Şimdi Ara

BMW Düşük Hp ile Nasıl Bu Kadar Hızlı Gidebiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Diğer markaların spor aravlarina bakıyorum BMW den daha fazla veya aynı HP ye sahipler ama giriş seviyesi modellerden bile daha yavaşlar.Diger markalarda 180 HP civarı aravlarin 0-100 u 8-9 saniye civarı bu güçlerde BMW modelleei 7 saniye civarı BMW Düşük Hp ile Nasıl Bu Kadar Hızlı Gidebiliyor 136 hplik 316 i bile 9 saniyede 0-100 yapıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Merhaba;


    BMW ve Audi ZF şanzımanlı araçlarda motor-şanzıman uyumu mükemmel çalışmaktadır. Beygir gücü hesaplaması yapılırken peak değer göz önünde bulundurulur. Yani dyno veyahut hesap üzerinde en yüksek kaç beygire dokunursa araç, bu beygir gücü baz alınarak katalog verisine eklenir.


    BMW'nin emsali olan benzer HP ve benzer ağırlık klasmanındaki araçlardan daha hızlı olmasının nedeni HP/RPM çizelgesinde aslında tüm RPM'lerde rakibine göre yüksek beygirlerde devam edebilmesidir.


    Hybrid araçlar ile yapılan yarışlarda önde olunmasının sebebi de bununla aynıdır aslında, düşük devirlerden itibaren ek bir güç olarak devreye giren elektrik enerjisi yüksek devir bandında da motor gücüyle birleşince stabil olarak beygir gücünü kullanmaya imkan tanımaktadır.



    Edit:


    Örnek olması açısından aşağıya grafiği ekliyorum, ilk örneğimiz BMW ve Mercedes-Benz, iki aracımızda 2.0 motorlu ve 184 Beygir.




    Grafikte görüldüğü gibi Mercedes-Benz E200 4250RPM-5500RPM arası yani 1250 RPM'lik süreçte peak HP gücünü verirken; BMW 520i 4500-6500 RPM arasında 2000 RPM'lik süreç boyunca maksimum beygir gücünü vermektedir.


    Tabii ki sadece HP/RPM eğrisiyle şu araç bu aracı geçer gibi bir kanı oluşmamalı; zira tork, vites geçiş hızı, ağırlık ve yüksek süratlerde aerodinamik yapı gibi unsurlar da çok ciddi etkenler arasında yer alır.

  • BMW lerin Aerodinamik ve Hava Direnci diğer araçlara göre daha iyi tasarlanıyor.

  • Zf şanzuman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 170lik 520i 1.6 132lik corollayla rollingte kafa kafaya gidiyor çok da iyi gidiyor sayılmaz 0-100 değerlerine takılmayın geçen yazilimli egzozlu a3 ile kalktık benim araç corolla hybrid ve iki kişiyiz 100e kadar yarım boy geçtim audili de şok oldu :) yan yana getirmeden bazı şeyler belli olmaz

    aynı şekilde şirket aracım olan corsa e 136hp ile arka tamponsuz rolll 300+ yazıları yazan dumanlı poloyla kalktık 120 ye kadar benden 3 boy yedi :) corsanın 0-100 katalog verisi 8.1sn.. uçtuğunu sanan polocular elektirikli corsanın gazabına uğradılar 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 16 Temmuz 2023; 23:36:50 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Bence kendi kendine kalktın audilinin haberi olsa öyle olmazdı 1.0 tsi bile soft yazılımla kalkışta corollaya selam verir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shebelongstothestreets kullanıcısına yanıt
    egzoz sesi de öyle diyordu zaten ayrıca hybridi düz corollayla bir tutma 1.6ya kalkışta 2 boy atıyor hepsinin denemesini yaptık:) 1.0etsi da kullandım hayal kuruyorsun. işin içine yazılım girerse başka tabi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Havayı daha iyi yaran tasarıma sahip olmasıdır. Değilse güç güçtür. Fizik kuralları değişken değildir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba;


    BMW ve Audi ZF şanzımanlı araçlarda motor-şanzıman uyumu mükemmel çalışmaktadır. Beygir gücü hesaplaması yapılırken peak değer göz önünde bulundurulur. Yani dyno veyahut hesap üzerinde en yüksek kaç beygire dokunursa araç, bu beygir gücü baz alınarak katalog verisine eklenir.


    BMW'nin emsali olan benzer HP ve benzer ağırlık klasmanındaki araçlardan daha hızlı olmasının nedeni HP/RPM çizelgesinde aslında tüm RPM'lerde rakibine göre yüksek beygirlerde devam edebilmesidir.


    Hybrid araçlar ile yapılan yarışlarda önde olunmasının sebebi de bununla aynıdır aslında, düşük devirlerden itibaren ek bir güç olarak devreye giren elektrik enerjisi yüksek devir bandında da motor gücüyle birleşince stabil olarak beygir gücünü kullanmaya imkan tanımaktadır.



    Edit:


    Örnek olması açısından aşağıya grafiği ekliyorum, ilk örneğimiz BMW ve Mercedes-Benz, iki aracımızda 2.0 motorlu ve 184 Beygir.



    BMW Düşük Hp ile Nasıl Bu Kadar Hızlı Gidebiliyor


    BMW Düşük Hp ile Nasıl Bu Kadar Hızlı Gidebiliyor

    Grafikte görüldüğü gibi Mercedes-Benz E200 4250RPM-5500RPM arası yani 1250 RPM'lik süreçte peak HP gücünü verirken; BMW 520i 4500-6500 RPM arasında 2000 RPM'lik süreç boyunca maksimum beygir gücünü vermektedir.


    Tabii ki sadece HP/RPM eğrisiyle şu araç bu aracı geçer gibi bir kanı oluşmamalı; zira tork, vites geçiş hızı, ağırlık ve yüksek süratlerde aerodinamik yapı gibi unsurlar da çok ciddi etkenler arasında yer alır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 17 Temmuz 2023; 12:19:38 >




  • Şanzıman motor uyumu mükemmel bir noktada ve çoğu motorunun da tork eğrisi çok iyi, üst devirlere kadar gücü iyi taşıyorlar.


    Birde aslında daha önemlisi bir çok versiyonda krank(hp) ve tekerlek(whp) gücü arasında bir değer veriyor Bmw. bazılarında hatta direkt whp'yi yazıyor f30 328ilerde böyle idi.. M'ler zaten böyle, B58'ler de böyle. daha küçük 3-4 silindir olanlar da tahmin ediyorum biraz fazladır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.