< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi certac -- 14 Eylül 2017; 15:14:54 > |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi certac -- 14 Eylül 2017; 15:14:54 > |
_____________________________
|
45bin liraya 5.20d alabildigin gun degil, 5.20d kalitesinde araba urettigin gun Almanya seviyesine gelmis olacaksin.
|
2010 yılında çıktı piyasaya. hala görsem bakıyorum. en güzel sedan ödülünü sonuna kadar hak etti f10.
hala güncel hala en güzel sedan. bozup saçma sapan bi tip yapmayıp kozmetik olarak güncellemeleri yeterliydi. zaten onu yapacaklar. ama biraz daha radikal olabilirdi. f10 lci nin üzerine bi lci daha olmuş sanki. |
Bir çok Bmw aracı kullanmış biri olarak şunu söylemek isterim ; bu araç kesinlikle Bmw nin zirvesi olmuş. 7 kasanın lux u ile 3 kasanın atletikliği birleştirilmiş ve bir önceki hantal görünümlü kasaya göre resmen çağ atlamış. Bazı arkadaşlar makyaj gibi küçümseyen şeyler söylemişler ancak alakası yok. Sadece ön kaputtaki çizgilere bile baksanız inanılmaz bir mühendislik çalışmasının eseri olduğunu görebilirsiniz. bu aracı yakından gerçek gözle gördüğünüz zaman vurulacaksaınız. İmkanı olan gözü kapalı alsın geçsin.
![]() |
Engelli uzerinden ötv siz araç alanlar;
1. Araç sizin değil engellinin. Benim arabam benim arabam deyip durmayın. 2. Sizin devletin engelliye sunduğu muafiyeti suistimaliniz yüzünden, gerçek engelliler mağdur oldu. Bunun vebali sizin üzerinizde. 3. Bahsettiğim arkadaşın mesaj geçmişine bakarsanız, iki lafından biri, aracım şöyle dolu böyle dolu. Yahu kimse sormadı ki sana. Almışsın ötv siz bari millete yaptığın suistimali duyurma. |
5.20i Lci’yi 6 aydır kullanan biri olarak görüşlerimi yazayım. Yıllarca Opel Vectra ve Insignia kullandım. 2019’da ise sıfır 4.18 Gran Coupe M Sport alarak BMW’ye geçiş yaptım. O zamanlar internette araştırdığımda 1.5 motor hakkında onlarca olumsuz yorum okumuştum. Tamam motor performanslı değildi ama yazılanlar kadar da kötü değildi :) Performans beklentisi olan kişiler zaten niye 1.4-1.6 araba alır anlayamıyorum. Neyse 1 yıl severek arabama bindim. Daha sonra yeni kasa 3 serisi çıktı. Gelir gelmez test sürüşü yaptım. Niyeyse arabanın içi bana 4 serisine göre küçük geldi. Halbuki teknik olarak daha büyüktü. Kokpite ısınamadım. Sürüşü ise keyifliydi. Bendeki 4 serisine göre motor farkını iki tık hissediyordunuz. Sessizlik de bir tık daha iyiydi. Ama satış temsilcisine “sevemediğimi” söyledim. “4 serisinden inip test edenler hep aynı şeyi söylüyorlar” cevabını aldım. Gelmişken bir de 5 serisini test edin dedi. Ellerinde 2017 model bir 5.20i vardı. 5 kasaya daha önce oturmuştum ama sürücü koltuğuna ilk defa geçtim. Koltuğa oturur oturmaz 3 ve 4 serisinden daha farklı, üst sınıf bir araç olduğunu hissettiriyor. Sürüşe geçince ise sessizliği ve amortisörlerin yumuşaklığı beni benden aldı. Motor performansı benim 4 serisine göre 1-1,5 tık iyi, sessizliği ise 2 tık daha iyiydi. 5 serisi hiç aklımda yokken sonraki aracım 5 serisi olur dedim. Geçen yaz araba piyasası patlayınca 4 serisini satıp, Kosifler’den 5.20i Lci M Sport aldım. Arabayla birkaç kez uzun yol da yaptım. Bu arabanın keyfi kesinlikle uzun yolda bambaşka. Ülkemizdeki BMW ve Mercedes’e olan algıyı biliyorsunuz. Bu arabayla da benzinliğe girdiğinizde bazen çalışan kişi gelip kapınızı açıyor, hoş geldiniz diyor. Insignia’da ise yüzüme bakmazlardı :) Arabanın içine oturanlarda da benzer bir tepki oluyor. Yeni 3 ve 4 serilerinde de bu durumu görmek mümkündür ama 5’in içi ve kokpiti daha heybetli olduğu için kesinlikle ayrı bir havası var. Sürüş yaparken arabanın sessizliğine o kadar çok alışıyorsunuz ki; daha sonra sıradan bir arabaya bindiğinizde cam mı açık, kapı mı kapanmadı diyebiliyorsunuz. Abartı olsun diye söylemiyorum bu durumu gerçekten birkaç kez yaşadım. Eleştirilen konulara da biraz değineyim; Gaz tepkimesinde gecikme olduğu doğru. Bunun sebebini 2.0 motordan devşirme olduğu için açıklayanlar var ama o kadar teknik konularla ilgilenmiyorum. Eco modda aracı hiç sürmedim. Comfort modda alt devirlerde gecikme hissediliyor ama sport modda o his yarıya düşüyor ve bence kabul edilebilir bir seviyeye geliyor. Yani bu araba sonuçta 1.6 ve ağırlığına göre performansından bir şikayetim yok. Elbet ben de isterim performanslı olsun, 2.0 olsun ama ülkemizdeki malum durumları biliyorsunuz. Velhasıl bu arabayı yeni almayı düşünenler olursa kendileri sport modda kullanmadan internetteki yorumları ciddiye almasınlar. Pek trafiği olmayan bir yerde yaşıyorum. Comfort modda şehir içi kullanımda ortalama yakıt 8.5-9 litre. Ama benzin aldığınızdan itibaren kendiniz ölçerseniz bu rakamların üzerine bi %10 eklemek gerekiyor. Sistem sanki %10 düşük gösteriyor gibi geldi bana. Yani ortalam 10 litre yakıyor derim. Harman Kardon problemi; Bazı üretimlerde ses sistemi sorunlu. Baslar arada gidip geliyor. Benim arabada da bu sorun oldu. Almanya’dan yeni amfi sipariş edilip, değiştirildi ve iki haftadır sorunsuz kullanıyorum. Yeni amfi ile eskisine oranla ses bir tık daha tok, güzel ve doyurucu oldu. Evimde KEF LS-50 Wireless hoparlörlerim var. Hi-fi sistemlerde birçok kez ödül almış bir set. Spotify üzerinden aynı müzikleri hem evde hem arabada dinliyorum. Arabdaki ses kalitesi evdeki kadar iyi olamsa da ona çok yakın. Önceki araçlarında HK kullananlar yeni modellerde kötü olduğunu söylüyorlar. Yabancı forumlarda 5.50 almış adam da aynı şeyi söylüyor. Yani bu durum 600 bin TL’lik 3 serisinde de aynı 3-4 milyonluk araçta da aynı. Eski 4 serisi aracımda standart ses sistemi vardı. Ona göre şu anki HK çok çok iyi diyebilirim. Ama yine aynı şeyi de eklemek istiyorum. Kesinlikle kendiniz arabanın içine oturup müzik dinlemden, internetteki abartı yorumlara inanmayın. Bazen o yorumları okuyunca ben acaba başka bir araba mı kullanıyorum diyorum :) Zaten Borusan hangi aracı getirirse onu alıyoruz. Seçme, aksesuar ekleme imkanımız yok. 5.20 Lci’ler çıktığından beri de HK dışında bir opsiyon da hala görmedim. Zaten mecbur bunu alıyoruz. Farların yetersizliği; 4 serisi aracımda adaptive led vardı. 5 serisi de öyle. Şimdiye kadar "ya bu farlar niye az aydınlatıyor, niye böyle eksiklik var" gibi bir şikayetim hiç olmadı. Bana göre gayet net ve yeterli, fazla fazla aydınlatıyor :) Otomatik uzun far da gayet yeterli çalışıyor. Ama arada sırada karşıdan selektör yiyebiliyorsunuz :) Bende 18" jant var. Yalan yok bu araba için bence en az 19" olmalı. Seçme şansım olsaydı 19" isterdim. Artık sonraki araca inşallah :) Aracımda baldır destekli spor koltuk var. Öceki de öyleydi. Bu baldır desteğine alıştıktan sonra başka arabaların koltuğuna oturunca sanki sandalyeye oturmuşum gibi hissediyorum, o kadar rahatsız geliyor. Herhangi bir araç alacaklara naçizane tavsiyem kesinlikle baldır destekli tercih edin. Şu na Borusanın getirdiği 5 serileri bence donanım olarak tatminkar. Soft close kapı, elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, alarm, adaptive led, HK ve otomatik bagaj kapağı güzel özellikler. Ayrıca sunrooftaki tüm fonksiyonlar otomatik, hiçbir şey manuel değil. Sunroofun altındaki sürgülü taraf da otomatik açılıp, kapanıyor. Yeni E serilerinde o manuel kapanıyor. Tüm bunlardan sonra şu an 850 Bin TL bandında sıfır bir araba alacak olsam gider yine 5.20i M Sport alırım. Yeni kasa E serisinin benzer donanımları 1M den başlıyor. Onun haricinde bir alternatif de ben göremiyorum. Audi A6’yı sevemediğim için kıyaslamıyorum. (Kokpitte her şey ekran ve dokunmatik olunca sevemiyorum.) Hepinize kazasız, belasız, keyifli sürüşler :) |
yafs arkadaşlar, forum g30 forumdan çıktı. ağlama duvarına döndü.
![]() diyorsunuz ki şakayla karışık, eti samanı ithal eder duruma geldik. yerli otomobile yol açıldı. nerde be arkadaşlar. biz "DOLANDIRICIMIZI" bile ithal eder hale geldik. iran dan ithal ediyoz, eskiden o nun da yerli ve milli si vardı. o bile kalmadı. irandan ithal ediyoz ![]() |
ama her mesajda satsam zarar eder miyim satsam ne olur diye soru soruyosunuz. tamam bura forum, soru cevap serbest de, eğer aracı satmak için alıyorsanız hiç almayın. forumda genelde aracın masrafları da konuşulur bir arkadaş yazmış masrafları. küçümsemek ya da hor görmek olarak algılamayın, Allah daha çok versin de en iyilerine binin ancak bu arabayı alıp da yakıtı kaskoyu hatta servis parasını dert edecekseniz, bmw 5 size göre bir araç değil. bunun valesi var, otoparkı var, araç yıkamasında ekstra hassas ürün kullanımı var. var da var.... iyisi mi premium olmayan bir marka alın, aklınız arabanızda kalmasın. |
aslında iddialı olacak söyliceklerim ama bundan 15-20 yıl önce bmw mercedes prestij ve kalburüstü zengin kesimin aracıyken şimdi orta sınıfa kadar düştüyse bence para kazanmanın kolaylaşması ve TL'nin aşırı değerli olmasından ötürü oldu.
düşünsene 15-20 sene önce nerede, şimdi nerede bmw mercedes. 2010a doğru bir ara herkes c ve 3 kasa almaya başlamıştı vergi avantajından önce. yani diyeceğim o ki aslında bu markalar ederine doğru gidiyor. biz bir dönem çok ucuza kapattık hepsi bu. türk lirası dediğin para birimi, üretmeyen, devamlı hizmet sektöründen (restoran kafe vs) para döndüren sistemin para birimi. öteki tarafta gümrük birliğinin ortak parası ve dünyanın merkezi olan bir ülkenin para birimi var. yarın bir gün dolar TL kuru 10 olduğunda kimse neden diye soramayacak. buğdayı bile ithal eder hale gelmişiz, ne kadar döviz varsa ver allah ver yurtdışına gidiyor. lafa gelince güçlüyüz ama aklınıza gelebilecek her şeyi dışa bağımlı yapan politika sahiplerinin dışında herkes güçsüzdür bu ülkede. velhasıl kelam, 90ların başındayken nasıl ki mercedes bmw lüks bir araç ve ancak orta üst kendi işinin sahibi işadamı patron fabrikatör arabası ise, şimdi de o yolda ilerliyor. bu benim istatistiki bir görüşüm. beni bağlar.... |
Merhaba Arkadaslar
G30 Aracim serviste oldugu icin birkac gundur G20 320i modelini kullaniyorum. guncel bir konu oldugu icin karsilastirma yorumlarimi paylasmak istedim. Yapacagim yorumlar kanun mahiyetinde olmadigi gibi, kimseyide baglamamaktadir; sadece kisisel goruslerimi yaziyorum, unutulmasin lutfen. 1) Arac 17 Jantli, suspansiyon konforu cok cok basarili, G30 ile hicbir farki yok. 2) Malzeme kalitesi G30 ile cok buyuk farklar tasiyor. G30 icin 10 uzerinden 8-9 dersek, G20 icin 5-6 en fazla. Direksiyonu bile tuttugunuzda hicbirseye bakmadan anlasiliyor. Goruntude ayni olan iki direksiyon, elinizi dokundugunuzda bambaska bir kalite. 3) Aracin kullanimi cok rahat, boyutlari kucuk oldugu icin bariz fark ettiriyor. Benzinli motor gucu harika olmasada Istanbul gibi sehirler icin hic fena degil. Araba benzinli oldugu icin ilk hizlanmalarda dizel gibi guclu kalkmiyor ama ust viteslerde bunu toparliyor, kabul edilebilir bir guc sunuyor. 4) Benzin tuketimi Comfort mode ile 11-11.5 litre bandinda - toplam 600KM surus icin. Cok cok dikkatli kullanmadim ama hep normal bir seyir halinde gittim. 5) Arabanin oturma pozisyonu, koltuklari vs G30'da oldugu gibi bir oturma pozisyonu saglamiyor, kalite farki kendini hissettiriyor. Surus konumu, gorus acisi bariz farkli 6) Hi-fi ses sistemi mevcut bu aracta, Harman Kardon ile arasinda daglar kadar fark var diyebilirim, kesinlikle dikkat edilmesi gerekiyor bence bu noktaya, pisman eder. 7) Aracin ses yalitimida basarili olmus, G30 ile arasinda yuzde 10-15 fark olabilir bu konuda ama yeterli seviyede. 8) Yeni konsol elestirildigi kadar kotu durmuyor, cok sikayet edilmisti ama bence kullaninca goze hos geliyor, ben begendim. 9) Ana paneldeki kontrol kumandalari vs biraz kalitesiz plastik gibi duruyor, eski duzen daha kaliteli ve guzeldi. Genel yorumum, kesinlikle bariz bir sinif farki olan bu iki araci nasil oluyorda G30 ile cok benzer, hatta daha basarili oldugu yorumlari yapiliyor ben anlayamadim. Bazi arkadaslar G30'dan G20'ye gecisi bile tavsiye etmisti, biraz sasirdim dogrusu. Yorumlarim kendi kisisel goruslerimdir, lutfen kimse farkli yonlere cekip tartisma konusuna donusturmesin. |
BMW 5 Serisi G30: Kapsamlı Bir Bakış
BMW 5 Serisi G30, 2017'de tanıtılan lüks bir orta boy sedandır. Araç, zarif tasarımı, etkileyici performansı ve gelişmiş teknolojileriyle bilinmektedir.
Motor Seçenekleri
BMW 5 Serisi G30, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli motor seçenekleriyle sunulmaktadır:
Kronik Sorunlar
Tüm araçlarda olduğu gibi, BMW 5 Serisi G30'da da bazı kronik sorunlar bildirilmiştir. Bunlar şunları içerir:
Diyagnoz Modu
BMW 5 Serisi G30, araçta meydana gelen sorunları teşhis etmek için kullanılabilen bir "Diyagnoz Modu" özelliğine sahiptir. Bu mod, aşağıdaki adımları izleyerek etkinleştirilebilir:
Sürücü Desteği Kısıtlı Uyarısı
BMW 5 Serisi G30, çeşitli sürücü destek sistemleri ile donatılmıştır. Araçta bir "Sürücü Desteği Kısıtlı" uyarısı görünüyorsa, bu sistemlerden birinde bir sorun olduğu anlamına gelir. Bu uyarı genellikle aşağıdaki sorunlardan kaynaklanır:
Sonuç
BMW 5 Serisi G30, etkileyici özellikleri ve performansı ile öne çıkan lüks bir sedandır. Ancak, diğer araçlar gibi bazı kronik sorunlara sahip olabilir. Diyagnoz Modu özelliği, bu sorunları teşhis etmene yardımcı olurken, Sürücü Desteği Kısıtlı uyarısı sürücü destek sistemlerindeki sorunlara işaret eder. BMW 5 Serisi G30'un bakımını düzenli olarak yaptırmak ve herhangi bir sorunu erken tespit etmek için Diyagnoz Modu'nu kullanmak, aracının sorunsuz çalışmasını sağlamanın anahtarıdır.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________ |
|
_____________________________ |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
Ultimate Driving Machine 118i LCI
|
|
_____________________________ |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
Ultimate Driving Machine 118i LCI
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
W213 E180 AMG
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinozkan -- 14 Temmuz 2016; 21:51:43 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
e60 530d (2006-mystic blue)
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|