Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30- (112. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7.012
Cevap
128
Favori
636.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bakım ve olası problemler. İşte burası kritik. Turbo motorda yağ değişiminin önemi. Direkt enjeksiyon sistemde valf temizliği gerekebilir. Ayrıca yazılım veya tuning olayına dikkatle yaklaşılması gerektiği. Benim anladığım şu ki yazar aslında yazılım veya tuning yapılmasını pel tavsiye etmiyor; her ne kadar bunu açıkça yazmamış olsa da. İma etmiş.

    Ben de aynı düşüncedeyim.

    “Problems
    As they're direct injection they may build up deposits on the intake valves which must be manually cleaned. Most modern engines suffer from this problem, not just BMWs.
    Many owners will have these engines remapped for more power. That's OK so long as it's done properly on a rolling road and not taken too far. Avoid any cheap and nasty modifications.
    Clean oil is vital to the life of a turbo engine. As these engines have extended oil change intervals it's vital the correct long life oil is used. It's expensive so beware of cheap substitutes. Now more than ever the service history matters when buying used cars. Personally I'd change the oil before the recommended interval as I think it's too long.”

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi günler aracım f10 2016 model 520i cam değişimi için servise bıraktım ikame g30 verdiler 520i, araç tek kelime ile mükemmel ayrıca performans çok iyi comfort modda acaba farklı bir konfigürasyon mu yapılmış, yoksa hepsi mi öyle f10 a göre çok performanslı geldi bana, tabi yakıtı da fazlaydı acaba dedim motor tepkisi spor modda mıydı, çünkü Adana adıyaman arası 9.7 lt ortalaması vardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Ekim 2018 DE seyahatimde aldığım Auto Test dergisinde BMW G30 : 520i ve 530i için teknik veriler:

    520i: 1.998 cc 184 PS güç 48.900 Euro
    530i: 1.998 cc 252 PS güç 53.100 Euro

    Motor hacmi aynı; arada 68 Pferde Staerke (PS) at-gücü bir fark var.

    BMW sadece yazılımı değiştirip, aynı motoru zokalamıyordur değil mi Alman Hans Dietermeier müşterisine?

    “Bak yavrum Hans; sen az para verdin; al sana 184 PS 520i”.

    “Ooo Torsten Baba; sen 4.200 Euro ilave para bayıldın; al sana 252 PS 530i. Bi’ dakka bekle bi’ zahmet; bizim eleman şimdi gidip aracın bagaj kapağındaki 520i amblemi söküp yerine 530i takacak. Beklerken bir espressomuzu iç; ikramımızdır”.

    BMW 5 SERiSi G30-

    BMW 5 SERiSi G30-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 28 Ocak 2019; 16:6:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dr_onyx23 D kullanıcısına yanıt
    Zannedersem servis ve satış bölümlerinin gönüllerinden geçen şu ki; aracınızı yenilemenizi istiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Zaten aklım kaldı ☺️ Şimdiden para biriktirmeye başlayayım 3 sene sonra 90-100 bin üstüne koysam bi luxury line alırım inşallah ☺️ Dediğim gibi benim aklıma takılan performansıydı. Ruhsata bakmasam 530i verdiler sanardım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Bende esasen eşime Nissan qashqai platinum premium pack paket araç almayı da düşünmüyor değilim. Ama fiyatları bir f10 parasında

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Hocam, bizdeki Qashqai Platinum Edition 2013 model; yani bir eski kasa. Bose ses sistemi var sub-woofer’lı; 4 kameralı 360-derece çevre görüş sistemi de mevcut. Keşke benim G30 arabada 4-kameralı park sistemi olsaydı. Qashqai fotosu aşağıda. Rayiç fiyatları 85k civarında malum sarı sitede. F10 fiyatından az. Sizin “F10 fiyatına” dediğiniz Platinum Edition Premium Pack Qashqai araçlar herhalde güncel kasa oluyor.

    ———-

    Bu arada yukarıda yazdığım İngiliz web sitesi faydalı bilgiler sağladı; mesela B48 motorun detayları var; misal: triger kayışı değil de triger zinciri mevcut. Bir de çifte “balancer” dengeleyicilerden bahsetmiş. Bu “balancer” mekanik olarak nedir; motorda ne görevi üstelenir bilmiyorum. Araştırıp öğrenirim. Yap-boz “puzzle” ile uğraşır gibi bilgileri parça parça alıyoruz ve birleştiriyoruz adeta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 29 Ocak 2019; 1:6:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • “To ensure smoothness twin balancer shafts are fitted, the three cylinder B38 uses only one.”

    Bu “B38” dediği dandik 3-silindirli motor. 2-silindirli motor da var mıydı bari? Varsa onu da yazsaydı mukayese için. Her neyse. Bu dengeleyici ikiz şatflar daha pürüzsüz bir motor çalışması için kullanılmış. Pürüzsüz “smooth” burada herhalde daha “sarsıntısız” bir motor çalışmasını ifade ediyor. Demek ki G30 kasanın B48 motoru daha sarsıntısız çalışıyor.

    “The older N20 integrated balancers into the oil pump drive, the more direct system here may make the B48 smoother.”

    F10 kasadaki N20 motorda bu “balancer” dengeleyiciler yağ pompası hareketli sistemine bağlı iken, G30 kasadaki B48 motorda “balancer” dengeleyiciler direkt olarak motora entegre edilmiş. Benim anladığım şu ki zaman içinde elde edilen mühendislik tecrübeleri doğrultusunda tasarımda değişikliğe gidilmiş; bu belki de sistemin daha dayanıklı olmasını sağlamak için.

    “There are two water pumps, one mechanical and one electric.”

    Su pompaları 2 adet; biri buhar enerjisi ile çalışıyor; diğeri de güneş enerjisi ile. Yok, bu tercüme pek olmadı. Her neyse.

    “The turbo is a twin scroll unit, this wasn't possible on the B38 as it had an uneven number of cylinders.”

    Ulan hay 3-silindirli B38 motorun batsın. B38’de tek sayılı silindir olduğu için 2’ye bölünemiyor ve Twin-Scroll Turbo sistem kullanılamıyor. Kullanılmasın. Hatta B38 motor artık tek silindir ile üretilsin. Fakat B48 motorda çift sayıda silindir bulunduğu için (4 adet; şükürler olsun) Twin-Scroll Turbo kullanılmış. Bunu biliyorduk zaten.

    “It has it's own dedicated coolant pump. The intake manifold also serves as a water / air intercooler for rear wheel drive cars, front wheel drive installations use a normal intercooler.“

    Soğutma sıvısı için pompa mevcut. Bu cihaz radyatörde dolaşan soğutma sıvısını motora mı pompalıyor, nedir. Emme manifoldu “intake manifold” aynı zamanda su/hava intercooler’ı olarak görev yapıyor arkadan itişli arabalar için (G30).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Evet ben son kasa olanlara bakınıyorum, ama dediğim gibi kararsızım, Yani 3008 de gt line paket ile nissandaki platinum edition premium pack tercih edilesi araçlar, ama dediğim gibi fiyatları 130-200 e kadar gidiyor. O yüzden henüz acelem de Yokken bakıyorum. Sadece.

    Motor ile ilgili olan kısmı şimdi okuyayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr_onyx23 D kullanıcısına yanıt
    F10 ile G30 arasında yaklaşık 100kg a yakın, aerodinamik yapı olarak da ciddi sayılabilecek bir fark var. Ön çamurluklardaki hava çıkışları, aktif ön ızgara vs. Gibi görülebilir farklar mevcut. Bunlardan başkaca da baştan motor ve şanzıman oranlarında da farklar mevcut. Seri olduğu aşikar, ama f10 a göze gaz pedalı daha hassas. Alışmak için biraz kullanmak gerekiyor. İlk kez kullandıysanız bu tüketim normal denilebilir. 130 km ye kadar 7.5 yakalanıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Youtube’da bir F10 test sürüşü videosundan aldığım N20 motor görseli:

    BMW 5 SERiSi G30-

    Bu da benim düldülün B48 motoru:


    BMW 5 SERiSi G30-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 29 Ocak 2019; 1:3:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Aynı silindir hacminde farklı güç çıkışları için zaten belirtmiş makalede, sıkıştırma oranları ile ekzantrik mili farkına ve programlama farklarının mevcut olduğunu yazmışlar. Sıkıştırma oranı farklı olunca ister istemez turbo boost oranı da yazılım ile farklılaştırılmış.
    W213 te de e200 184 bg, e300 245 bg, e 350 de sanırım 292 bg idi.
    Kısaca motor içi aynı; sıkıştırma, yazılım ve turbo basınç farkları mevcut.
    O yüzden ben diyorum, G30 N48B16 bu varyasyonda en sağlam motor olacaktır diye. Çünkü en entry level motor bu görünüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dr_onyx23 D kullanıcısına yanıt
    Istanbul-Kocaeli-Istanbul. Dönüşte 2. köprü girişi bir miktar dur-kalk trafiği. Ortalama hız 77 km/s; 165 km toplam mesafe; yakıt tüketimi 8,7 litre/100 km.

    BMW 5 SERiSi G30-

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Burada aslında kullanıcıya yağ bakımlarının aksatılmaması ile sorunsuzluğa vurgu yapmış.
    Direk enjeksiyonlu motorlarda ilerleyen km lerde yağ kullanımına bağlı olarak kurumlanmadan bahsetmiş. Tam sentetik yağların kullanımı ile görece olarak bu problemlerin üstesinden gelinebilir. Yazılım noktasında aracın güç çıkışını arttırmak illaki bir kısım komponent üzerinde stres oluşturur ve ömrünü etkiler. Bende yazılım olayına gerek olmadığını düşünenlerdenim. Şöyle ki spor modunda bile kullanacak yer, yol bulunamıyor şehirlerde. Ama kaliteli yağ ve belirtilen km aralıklarında yapılan periyodik bakımlarla da araçta sıkıntı oluşacağını sanmam.
    Yağ olarak Mobil markasının long life bir yağı vardı. Ondan daha iyi sonuç veren bir yağ henüz göremedim.
    Bir test kanalı var YouTube da, ara ara test ettiği yağların videolarını izlerim. Bu konuda Mobil çok çok ciddi fark atıyor rakiplerine.

    Kanalın linkini buraya paylaşayım;

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Son paragraftaki yazdığınız çevrimi bende pek anlamlandıramadım, araçta iki adet pompa olduğu aşikar, birisinin araç işlek ve çalışır haldeyken işlevsel olacağı(mekanik pompa), diğerinin araç stop ettiğinde(ss devrede iken, ve belirli mesafe yolculuklarından sonra turbo yu soğutmak ve yağlamayı devam ettirmek için) elektrikli pompa ile işi yarım bırakmak istememişler.
    Bazı Japon araçlarda yada hot hac diyeceğimiz performans araçlarında turbo timer ismiyle geçen bu pompa aslında G30 benzinli motorlarda standart sanırım.
    3 silindirli motorlarda doğası gereği titreşimli çalışma sorunu var. Bu problemin çözümünde çift motor dengeleyicisi kullanmışlar, ama bizim n48 lerde bu problem olamamasına rağmen yine de çift dengeleyici kullanarak, konfor konusunda en iyiyi yakalamak İstemişler belliki. Motorun eski nesil N20 motorlara göre daha verimli ve sessiz olması için ara boşluklar daha çok bırakılarak (kapsül) sessizlikle beraber, esasen termal verimlilik direk hedeflenmiş. Adamlar motorun çabuk ısınması ve geç soğuması için kapsül dediğim boşlukları motorun muhtelif yerlerine uygulamışlar. Burada amaç, motor yağı viskozitesini optimumda tutarak, gerek yakıt tüketimini düşürmek, gerekse de yağlamada en iyiyi elde etmek amaçlanmış.




    Özetle adamlar çok ciddi kafa yormuşlar ve Harika bir makina üretmişler. Benzinli Tarafta gerçekten ileri seviye bir motor b48 motor. Ama artık EU bölgesinde benzinli motorlara da sıkı bir salınım şartı getiriliyor, öyle ki benzinli motorlarda bile artık partikül filtreleri kullanılmaya başlanacak. Bizim N48 lerde sadece katalitik var neyseki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Youtube’da bir F10 test sürüşü videosundan aldığım N20 motor görseli:

    BMW 5 SERiSi G30-

    Bu da benim düldülün B48 motoru:


    BMW 5 SERiSi G30-
    F10 motoru o cüsseye çok komik duruyor. G30 ona göre şaheser gibi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Son paragraftaki yazdığınız çevrimi bende pek anlamlandıramadım, araçta iki adet pompa olduğu aşikar, birisinin araç işlek ve çalışır haldeyken işlevsel olacağı(mekanik pompa), diğerinin araç stop ettiğinde(ss devrede iken, ve belirli mesafe yolculuklarından sonra turbo yu soğutmak ve yağlamayı devam ettirmek için) elektrikli pompa ile işi yarım bırakmak istememişler.
    Bazı Japon araçlarda yada hot hac diyeceğimiz performans araçlarında turbo timer ismiyle geçen bu pompa aslında G30 benzinli motorlarda standart sanırım.
    3 silindirli motorlarda doğası gereği titreşimli çalışma sorunu var. Bu problemin çözümünde çift motor dengeleyicisi kullanmışlar, ama bizim n48 lerde bu problem olamamasına rağmen yine de çift dengeleyici kullanarak, konfor konusunda en iyiyi yakalamak İstemişler belliki. Motorun eski nesil N20 motorlara göre daha verimli ve sessiz olması için ara boşluklar daha çok bırakılarak (kapsül) sessizlikle beraber, esasen termal verimlilik direk hedeflenmiş. Adamlar motorun çabuk ısınması ve geç soğuması için kapsül dediğim boşlukları motorun muhtelif yerlerine uygulamışlar. Burada amaç, motor yağı viskozitesini optimumda tutarak, gerek yakıt tüketimini düşürmek, gerekse de yağlamada en iyiyi elde etmek amaçlanmış.




    Özetle adamlar çok ciddi kafa yormuşlar ve Harika bir makina üretmişler. Benzinli Tarafta gerçekten ileri seviye bir motor b48 motor. Ama artık EU bölgesinde benzinli motorlara da sıkı bir salınım şartı getiriliyor, öyle ki benzinli motorlarda bile artık partikül filtreleri kullanılmaya başlanacak. Bizim N48 lerde sadece katalitik var neyseki.
    Hocam küçük bir detay; 3-silindirli B38 motorda 1 adet dengeleyici şaft var. B48 motorda ise 2 adet.

    “To ensure smoothness twin balancer shafts are fitted (for the B48 engine), the three cylinder B38 uses only one.”

    Parantez kısmını ben ekledim. İngiliz adam paragrafa başlarken zaten B48 motorundan bahsettiği için direkt belirtmemiş fakat “twin balancer shaft” B48 motorda kullanılmış; oysa B38 motorda “single balancer shaft” mevcut (“...B38 uses only one”).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Detaylı yorumlarınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim, aslında vakit olsa araştırmak lazım nedir ne değildir diye de, maalesef bazen telefonu elime bile alamıyorum. Gününüz güzel geçsin, iyi günler dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

  • < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.