Şimdi Ara

C ve D segmentinin en az yakan BENZİNLİLERİ ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • C ve D segmentinin en az yakan benzinlileri nelerdir acaba birkaç örnek verelim her iki segmentede.



  • D segmentinde Passat 1.4 tsi DSG Bluemotion dur heralde..karma tüketim 6.0 lt/100 km..
  • Benimde aklıma o geldi. Başka yokmu ahali
  • Az yakan benzinli araba yoktur...Çünkü pahalı benzin vardır
    şaka bi yana mitsubishi lancer 1.6 mivec bence c segmentinde
  • Jetta 1.2 TSI-Passat 1.4 TSI olsa gerek.
  • lancer auris avensis 1.2 1.4 tsi passat jetta golf...
  • benzinde bilmem ama yeni cerato1.6 35lt lpg ile karma(şehir içi-dışı) 400 km yol yapıyor rahatlıkla; uzun yolda 110 km/sa hız civarında seyredilirse 35 lt lpg ile 500 km civarında yol yapıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben tsi ların turbo olduğu için basınca atmosferiklerden daha çok yakacağını düşünüyorum
  • Fanatik gibi gözükmek istemiyorum ama turbo beslemeli veya atmosferik mi diye belirtmemişsiniz, FABRİKA'nın verdiği teknik verilere göre, Jetta 1.2 TSI 105hp manuel(5.7) ve Passat 1.4 TSI 122hp Manuel (5.9) olması lazım en az yakan benzinlilerin.. Fakat bu motorların da LPG'ye UYUMSUZ olması gibi bir sıkıntı var
  • İşte atmosferik farkı:

    Toyota Avensis 1.6 Valvematic 6 M/T

    Birleşik 6,6 lt/100km
    Şehir dışı 5,5 lt/100km
    Şehir içi 8,5 lt/100km

    (yaklaşık 32.000 km boyunca bir kullanıcı olarak ulaştığım sonuçlar bundan farklı değildi)
  • Ezbere TSI az yakar diyenleri anlamıyorum. 7 ay 122 hp TSI kullandım. Daha önceki aracım 115 hp FSI ile hemen hemen aynı yakıyordu. TSI performans olarak süper bir motor ama az yakması için o performansı unutmak gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Ezbere TSI az yakar diyenleri anlamıyorum. 7 ay 122 hp TSI kullandım. Daha önceki aracım 115 hp FSI ile hemen hemen aynı yakıyordu. TSI performans olarak süper bir motor ama az yakması için o performansı unutmak gerekiyor.


    Ezbere değil, resmi web sitesinden kaynaklı konuşuyoruz. www.vw.com.tr , buyrun bakın, hatta almancanız varsawww.vw.de sitesinden de bakın (konfıgurator'e girip istediğiniz modeli seçip benziner ya da diesel den birini tıklayıp Technichen Date den inceleyebilirsinz)

    Kaldı ki kendi cümlenizde bile aracın az yakmasının mümkün olduğunu ancak bunun için gaza pek basmamak gerektiğini ima etmişsiniz. (sonuç olarak istenildiği takdirde ekonomi yapmak mümkün)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Ezbere TSI az yakar diyenleri anlamıyorum. 7 ay 122 hp TSI kullandım. Daha önceki aracım 115 hp FSI ile hemen hemen aynı yakıyordu. TSI performans olarak süper bir motor ama az yakması için o performansı unutmak gerekiyor.


    Ezbere değil, resmi web sitesinden kaynaklı konuşuyoruz. www.vw.com.tr , buyrun bakın, hatta almancanız varsawww.vw.de sitesinden de bakın (konfıgurator'e girip istediğiniz modeli seçip benziner ya da diesel den birini tıklayıp Technichen Date den inceleyebilirsinz)

    Kaldı ki kendi cümlenizde bile aracın az yakmasının mümkün olduğunu ancak bunun için gaza pek basmamak gerektiğini ima etmişsiniz. (sonuç olarak istenildiği takdirde ekonomi yapmak mümkün)

    Ben de resmi sitesinden konuşanlara diyorum zaten. Gerçek hayatta durum farklı malesef. Bu motora binip de sağ ayağımın altında yumurta ile gezebilirim diyenler için az yakabilir tabii.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumda, herkesin eşdeğer objektiflik gösterebilmesi için affınıza sığınarak soruyorum, başka nereyi kaynak almalıyız ki bence?

    DAYIMDA VAR 15 LT NİN AŞŞAASINI GORMUYO

    ANNEM COK TITIZ KULLANICI 5.3 LT YAKTIRDI

    KAYINCONUN PAZZAAT 1.4 AMA 320D TOKATLIYOZ

    türünde yazılar mı yeğlersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Forumda, herkesin eşdeğer objektiflik gösterebilmesi için affınıza sığınarak soruyorum, başka nereyi kaynak almalıyız ki bence?

    DAYIMDA VAR 15 LT NİN AŞŞAASINI GORMUYO

    ANNEM COK TITIZ KULLANICI 5.3 LT YAKTIRDI

    KAYINCONUN PAZZAAT 1.4 AMA 320D TOKATLIYOZ

    türünde yazılar mı yeğlersiniz?


    merak ettiğim için soruyorum bütün markaların fabrika verilerinde yazan beygir, tork, yakıt tüketimi, son sürat, 0-100km/sa ve 100-0km/sa frenleme değerleri standart koşullar altında mı ölçülüyor?
    ya da şöyle soriyim misal bir araç için fabrika verileri marka farketmeksizin aynı mı çıkar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Ezbere TSI az yakar diyenleri anlamıyorum. 7 ay 122 hp TSI kullandım. Daha önceki aracım 115 hp FSI ile hemen hemen aynı yakıyordu. TSI performans olarak süper bir motor ama az yakması için o performansı unutmak gerekiyor.


    Ezbere değil, resmi web sitesinden kaynaklı konuşuyoruz. www.vw.com.tr , buyrun bakın, hatta almancanız varsawww.vw.de sitesinden de bakın (konfıgurator'e girip istediğiniz modeli seçip benziner ya da diesel den birini tıklayıp Technichen Date den inceleyebilirsinz)

    Kaldı ki kendi cümlenizde bile aracın az yakmasının mümkün olduğunu ancak bunun için gaza pek basmamak gerektiğini ima etmişsiniz. (sonuç olarak istenildiği takdirde ekonomi yapmak mümkün)

    Ben de resmi sitesinden konuşanlara diyorum zaten. Gerçek hayatta durum farklı malesef. Bu motora binip de sağ ayağımın altında yumurta ile gezebilirim diyenler için az yakabilir tabii.



    1.4 tsi 7 DSG ( BMT değil) kullanıcısı olarak yazdım ben o yorumu..Sonuçta dikkatli kullanımda o değerleri yakalamak mümkün..Zaten her aracın fabrika verisinde yazan tüketim değerleri ancak dikkatli kullanımda yakalanabiliyor..Biraz eğlenceli kullanımda tüketim dogal olarak artıyor..




  • Yakıt sarfiyatı için icad edilen start/stop özelliği bir araca ne kadar kâr ettirir hiç hesaplayan varmı?

    Bana göre, peyder pey ettireceği kâr'ı, marş motoru bozulduğunda fazlasıyla geri vermek mümkün gibi görünüyor.

    Düşünelim biraz. Normal bir araçta kontağı bir kere açıp şehiriçi dur kalk yaparak gidiyorsunuz. Strt/Stp özelliklide ise her dur kalkta aç kapa yapacağından trafik sıkışıklığı ve ışıklarda dur kalkta kullandığınızda, sistem sürekli marş motorunu kullanıyor. Normal araçta bir kere kullanılan marş motoru, diğerinde belki 35-40 kere kullanılıyor. Hele köprü trafiğini düşünemiyorum bile.

    Normal bir araçta marş motoru 2-3 yılda revizyon, 8-10 yılda da değişim istediğine göre, strt/stp sistemli araçlarda bu süre revizyonda birkaç aya, değişimi içinde birkaç yıla inebilir diye düşünüyorum.

    Pahalı araçların marş motorlarının en az 1000.-TL olduğu düşünülürse?




  • opel insignia 1.4 turbo ecoflex
    5.7 litre karma tüketim 134 g co2

    c sınıfını bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Yakıt sarfiyatı için icad edilen start/stop özelliği bir araca ne kadar kâr ettirir hiç hesaplayan varmı?

    Bana göre, peyder pey ettireceği kâr'ı, marş motoru bozulduğunda fazlasıyla geri vermek mümkün gibi görünüyor.

    Düşünelim biraz. Normal bir araçta kontağı bir kere açıp şehiriçi dur kalk yaparak gidiyorsunuz. Strt/Stp özelliklide ise her dur kalkta aç kapa yapacağından trafik sıkışıklığı ve ışıklarda dur kalkta kullandığınızda, sistem sürekli marş motorunu kullanıyor. Normal araçta bir kere kullanılan marş motoru, diğerinde belki 35-40 kere kullanılıyor. Hele köprü trafiğini düşünemiyorum bile.

    Normal bir araçta marş motoru 2-3 yılda revizyon, 8-10 yılda da değişim istediğine göre, strt/stp sistemli araçlarda bu süre revizyonda birkaç aya, değişimi içinde birkaç yıla inebilir diye düşünüyorum.

    Pahalı araçların marş motorlarının en az 1000.-TL olduğu düşünülürse?

    Start-stoplu araçların marş motorları diğerlerine göre daha dayanıklı üretiliyor diye biliyorum.




  • tsı motorlara az yakıyor diyorlar ama..bence 6 ileri olan araba az yakar, tabi ş.dışı..ş.içi biraz değişken..kullanıcı fsktörü etkili..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.