Şimdi Ara

BYD Çin’de frene bastı: Hız kesen dev, stok ve talep kriziyle karşı karşıya

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Çinli otomotiv devi BYD, iç pazarda yaşanan talep daralması ve artan stok seviyeleri nedeniyle bazı fabrikalarında vardiya azaltımına gitti ve yeni üretim hatlarına yönelik genişleme planlarını erteledi. Reuters’a konuşan ancak isminin açıklanmasını istemeyen iki kaynağa göre, bu adımlar şirketin son yıllardaki hızlı büyümesinin ivme kaybettiğine işaret ediyor.



    Üretim üçte bir oranında azaldı



    Kaynaklara göre BYD, Çin genelindeki en az dört fabrikasında gece vardiyalarını iptal etti ve üretim kapasitesini yüzde 30’a varan oranlarda düşürdü. Şirketin bazı yeni üretim hatlarına yönelik planları da askıya alındı. Bu kararların gerekçesi olarak maliyetleri azaltma ihtiyacı ve satış hedeflerinin tutturulamaması gösteriliyor.



    BYD, geçen yıl çoğunluğu Çin’de olmak üzere 4,27 milyon araç satmıştı. Aynı yıl elektirkli araç satışlarında da Tesla’yı geçerek lider olmuştu. Bu yılki hedefi ise satışları yaklaşık yüzde 30 artırarak 5,5 milyon adede ulaştırmak. Ancak, Nisan ve Mayıs aylarında üretim artış hızı sırasıyla yüzde 13 ve yüzde 0,2 gibi düşük seviyelerde kaldı. Bu oranlar, 2024 Şubat’tan bu yana en zayıf büyüme olarak kayıtlara geçti.



    Verilere göre BYD, 2023 ve 2024 yıllarının ikinci çeyreğinden itibaren aylık üretimini artırmaya başladı. Ancak bu yıl trend değişti ve Nisan ve Mayıs aylarında ortalama üretim 2024'ün dördüncü çeyreğine göre yüzde 29 düştü.



    Hızlı üretim artışı ve fiyat savaşı ters tepti




    BYD, geçtiğimiz iki yıl boyunca üretimini agresif şekilde artırarak daha uygun fiyatlı modelleri piyasaya sürmüş, fiyatları kırarak rekabeti kızıştırmıştı. En ucuz modelinin başlangıç fiyatını 55.800 yuan (yaklaşık 7.800 dolar) seviyesine çeken şirket, rakipleri de benzer indirime zorlamıştı. Ancak bu strateji, stokların birikmesine neden oldu.



    Çin Otomotiv Bayileri Derneği'nin Mayıs ayı verilerine göre, BYD bayilerindeki ortalama stok seviyesi 3,21 ay ile ülke genelindeki tüm markalar arasında en yüksek orana ulaştı. Ülke genelinde bu ortalama 1,38 ay seviyesinde bulunuyor.



    Bayiler kapanıyor, sektörde baskı artıyor



    Shandong eyaletindeki büyük bir BYD bayisinin iflas ettiği, en az 20 satış noktasının kapalı veya terkedilmiş durumda olduğu bildirildi. Çin Otomobil Satıcıları Ticaret Odası, Haziran ayında otomobil üreticilerine, bayilere daha fazla araç göndermek yerine satış performansına uygun üretim planları yapmaları çağrısında bulundu.



    Ayrıca Bkz.BYD'den 700 km menzilli elektrikli otobüs: BYD B13.b



    Sektörde derinleşen fiyat rekabeti, tedarikçilerden bayilere kadar birçok aktörün kârlılığını düşürüyor ve nakit akışını zorluyor. Çinli düzenleyici kurumlar da bu tablo karşısında otomotiv sektöründeki fiyat indirimlerini daha yakından izlemeye başlamış, hatta fiyat savaşına son verilmesi çağrısında bulunmuştu.



    İç pazarda yaşanan bu durgunluk, Çinli otomobil üreticilerini yurt dışı pazarlara daha fazla odaklanmaya zorluyor. 2025’in ilk beş ayında BYD, 1,76 milyon araç sattı. Bu satışların yaklaşık yüzde 20’si ise ihracattan elde edildi.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/byd-slows-production-delays-capacity-expansion-china-factories-sources-say-2025-06-25/







  • Bu haberler neye göre yapılıyor cok merak ediyorum. Son 2 hafta hariç BYD nin son 3 ayın haftalık satış ortalaması 60 bin in altinda. Geçen hafta 83 bin araç satmış, ondan önceki hafta 70 bin falan satmış. Son 2 hafta satışlarda ciddi artış yaşanmış.

    https://carnewschina.com/2025/06/24/china-ev-registrations-in-week-25-nio-3250-xpeng-8500-tesla-13800-byd-83400/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 25 Haziran 2025; 21:50:52 >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Son 2 hafta deli fiyat kırdı ondandır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • şaka gibi şimdi bunlar ülkemizdeki fabrikaya çinli işçi mi getirecek.

  • Çin'deki rekabetin 100'de 1'i bizde olsa keşke, herifler aracı satalım zaten hacimli üretimdeyiz deyip fiyat kırıyor bizde ise detaya gerek yok saplarım geçerim diyen bir vergi sistemi var, üstüne kılı kırk yarıp kâr marjına göre araç getiren distribütörler varken ancak haberini okuruz.

  • Bir süreliğine de Çinli işçiler haftada 4 gün çalışma modeline geçsin, dinlensin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    Distribütörler daha çok saplıyor. Mesela BYD. Mesela Renault 5 (Clioyu engellememek için araba 300 bin lira pahalı satılıyor halbuki e c3 ile aynı fiyat avrupada.). Mesela Hyundai İnster.

    Heryerinden teknoloji fışkıran TOGG, Tesla kocaman arabalar. Onlar nasıl ucuza satabiliyorlar.

    2000 lerde orta konsola avuç içi kadar ekran koyup 2.el araba parası kadar donanım farkı alanlarda üreticiler Distribütörler değil miydi?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hızlı giden atın... aynı o hesap. Çin olmasa bu firmalar çoktan batmıştı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika kapattı işçi çıkarttı diye vw batıyor diyenleri konuya alalım...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt

    Binlerce sıfır otomobile plaka takıp, yüksek satış yaptık diyerek devletten geri dönüş teşviklerini alıp, daha fazla yatırım yaparak, sürekli büyüyorlar gibi gösterip manipülasyon yapıyorlar, plaka takılmış satılmayan araçları dev alanlara terk ediyorlar.


    Devasa bir endüstrinin taşıyıcısı, devletin sıcak parası. Bakalım cicim ayları yılları nereye kadar.




    https://www.autoevolution.com/news/chinese-auto-industry-uses-a-scam-to-inflate-vehicle-sales-numbers-253453.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 26 Haziran 2025; 12:50:10 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.