Şimdi Ara

BMW 5 SERİSİ F10 (133. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.550
Cevap
111
Favori
725.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 131132133134135
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    Demode olma terimi kişiden kişiye göre değişiyor. Ben hem Bmw hem de Mercedes'in bir önceki kasalarının da Tr piyasasında değer bakımından yeri olduğunu söylüyorumki bu somut bir durum. Temiz bir w204 veya E90 için ciddi rakamlar isteniyor. Demekki bu araçlar ne çöp ne de demode olmuş. Ayrıca bahsettiğim bu araçların yeni kasaları ile aralarındaki fiyat farkı G30-F10 farkı gibi de değil. Ötv ve kur piyasa dinamiklerini çok değiştirdi.



    Ayrıca ben makyajın adı gibi makyaj olarak kalmasından yanayım. Örneğin Mercedes'in W211'deki makyaj operasyonu çok başarılıydı. W212'deki değişim makyajsızı alanlara hakaretti. İnşallah W213'de yapmazlar







    Demode olma terimi kişiden kişiye nasıl değişsin? Demode demek bir ürün ya da hizmetin moda olmaktan çıkması demek. Adı üstünde...

    Yani f10 çıkarsa e60 demode olur, g30 çıkarsa f10 demode olur.

    Popülerliği devam ediyor olabilir ancak artık demode'dir.

    Bir de ülkece yaptığımız en büyük yanlış, kafamıza göre hareket etmemiz. Mesela ikinci el araç fiyatlarını insanlar "ya benim aracım şu kadar eder" diyip kendi belirliyor halbuki alıcı satıcı dengesini tutturmak gerek.

    Yani ikinci el araç fiyatlarının yüksek olması, o aracın halen güncel olduğunu ya da demode olmadığını göstermez. Meraklısı var ya da parası ona yeten biri gider onu alır. Ama ben zf istiyorum, güncel model istiyorum diyorsan f30 alırsın. Mesela...

    O araçların fiyat farkının çok yüksek olmamasının sebebi de yine o aracı alan hedef kitle ve aracın donanım açısından fakir olması. F10 ile G30 arasında konfor anlamında ne kadar fark var bilmiyorum ancak e90 ile f30 arasında güç aktarımı ve rahatlık açısından fark var.

    Bu işler biraz piyasaya bağlı...

    Unutmayalım ki ötv indirimi sonrası mercedesin c180 satış patlaması sonrası e90 hamlesi geldi ülkemizde...

    Mercedes konusunda bilgim yok maalesef, ne test ettim ne de satın aldım. Umarım güzel araç yaparlar ve rekabet artar. aksi durumda bmw kendi kafasına göre fiyat biçecek..




  • G30 lar için çok erken.. Bekleyin biraz.. İlk alanlar ilk sıkıntıları yaşayacak kişiler.. Biraz binsinler, kullanıcı dönüşleri bi fabrikaya gitsin, fabrika o hataları bi gidersin.. Bi sakin olun yaw..
  • Herkese selamlar. OHAL kalktıktan sonra f10 kasa 2013-2014 model bir 5.20d düşünüyoruz. Siyasete - ekonomiye fazla girmek istemiyorum ama Goldman Sachs'ta çalışan bir bankacı arkadaşla yaptığımız muhabbette (ki çevreden de sıkça duyuyoruz) kendisi OHAL'den dolayı iflas erteleme muhabbeti, var olan ekonomik krizi tozu toprağı halının altına süpürür gibi sakladığını ve maalesef memleketi pek iyi zamanların beklemediğini söyledi. Biz de şu piyasada elimizdeki nakiti arabaya yatırmayı düşünmüyoruz açıkçası. Sizin görüşünüz, olası bir ekonomik bunalımda, enflasyon ve döviz artsa da insanların borçları ve nakit ihtiyaçları sebebiyle ikinci el araçların ucuzlama (TL bazında sabit kalsa ya da yükselse de, en azından döviz bazında, birikimimizi TL'de tutmuyoruz) ihtimali var mıdır? Benim öngörüm ikinci el araçların ucuzlayacağı yönünde ancak yaşım itibariyle 2001 krizindeki piyasaları hatırlayamıyorum. 2001 krizinde ikinci el fiyatları (hatta sadece araç piyasası değil, emlak, vb tüm piyasalar) ucuzlamış mıydı?

    İkinci sorum, "BMW motoru şöyledir", "Mercedes motoru 1 milyon km gider" gibi muhabbetlerin gerçeklik payı nedir bilemiyoruz. Hiç lüks marka bir araç sahibi olmadık. Halihazırda 2012 model dizel Passat kullanıyoruz. Bu tarz araçların (bu durumda 5.20d) ömrü demeyeyim de, normal kullanımda sanayiye abone etmeden sorunsuz olarak yürüdüğü ömürleri kaç bin km'dir? Örnek vermek gerekirse biz Passat'ımızı 82 bin km'de aldık ve 105 bine dayandı, bakım haricinde bir kere bile sanayiye uğramadık (dsg olmasına rağmen maşallahı var). 2012 model dizel Megane'ımızı 95 bin km'de aldık ve şu an 170bin km'de, yalnızca bir kez yolda kaldık ve o da bana denk geldi, debriyaj balatalarının ömrü bitmişti, 800 Lira masraf çıktı. BMW diyince insanın kafasında daha kaliteli, daha dayanıklı bir araç canlanıyor. Demem o ki, 130-140 bin km'ye kadar 2. el BMW alsak pişman olur muyuz? Aracın motor sağlığını görmek için teste sokmak, test sürüşü yapmak ve ustaya göstermek dışında yapabileceğimiz birşey var mı? Ve kullanan varsa, normal kullanımda ortalama şehir içi - şehirlerarası tüketim ne seviyelerde olur? Teşekkürler.




  • Hocam mobildeyim daha ayrintili yazacagim ancak

    Sehir icinde normal trafikte ortalama 9 litre yakarsiniz

    Sehir disi sakin kullanim 6 litre civari olacaktir

    Kriz vs. den dolayi fiyatlarin dusecegini acikcasi ben zannetmiyorum tamamen sahsi dusuncem herhangi bir bilgim yok 2001e dair.

    Bildigim kadariyla 150 binde zincir degisimi yapmaniz gerekiyor ozel servislerde bakim dahil 3000 lira civari tutuyor diye biliyorum siz yine de bunu sorun.

    Genel olarak cussesine gore ekonomik keyifli bir arac bana gore o paralara alinacak en mantikli secim.

    Ancak sizi rahatsiz eder mi bilmiyorum ama her yerde gorebileceginiz bir arac haline geldi ozellikle 520ilerden sonra

    Simdiden hayirli olsun

    Ekleme:Üste arkadaslarim e60lar icin preslenecek vb. demisler kendi fikirleridir ancak su anda aktif olarak 530 e60 da kullaniyorum ve bana gore f10dan daha keyifli bir arac (motor gucunu kastetmiyorum) presletmeye de niyetim yok

    Son şahsi dusuncem g30 a o kadar para vermeyin daha iyi alternatifler bulunabilecegine inaniyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxdxxx -- 9 Nisan 2017; 12:59:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Erotomaniac kullanıcısına yanıt
    Ekonomik krızlerde hiç bir şey para etmez..Satmaya kalksanız yüzüne bakan olmaz..O dönemlerde sadece altın işe yarar..Ne ev araba hepsi hikaye olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JN008 J kullanıcısına yanıt
    Gönül ister ki memleket güllük gülistanlık olsun, hepimiz refah içinde yaşayalım. Ancak durum belli. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Yakın gelecekte olması muhtemel bir ekonomik krizde, 5 Liralık araç 3'e de gider, 1'e de. 100 Liralık ev 70'e de gider, 50'ye de. Oranları örnek olarak yazdım ancak mantıken sıkıntılı bir piyasada malların ederinden az fiyata alıcı bulacağını düşünüyorum. Arz - talep meselesi. O yüzden en azından referandumu ve ondan sonra gelen 1-2 ayı atlatıp, malvarlığını altında-dövizde tutup, önümüzü rahat görmenin daha faydalı olacağı görüşündeyim. Zaten acelemiz de yok.
  • Merhaba arkadaşlar. 2 ay kadar önce 2014 520i almak nasip oldu. 35000kmde. Geneş anlamda tüm beklentimi karşıladığını söyleyebilirim. Hatta umduğumdan daha memnunum. Bir sorunum var aracımda 120 _140km arası seyrederken özellikle pürüzsüz asfaltta vibrasyon mevcut. Otoban sürüşünde filan bir süre sonra rahatsız ediyor. Lastiklerden şüphelenip 10 gün önce goodyear eagle f1 rft aldım. Aynen devam ediyor. Söküp ayrı ayrı ve ayrıca sorun çözülmediğinden üstünde balans yaptırdım yine aynı. Fakat direksiyonda hiç titreme yok. Şaft yada akstan şüphelenmeye başladım. Araç kütle olarak titriyor. Bu konuda sorun yaşayan yada çözen kimse deneyimleyen kimse varmı acaba. Yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bubew

    Merhaba arkadaşlar. 2 ay kadar önce 2014 520i almak nasip oldu. 35000kmde. Geneş anlamda tüm beklentimi karşıladığını söyleyebilirim. Hatta umduğumdan daha memnunum. Bir sorunum var aracımda 120 _140km arası seyrederken özellikle pürüzsüz asfaltta vibrasyon mevcut. Otoban sürüşünde filan bir süre sonra rahatsız ediyor. Lastiklerden şüphelenip 10 gün önce goodyear eagle f1 rft aldım. Aynen devam ediyor. Söküp ayrı ayrı ve ayrıca sorun çözülmediğinden üstünde balans yaptırdım yine aynı. Fakat direksiyonda hiç titreme yok. Şaft yada akstan şüphelenmeye başladım. Araç kütle olarak titriyor. Bu konuda sorun yaşayan yada çözen kimse deneyimleyen kimse varmı acaba. Yardımcı olursanız sevinirim.

    Kardeş her şey olabilir. Şaft olabilir bilya olabilir şanzıman motor kulaklarından olabilir arka balans arka jant olabilir. Ben e39da yaşadım aynısını çözüm bulamadım. Peki titreme başladıktan sonra aynı hızda azalıp artıyor mu yoksa sabit bir şiddette mi titriyor kasa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erotomaniac

    Herkese selamlar. OHAL kalktıktan sonra f10 kasa 2013-2014 model bir 5.20d düşünüyoruz. Siyasete - ekonomiye fazla girmek istemiyorum ama Goldman Sachs'ta çalışan bir bankacı arkadaşla yaptığımız muhabbette (ki çevreden de sıkça duyuyoruz) kendisi OHAL'den dolayı iflas erteleme muhabbeti, var olan ekonomik krizi tozu toprağı halının altına süpürür gibi sakladığını ve maalesef memleketi pek iyi zamanların beklemediğini söyledi. Biz de şu piyasada elimizdeki nakiti arabaya yatırmayı düşünmüyoruz açıkçası. Sizin görüşünüz, olası bir ekonomik bunalımda, enflasyon ve döviz artsa da insanların borçları ve nakit ihtiyaçları sebebiyle ikinci el araçların ucuzlama (TL bazında sabit kalsa ya da yükselse de, en azından döviz bazında, birikimimizi TL'de tutmuyoruz) ihtimali var mıdır? Benim öngörüm ikinci el araçların ucuzlayacağı yönünde ancak yaşım itibariyle 2001 krizindeki piyasaları hatırlayamıyorum. 2001 krizinde ikinci el fiyatları (hatta sadece araç piyasası değil, emlak, vb tüm piyasalar) ucuzlamış mıydı?

    İkinci sorum, "BMW motoru şöyledir", "Mercedes motoru 1 milyon km gider" gibi muhabbetlerin gerçeklik payı nedir bilemiyoruz. Hiç lüks marka bir araç sahibi olmadık. Halihazırda 2012 model dizel Passat kullanıyoruz. Bu tarz araçların (bu durumda 5.20d) ömrü demeyeyim de, normal kullanımda sanayiye abone etmeden sorunsuz olarak yürüdüğü ömürleri kaç bin km'dir? Örnek vermek gerekirse biz Passat'ımızı 82 bin km'de aldık ve 105 bine dayandı, bakım haricinde bir kere bile sanayiye uğramadık (dsg olmasına rağmen maşallahı var). 2012 model dizel Megane'ımızı 95 bin km'de aldık ve şu an 170bin km'de, yalnızca bir kez yolda kaldık ve o da bana denk geldi, debriyaj balatalarının ömrü bitmişti, 800 Lira masraf çıktı. BMW diyince insanın kafasında daha kaliteli, daha dayanıklı bir araç canlanıyor. Demem o ki, 130-140 bin km'ye kadar 2. el BMW alsak pişman olur muyuz? Aracın motor sağlığını görmek için teste sokmak, test sürüşü yapmak ve ustaya göstermek dışında yapabileceğimiz birşey var mı? Ve kullanan varsa, normal kullanımda ortalama şehir içi - şehirlerarası tüketim ne seviyelerde olur? Teşekkürler.

    İflas erteleme mümkün değil ama her firma iflas edebilir yani ohal kalksa ne değişecek ki?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herhangi bir değişikli olmuyor. 120 gibi başlıyor. 140 gibi azalıp üst hızlarda kayboluyor. Örneğin 130 a sabitlendiğinde stabil şekilde değişmeden vibrasyon devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bubew B kullanıcısına yanıt
    benzer bir durum benim ford mondeo 2004 model aracımda vardı. ama titreme çok fenaydı. ustaya gösterince motor kulakçıkları değişmeli demişti. tornacıda düzelttirip tekrar takmış o titreme gitti.

    sizinki daha hafif bir titreme ise belki yine aynı problemdir ancak kasa daha ağır olduğu için sizde daha az vibrasyon hissettirmiştir.

    diğer sorun ise jantlar. jantlara baktırın (lastik değişimi yaptırmışsınız balans ayarı çekilmiş ancak tekrar farklı bir yerde yaptırın derim. çok değil hepsi max 100 TL ya tutar ya tutmaz...
  • bubew B kullanıcısına yanıt
    Ayni zamanda ayni km de ayni model almisiz :)direksiyonda titreme yoksa kutle olarak titriyorsa bence hala runflat lastiklerden.. kapi araliginda basmaniz gereken bar degerleri var benim eski pirelli lerde ozellikle otobanda cok rahatsiz ediyordu basinclari on 2.3 bar arka 2.5 bar ayarlayinca bagayi rahatlama oldu..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar, bagaj üzerindeki 5.20x metal yazı bazılarında yok. 2.el alacağım için sizlere danışmak istedim. Boya/değişim gibi bir sebep anlamlı. Ancak hiç bir boya/değişen yok dedikleri araçta da yok. Başka hangi sebeplerden olmayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tk152 T kullanıcısına yanıt
    sipariş sırasında bagaj üzerindeki model yazısını isterseniz iptal ettirebiliyorsunuz. muhtemelen baktığınız araç da o şekilde sipariş edilmiştir.
  • tk152 T kullanıcısına yanıt
    Ben arabayı teslim alırken Kosifler'de çıkarttırmıştım.

    Olmaması bir şey ifade etmiyor bence.
  • Aslında lastik değiştirmeye gittiğimde run flat yerine normal lastik takma düşüncesiyle gitmiştim. Daha önce e90 ımda normal lastiğe geçmiştim ve araç çok rahatlamıştı. Fakat lastikçi böyle bişey yapmamam gerektiğini bu aracın tüm süspansiyonlarının ve sisteminin run flata göre ayarlı olduğunu değişimin ciddi sorun ve güvenlik zafiyetine sebep olacağı konusunda ısrar edince açıkçası korkup yine run flat taktım. Şimdi yeni lastik varken bir o kadar masraf daha yaptığımda sorun çözülmezse yaptığım masrafla kalırım diye çekiniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RunFlat lastiklerle ilgili olarak;
    Süspansiyonmuş, kaza anında sorun yaratılması vs bilmem de, Şunu söyleyebilirim.
    Orjinal jantlardaki Runflat lastikleri çıkarıp normal lastik taktığınızda araba 100km/h hızdan sonra salaklaşmaya başlıyor.. Yalpalıyor yolda. Çünkü lastik yanakları geniş ve runflatteki gibi destekli olmadığı için jölenin üzerinde gidiyormuş gibi bir hal almaya başlıyor. normal bir yolda gidiyorken sanki viyadükten geçiyormuş ve sağdan soldan devamlı tokat yer gibi rüzgar yediğiniz hissiyatına kapılıyorsunuz.
    Bu da tedirgin ediyor.

    Eğer Normal lastik takılacaksa jantlar en az 19 olmalı, yanaklar da 45 üzerine çıkmamalı. 40 yanak daha ideal olur hatta.. Bu şekilde bu yalpalama olayının önüne geçersiniz ancak.
    Ancak hal böyle olduğunda jant masrafı+lastik bütçesi = Runflat lastiğinin bütçesinden daha fazlası demek oluyor. RF lastiklerin bütçesi sebepli normal lastik takacaksanız astarı yüzünden fazlaya gelecektir. Üzerine orjinal jant yerine muhtemelen çakma jant kullanacaksınızdır. Gerek yok.

    Diğer yan sebepler ise
    1-Lastiğiniz patladığında patlak lastikle jant üzerinde gitmek durumunda kalacaksınız,
    2-18/19" jant ve 45/40 yanağa geçtiğiniz için konforda olumsuz anlamda çok fazla değişim yaşayacaksınız.

    Runflat iyidir.




  • Nisan sonu itibariyle bayıler ellerinde kalan 2016 modellerin satışını durduracaklarmış, bu durum Mayıs ayında 2.el piyasasına nasıl yansır yorumlayan olabilir mi ? 2.el fiyatları artar mı ? geçmiş yıllardaki durumu bilen var mı ?
  • Yakın zamanda 0km 5.20i için teklif alan oldu mu? 2016 model yılı için bir kampanya var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayi f10 satisini durudurunca ikinci el f10 lar en az %10-15 degerlenir. 1600cc g30 gelince baslangic fiyatı 240 binlerde olursa bu artis geri gider yada durur. Yok 280 lerden baslarsa f10 m paketler bir %10 daha artar.



    Kriz kapida evet. Ama dolar krize endeksli degil sadece. Zaten yeterince kriz var. Dolar buyuk baronlar tarafindan yonetiliyor. 2017 sonunda 3.40 - 3.80 araliginin disinda olmaz dolar.



    Krizin buyumesi konut ve arac fiyatlarini dusurur. Araclara ikinci elde yansir.



    2017 sonuna kadar dolarda olmak risktir. Bankalar %13-14 faiz verirken bu donem tl ile değerlendirilir. Dolar 3.45 i gorurse dolar alip beklenebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 131132133134135
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.