Şimdi Ara

BMW 5 SERİSİ F10 (132. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
5.549
Cevap
111
Favori
726.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 130131132133134
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • esOess E kullanıcısına yanıt
    Bu kis abantta en guzel kar yagdigi bir gun kaldigim otelin arka dik yokusunu yaz gunu gibi cikan bir 5 serisi xdrive gorunce cok sasirmistim sanki duz yolda gidiyordu...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • alivebora kullanıcısına yanıt
    Arac koruma isi tam bir hikaye.. seramik veya teflon kaplatmaniz lazim.. ben onceki aracimi seramik kaplattim muthis olmustu.. bende su anki 5.20i yi seramik kaplatmayi dusunuyorum..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Aynen biz ankarada 9-10 lt sehir ici yakiyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar selam.
    Bugun Borusan'dan f10 kasa 520i için fiyat aldım.
    Araç executive paket beyaz renk navigasyonlu yani büyük ekranlı.
    Fiyat 210 bin lira. 80bin lira sıfır faiz de var.

    G30 kasanın bugun yarın geleceği bir ortamda sizce bu fiyata bu araç alınır mı?
    Şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goldie -- 26 Mart 2017; 23:50:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goldie

    Arkadaslar selam.
    Bugun Borusan'dan f10 kasa 520i için fiyat aldım.
    Araç executive paket beyaz renk navigasyonlu yani büyük ekranlı.
    Fiyat 210 bin lira. 80bin lira sıfır faiz de var.

    G30 kasanın bugun yarın geleceği bir ortamda sizce bu fiyata bu araç alınır mı?
    Şimdiden teşekkürler

    Ben olsam 150-160 bin TL aralığındaki ikinci el 520i'leri kovalardım.

    210bin TL üretimi bitmiş bir arabaya verilmez hocam. O arabanın 1-2 sene içinde ederi yine 160-165 bin TL olacak. İyi düşünün...

    Ara sıra ilanlara bakıyorum, tek eksiği dakota deri koltuk olan vakumlu hayalet ekranlı güzel temiz 520i'ler var... 30-40bin KM'si olan araçlardan birini alıp aradaki 50-60bin lirayı da cebinizde tutarsınız.

    Bu piyasada, üstelik yeni modeli gelmiş bir araca 170binden fazla para verilmez. (naçizane görüşümdür, alana saygı duyarım)




  • 252 HP 5.30i G30 gerçekten muhteşem bir araç. İmkanı olanlar veya bu rakama yaklaşabilenler biraz daha beklesin ve hiç düşünmeden G30 alsın. Her ne olursa olsun yeni modeli çıktıktan sonra eskisine artık çöp gözüyle bakılır, bu böyledir maalesef.

    Almanya'ya göre ülkemizde gerçekten çok avantajlı bir konumda 5.30i.
  • dostlar 2001 m tech 530 dan sonra bir hafta önce 2015 e180 aldım. mutsuzum dostlar attan inip eşeğe binmiş gibiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zanaks kullanıcısına yanıt
    neden böyle dediniz hocam sadece performans açısından mı üzdü sizi yoksa başka sebep varmı.

    bende performansını beğenmediğim için almamıştım e180 ama konforu fena değildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Yok daha neler. W213 çıktı diye w212 çöp mü oldu. E60'a bile F10 gibi tutmuş bir kasadan önce çıkmış olmasına rağmen çöp gözüyle bakılamaz. B segmenti bir araba kasa değiştirmiyor. İstediği kadar motoru güzel olsun bu fiyat farkı piyasada F10'a yarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaman06 Y kullanıcısına yanıt
    Sadece motor değil, büyük bir teknoloji farkı da var. F10 çıktıktan sonra piyasada ne kadar E60 kaldı ki. Hepsi hurda preslerinde eritildi.
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Nerde yaşıyosunuz bilmiyorum ama Türkiye de Şahin Doğan bolluğu varken pres sırası E60 a uzun yıllar gelmez. Aman aman teknoloji farkı yok aralarında. Nerdeyse makyajlı F10 gibi.



    Mercedes E deki gibi bir fark göremedim ben G30 da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    Nerde yaşıyosunuz bilmiyorum ama Türkiye de Şahin Doğan bolluğu varken pres sırası E60 a uzun yıllar gelmez. Aman aman teknoloji farkı yok aralarında. Nerdeyse makyajlı F10 gibi.



    Mercedes E deki gibi bir fark göremedim ben G30 da.

    bana yazmadınız bunu ancak ben de iki kelime yazmak istedim;

    press tabi mecaz anlam olarak kullanılmış ancak gününün çoğu yollarda geçen ve her türlü sosyo ekonomik grup içine giren biri olarak e60 kasayı neredeyse hiç görmüyorum diyebilirim...

    iki yaz evel kilyos sahilinde marşa basan bi e60 gördüm, dizel ama öyle bir ses çıktı ki utanmadan çekinmeden aracın arkasına gittim ve yanılmadığımı gördüm; 530d imiş...

    yani istisnalar tabii ki var ancak neredeyse hiç e60 görmüyorum artık.

    bir de f10'un çıktığı sene ülke olarak ekonomik anlamda -orta üst kısım bireylere indirgeyerek- bir segment atladı insanlar. e60'ı olan gidip f10 aldı, hiç arabası olmayanlar bile gitti f10 kasa bmw aldı...

    bunu da göz önünde bulundurmak lazım.

    g30 çok zor bir ekonomik koşullarda piyasaya geliyor. borusan ya da almanya bunun farkında. eminim bomboş 1600cc g30'lar piyasaya gelmeden, yollardaki 160-200bin TL arasına satılan ilk f10 520d gibi göz aşinalığı olmayacan g30 için...




  • Donanımcı Aras kullanıcısına yanıt
    Tabii ki F10 başarısı E60'da yoktu. Ancak 520d yanlış hatırlamıyorsam çok sonraları piyasaya sürüldü. 2007 makyajından sonra E60'lar piyasada çoğaldı. Ben Ankara'da görüyorum.



    Benim anlatmak istediğim özellikle makyajlı E60 bana tasarım olarak halen güzel ve albenili gelirken henüz yeni kasası çıkmış F10'a çöp demek doğru değil. Teknoloji anlamında arkadaşa katılmıyorum. Ciddi fark ben göremedim



    Bir de w211 E serisi o dönem E60'a göz açtırmamıştı. Bunu da unutmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yıllar önce f30 ilk çıktığında, dünya genelinde test sürüşüne çıkan sıradan vatandaşlardan belki de ilk 10 içindeydim. videosu ve f30 başlığında uzun yorumum vardı...

    2012de ingiltereye kamuflajlı aracı vitrine koymuşlardı binip test etmiştim üzeri stickerlı aracı... ta o zamandan beri f10'a ayrı bir hayranlığım olmasına rağmen gidip e90 turbosuz 2000cc araç almıştım nereden nereye...

    neyse o zaman da e90 için sizin f10 için dediklerinizi söylüyordum. ama araç piyasaya bir çıktı, e90 demode oldu...

    arkadaş e60 çöp derken latife yapmıştır yoksa aracın ikinci eli halen iyi kötü gidiyor...

    f30u test ederken demiştim ki;

    - 3 serisi kalite anlamında 1 serisine doğru yaklaştı.
    - 5 serisi ise kalite anlamında 7'ye yaklaştı

    bakın 2012de bu yorumu yapmıştım, demek ki çizgiyi değiştiriyor bmw...

    1 ile 3 hemen hemen aynı, 5 ile de 7 hemen hemen aynı...

    audide bu olay daha eşit ve tüm ürün gamını kapsar mesela...

    a3 ile a6 arasındaki tüm seriler neredeyse aynı konseptte idi 2010'a kadar...

    mercedes ise her ne kadar türkiyede "yia abi merso e'den başlar be" dense de öyle değil.... c serisinden itibaren çizgisini koruyor. segmentleri net ayırıyor.

    öyle makyaj yapıyor ki zannedersin kasa değişiyor.

    yahu bmw f10 makyajında sadece ön tampondaki alt panjuru değiştirdi. bir de farda çok çok ince bir detay ekledi ön ve arkaya.

    insan utanır...

    pazarlamada buna ürün farklılaştırMAma deniyor. yani ilk f10 alan adamla son f10'u alan adam aynı duyguları hissediyor.

    ama artık bunu aşmaları lazım.... e90da da öyleydi...

    neyse konuyu dağıtmak değil amacım, sesli düşündüm sadece. ve evet o dönemde de bu dönemde de merso e serisi çok güzel işler çıkartıyor.

    en büyük sıkıntıları, 1600cc motora 156'dan fazla güç verememeleri.. sanırım orada performansı arttırınca aynı oranda artan benzin sarfiyatı değil de artan oranlı benzin sarfiyatı olduğu için mecburi limitte tutuyorlar. aklıma başka bir sebep gelmiyor.

    vw'deki 2000cc dizel 145-150 hp olayı gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V4LKyR

    252 HP 5.30i G30 gerçekten muhteşem bir araç. İmkanı olanlar veya bu rakama yaklaşabilenler biraz daha beklesin ve hiç düşünmeden G30 alsın. Her ne olursa olsun yeni modeli çıktıktan sonra eskisine artık çöp gözüyle bakılır, bu böyledir maalesef.

    Almanya'ya göre ülkemizde gerçekten çok avantajlı bir konumda 5.30i.

    Almanyaya göre nasıl avantajlı oluyor acaba 5.30i?

    Almanyada asgari ücret 1400 euro ve 5.30i 50.000 euro.

    Bizde asgari ücret 1400 tl ve 5.30i 320.000 tl. Yani burda 6,4 kat daha fazla. Bu nasıl avantaj ben anlamadım?? Ha bide benzin olayı var tabi... orda 1.35 burda 5.17. O da birim olarak nerdeyse 4 katı... birileri bizi sömürüyor ve avantajlıyız ha?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • elfmariachi E kullanıcısına yanıt
    Şu şekilde; Almanyada G30 5.20d ve 5.30i fiyatları kıyaslanırsa 5.30i nin %10 daha pahalı olduğu görülüyor, doğal olarak 252 hp benzinli motor daha pahalı.



    Fakat bizde 5.30i 5.20d motordan %20 daha ucuz, borusanın burada özel indirim aldığı belli oluyor, dizelin çok şişirilerek büyük karlarla satılmasının yanında e serisinin satışlarından pay almak için de 5.30i 252 hp biraz olsun cazip hale getirilmiş. Yaz sonu 5.20i gelince bu politikadan vazgeçerler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G30 kasa neden çok değiştirilsin ki? F10 dış görünüş olarak bence mükemmeldi, hatta G30'dan bile güzel bence. Güzel olana 2-3 dokunuş eklemişler, mantıklı olanı yapmışlar. Ancak iki araç arasında çok fark yok demek haksızlık olur; 0.22 cd değeri müthiş bir gelişme, 100kg hafifleme de öyle, 5.20i gelince aradaki farkı hepimiz göreceğiz... Bmw resmen E serisinin tüm kalelerini elinden almaya oynamış, konfor konusuna el atmışlar, direksiyon da güncellenmiş, incelemelerde rakiplerine bariz fark attı ve yüksek puanlar aldı, G30 gayet iyi olmuş dostlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanyadaki dizel ve benzin arasındaki fark çok düşük...

    Hatta ingilterede dizel daha pahalı... (3 yıl bizzat aracıma pompacı gibi benzin koyarak elde ettiğim deneyimle diyorum)

    Yani avrupadaki dizel ile benzinli araç arasındaki makas ile türkiyede dizel akaryakıtın ucuz olması ile az yakması bir araya gelince otomatik olarak fiyatı yukarı çeken adi bir kartel benzeri düzen var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saksoy

    neden böyle dediniz hocam sadece performans açısından mı üzdü sizi yoksa başka sebep varmı.

    bende performansını beğenmediğim için almamıştım e180 ama konforu fena değildi

    Kardeş nasıl anlatayım. Mercedes tabi ki sıfır konforlu vesaire ama araca bir türlü kurulamadım. Araca tam olarak hükmedemiyorum biraz alışkanlık biraz da arabanın karakteri diyeyim. Dikiz aynası göze çok yakın gözlerim şaşı oldu alışamadım. Koltuğu geri alıyorum bu sefer ayağım pedala yetişmiyor çok büyük bir tasarım hatası. Araba gaza tepki vermiyor binip efendi efendi gitmen lazım. Menü çok saçma hiçbir mantığı olmayacak kadar karışık. 4 gün sonra Bmwye bindim. Aman allahım bu ne ferahlık... Arabaya kuruldum aynalar koltuk ergonomi görüş açısı pedal. Araba bana yapıştır gidelim diyor. Avukatım mesele gösteriş malesef. Bmwyi satmamaya karar verdim. Zaten oğlum gibi manevi bağım var. Araba 370binde hâlâ 180le giderken bile gaza tepki veriyor. Orijinal m paket harika ses sistemi her şeyi harika daha güzelleri sizin olsun dostlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Donanımcı Aras kullanıcısına yanıt
    Demode olma terimi kişiden kişiye göre değişiyor. Ben hem Bmw hem de Mercedes'in bir önceki kasalarının da Tr piyasasında değer bakımından yeri olduğunu söylüyorumki bu somut bir durum. Temiz bir w204 veya E90 için ciddi rakamlar isteniyor. Demekki bu araçlar ne çöp ne de demode olmuş. Ayrıca bahsettiğim bu araçların yeni kasaları ile aralarındaki fiyat farkı G30-F10 farkı gibi de değil. Ötv ve kur piyasa dinamiklerini çok değiştirdi.



    Ayrıca ben makyajın adı gibi makyaj olarak kalmasından yanayım. Örneğin Mercedes'in W211'deki makyaj operasyonu çok başarılıydı. W212'deki değişim makyajsızı alanlara hakaretti. İnşallah W213'de yapmazlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 130131132133134
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.