Şimdi Ara

Bmw nin 5 serisi ile m5 in farki nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
20.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neye gore modellendiriyolar bmwyi cozemedim bu konuda ?

    Ne olursa m paket ne olursa m5 ne olursa 520 oluyor vs. Aydinlatabilir misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Yılın en saçma konusu

    Neye göre, Kime göre saçma ?

    Konuyu açan arkadaş belii ki bunu bilmiyor merak etmiş ve doğru yer olan Otomobil Genel'e bu konuyu açmış.

    Hocam bu farklılıklar tamamen aracın motoruyla alakalı. Örneğin 5.20i'de 1.6 benzinli motor var ''i'' harfi benzinli anlamına gelir.5.20d'de 2.0 dizel motor vardır ''d'' harfi dizel anlamına gelir. 5.30d olunca bu sefer 3.0 dizel motor olur. O isimlendirmeler aracın motor gücü ve büyüklüğüyle alakalı.

    M5 ise BMW M Serisinin 5 serisi modelidir. M serisi performans araçlarından oluşmaktadır. M5 kasa olarak normal 5 serisi ile aynı fakat çok daha güçlü bir motora sahiptir. Ve standart 5 serisine göre bir sürü spor detayı bulunmaktadır.
    M5 in M paket 5 serisinden farkları;
    4.4 v8 benzinli motor
    Tamponlar
    Tamponda sis farı yok
    Çamurluklarında m5 yazılı havalandırma
    4 egzoz
    M çift kavramalı şanzıman ve farklı vites topuzu
    Direksiyon
    Şanzıman direksiyon süspansiyon karakter ayarı
    Monte carlo mavisi
    Aklıma gelenler bunlar

    Forumda amaç yardımlaşmak ve bilgi paylaşımı boş cevap yazmanın anlamı yok
    Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW 5 Serisi ile M5 Arasındaki Farklar

    BMW 5 Serisi, lüks sedan segmenti için tasarlanmış bir otomobil ailesidir. M5 ise 5 Serisi'nin yüksek performanslı versiyonudur. İki model arasında önemli farklılıklar mevcuttur.

    Performans: M5, 5 Serisi'nden çok daha güçlü bir motora sahiptir. Standart M5, çift turbolu 4,4 litrelik V8 motora sahipken, M5 Competition, 625 beygir gücü ve 750 Nm tork üreten daha güçlü bir versiyonunu kullanır. Buna karşılık, 520i gibi standart 5 Serisi modelleri, genellikle 2,0 litrelik dört silindirli veya 3,0 litrelik altı silindirli motorlarla donatılmıştır.

    Sürüş Dinamikleri: M5, 5 Serisi'ne göre çok daha sportif bir sürüş deneyimi sunar. M5, gelişmiş süspansiyon sistemi, daha hassas direksiyon ve optimize edilmiş frenlerle donatılmıştır. Bu özellikler, M5'in virajlarda daha iyi yol tutuşu ve daha hızlı hızlanma sağlamasını sağlar.

    Dış Tasarım: M5, standart 5 Serisi'nden daha agresif bir dış tasarıma sahiptir. M5, daha büyük hava girişlerine, daha belirgin bir ön ızgaraya ve dört egzoz çıkışına sahiptir. Ayrıca M5'te benzersiz alaşım jantlar ve daha düşük bir duruş bulunur.

    İç Tasarım: M5'in iç tasarımı da standart 5 Serisi'nden farklıdır. M5, spor koltuklar, M özel direksiyon simidi ve özel gösterge paneli ile daha sportif bir kabine sahiptir. Ayrıca M5'te, normal 5 Serisi'nde bulunmayan performans odaklı özellikler, örneğin direksiyon simidinden vites değiştirme kulakçıkları yer alır.

    Fiyatlandırma: M5, 5 Serisi'nden önemli ölçüde daha pahalıdır. Türkiye'de 520i'nin başlangıç fiyatı yaklaşık 1,5 milyon TL iken, M5'in başlangıç fiyatı 3 milyon TL'yi geçmektedir.

    Sonuç: BMW 5 Serisi ve M5, farklı ihtiyaçları karşılayan iki farklı otomobildir. 5 Serisi, lüks ve konfor arayanlar için ideal bir seçenekken, M5, yüksek performans ve sportif sürüş deneyimi arayanlar için tasarlanmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yılın en saçma konusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Yılın en saçma konusu

    Bilmiyor olabilir ne var bunda ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Yılın en saçma konusu

    Neye göre, Kime göre saçma ?

    Konuyu açan arkadaş belii ki bunu bilmiyor merak etmiş ve doğru yer olan Otomobil Genel'e bu konuyu açmış.

    Hocam bu farklılıklar tamamen aracın motoruyla alakalı. Örneğin 5.20i'de 1.6 benzinli motor var ''i'' harfi benzinli anlamına gelir.5.20d'de 2.0 dizel motor vardır ''d'' harfi dizel anlamına gelir. 5.30d olunca bu sefer 3.0 dizel motor olur. O isimlendirmeler aracın motor gücü ve büyüklüğüyle alakalı.

    M5 ise BMW M Serisinin 5 serisi modelidir. M serisi performans araçlarından oluşmaktadır. M5 kasa olarak normal 5 serisi ile aynı fakat çok daha güçlü bir motora sahiptir. Ve standart 5 serisine göre bir sürü spor detayı bulunmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Yılın en saçma konusu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UzayMekiğineKafaAtanKedi

    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Yılın en saçma konusu

    Bilmiyor olabilir ne var bunda ?

    Alıntıları Göster
    Son modellerde durum nedir bilmiyorum ama BMW'nin M etiketiyle sunduğu araçlar, o serinin en güçlü spor aracı idi.
    Görünüm olarak o seriye benzerancak motor farklı. Örneğin M3, 3 serisine görünüm olarak benzese de performans olarak çok yukarda. Aynı şekilde M5 de öyle. Sonradan M4 veya M6 da çıkarıldı. M serisi araçlar hem görsel olarak makyaja sahip hem de genel yapı itibarı ile spor araçlar.




  • M5 in M paket 5 serisinden farkları;
    4.4 v8 benzinli motor
    Tamponlar
    Tamponda sis farı yok
    Çamurluklarında m5 yazılı havalandırma
    4 egzoz
    M çift kavramalı şanzıman ve farklı vites topuzu
    Direksiyon
    Şanzıman direksiyon süspansiyon karakter ayarı
    Monte carlo mavisi
    Aklıma gelenler bunlar

    Forumda amaç yardımlaşmak ve bilgi paylaşımı boş cevap yazmanın anlamı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 3 serisi mi 5 serisimi?
    13 yıl önce açıldı
    Civic mi 1 veya 3 serisi mi?
    4 yıl önce açıldı
    GL ile M'nin farkı nedir?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • UzayMekiğineKafaAtanKedi kullanıcısına yanıt
    Ne mi var?

    Konu başlığını google da arattığında kaç sonuç çıkıyor bak bakalım
  • Liseyle ortaokul arasindaki fark gibi kardeşim,liseye başlayınca anlarsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 24 Ekim 2016; 20:49:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Bu bölümünde en boş adamısın cidden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor buyuklugu ve bundan gelen disli ve ve diger aktarma organlarindaki farklar bunun yaninda dual clutch sanziman sportif suspansiyon daha buyuk hatta opsiyon olarak sunulan karbon seramik fren sistemi ic tasarimda karbom fiber ogeler ve egzoz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Ne mi var?

    Konu başlığını google da arattığında kaç sonuç çıkıyor bak bakalım

    Baktı belki pekte elle tutulur bişey yok m paketle m5 arasindaki farklari felan sormus olamazmi dahili bilesenlere mi acacaktı konuyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M serileri performans amaçlı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 520inin pek bir vasfı yok ama m paket olursa araca spor görünüm katarsın azda olsa aerodinami ve sürüş dinamiği katarsın.

    Ama m5 başlı başına spor ve performans odaklı bir otomobil aracın heryerinde herşeyinde bir yorum var. Neredeyse her parçası farklı ve tatmin beklentilerinin üzerinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-548F160EC -- 24 Ekim 2016; 21:47:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Matthew Murdock kullanıcısına yanıt
    senin engin bilgilerinle ayakta duruyor bu bölüm
  • 4.20i den yola çıkarak yazıyorum. Sondaki i benzinli olduğunu gösteriyor, d olsaydı dizel olurdu.

    20 motorun hacmini gösteriyor. 4.20, 2000 motor 4.18, 1800 motor gibi. 4.28, 2800 motor. Yani şöyle düşünebilirsin 4.18, 18 gücünde 4.20, 20 gücünde vs. 4 ten sonraki sayı arttıkça aracın performansı artıyor. (Fakat şöyle bir durum var. Örneğin yeni 320 ler 1600 motor fakat 20 yazmışlar. Bunun nedeni ise 1600 motordan 2000 motor gücü aldıkları için 320 yazmışlar.)

    M4 ise performans aracı yani aralarındaki en güçlüsü. M performans 4 serisi (benzetmek istersen 4.50 gibi bir şey oluyor)

    Son olarak M paket de şu oluyor: (Edit: M paket kısaca görünüşü m, araba 420 veya hangisini alırsan)

    M serisi araçlarda araç performanslı olduğu için görüntüsü de daha hoştur. Ekstra hava girişleri, daha iyi direksiyon, spor koltuklar vs.

    M paketse 4.20 ye bunları eklenmiş halidir. Yani 4.20 m paket olduğu zaman 4 serisi 2000 motor fakat görünüşü M4 gibi düşünülebilir. Araç 4.20 fakat görünüşü m4

    Biraz karıştı fakat umarım anlatabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roxio -- 24 Ekim 2016; 22:53:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Roxio kullanıcısına yanıt
    7.45 de kaç motor var

    M6 da kaç motor var

    M6 m5 i m5 m4 dü nasıl tokatlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihan -- 24 Ekim 2016; 22:36:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • normal 5 serisi M paket ile safkan M5'i aman diyim karıştırmayın-karşılaştırmayın.
    Farklı dünyalar! (Bence, diyimde saldırmayın)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugo -- 24 Ekim 2016; 22:53:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihan

    7.45 de kaç motor var

    M6 da kaç motor var

    M6 m5 i m5 m4 dü nasıl tokatlar

    7.45 4400 motor fakat yuvarlayıp 7.45 yazmışlar.

    Eski kasa m6 lar çoğu performans aracı gibi 5000 motordu fakat yeni (2012 den beri) kasanın 4400 motor hacmi olması lazım.

    Son olarak m6 m4 ten daha ağır bir araç fakat m6 da ki kullanılan motor daha performanslı olduğu için çok az farkla geçiyor. M5 i bilmiyorum fakat yine tahminimce aynı yani m6 daha ağır fakat motoru daha güçlü.

    Kısaca m6 m5 ten m5 m4 ten daha performanslı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roxio -- 24 Ekim 2016; 23:06:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roxio

    4.20i den yola çıkarak yazıyorum. Sondaki i benzinli olduğunu gösteriyor, d olsaydı dizel olurdu.

    20 motorun hacmini gösteriyor. 4.20, 2000 motor 4.18, 1800 motor gibi. 4.28, 2800 motor. Yani şöyle düşünebilirsin 4.18, 18 gücünde 4.20, 20 gücünde vs. 4 ten sonraki sayı arttıkça aracın performansı artıyor. (Fakat şöyle bir durum var. Örneğin yeni 320 ler 1600 motor fakat 20 yazmışlar. Bunun nedeni ise 1600 motordan 2000 motor gücü aldıkları için 320 yazmışlar.)

    M4 ise performans aracı yani aralarındaki en güçlüsü. M performans 4 serisi (benzetmek istersen 4.50 gibi bir şey oluyor)

    Son olarak M paket de şu oluyor: (Edit: M paket kısaca görünüşü m, araba 420 veya hangisini alırsan)

    M serisi araçlarda araç performanslı olduğu için görüntüsü de daha hoştur. Ekstra hava girişleri, daha iyi direksiyon, spor koltuklar vs.

    M paketse 4.20 ye bunları eklenmiş halidir. Yani 4.20 m paket olduğu zaman 4 serisi 2000 motor fakat görünüşü M4 gibi düşünülebilir. Araç 4.20 fakat görünüşü m4

    Biraz karıştı fakat umarım anlatabilmişimdir.

    4 serisiyle ilgili yazdıklarınız komple yanlış.

    Bir kere 420i diye bi model yok,hali hazırda 418i,420d,428i ve 430i olarak piyasada.435i'de var ama ülkemizde satılmıyor.M4'ü de bilen bilir zaten.

    418i 1.5 turbo benzinli 136 hp.

    420d 2.0 dizel 184 hp,ufak bi operasyonla 190 hp oldu 2015'ten sonra.

    428i 2.0 turbo benzinli 245 hp.

    430i'de 245 hp'lik motorun revize edilmiş hali,o da 252 hp oldu.

    435i 3.0 turbo benzinli 306 hp.

    M4'de 3.0 turbo benzinli 431 hp.

    Oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.