Şimdi Ara

C30 1.6 D2 alınır mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar soru başlıkta. Düşündüğüm araç C30 1.6D2 manuel. Öğrenci arabası olacak yılda 15000 km yapıyorum. Daha önce 2006 model V50'miz vardı bu yüzden aracın içini az çok biliyorum benim sormak istediklerim;
    - Tüketimi düzgün kullanırsam katalog verilerini yakalayabiliyor mu?
    - Sanmıyorum ama yine de sormak istiyorum. Kronik bir problemi var mı?
    - Aynı kasanın benzinlisini alıp LPG taksam performans kaybım olur mu? Tüketim farkı dizelle ne kadar olur?
    - D2 diye geçen 1.6 dizel motorlar dayanıklı mı? Alırken zaten servisten ekspertiz yaptırırım ama şu kadar km'nin üstünü alma motordan verim alamazsın mevzusu olur mu?
    - Arka koltuklar için diz mesafesi ve tavan yüksekliği ne durumda?
    - Bu araçta stepne var mı?( Gereksiz demeyin daha önce ihtiyaç duydum çok işe yarıyor gerçekten)
    - Yol tutuşu, ara hızlanmaları, fren mesafesi ne durumda?
    - Herhangi bir sorun çıkarsa yada kaza yaparsam onarım ücretleri yüksek mi? Volvo parçası BMW, Mercedes parçasından pahalı efsanesi doğru mu?

    Cevaplayan herkese teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Daha bir ay öncesine kadar 2011 c3o d2 sahibi olarak ben cevaplamaya çalışayım.

    1- Tüketim ş.içi 6 lt civarıdır, ben ne yaptıysam 5,5 un altına düşürememiştim.
    2- Kronik bir problemi yoktur sadece bildiğim teker porya bilyaları daha çabuk aşınıyor ama yılda 15.000 yapıcam diyorsanız lafı bile edilmez.
    3- Ben lpg açıkçası önermem, motor zaten zayıf tasarruf yapıcam derken gitmeyen bir araç sahibi olursunuz. D2 motor gayet seridir.
    4- Benim aracım 130.000 idi satarken ve daha tık dememişti.
    5- Kendi grubunda iddia ederim ki en iyi arka genişliğe sahip araç, ama bir sedan gibi beklememek gerek.
    6- Stepne var hatta arkadan çarpmalarda volvo bu stepneyi güvenliğin bir parçası olarak darbe emici şekilde kullanmış.
    7- Yol tutuşu çok iyidir, ara hızlanmalarda d2 motor için iyidir fren performansı olarak ta iyidir diyeceğim ama ben daha iyilerini kullandım.
    8- Mekanik arızalarda özel servislerde uyguna halledebilirsin, ford ile ortak parça kullanımı boldur. Kazada da parça fiyatı pahalıdır ama özel serviste en azından işçilikten tasarruf sağlarsın. kaskon olursa bunları dert etmene gerek yok tabi. Bu arada bmw ve mercedesten pahalı olduğu uydurmadır,




  • sn. tahas bana yazacak birşey bırakmamış her söylediğine imza atıyorum ..

    Km ye takılmayın kesinlikle dizel alın yoksa aracdan soğursunuz ki dizeli bile cok performanslı değildir..

    Arka koltukları ön koltukları kadar rahat ve yeterli diz mesafesindedir incelediğinizde anlarsınız, coupe olarak önceki aracım megane 3 coupe idi ondan daha geniş ve koltuk rahatlıgı kıyaslanamaz..
  • Teşekkürler yorumlarınız için bende aslında Megane 3 Coupe düşünüyordum. Ama iç mekanın malzeme kalitesi yüzünden emin olamadım o yüzden alternatiflere bakmaya başladım. Aklımda A3 vardı 1.4 TFSI evimle okulum arası şehir dışı gibi ama C30 D2 fiyatlarını görünce onuda eledim. Şimdi aklımdaki iki araçtan birisi CR-Z bir Honda bayii 0km CR-Z için 55.900 liste fiyatı istiyor tahminimce 52.000-53.000 gibi bir fiyata alınabilir. Ama C30'ların tasarımını da çok beğeniyorum. CR-Z'nin bana C30'dan fazla vereceği tek şey vtec motor olacak gibi duruyor. Volvo servisine ekspertiz yaptırmak istersem ekspertiz fiyatları ne durumda acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    Servis de expertiz fiyatlarini hic bilmiyorum.. Telefonla bilgi alabilirsiniz ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montana_35

    Servis de expertiz fiyatlarini hic bilmiyorum.. Telefonla bilgi alabilirsiniz ..

    Ankara Grup Volvo'yu aradım. Ekspertiz yapmadıklarını ama ruhsat sahibiyle birlikte gidersem aracın herhangi bir kazası vs. olup olmadığı söyleyebileceklerini söylediler. Bende Computest diye birşey buldum onada bazıları güvenmeyin diyor ama çok memnun kalanlarda var. Sizde çok yardımcı olsunuz teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist


    quote:

    Orijinalden alıntı: montana_35

    Servis de expertiz fiyatlarini hic bilmiyorum.. Telefonla bilgi alabilirsiniz ..

    Ankara Grup Volvo'yu aradım. Ekspertiz yapmadıklarını ama ruhsat sahibiyle birlikte gidersem aracın herhangi bir kazası vs. olup olmadığı söyleyebileceklerini söylediler. Bende Computest diye birşey buldum onada bazıları güvenmeyin diyor ama çok memnun kalanlarda var. Sizde çok yardımcı olsunuz teşekkür ederim

    Cogu servis expertiz yapmiyor volvo da durum nedir bilmiyorsum hatali expertiz sonucu ilerleyen zamanlarda mahkeme vs ugrasmak istemiyorlar o yuzden artik cogu servis expertiz yapmiyor veya cok yuksek rakama yapiyor..

    Computest ten gecen pert araclar var bilginiz olsun.. En saglami eski usul guvendiginiz boya kaporta mekanik tanidiiniz olacak araci onlara gosterip, servisden de servis gecmisi kullanilan parcalar vs sase no dan tanidik sigortaciya da tramer sorgulama benim izledigim yol bu sekilde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 3008 1.2 alınır mı?
    6 yıl önce açıldı
    2001 Volvo S40 1.8 Alınır mı?
    14 yıl önce açıldı
    Passat b5.5 alınır mı
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bana da sorarsan eski usul baktırmak daha mantıklı. Ben geçen hafta bursadan 2. el bir Peugeot 508 aldım. gitmeden önce sigortacıma şase nosu verip aracın geçmişini sorgulattım, yapılmış kazası, kimden kime geçmiş, kaskosu varmıydı yokmuydu öğrenebilirsin. Sonra peugeot bayisine gittim ve dedim; böyle bir araç bakıyorum geçmişine, kaydına bakabilirmiyiz diye. Önce yapamayız dediler sonra bir çorba parası vereyim dedim tamam o zaman dediler. Ordan da ne zaman ne bakımına girmiş, neyi değişmiş, hasar durumunda nesi onarılmış falan hepsini döküyorlar. Son olarak ta atladım bursaya gittim, aldık aracı bir kaportacıya götürdük. O da bir güzel inceledi ve geçer not aldı araç. Ancak bu şekilde kafam rahat oldu:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    Bana da sorarsan eski usul baktırmak daha mantıklı. Ben geçen hafta bursadan 2. el bir Peugeot 508 aldım. gitmeden önce sigortacıma şase nosu verip aracın geçmişini sorgulattım, yapılmış kazası, kimden kime geçmiş, kaskosu varmıydı yokmuydu öğrenebilirsin. Sonra peugeot bayisine gittim ve dedim; böyle bir araç bakıyorum geçmişine, kaydına bakabilirmiyiz diye. Önce yapamayız dediler sonra bir çorba parası vereyim dedim tamam o zaman dediler. Ordan da ne zaman ne bakımına girmiş, neyi değişmiş, hasar durumunda nesi onarılmış falan hepsini döküyorlar. Son olarak ta atladım bursaya gittim, aldık aracı bir kaportacıya götürdük. O da bir güzel inceledi ve geçer not aldı araç. Ancak bu şekilde kafam rahat oldu:)

    Alacağım aracın km'si zaten 30k 2012 model araç; Volvo'da geçmişine baktırıp kaportadan emin olduktan sonra birde motora baktırmak istiyorum. Kaportadan çok motordan çekiniyorum açıkcası. Cevabın için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    Bana da sorarsan eski usul baktırmak daha mantıklı. Ben geçen hafta bursadan 2. el bir Peugeot 508 aldım. gitmeden önce sigortacıma şase nosu verip aracın geçmişini sorgulattım, yapılmış kazası, kimden kime geçmiş, kaskosu varmıydı yokmuydu öğrenebilirsin. Sonra peugeot bayisine gittim ve dedim; böyle bir araç bakıyorum geçmişine, kaydına bakabilirmiyiz diye. Önce yapamayız dediler sonra bir çorba parası vereyim dedim tamam o zaman dediler. Ordan da ne zaman ne bakımına girmiş, neyi değişmiş, hasar durumunda nesi onarılmış falan hepsini döküyorlar. Son olarak ta atladım bursaya gittim, aldık aracı bir kaportacıya götürdük. O da bir güzel inceledi ve geçer not aldı araç. Ancak bu şekilde kafam rahat oldu:)

    Alacağım aracın km'si zaten 30k 2012 model araç; Volvo'da geçmişine baktırıp kaportadan emin olduktan sonra birde motora baktırmak istiyorum. Kaportadan çok motordan çekiniyorum açıkcası. Cevabın için teşekkür ederim.

    30k km deki aracın bence en son motorundan çekinin. O motoru bir insan evladı ne kadar hor kullansa da 30k de piyasası k zarar veremez. Vermişse de bariz bir şekilde görünen birşey olması gerekir. Yoksa sinsi bir problem beklemeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • motor önemli bir konu. Değil 30 bin 1 km mesafede bile bir motor yığdırılarak birçok parçasına zarar verilebilir, ayrıca malum yüksek yakıt fiyatları insanları alternatiflere yönlendirdiğinden artık oldukça dikkat gerektiren bir durum oldu motor mevzusu
  • Arkadaşlar merhaba.

    Şimdi paylaşacağım mesajı başka bir C30 başlığında daha paylaştım ama sorularımın cevabı alacağım araca karar vermemde etkili olacağı için bu başlıktaki C30 kullanıcılarının da görmesini istedim.

    45.000 TL civarlarında bir fiyata araç bakıyorum ve BMW 116i, dizel Volvo S40 ve dizel Volvo C30 arasında kaldım diyebilirim. Üç aracın da manuel viteslisini düşünüyorum. Önceki araçlarım sırasıyla otomatik vites 2009 i20 (5 yıl kullandım) ve otomatik vites 2011 Golf 122PS idi (birkaç ay kullandım). i20 performans açısından, hele performans/yakıt tüketimi açısından tam bir ömür törpüsü idi. Golf'ün ise performansı malum çok iyiydi fakat kronik şanzıman sorununun kurbanı oldum.

    BMW beni en çok etkileyen marka ve 116i'nin tasarımına bayılıyorum. Anladığım kadarıyla performansı da çok çok çılgınca işler peşinde koşmayacaksanız oldukça iyi. Fakat yakıt tüketiminin 12lt/100km olduğu söyleniyor. Yılda yaklaşık 10.000 km yol yaparım ama yine de tüketim oldukça göz korkutucu ve 8 lt yakan i20'de bile sürekli benzin almak benim için can sıkıcı oluyordu bir noktadan sonra. Yine de gözümü karartıp gençliğin tadını çıkartmak adına alıp 1-2 yıllığına keyif yapabilirim. Sanırım satışı da kolay olur ve fazla değer kaybetmez.

    S40 da malum herkesin hayran olduğu bir araba ve iç hacim genişliğiyle C30'a kıyasla daha bir araba gibi algılanıyor ve ikinci elde talep görüyor. Ve fikrini sorduğum insanlar çoğu araba karşısında tereddütsüz S40'ı tercih etmemi tavsiye ediyor. Fakat belirlediğim fiyat aralığında 100.000 km'nin hatta 130.000 km'nin altında araç bulmak namümkün. Bu kadar fazla kilometredeki araçlara büyük paralar vermek çok doğru gelmiyor bana. Herhalde 1-2 yıl içinde de elden çıkartmak gerekir bu doğrultuda.

    Gelelim C30'a... Tasarımı çok hoşuma gidiyor. Arka koltukların genişliği de hiç fena değil. Zaten arkada oturmayacağım için pek umurumda da değil :) Bagajın sorun olacağı durumlarda da koltukları yatırmak çözüm olabilir. Gelelim esas sorulara... Aracın ikinci el piyasası zayıf olduğundan dolayı satış çok kolay olmayacaktır. Zaten sürekli araba değiştirmeyi seven birisi değilim. En az 5 yıl kullanmak isterim alacağım arabayı. Tabi tanımadığınız aracı satın almak memnun kalmamanız halinde büyük risk. Yani ikinci eli bu kadar riskli bir araç almak için aracın performansından oldukça memnun kalacak olmam gerekir. Golf'ten sonra bu aracı kullanırsam tabiri caizse (performans açısından) attan inip eşeğe binmiş gibi olur muyum? Kendimce birkaç soruyla ifade etmem gerekirse;

    Öndeki aracı sollamaya çıktığıma pişman olacağım durumlar yaşar mıyım? Rampada gazdan tepki alamayıp sinirlerim bozulur mu? Araba 150-160'dan sonra çok zorlanır mı ve bu hızların üstünde yol hakimiyeti konusunda güvensizlik yaşatır mı? Örnek vermek gerekirse sabahları Golf'le işe giderken Esenboğa yolunda genelde 180 yaptığım oluyordu ve herhangi bir zorlanmayla, nazlanmayla ve güvensizlik hissiyle karşılaşmıyordum. Genelde uzun yollarda veya müsait yollarda çıkmak isteyeceğim maksimum hız da 200 veya belki çok azıcık daha üstüdür, bu arada belirteyim. Aynı zamanda virajlara gönül rahatlığıyla belli hızlarda girebiliyordum. Bu konularda C30 nasıldır? İşte sorularım bunlar :) Bazı kritik sitelerinde aracın performans konusunda tek kapılı, sportif bir arabaya göre bekleneni veremediğini okudum. Ama bu 'beklenen'den tam olarak ne kastedildiğini anlamadığım için kendi 'beklenen'lerimi açıklamak istedim :)

    Yorumlarınızı merakla bekliyorum, kararımda etkisi olacaktır.




  • yattara11 Y kullanıcısına yanıt
    C30 Marjinal tasarımıyla ve piyasada az olmasıyla hepsinden bir adım önde, arka koltukları en az ön koltukları kadar rahat ve konforlu tabi iki kişi oturdugunu varsayıyorum. Bmw 1.16D yeni model olsaydı o butcelere cıkabilseydin onu al derdim ancak tercıhlerın arasında yok.. S40 ve C30 da hiçbir konuda üzmez aracın temiz donanımlı olduğu sürece ikinci eli yok diye birşey düşünmüyorum..

    Performans olarak ağırlıgın da etkisiyle arac yuksek suratlerde beklediğin tepkileri vermeyebilir ancak söylediğin hızlarda stabil sürüş sağlarsın.. Bundan önce ki ilk dizel aracım Megane 3 Coupe 1.5dci daha atakdı ama diğer her konuda C30 ondan daha üstün.. Yol tutus olarak virajlarda zorlasam da hiçbir sıkıntı yaşamadım beni üzmedi yüksek süratte de çizgisini bozmuyor. Bulabilirsen R-Design versiyonunu al diğerleri benim gözüme çok güzel gelmiyor.Aracımla iki seneyi doldurdum hala da satmayı düşünmüyorum piyasa da malum bu paralara bu kalitede araç yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yattara11

    Arkadaşlar merhaba.

    Şimdi paylaşacağım mesajı başka bir C30 başlığında daha paylaştım ama sorularımın cevabı alacağım araca karar vermemde etkili olacağı için bu başlıktaki C30 kullanıcılarının da görmesini istedim.

    45.000 TL civarlarında bir fiyata araç bakıyorum ve BMW 116i, dizel Volvo S40 ve dizel Volvo C30 arasında kaldım diyebilirim. Üç aracın da manuel viteslisini düşünüyorum. Önceki araçlarım sırasıyla otomatik vites 2009 i20 (5 yıl kullandım) ve otomatik vites 2011 Golf 122PS idi (birkaç ay kullandım). i20 performans açısından, hele performans/yakıt tüketimi açısından tam bir ömür törpüsü idi. Golf'ün ise performansı malum çok iyiydi fakat kronik şanzıman sorununun kurbanı oldum.

    BMW beni en çok etkileyen marka ve 116i'nin tasarımına bayılıyorum. Anladığım kadarıyla performansı da çok çok çılgınca işler peşinde koşmayacaksanız oldukça iyi. Fakat yakıt tüketiminin 12lt/100km olduğu söyleniyor. Yılda yaklaşık 10.000 km yol yaparım ama yine de tüketim oldukça göz korkutucu ve 8 lt yakan i20'de bile sürekli benzin almak benim için can sıkıcı oluyordu bir noktadan sonra. Yine de gözümü karartıp gençliğin tadını çıkartmak adına alıp 1-2 yıllığına keyif yapabilirim. Sanırım satışı da kolay olur ve fazla değer kaybetmez.

    S40 da malum herkesin hayran olduğu bir araba ve iç hacim genişliğiyle C30'a kıyasla daha bir araba gibi algılanıyor ve ikinci elde talep görüyor. Ve fikrini sorduğum insanlar çoğu araba karşısında tereddütsüz S40'ı tercih etmemi tavsiye ediyor. Fakat belirlediğim fiyat aralığında 100.000 km'nin hatta 130.000 km'nin altında araç bulmak namümkün. Bu kadar fazla kilometredeki araçlara büyük paralar vermek çok doğru gelmiyor bana. Herhalde 1-2 yıl içinde de elden çıkartmak gerekir bu doğrultuda.

    Gelelim C30'a... Tasarımı çok hoşuma gidiyor. Arka koltukların genişliği de hiç fena değil. Zaten arkada oturmayacağım için pek umurumda da değil :) Bagajın sorun olacağı durumlarda da koltukları yatırmak çözüm olabilir. Gelelim esas sorulara... Aracın ikinci el piyasası zayıf olduğundan dolayı satış çok kolay olmayacaktır. Zaten sürekli araba değiştirmeyi seven birisi değilim. En az 5 yıl kullanmak isterim alacağım arabayı. Tabi tanımadığınız aracı satın almak memnun kalmamanız halinde büyük risk. Yani ikinci eli bu kadar riskli bir araç almak için aracın performansından oldukça memnun kalacak olmam gerekir. Golf'ten sonra bu aracı kullanırsam tabiri caizse (performans açısından) attan inip eşeğe binmiş gibi olur muyum? Kendimce birkaç soruyla ifade etmem gerekirse;

    Öndeki aracı sollamaya çıktığıma pişman olacağım durumlar yaşar mıyım? Rampada gazdan tepki alamayıp sinirlerim bozulur mu? Araba 150-160'dan sonra çok zorlanır mı ve bu hızların üstünde yol hakimiyeti konusunda güvensizlik yaşatır mı? Örnek vermek gerekirse sabahları Golf'le işe giderken Esenboğa yolunda genelde 180 yaptığım oluyordu ve herhangi bir zorlanmayla, nazlanmayla ve güvensizlik hissiyle karşılaşmıyordum. Genelde uzun yollarda veya müsait yollarda çıkmak isteyeceğim maksimum hız da 200 veya belki çok azıcık daha üstüdür, bu arada belirteyim. Aynı zamanda virajlara gönül rahatlığıyla belli hızlarda girebiliyordum. Bu konularda C30 nasıldır? İşte sorularım bunlar :) Bazı kritik sitelerinde aracın performans konusunda tek kapılı, sportif bir arabaya göre bekleneni veremediğini okudum. Ama bu 'beklenen'den tam olarak ne kastedildiğini anlamadığım için kendi 'beklenen'lerimi açıklamak istedim :)

    Yorumlarınızı merakla bekliyorum, kararımda etkisi olacaktır.

    Ben de 2010 haziranından beri kullanıyorum r design driv-e 1.6D (D1) c30'umu. Çok göreceli mevzular bunlar ama içinizde hız performans uçma kaçma atiklik çeviklik gibi hedefler varsa c30 emsallerinden (bu motor seçeneği için konuşuyorum) size fazlasını vaad etmiyor. Kalite, güvenlik, işçilik, tasarım, marka sevgisi (volvo sevgim hiç geçmeyecek galiba) gibi kriterlerde beni çok mutlu ediyor ve satmayı da düşünmüyorum çevremden gelen baskılara rağmen. :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.