Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
3.678
Cevap
75
Favori
283.489
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1940 Mesaj

    Ben teşekkür ederim, aslında vakit olsa araştırmak lazım nedir ne değildir diye de, maalesef bazen telefonu elime bile alamıyorum. Gününüz güzel geçsin, iyi günler dilerim.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    sk67a kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1940 Mesaj
    https://www.car.info/en-se/bmw/5-series/g30-10600472/specs



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yarbay
    7306 Mesaj

    Bütün G30 yelpazesini kapsıyor. Güzel bir referans sayfası.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj

    Uzaktan yüzeysel bir bakışla bu detay sadece kozmetik amaçla yapılmış gibi düşünülebilir:



    Fakat şeytan detaylarda saklı. Hava akışı için tasarlanmış muazzam bir detay.








    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1940 Mesaj

    Çamurluk kenarlarındaki hava çıkışı, esasen ön tamponun da aynı şekilde kesit halinde açık olmasıyla alakalı, araç hareket halindeyken, ön tarafta oluşan hava direncini bu sayede çok zekice düşünülmüş tampon ve çamurluk tahliyeleri ile çözmüşler. Güncel x5, 4 serisi, 6 serisi, 5 serisi araçlarda mevcut. Bmw son döneminde bence çok ciddi toparlıyor, tasarım her ne kadar sade olsada, mühendislikte gerçekten iyi işler çıkarıyor.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    sk67a kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1115 Mesaj

    Bu tarz detaylar güzel ama çok hissedilir bir faydası olduğunu düşünmüyorum.
    Müşterinin kendini iyi hissetmesi için eklenen detaylar bunlar. Bahsettiğiniz hava kanallarının aracın hızlanmasına ya da yakıt tüketimine yüzde kaç olumlu katkısı var merak ediyorum.
    Benzer şekilde, böbrek ızgarasının motor sıcaklığına göre açılıp kapanmasının etkisinin ne kadar olduğunu çok merak ediyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Yıllanmış Apple'cı.
  • Binbaşı
    1940 Mesaj

    Aracın koskoca cüssesine bakarak bunun çok işe yaramayacağını düşünebilirsiniz. Ama mühendislikte %1 iyileşme bile önemlidir. Ne kadar faydasının olduğuna dair net birşey söyleyemem, ancak %1 i kesin vardır :)
    Bu yapılan iyileştirmenin sadece yakıt tüketimi nazarında dikkate alınmaması gerek, çünkü ciddi anlamda akustik etkisi vardır. Yüksek hızlarda Çamurluk içinde oluşan rüzgarla lastik uğultusuna net etkisi var diye düşünüyorum. Ki f10 aracımın bariz ön lastiklerde sesli olduğunu kullanırken hissediyorum.
    Air panel de yakıt tüketimi adına yapılmış, ancak doğrudan etkisi olmayan bir sistem, motorun hava girişini kısıtlayarak daha çabuk optimum sıcaklığına ulaşması için yapılmış, illaki hava direncine de etkisi vardır. Bunlardan başka, motor kısmının temiz kalmasında çok çok işe yarıyor. Yine f10 ile kıyaslanırsa, çok ciddi anlamda toz almama durumu var.
    Dediğim gibi %1 bile olsa iyileşme adına yapılmış tasarımsal öğeler bunlar.
    Tüm eklenen bu iyileştirme tasarımları kümülatif toplamda işe yarıyordur, ancak ne kadar hissedersiniz orası değişir.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    erdknt kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1940 Mesaj
    Zamanında 2013 w212 e serisi aracımızda, 130 km/h civarı hızlarda seyir esnasında araç içerisinde duyulan, çok rahatsız edici bir ıslık sesi vardı. Serviste aracın heryerini kontrol etmişler, bulamamışlardı. Acaba bir yer mi açık kalıyor, bir yerden hava mı giriyor diye o kadar kafa yorduk, sonrasında bu problemi yaşayan onlarca olmuş, Sonrasında servislere tips yayınlamışlar, arabanın ön panjurundaki büyük yıldız, yaklaşık 0,5cm çıkık montajlanmış. 0.5 cm içeri girecek şeklinde hatalı montaj düzeltilince ne ses kalmıştı ne ıslık. Bu olayla anladım rüzgar etkisinin nerelere vardığını.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1115 Mesaj

    Mühendislik açısından değerlendirirsek %1 iyileşme bile olması önem arz eder ama müşteri nazarında etkisi sınırlıdır diye düşünüyorum. Hissedilecek fark yaratmadıktan sonra müşteriye etkisi çok olmayacaktır.

    Ses konusu açıkçası aklıma gelmemişti. O konudaki iyileştirme dış gürültüyü rahatsız eden seviyeden, duyulmayacak seviyeye indirilecek kadar iyiyse o zaman gerçek anlamda işe yarar diyebilirim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Yıllanmış Apple'cı.
  • Yarbay
    2850 Mesaj

    Hareketli ön panjur E60'da denenmişti ilk ama nedense sonra kullanmadılar. Demek ki bir şekilde gelişme sağlanmış, G30'da kullanmışlar.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj

    Poyraz Hocam, izninizle ben meseleye çift dalıyorum.


    1923 yılında kurulmuş olan Fransız "Valeo" çeşitli araç üreticilerine
    orijinal ekipman (OE) sağlayan bir firmadır. 2017 satışları yaklaşık 19 milyar Euro
    civarında.

    https://www.valeo.com/en/key-financial-figures/

    Şimdi 2013 senesinden Valeo firmasının hazırladığı bir "Active Grille Shutter" videosu var
    aşağıda; ki bu G30 araçta kullanılan aktif kontrollü böbrek ızgara sistemine benzer
    bir sistemdir (videodaki yatay kanatlara sahip, G30 sistemi ise dikey kanatlı). Video bu sistemin
    etinden, yağından ve sütünden nasıl istifa edebileceğimizi anlatır ve fasulyenin faydalarını
    özetleyerek son bulur. Ben bir mühendis olarak olayın içinde çok ciddi bir mühendislik
    altyapısı olduğunu görebiliyorum.

    -Termodinamik analizleri var (klima sistemi, radyatöre hava girişi ve motor soğutma
    sistemi, hızlı bir şekilde ön cam buğusunun giderilmesi).

    - Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ("Computational Fluid Dynamics", CFD) analizleri var,
    motor-kaput-araç üzerindeki hava akışı için; sürtünme katsayısı ("Drag Coefficient")
    hususunda %9 azalma elde edilmesinin hesaplanmasına kadar.

    - Karbondioksit CO2 salınımının kilometrede 2 gram azalması (CO2 salınım analizleri).

    - Gürültü seviyesinin 1,2 dB desibel azaltılması (akustik analizler).

    Var da var.

    BMW Aktiengesellshaft bu sistemi muhtemelen Fransız Valeo firmasından veya onun Avusturyalı
    rakibi Magna Steyr AG firmasından, kimbilir belki de Robert Bosch GmbH'den satın almıştır.
    Ben tahmin ediyorum ki, BMW yetkilileri bu tür bir sistemi (örnek olarak Valeo) Valeo'dan satın
    almadan önce ıcığını cıcığını çıkararak sorgulamışlardır. Valeo firmasının da "eğer bu sistemi
    satın alırsan, müşterilerin kendileri çok iyi hisseder, satışların artar, fakat şunu da
    belirtelim ki bu sistem sadece kozmetik bir sistem; bir naneye yaradığı yok" diyebileceğini
    hayal bile edemiyorum.

    https://www.magna.com/company/company-information/magna-groups/magna-steyr

    https://assets.bosch.com/media/global/products_and_solutions/market_specific_solutions/solutions_for_the_automotive_industry/brochure.pdf




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 19:19:49 >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Fasulyenin faydaları.

    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Rüzgar esiyor Şemsettin bin arabaya kapıyı kapa.







    Şemsettin kim? Aşağıda.

    https://www.youtube.com/watch?v=Qv-45xju-_0

    Bu da orijinali.

    https://www.youtube.com/watch?v=oPQ3o14ksaM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 20:2:33 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Klimavari olaylar zinciri.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 20:46:21 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Biraz elektrik sistemine binen yükün azaltılması; biraz motorun ısınma süresinin kısaltılması.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 20:8:0 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Röchling firması bu aktif açılıp-kapanan böbrek kanatlarının tasarımı için BMW inovasyon ödülü almış.

    “Schönen Dank für den Preis” diyor eleman. Ben de cevaben “Bitte schön; bitte sehr” dedim.

    HELLO FUTURE.
    Yakışır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 22:51:23 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Tek-saz (Texas) kovboyları da BMW “active kidney grille” sistemi tavsiye ediyorlar. Yeni BMW 5, 7 ve X3 serilerinde varmış. Yalnız o X3 arabanın kidney grille ortasında ön kamera var; ben de isterem bir ön kamera.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 22:57:2 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7306 Mesaj
    Aktif motor ızgarası sadece BMW en üst segment araçlarında değil (örnek; G30 ), başka marka ve model araçlarda da kullanılıyor.



    Toyota da bunların arasında. Ama sadece “bazı modelleri” (“some Toyota models” ve hatta “select Toyota models”).



    Şimdi bu farklı otomobil üreticileri farklı araç modellerinde bu aktif ızgara sistemini neden kullanıyorlar?

    Tabii ki müşterilerini iyi hissettirmek için; yoksa sistemin yüzde 1 bile olsa bir katkısı veya fonksiyonu yok. Katkısı onbinde 1 falan. Yok hayır; yüzbinde 1 olmalı. Anca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Şubat 2019; 21:12:8 >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1940 Mesaj

    Çok detaylı ve yeterince ikna edici paylaşımlarda bulunmuşsunuz, ellerinize sağlık.
    W205 Mercedes c serilerinin exlucive Tasarısı’nda da vardı bu aktif ön ızgaralar. Motorun erken ısınmasına ciddi anlamda etkisinin olduğu aşikar.
    Bmw modellerinden başka,Maserati Levante de, ve Land Rover Range Rover modellerinde de görmüştüm. Tabiki o araçlarda sizin örneğinde gösterdiğiniz gibi yatay paller vardı.
    Sonuç olarak işlevsel olduğu kesin ve aracın toplam kullanım ömrü boyunca ne kadarlık toplam fayda sağlar bunu üreticinin mühendislerinden başka, paylaşılan Bilgi yoksa bilmemiz zor görünüyor. Gerçek şu ki, araçta yapılan bu donanımlar, tasarımlar boşuna değil.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    sk67a kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7306 Mesaj

    Hocam teşekkürler. Çok uzak olmayan bir gelecekte bu aktif ızgara sistemi standart donanım olabilir bütün araçlar için. Zira hibrit motorda elektrik invertörünün soğutma gereksinimi var. Izgaraların soğuk hava girişi için açılması gerekiyor. Sürâtli gidince de aerodinamizm için kapanması gerekiyor. Sadece elektrikli araçlarda nasıldı hatırlayamadım; galiba Tesla modellerinde hiç motor ızgarası yoktu; aerodinamizmi azami seviyede optimize etmek için olabilir.

    Peder 1979 senesinde 1972 model bir W108 kasa Mercedes 280S satın aldı. Tam OPEC petrol krizi ve benzinin karneye bağlanması olayı öncesinde. 4 kapı ve bagaj olmak üzere merkezi kilit sistemi vardı. Fakat günümüz araçları gibi merkezi kilit sistemi traak-truuk diye kaba sesli elektrik röleleriyle çalışmıyordu. Sistem pnömatik idi; hava basıncıyla çalışıyordu ve kapı mandalları hareket ederken çok kibar bir “pısst” sesi çıkarıyorlardı. Hava basıncı anlık iletilemediği için sürücü kapısının mandalı el ile yukarı çekildiğinde, önce sağ ön kapı mandalı “pıısst”, sonra arka sağ kapı, sonra arka sol kapı mandalı hareket ediyordu. Kafayı hızla çevirerek kapı mandallarının hareketini sırasıyla görebiliyordum; çok keyifliydi. Kapıları kilitlemek için sürücü kapısının mandalını aşağı itiyorduk; sonra kapı mandalları teker teker pıısst pısst pısst.. Özlerim o sistemi. Pnömatik sistem günümüzün elektrik röleli sistemlerine göre çok pahalıydı. Sağ arka kapının da hava kanalı körüğü delinmişti; o kapının mandalı merkezi sistemle çalışmıyordu; elle bastırmak gerekiyordu. Peder sanayiye gidip o hava kaçıran körüğü tamir ettirmişti. Muhteşem bir sistemdi; merkezi kilit sistemi dediğin öyle olmalı. Elegans onda, zerafet onda, çok sofistike. Becker marka radyonun (kaset teyp ünitesi yoktu) düğmesine basınca bagaj kapağının yanında bulunan Hirschmann
    marka teleskopik anten zııııt diye çıkardı yukarı, radyoyu kapatınca aynı şekilde inerdi.

    Neyse, demek istediğim şu ki böyle öncü teknolojileri tecrübe etmenin keyfi var benim için. 1979 senesinde S-Klasse’nin atası W108 280S içinde pnömatik kapı kilitleri, Becker ve Hirschmann güzelliklerini tecrübe etmek gibi. G30’un da aktif motor ızgarası bana bir nebze o günleri hatırlattı. 1979 senesinde biri gelip bana “bu merkezi kilit sistemi fonksiyonel değil; sadece sen kendini iyi hisset diye Daimler AG bu Mercedes-Benz araca o sistemi koymuş” diyebilirdi. Muhtemelen de biri gelip söylemiştir; hatırlamıyorum. Her daim biri gelip böyle şeyler söyler; alıştık artık. Ne kadar boş bir konuşma olmuş olurdu. Fakat günümüzde merkezi kilit sistemi olmayan bir araç gösterin bana. Kimse şu an laga luga edebiliyor mu; “merkezi kilit sistemi gerekli değil” diye. Otomobil üreticileri artık müşterilerine sormuyorlar bile merkezi kilit sistemini ürettikleri araçlara dahil edip etmemeleri hususunu. Standart olarak geliyor.

    ———

    Burada algıda bir yanlışlık var. BMW “süslü püslü fakat işe yaramaz” aktif kanatlı motor ızgara sistemini, müşterinin gözünü boyamak ve G30 satabilmek için araca dahil etmiyor.

    Bu sistem Valeo, Magna Steyr gibi dünyanın en büyük otomotiv OE parça üreticileri tarafından çeşitli fiyat baremlerinde sektöre temin ediliyor ve faydaları çoktan kanıtlanmış durumda.

    BMW şunu söylüyor; “eğer bu sistemi istiyorsan, benim üst segment araçlarımdan alacaksın; mangırların ucunu görelim, para peşin kırmızı meşin” diyor. Videoda söylüyor Texas’lı adam; “sistem 5-serisi, 7-serisi ve X3-serisinin yeni kasalarında mevcut”.

    Tekrar ifade ediyorum; bu sistemin zaman içinde maliyetlerin düşmesiyle beraber bütün araç üreticileri tarafından D-segmentinde, C-segmentinde, ... ve derken bütün segmentlerde standart donanım olarak sunulması muhtemeldir. Fakat an itibarıyle;

    ... ne kaa ekmek o kaa köfte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 2 Şubat 2019; 16:1:4 >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Reklamlar
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
son dakika
Mobilya Takımları
Bey Azura
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,797
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.