Şimdi Ara

Bu Atmosferik Motor gitmiyor muhabbeti nedir ? (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
8
Favori
62.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • her ikisi de lpg li

    her ikisi de 4 X 4 araç

    biri 1.6 atmosferik

    diğeri 2.0 atmosferik

    1.6 bağırıyor ama hızlanmıyor

    2.0 canavar gibim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Konusu acilinca turbolarin ara hizlanmasi iyi, pratige bakiyorsun goz yakit tuketimde, sagdan sagdan 80le gitmeler, ani hizlanmalardan kacinmalar falan asdasgsgs

    Turbo aracimi cekinmeden gaza basarak kullanabiliyorum diyen var mi?

    Tam bir şehir efsanesi. Gaza zevkle basıyorum. Zıpkın gibi fırlıyor ve atmosferik aracımdan daha az yakıyor. Yahu atmosferiğin 5-6 bin devirle gittiği yerde 3-4 bin çevirsem ne yazar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mesutyuksel kullanıcısına yanıt
    Sollamada atmosferik de hacmi cok kucuk olmadigi surece hizlanir ama devir ister. Daha once biter sene 2.0, 3.0 aracim oldu, onlar da alt devirlerde cansizdi. Dogasi bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Her iki tarafta da fanatiklik yapanlara anlam veremiyorum. Her iki motorun da kendine göre avantaj ve dezavantajları var. İhtiyaç neyse ona göre seçmek lazım atmosferik veya turbo motoru. Şehir içinde düşük devirde yüksek tork çok daha önemli ve turbo mantıklı. Eğer genelde uzun yola çıkılıyorsa ve lpg de düşünülüyorsa atmosferik daha problemsiz ve mantıklı olanı. Hiç boşuna 2 litre üstü yok v6,v8 atmosferik övmeye gerek yok yaşadığımız ülkenin şartları belli. Türkiye'de atmosferik seçiminin çoğu lpg uyumu sebebiyle yapılıyor. Atmosferik kullanıcısı olarak düşüncelerim bunlar.

    Tüm yorumla beraber;

    "Türkiye'de atmosferik seçiminin çoğu lpg uyumu sebebiyle yapılıyor".

    durumunu tamamen doğru buluyorum.


    Eğer bu ülkede yakıt 1. faktör olmasa ve araç fiyatları kabul edilebilir fiyatlansa; Çoğu atmosferik kullanıcısı aracını değiştirirdi(yada hiç almamış olurdu).


    Ama lpg uyumu o kadar da "uyumlu değil", çoğu araç bu sonradan takma ve kitleri beğenmiyor ve bir dizi sorun çıkartıyor. Belki ilk kullanıcılar değil ama 2.3. kullanıcılar çok km yapmış atmosferik+lpg'li araçların sorunları ile yüzleşmek zorunda kalıyor. Sıkıntı...Keşke yakıt bu kadar pahalı olmasa da lpg uygulaması yapılmak zorunda kalınmasa.




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle doğru. Ben o konuda şanslıyım sanırım. 10 yıldır lpg kiti var hiç sorun çıkmadı. Hem yakıt fiyatları hem de hacim yüzünden alınan MTV elimizi kolumuzu bağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Seni biliyoruz canim. Sen hic kasmadan kullanir, gaza basar, istanbulda 6.9 ortalamayla gezersin. Sozum sana ve senin gibilere degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 lpgli Jettam var. Gidecegim yere götürüyor sağolsun. Birkac yıl önce uzun yolda 1.4 tsi a3 direksiyonuna gectim. İcimden ben araba kullanmiyormusum dedim. Baska sozum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 yılından beri üçüncü atmosferik aracımı kullanıyorum;üçünü de sıfır km.aldım...Hepsini de bilerek aldım,trafikte hiçbir zaman tabakhaneye yetişmeye çalışmıyorum...Zaten 10 saatlik bir uzun yolda bir veya iki saat geç gitsem,erken gitsem bana sağlayacağı bir fayda göremiyorum...Şehir içi zaten belli,trafikte ister turbo olsun,isterse bi turbo...
    Araçlarımla hep çok mutlu oldum...
    Sizlere de tavsiyem...Trafikte her zaman için sağ salim ve tek parça olarak gitmek ilk amacınız olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Her iki tarafta da fanatiklik yapanlara anlam veremiyorum. Her iki motorun da kendine göre avantaj ve dezavantajları var. İhtiyaç neyse ona göre seçmek lazım atmosferik veya turbo motoru. Şehir içinde düşük devirde yüksek tork çok daha önemli ve turbo mantıklı. Eğer genelde uzun yola çıkılıyorsa ve lpg de düşünülüyorsa atmosferik daha problemsiz ve mantıklı olanı. Hiç boşuna 2 litre üstü yok v6,v8 atmosferik övmeye gerek yok yaşadığımız ülkenin şartları belli. Türkiye'de atmosferik seçiminin çoğu lpg uyumu sebebiyle yapılıyor. Atmosferik kullanıcısı olarak düşüncelerim bunlar.

    Tüm yorumla beraber;

    "Türkiye'de atmosferik seçiminin çoğu lpg uyumu sebebiyle yapılıyor".

    durumunu tamamen doğru buluyorum.


    Eğer bu ülkede yakıt 1. faktör olmasa ve araç fiyatları kabul edilebilir fiyatlansa; Çoğu atmosferik kullanıcısı aracını değiştirirdi(yada hiç almamış olurdu).


    Ama lpg uyumu o kadar da "uyumlu değil", çoğu araç bu sonradan takma ve kitleri beğenmiyor ve bir dizi sorun çıkartıyor. Belki ilk kullanıcılar değil ama 2.3. kullanıcılar çok km yapmış atmosferik+lpg'li araçların sorunları ile yüzleşmek zorunda kalıyor. Sıkıntı...Keşke yakıt bu kadar pahalı olmasa da lpg uygulaması yapılmak zorunda kalınmasa.

    lpg de işin ayrı bir kısmı ona değinmeyi unutmuşum. civic bunun en güzel kanıtı zaten. sırf lpg uyumu sebebiyle onca soruna rağmen satıyor. çünkü benzin 6 lira neredeyse. ben alanlara kızamıyorum çünkü şartlar buna zorluyor. zaten kimsenin tercihini yargılamak da bana düşmez. ancak düşük hacimli turbo motorları tercih edenlerin de kendince makul sebepleri var.


    tüketiciler olarak tercihlerimizi ortamın şartlarına göre yapıyoruz. bazı arkadaşlar amerikan araçlarının yüksek hacmini örnek veriyor ancak orada hem yakıt çok ucuz hem de geniş bir alana yayılan bir ülke söz konusu. bizde şehir içi ortalama hızı 20 ve altı kabul ediliyor. birisi 25 km/h ortalama hız ile yakıt tüketimi atsa yerden yere vuruluyor. adamlar yayla gibi yerlerde 3-4 litrelik araçlarla depoyu litre başına bir birime doldurup geziyor. biz burada abd'de de olsa şöyle olur diye örnek veriyoruz. bu kadar anlamsız bir karşılaştırma olamaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    Zaten turbolu araç alan yarışa katılmıyor veya hız rekoru kırmaya çalışmıyor hocam. Turbo daha esnek, seri, akıcı bir sürüş sağlıyor. Uzun yolda veya şehir içinde fark etmez, amaç en kısa sürede varmak değil zaten, sollamalarda, ani ivmelenme gerektiği zamanlarda, yokuşlarda en kısa sürece aracın cevap verip işi halletmesi.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Netice itibariyle 1.6 atmosferik bir aracın torku en fazla 150 nm, günümúzde 1.0 turbo bir motorun dahi torku 180-200 nm, ben buna bakarım. Düşük hacim atmosferik devirli hızlansa da daha yavaş hızlanacağı açık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurmaurer kullanıcısına yanıt
    1.6 TSI diye bir motor yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir motor, son hızına bakılarak değil, esneklik performansına bakarak övülür genelde. Turbo motorda bunu atmosferik motorlardan kat kat iyi yapar. Bundan ayrı olarak karşılaştırmada 1.4 ve 1.6 motorların arasında hacim farkı var. Bir aracın yüksek hızlara ulaşmasında en önemli faktör hacimdir.(hızlanma değil, yüksek hız diyorum.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla burada yazan yazıyor. Ben bindiğime bakarım. Demekki sizlerin kullandığı atmosferiklerle benimki farklı. Devirli kullandığım sürece hızlanarak her yokuşu rampayı çıkıyorum. İster yarısında önüme araç gelsin, isterse sıfırdan başlayayım sollamalarda ve hızlanmada hiç sorun yaşamadım. Görende 24 saat tepe tırmanıyoruz sanacak. Gidip tsi alacam diye 1.0 - 1.2 motor alıp günün birinde motoru kucağıma almak istemem. Amma da yazdınız be ne tsi ymış. Atmosferik sürecek adam acımadan basacak, sorun yok devam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 14 Mart 2018; 23:31:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesutyuksel kullanıcısına yanıt
    Canli bir 1.6 atmosferik her turlu daha iyi hizlanir 1.0turbo bir aractan. Tork az olsa da beygiri fazla ve bunu daha genis aralikta sunabiliyor. Ozellikle hiz arttikca bu fark daha da artar.



    Tabii hangi motorlar oldugu da onemli. Hondanin 1.0 turbosu bircok 1.6 aractan iyi olabilir. Toyotanin, hyundainin, hondanin 1.6si da iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş yapmışsınız turbo basıncı dolu olduğunda arabanın nasıl ivmelendiğinin bir tadını alın bence. Unutmayın ne kadar çok hava o kadar çok yakıt yakıp enerji elde etmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Sizin gibileri çok seviyorum.

    Efendi efendi hızımı düşürüp, uzunlar yakıyorum. Orta şerit boş olsa bile. İsteyen kurdeşen dökebilir.



    Otoyollarda genelde 140-160 aralığında araç kullanıp soldan gidiyorum. Ha 160la giderken de arkadan gelip selektör yapıp yol isteyen oluyor. Orta Şerif boşsa şerit değiştiriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel

    Yani performans sadece maksimum hız mı size göre? Bana göre 80-120, 120-140 gibi anlık hızlanmalardır önemli olan. 1.6 atmosferik dakikalar sonra isterse 250'ye çıksın bence bir önemi yok. Önemli olan anlık olarak yüksek torkla hızlanabilmektir. Yoksa adam soldan kapatır gelir, önünüze kamyon atlar, atmosferik kamyonun arkasında kalır ya da soldakinden küfür yer, turbo zınk diye normal sınırlarda hızlanır.

    Sanki tek gidis tek gelis yol kaldida ulkede. 1980lerde idi bu dediginiz.



    Simdiki yollarin bedava yollarin bile yuzde 80-90 i duble yol.



    Hayirli gunler



    Farketmez, TEM'de de kamyon önünüze atlar, tek gidiş-geliş olmasına gerek yok. Solda hızlı gelen aracın önüne atlayacaksanız arabanız ani hızlanmalı, aksi taktirde küfüre müstehak olursunuz.

    Kusura bakmada hiz sinirinin 120 oldugu ulkede 120den hizli gitmiyorum diye kufreden kendine kufreder zerre de umrumda olmaz. Isterse arkamda kurdesen doksun bana ne.



    3 yil turbo dizel geri kalan 15 kusur yil atmosferik kullandim sizlerin yazdiklarini okuyan acemi sofor arkadaslar atmosferik sahiplerinin yokuslarda arabayi kucagina aldigini filan zannedecek.



    Ne kadar abartiyorsunuz yada surdugunuz atmosferik araclar ya sorunlu yada turunun en kotu ornekleri.



    Ben corolla civic colt ve simdide attrage kullaniyorum.



    Su anki aracim 80 hp 1.2 atmosferik cvt daha ne bir yokusta yikandi ne hizkanma sorunu yasadim nede kucagima alip yokusun basina cikarttim. Ha arac 950 kg bunun etkisi vardir ama atmosferik motor soylediginiz kadar surulemez ilkel akulu arabadan hallice bir sey degil.



    Hayirli gunler.

    Merakımı mazur görün; sıfır aldığınızı düşünerek 15+3 yıl önce aldığınız turbo dizel araç en fazla 1999 model olur. Hani sıfır değilse biraz daha yaşlı olacaktır. Bu turbo dizel araç neydi acaba ?.. o yıllarda Türkiyede turbo dizelden ziyade atmosferik yüksek hacimli dizeller daha yaygındı. Bu hesapta bir yanlışlık olabilirmi diye soruyorum !..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel

    Yani performans sadece maksimum hız mı size göre? Bana göre 80-120, 120-140 gibi anlık hızlanmalardır önemli olan. 1.6 atmosferik dakikalar sonra isterse 250'ye çıksın bence bir önemi yok. Önemli olan anlık olarak yüksek torkla hızlanabilmektir. Yoksa adam soldan kapatır gelir, önünüze kamyon atlar, atmosferik kamyonun arkasında kalır ya da soldakinden küfür yer, turbo zınk diye normal sınırlarda hızlanır.

    Sanki tek gidis tek gelis yol kaldida ulkede. 1980lerde idi bu dediginiz.



    Simdiki yollarin bedava yollarin bile yuzde 80-90 i duble yol.



    Hayirli gunler



    Farketmez, TEM'de de kamyon önünüze atlar, tek gidiş-geliş olmasına gerek yok. Solda hızlı gelen aracın önüne atlayacaksanız arabanız ani hızlanmalı, aksi taktirde küfüre müstehak olursunuz.

    Kusura bakmada hiz sinirinin 120 oldugu ulkede 120den hizli gitmiyorum diye kufreden kendine kufreder zerre de umrumda olmaz. Isterse arkamda kurdesen doksun bana ne.



    3 yil turbo dizel geri kalan 15 kusur yil atmosferik kullandim sizlerin yazdiklarini okuyan acemi sofor arkadaslar atmosferik sahiplerinin yokuslarda arabayi kucagina aldigini filan zannedecek.



    Ne kadar abartiyorsunuz yada surdugunuz atmosferik araclar ya sorunlu yada turunun en kotu ornekleri.



    Ben corolla civic colt ve simdide attrage kullaniyorum.



    Su anki aracim 80 hp 1.2 atmosferik cvt daha ne bir yokusta yikandi ne hizkanma sorunu yasadim nede kucagima alip yokusun basina cikarttim. Ha arac 950 kg bunun etkisi vardir ama atmosferik motor soylediginiz kadar surulemez ilkel akulu arabadan hallice bir sey degil.



    Hayirli gunler.

    Merakımı mazur görün; sıfır aldığınızı düşünerek 15+3 yıl önce aldığınız turbo dizel araç en fazla 1999 model olur. Hani sıfır değilse biraz daha yaşlı olacaktır. Bu turbo dizel araç neydi acaba ?.. o yıllarda Türkiyede turbo dizelden ziyade atmosferik yüksek hacimli dizeller daha yaygındı. Bu hesapta bir yanlışlık olabilirmi diye soruyorum !..

    Turbo dizel 2011 fluence dci edc idi. Son aracim oydu. Yani 15+3 yazmam lazimmis yanlis anlasildigina gore kusura bakmayin.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Sizinki farklı tabi spor fitek Honda Şimdiye kadar 1.2 motoru kucağına alan görmedim. Atmosferik alan acımadan basarken istasyon sahibi damat falan da bulsun yoksa kalbi dayanmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.