirli kullandım..motorları saat gibiydi hepsinin..
    Hava filtreleri ve benzin filtrelerinizi sık değiştirin, normal değiştirme zamanından önce değiştirin...
    Karbon temizliğinden önce hava yağ mazot yada benzin filtrelerini, bujilerini değiştirin...fark göremezseniz karbon yaptırın..Araç 10 yaş üstündeyse bence buji kablolarını da değiştirin...Bobinleri kontrol ettirin...Bütün bunlar yakıtı ve araç çekişini sesini direkt etkileyen faktörlerdir...
    Ayrıca lastikleriniz fabrika verilerine göre geniş tabanlı ise ve lastik basıncınız 32 havadan az ise , asfalta sürtünme fazla olacağından, aracınız hantal olur, direksiyon normalden ağır olur...yakıt sarfiyatı artar , hızlanma ivmelenme düşer...
    Bazı lastik modellerinin hamur karışımı da çekişi ve yakıtı yol tutuşunu büyük ölçüde etkiler...bunların hepsini gözden geçirin.



    olayın özeti olmuş
    bence güncellenmesi gereken bir başlık. daha önce okuduklarım tecrübelerim ve buradan öğrendiklerim:
    bu tip ürün ve işlemlerde, iy-kötü yok. araca göre (benzin dizel lpg olması ve km.sine göre) hareket edilmeli düşük km.lerde (30bin km altı) hiç bişey yapımamalı hijyene dikkat edilmeli, temiz yakıta vs. dikkat edilmeli 30bin kmden yüksekte ise depoya motora konan temizleyici katkı kullanılabilir daha yüksek km.lerde 100bin kmden az ise CC yapılmalı. 100bin kmden sonra ve öncesinde yüksek devir ile temizlik yapılmalı.mümkünse 2bin devir altında kullanmamalı. 150bin km.den sonra manifolt vs. parçanın sökülerek temizlik işlemi fiziksel yapılmalı çok yüksek km.lerde depo katkı kullanılmalı ama motor içi temizleme yapılmamalı gittiği kadar gitmeli zaten parçanın değişim zamanı gelmiştir yapacağın temizlik işlemi sadece bu süreyi kısaltabilir. dizellerde carbon kirliliğine daha daha çok dikkat edilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 29 Ocak 2016; 11:44:33 >




  • Merhaba,

    25bin haftasonu kullandığım için emisyonda değerler biraz yüksek çıktı, yüksek devirde biraz kullanarak normal değerlere indi, yarım depo ile katkı clean kullanmam tavsiye edildi.

    Bu konuda bilginiz var mı,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    araci 100.000km uzerinde olup da ilk kez yaptiran varmi beyler??

    Ben yaptırdım, olumlu olumsuz bir fark hissetmedim.



    Şimdi tekrar yaptırma zamanı geldi, kararsızım.

    Araç şu an 180 000 km'de.



    Önerisi olan yazarsa memnun olurum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bor Vigor yüskek kilometresi lpg li motora fayda eder mi?
  • Fiyatına göre gayet gereksiz bir işlem. Depoya ekleyeceğiniz enjektör temizleyiciler de aynı oranda iş görür.
  • Aracım 2013 model 1,3 Multijet 120 Bin km de herhangi bir sorunu yoktur. Km biraz fazla olduğu için daha sonra sorun yaşamamak adına servisim Carbon Cleanı tavsiye etti, Ama araştırmadan yaptırmak istemedim. açıkçası araştırmalarımda net bir sonuca ulaşamadım. Bu arada yetkili servis 175 Tl istiyor, kimiside 1 depoya enjektör temizleyicisi al yeter diyor, sizce ne yapmalıyım hangisini tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreeLander

    http://forum.vwturk.com/showthread.php?84219-Carbon-clean-yaptrdım-öncesi-ve-sonrası&p=1268621#post1268621


    üyelik gerektirmeden carbon clean makalemi okuyabilirsiniz, fikir verecektir

    Soluksuz okudum. Muhteşem bir makale hazırlamışsınız. Yüksek lisans tezi yada bilirkişi raporu kıvamında olmuş. Bu burada bir link olarak kalmasın. Lütfen konu açarak burada da paylaşın bu bilgileri. Ayrıca desibel değerlerini ölçtüğünüz alete de bayıldım. Ben sağlıksız olduğunu bildiğim halde fikir vermesi açısından cep telefonu le ölçüyorum. Ancak Passat TSI iç kabin rolantide 64db çıkarken picasso 66db çıkıyor. Sizin araç 55db seviyelerinde.. demek ki baya baya hatalı ölçüyor :D

    Alıntıları Göster
    Müthiş fakat yakıt tüketimi konusunda analiz yok galiba farkı oldu mu? Yada hiç şikayet iniz olmadığı için herhangi bir değişiklik olmamış olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FreeLander F kullanıcısına yanıt
    Makalenizi açık bir şekilde burada yayınlar mısınız? üyelik isteniyor şuan.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.