Şimdi Ara

bu nasıl saçmalık: araç 1. vitese geçiyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ben böyle bir şey görmedim. 2. viteste araç hızlanıyor. vitesi geçiriyorum 3 yerine 1. vitese geçiyor. belirli bir hızın üzerinde araç 1. vitese geçmez. kolu itemezsin. ileri düz itince tık diye 3'e geçer. benim araçta 1'e geçirmek gayet mümkün!

    dün 4-5 kez oldu. araç öne doğru bayıldı. vites geçirip zor topladım. sonuncuda ise vites kutusundan aşırı sürtünme sesi geldi. canım çok sıkkın. her vites geçirirken düz mü geçiyor diye vitese mi bakalım. kolu itersin çat 3'e geçer. anlamış değilim. bu neden oluyor?

    not: imzadaki araç.



  • Şanzımanın yapısı önemli, özellikle vites dişli oranı. Ayrıca ileri itmek ne demek? Vitesler karışıklı değilse vites kolunun yayı da yeterince kuvvetli değilse elle biraz çapraz itmek gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Şanzımanın yapısı önemli, özellikle vites dişli oranı. Ayrıca ileri itmek ne demek? Vitesler karışıklı değilse vites kolunun yayı da yeterince kuvvetli değilse elle biraz çapraz itmek gerekir.

    şu demek: belirli bir hızdaki aracı 2. vitesten 3. vitese geçirirken kolu hafif çekip ileri iterseniz 3'e geçer. fakat benim araçta nasıl oluyorsa kolu ileri ittiğimde 1. vitese geçiyor. zaten o hızda bir aracı 1. vitese geçiremezsiniz. tam bilmiyorum ama dişli sistemi orada bir engelleyici mekanizma oluşturuyor ve 1. vitese geçiremiyorsunuz.

    hatta bazı araçlar çok düşük hızlarda bile 1. vitese geçişe izin vermediği için sürücüleri rampaları 2. vitesle tırmanırlar. fakat 30 km hıza ulaşmış bir araçtan bahsediyorum. benim araç bu hızda 1. vitese geçiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atmosphere -- 23 Kasım 2011; 12:46:01 >




  • O zaman üçe atarken hafif sağa doğru iktirin. Vitesde sorun yok diye düşünüyorum. Ama bu işden anlayan biri yorumlarsa daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 35turka -- 23 Kasım 2011; 12:54:28 >
  • Senkromeç aşınmış, kırılmış, çıkmış vs. olabilir. Sanayinin yolları taştan..
  • ben 1 e geçmeyen arabayı zorla geçriririm mesela. twingo ve saxoyu ole kullandım yıllarca hiç birşey olmadı. ama sizinki garip bir durummuş
  • Benim eski pejo 106 aracımda rahat geçiyordu 2 den bire. Şimdi poloda durmadan bire geçmiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aynı sorunun çözümünü kopan vites yayını değiştirerek bulmuştuk. Sanayide bir baktırın ileride başınıza daha çok problem çıkarabilir.
  • Bir kontrol ettirin. Çünkü dediğiniz gibi aracın 2.vitesten 3'e hemen itince geçmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bir kontrol ettirin. Çünkü dediğiniz gibi aracın 2.vitesten 3'e hemen itince geçmesi lazım.

    evet dediğiniz gibi 2. viteste kolu kavrayıp ileri ittiğiniz anda 3. vitese geçer. fakat ben vites geçişlerini sert yaptığım için vites tatlı-sert biçimde 1'e geçiyor :/
  • Her aracın şanzıman yapısı farklıdır. Bu nedenle o geçti, bu geçmedi muhabbetlerini referans almayın. Örneğin Ford Transit kamyonetler 30 km hızla ilerlerken geri vitese girebiliyordu. Peki böyle birşey yapmak mantıklı mı? Tabi ki değil. Şanzımana, vites kutusuna, lastiklere, difransiyele vs. vs. vs. ne kadar aktarma organı varsa hepsine zarar verir.
    Hareket halindeki aracı da 1. vitese takmak aynıdır. 2, 3, 4 ve 5. viteslerde, araç hareket halinde iken vites değiştirilebilsin diye senkromeç isimli dişliler bulunur. Bu sayede kolay ve sarsıntısız geçiş sağlanır. Ancak 1. viteste ve geri viteste senkromeç bulunmaz. Bir çok ağır taşıtta ve otobüste vitesin yanında "1. vites sadece kalkış içindir" yazar. Bunu sıfır gelen otobüslerde sıkca görmek mümkün.

    Hareket halindeki aracı 1. vitese geçirmek hem vites dişlisini, hem vites şaftını, hem şaft üzerindeki dişlileri ve bunun gibi birçok parçayı olması gerekenden daha fazla aşındırarak uzun vadede dişlilerin bozulmasına yol açar.

    Hızla dönen iki dişliyi birbirine herhangi bir yardımcı eleman olmadan taktığınızı düşünün.

    1. vites her zaman kalkış vitesidir, kalkış haricinde kullanılmaması en sağlıklı olanıdır.

    Aşağıdaki resimde şanzımanın parçaları yer almakta. Sarı bilezik şekilnde olanlar senkromeçtir. Görüldüğü gibi 4 adettir.

     bu nasıl saçmalık: araç 1. vitese geçiyor!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Her aracın şanzıman yapısı farklıdır. Bu nedenle o geçti, bu geçmedi muhabbetlerini referans almayın. Örneğin Ford Transit kamyonetler 30 km hızla ilerlerken geri vitese girebiliyordu. Peki böyle birşey yapmak mantıklı mı? Tabi ki değil. Şanzımana, vites kutusuna, lastiklere, difransiyele vs. vs. vs. ne kadar aktarma organı varsa hepsine zarar verir.
    Hareket halindeki aracı da 1. vitese takmak aynıdır. 2, 3, 4 ve 5. viteslerde, araç hareket halinde iken vites değiştirilebilsin diye senkromeç isimli dişliler bulunur. Bu sayede kolay ve sarsıntısız geçiş sağlanır. Ancak 1. viteste ve geri viteste senkromeç bulunmaz. Bir çok ağır taşıtta ve otobüste vitesin yanında "1. vites sadece kalkış içindir" yazar. Bunu sıfır gelen otobüslerde sıkca görmek mümkün.

    Hareket halindeki aracı 1. vitese geçirmek hem vites dişlisini, hem vites şaftını, hem şaft üzerindeki dişlileri ve bunun gibi birçok parçayı olması gerekenden daha fazla aşındırarak uzun vadede dişlilerin bozulmasına yol açar.

    Hızla dönen iki dişliyi birbirine herhangi bir yardımcı eleman olmadan taktığınızı düşünün.

    1. vites her zaman kalkış vitesidir, kalkış haricinde kullanılmaması en sağlıklı olanıdır.

    Aşağıdaki resimde şanzımanın parçaları yer almakta. Sarı bilezik şekilnde olanlar senkromeçtir. Görüldüğü gibi 4 adettir.

    bu konuda bilginiz olduğunu düşünerek birsey sormak istiyorum size.

    bazen 90 derece dönüş yapıyoruz araba hareket halinde ya da kırmızı ışıkta yavaslıyorsunuz, tam durmak üzereyken yeşil yanıyor vitesi 1e atmaya calısıyorum geçmiyor, 2ye atıyorum düşük devirde olduğu için zorlanıyor. bu durumda ne yapmak gerekiyor ? ve bu virajı dönerken 2.viteste zorlanmasına rağmen, 2.viteste kullanmanın herhangi bir zararı olurmu arabaya ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Her aracın şanzıman yapısı farklıdır. Bu nedenle o geçti, bu geçmedi muhabbetlerini referans almayın. Örneğin Ford Transit kamyonetler 30 km hızla ilerlerken geri vitese girebiliyordu. Peki böyle birşey yapmak mantıklı mı? Tabi ki değil. Şanzımana, vites kutusuna, lastiklere, difransiyele vs. vs. vs. ne kadar aktarma organı varsa hepsine zarar verir.
    Hareket halindeki aracı da 1. vitese takmak aynıdır. 2, 3, 4 ve 5. viteslerde, araç hareket halinde iken vites değiştirilebilsin diye senkromeç isimli dişliler bulunur. Bu sayede kolay ve sarsıntısız geçiş sağlanır. Ancak 1. viteste ve geri viteste senkromeç bulunmaz. Bir çok ağır taşıtta ve otobüste vitesin yanında "1. vites sadece kalkış içindir" yazar. Bunu sıfır gelen otobüslerde sıkca görmek mümkün.

    Hareket halindeki aracı 1. vitese geçirmek hem vites dişlisini, hem vites şaftını, hem şaft üzerindeki dişlileri ve bunun gibi birçok parçayı olması gerekenden daha fazla aşındırarak uzun vadede dişlilerin bozulmasına yol açar.

    Hızla dönen iki dişliyi birbirine herhangi bir yardımcı eleman olmadan taktığınızı düşünün.

    1. vites her zaman kalkış vitesidir, kalkış haricinde kullanılmaması en sağlıklı olanıdır.

    Aşağıdaki resimde şanzımanın parçaları yer almakta. Sarı bilezik şekilnde olanlar senkromeçtir. Görüldüğü gibi 4 adettir.

    bu konuda bilginiz olduğunu düşünerek birsey sormak istiyorum size.

    bazen 90 derece dönüş yapıyoruz araba hareket halinde ya da kırmızı ışıkta yavaslıyorsunuz, tam durmak üzereyken yeşil yanıyor vitesi 1e atmaya calısıyorum geçmiyor, 2ye atıyorum düşük devirde olduğu için zorlanıyor. bu durumda ne yapmak gerekiyor ? ve bu virajı dönerken 2.viteste zorlanmasına rağmen, 2.viteste kullanmanın herhangi bir zararı olurmu arabaya ?

    Bu durumda yapılması gereken ya tam durmak ve 1. vitese takarak kalkış yapmak, ya da 2. viteste yarım debriyaj kalkış yapmak. Ara gazı vererek motorun bayılmasını engelleyebilirsiniz.

    Zararı konusunda ise 1. vitese verdiği zarardan çok daha az olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Her aracın şanzıman yapısı farklıdır. Bu nedenle o geçti, bu geçmedi muhabbetlerini referans almayın. Örneğin Ford Transit kamyonetler 30 km hızla ilerlerken geri vitese girebiliyordu. Peki böyle birşey yapmak mantıklı mı? Tabi ki değil. Şanzımana, vites kutusuna, lastiklere, difransiyele vs. vs. vs. ne kadar aktarma organı varsa hepsine zarar verir.
    Hareket halindeki aracı da 1. vitese takmak aynıdır. 2, 3, 4 ve 5. viteslerde, araç hareket halinde iken vites değiştirilebilsin diye senkromeç isimli dişliler bulunur. Bu sayede kolay ve sarsıntısız geçiş sağlanır. Ancak 1. viteste ve geri viteste senkromeç bulunmaz. Bir çok ağır taşıtta ve otobüste vitesin yanında "1. vites sadece kalkış içindir" yazar. Bunu sıfır gelen otobüslerde sıkca görmek mümkün.

    Hareket halindeki aracı 1. vitese geçirmek hem vites dişlisini, hem vites şaftını, hem şaft üzerindeki dişlileri ve bunun gibi birçok parçayı olması gerekenden daha fazla aşındırarak uzun vadede dişlilerin bozulmasına yol açar.

    Hızla dönen iki dişliyi birbirine herhangi bir yardımcı eleman olmadan taktığınızı düşünün.

    1. vites her zaman kalkış vitesidir, kalkış haricinde kullanılmaması en sağlıklı olanıdır.

    Aşağıdaki resimde şanzımanın parçaları yer almakta. Sarı bilezik şekilnde olanlar senkromeçtir. Görüldüğü gibi 4 adettir.

    bu konuda bilginiz olduğunu düşünerek birsey sormak istiyorum size.

    bazen 90 derece dönüş yapıyoruz araba hareket halinde ya da kırmızı ışıkta yavaslıyorsunuz, tam durmak üzereyken yeşil yanıyor vitesi 1e atmaya calısıyorum geçmiyor, 2ye atıyorum düşük devirde olduğu için zorlanıyor. bu durumda ne yapmak gerekiyor ? ve bu virajı dönerken 2.viteste zorlanmasına rağmen, 2.viteste kullanmanın herhangi bir zararı olurmu arabaya ?

    Bu durumda yapılması gereken ya tam durmak ve 1. vitese takarak kalkış yapmak, ya da 2. viteste yarım debriyaj kalkış yapmak. Ara gazı vererek motorun bayılmasını engelleyebilirsiniz.

    Zararı konusunda ise 1. vitese verdiği zarardan çok daha az olacaktır.

    tam durmak genelde mümkün olmuyor. bu durumda en mantıklısı yarım debriyaj ile devam etmek sanırım. tabi balatanın vaktinden önce bitmesini de göze almak gerekiyor.

    teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Şanzımanın yapısı önemli, özellikle vites dişli oranı. Ayrıca ileri itmek ne demek? Vitesler karışıklı değilse vites kolunun yayı da yeterince kuvvetli değilse elle biraz çapraz itmek gerekir.

    vitesi ileri itersen 3, aşağı çekersen 4'tür, bunun farklı olduğu bir araç görmedim ben, vites kolunu 1 ve 2 için önce sola, 5 ve 6 içinse önce sağa dayamanız gerekir

    ayrıca belli bir hızın üzerinde zaten 1'e geçmemesi gerekir, illa geçiriliecekse ara gaz falan vererek devri yükseltmek gerekir, zaten hareket eden araç 2'yle kolayca toparlar ancak 1'e atınca yığılma gösterir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 23 Kasım 2011; 14:05:50 >
  • bilgim olmadığı için çok fazla yorum yapıp bulandırmak istemiyorum. yazılanları okuyorum. bu konuda fikirlerinize ihtiyacım var.

    çıkacak cevaplara göre aracı ustaya göstericem. anlayan birkaç tanıdığa söylüyorum. "bir şey yok arabada. sen de kusur bulmaya, sanayiye gitmeye heveslisin" diyorlar.
  • Yani hocam yakınlardaysanız buyurun bakalım diyeceğim ama profilinizden Ankarada olduğunuzu görüyorum. İstanbula gelirseniz uğrayın

    Şaka bir yana 2. vitesten 3 yerine 1e geçmesi bile başlı başına bir sorun. yani ortalama 50 km hızla giderken 1. vitese geçebiliyor olması, yanlışlıkla 3 yerine 1e geçirmeniz şanzımanı dağıtmanıza neden olabilir.

    Biraz daha özenli kullanıp, sert geçiş yerine;

    2. vitesteyken boşa alır gibi tek hamle ile ileri itip, vitesin tam orta noktaya, yani 3 ün altına gelmesini sağlayın. Yine aynı hamleyi tekrarlayarak 3e geçirin.

    Vites kolundan çıkan veya kopan yaylar olsa bile 1. vitese girmesi zor. 5 yerine 3e giriyor olsa buna ihtimal verebilirdim. Her ihtimalde şanzıman inecek gibi görünüyor. Sadece şanzımanı indirmek sanayide 150 lira civarı + masraf...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bir kontrol ettirin. Çünkü dediğiniz gibi aracın 2.vitesten 3'e hemen itince geçmesi lazım.

    evet dediğiniz gibi 2. viteste kolu kavrayıp ileri ittiğiniz anda 3. vitese geçer. fakat ben vites geçişlerini sert yaptığım için vites tatlı-sert biçimde 1'e geçiyor :/

    Benim eski aracım da C-max dizel idi.

    Fordların vitesleri hafif kemiklidir (iyi birşey:) ve yeri yurdu yolu bellidir.

    Ama ters birşeyler var gibi burada.


    Bir de kolu kavramadan sadece ileri itmeyi dene istersen arkadaşım.

    Sert olmasın.

    Tatlı-sert de olmasın.

    Tatlı - tatlı olsun.

    Win - win yani.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.