Şimdi Ara

BMW 5.25d XDRİVE ANA KONU inceleme yorumlar ( F10 Kasa ) (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
6
Favori
48.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes e250 4matic kullandım bugun BMW 5.25xDrive gerçekten daha üstün bir araba. Yol tutuş ve vites geçişleri konusunda hissedilir bir fark var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NosWagen -- 4 Mart 2014; 18:02:58 >
  • Babamın araca kış lastiği alacağız. Servise gitmiş kampanya var jantlarla beraber 6000 tl fiyat vermişler. Runflat lastikleri değişiktirmek lastiğe zarar verir o yüzden jantla birlikte verelim falan demişler. Bana pek mantıklı gelmedi. Siz ne tavsiye edersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selcuk_1629 kullanıcısına yanıt
    Doğru demişler.. @selcuk_1629
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    Doğru demişler.. @selcuk_1629

    Teşekkürler hocam bana biraz tuhaf geldi ama mecbur alacak artık. Ne run Runflat miş bu derdi bitmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selcuk_1629 kullanıcısına yanıt
    Lastikler sert olduğu için zor sökülüp takılıyor..o sırada lastik te jantta tahrip olabiliyor.Her seferinde balans ayarı vs..2-3 değiştirmede mutlaka sıkıntı çıkar..
    Lastikler nerden baksanız 2500-3000 tutar Orijinal jantlar lastikle beraber çok da değil aslında ..Borusan kışları iyi kampanya yapıyor..Sakın replika jant
    almayın..Borusan da lastikçiler söyledi replikalar kasiste kabak gibi ortadan ayrılabiliyormuş.. @selcuk_1629
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    Lastikler sert olduğu için zor sökülüp takılıyor..o sırada lastik te jantta tahrip olabiliyor.Her seferinde balans ayarı vs..2-3 değiştirmede mutlaka sıkıntı çıkar..
    Lastikler nerden baksanız 2500-3000 tutar Orijinal jantlar lastikle beraber çok da değil aslında ..Borusan kışları iyi kampanya yapıyor..Sakın replika jant
    almayın..Borusan da lastikçiler söyledi replikalar kasiste kabak gibi ortadan ayrılabiliyormuş.. @selcuk_1629

    Yok hocam benim peder çakma hiçbirşey almaz. O servis ne derse onu yapar normalde arada bana da sorar işte bak bakalım şu nasıl bu nasıl diye. Cevabınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kış için 17' jant ve PETLAS marka lastik aldım jantı sahibinden com'da aşagıdaki rerimde gördüğünüz 5x120 bijon orjinal 530d jantı vardı onu aldım lastik ise kapı içinde yazan değerlere göre 225-55-17 kış lastiği aldım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NosWagen -- 2 Mart 2014; 23:50:32 >
  • Bende hiç kullanılmamış 18" 525xd den söktüğüm jantlar var isteyen olursa verebilirim. Stil 237 modelidir. Replika almayın sakın başınıza bela alırsınız. Arabayı alınca m paket e çevirdim o yüzden boşa çıktı. Bende kış lastiği takmak için tutuyordum elimde ama denizlide pek kar yağmıyor yağsa da ben arabayı çıkartmıyorum o yüzden satacağım. İsteyen pm atabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sene MART ayında aldığım 2013 Model 12bin km olan İç-Dış M paket azına kadar dolu olan aracımı satıyorum. İlgilenen Ulaşabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NosWagen -- 8 Nisan 2014; 23:03:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NosWagen

    Geçen sene MART ayında aldığım 2013 Model 12bin km olan İç-Dış M paket azına kadar dolu olan aracımı satıyorum. İlgilenen Ulaşabilir.

    0551 907 95 95



    İLANI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ


    Marka : BMW
    Model : M525d xDrive Limousine
    Paketler : 5 Limousine, M-sport, Technology Paket
    Dış Renk : 300 Opak Alp Beyazı
    Döşeme : LCEZ Dakota Deri Tarçın Kahve-Siyah
    Model Yılı : 2013
    KM :12.000

    DURUMU : KAZA DEĞİŞEN BOYA ÇİZİK YOK.

    Standart donnıma ek olarak
    -M-spor paket
    -ADAPTIF DRIVE(ECO-PRO,COMFORT,SPORT,SPORT-PLUS)...
    -DYNAMIC DAMPER CONTROL...
    -M-SERVOTRONIC....
    -START-STOP...
    -ÖN CAM HARİÇ RENKLİ CAMLAR
    -CONNECT DRİVE
    -8 İLERİ SPOR OTOMATİK VİTES...
    -HEAD- UP DISPLAY...
    -19" //M ALÜMİNYUM JANTLAR...
    -4 BÖLGE DİJİTAL KLİMA...
    -SURROUND CAMERA
    -ELEKTRİKLİ,HAFIZALI FONKSİYONEL DİREKSİYON...
    -FREN FONKSİYONLU ACTIVE CRUISE CONTROL...
    - M SPOİLER
    -KÖR NOKTA ASİSTANI...
    -ADAPTİF ÖN KOLTUKLAR... BEL DESTEKLİ MASAJLI
    -KONFORLU ÖN KOLTUKLAR...
    -ISITMALI ÖN KOLTUKLAR...
    -ISITMALI ARKA KOLTUKLAR
    -F1 VİTES...
    -ALUMINYUM HEXAGON İÇ KAPLAMA...
    -ANTRASİT TAVAN...
    -USB-AUX BAĞLANTISI....
    -BMW PROFESSIONEL NAVİGASYON...
    -DVD PLAYER... TV Fonksiyon
    -HI-FI PROFESYONEL...
    -ELEKTRIKLI KOLTUKLAR...
    -SAĞ-SOL ÖN KOLTUK HAFIZALARI...
    -5 BOLGE SURROUND KAMERA...
    -ÖN TAMPON KÖŞELERİNDE VİRAJ KAMERALARI
    -İÇ AYDINLATMA PAKETI...
    -VAKUMLU KAPILAR...
    -ELEKTRIKLI BAGAJ KAPAĞI...
    -ELEKTROKROM İÇ VE DIŞ AYNALAR...
    -BLUETOOTH TELEFON... I-PHONE ve AKILLI TELEFON BAĞLANTI
    -KEYLESS - GO...
    -SUNROOF...
    -ELEKTRİKLİ,KATLANIR DIŞ DİKİZ AYNALARI...
    -TURKIYE HARİTASI YÜKLÜ TÜRKÇE NAVIGASYON SİSTEMİ...
    -DYNAMIC BI-XENON FARLAR...
    -LED GÜNDÜZ FARLARI...
    -OTOMATİK UZUN FAR ASİSTANI...
    -OTOMATİK FAR SENSÖRÜ...
    -YAĞMUR SENSÖRÜ...
    -KARARTMALI İÇ VE DIŞ DİKİZ AYNALARI...
    -ELEKTRİKLİ ARKA PERDE...
    -LASTİK BASINÇ KONTROL SİSTEMİ...
    -PARK MESAFE KONROL ÖN-ARKA - YAN...
    Sigara Donanımı,Seramik Far Sinyal Ögeleri.......

    aracı alalı daha 1 seneyi doldurmadınız sizi bu kadar çabuk fikir değiştirmenize yönelten nedir? arac bayi olmadıgı için fatura,vergi,grey olayları mı ?




  • ARACIMI SATTIM ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NosWagen -- 8 Nisan 2014; 23:03:40 >
  • Önere bileceginiz grey varmı acaba uzun zamandır arastırıyorum saglam ve ucuz bır fırma bulamadım

    Birde aracı nekadara sattınız ? burdan yazmasanızda pm atsanızda olur ? km ne kadar olmustu aractan memnun kaldınızmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kardana -- 28 Eylül 2014; 10:48:32 >
  • 525d xDrive salı günü geliyor bizim de daha doğrusu babamın test sürüşüne çıkmıştım bu arabayla direksiyonu bana sert geldi üstelik sport modda değilken. Şu anda elimizde bulunan 2014 astra hb'nin direksiyonu daha yumuşak geldi bana nedendir bilmem. Araba geldikten sonra daha detaylı incelerim kısmetse.
  • Grey araç alırken iyi güzel fakat satarken cok zorlandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NosWagen

    Grey araç alırken iyi güzel fakat satarken cok zorlandım.

    Hayırlı olsun.

    Ben de 525 bakıyorum. Sahibindendeki ilanı kaldırmışsınız doğal olarak. Sakıncası yoksa aracı ne kadara sattığınızı sorabilir miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LonelyHunter

    525d xDrive salı günü geliyor bizim de daha doğrusu babamın test sürüşüne çıkmıştım bu arabayla direksiyonu bana sert geldi üstelik sport modda değilken. Şu anda elimizde bulunan 2014 astra hb'nin direksiyonu daha yumuşak geldi bana nedendir bilmem. Araba geldikten sonra daha detaylı incelerim kısmetse.

    BMW lerin direksiyonları diğer markalara göre hep biraz daha serttir, ama kesinlikle çok daha hislidir. Kayacağını, kaymadan evvel direksiyondan hissettirir.

    Tabi aynı zamanda yoldaki bozuklukları da direksiyondan hissettirir, bu da hisli direksiyonun sportif avantajının yanındaki konforla alakalı dezavantajıdır.

    Bu his konusunda Mercedes direksiyonları eskiden berbattı, ama çok konforluydu (yumuşak ve bozukluk hissi vermeyerek) şimdi son senelerde Mercedes te de baya gelişme var.




  • Herkese merhaba,

    Babam 2013 525d xDrive kullanıcısı ve aracı 25.000 km'de. Ben de aracı toplamda 2-3bin km kadar kullanma fırsatı buldum. Kendim e90 320d kullanıcısıyım. En çok satılan 5 modellerinden biri olduğuna göre görüşlerimi paylaşmak istedim.

    Aracın artıları:

    - Araç mekanik olarak sorunsuz, bakım-parça maliyeti düşük. Bu konuda tüm BMW'ler iyi genel olarak.

    - 4 çeker ve ağır bir araç için yakıt tüketimi iyi. Biz orta-sıkışık İstanbul trafiğinde 8,8 lt civarı görüyoruz. Uzun yolda 7 lt civarlarına iniyor abartmadan orta-seri kullanımla.

    - Konfor ve sessizlik oldukça iyi, ama aşağıda belirteceğim eksileri olacak bunun.

    - Güvenli ve heybetli his güzel, trafikte güven veriyor.

    - Farlar mükemmel ötesi.

    - İç mekan kalitesi, mekan ışıklandırılması iyi. Ferah hissettiriyor.

    - Bagaj geniş.

    - [Eczman'ın uyarısı üzerine]: 4 çekerin kar ve yağmurda sağladığı ekstra çekiş. Ancak bu artının eksilerinin daha fazla olduğunu düşünüyorum, detaylar aşağıda.

    Aracın eksileri:

    - Fiyat, fiyat, fiyat. Bana göre bir dolu gereksiz özellikle fiyatı şişirilmiş Türkiye paketlerinin (4 çeker, vakumlu kapı, hayalet kadran; tümü de bence gereksiz). Bayi karlarını arttırmak için firmalar son zamanlarda gerekli-gereksiz her arabayı 4 çeker getirmeye başladılar. Bu hacim, ağırlık ve güçlerde arabaların kesinlikle 4 çekere ihtiyacı yok.

    - 4 çeker olması. Lüzumsuz ağırlık, ekstra yakıt tüketimi, ayrıca belirgin understeer. İstediğime yakın yol tutması için DSC'yi mutlaka devre dışı bırakmak gerekiyor. DSC off ve trailing fren ile viraja girildiğinde ancak understeer dengelenebiliyor. Katalogdan baktım, xDrive tam 1840 kg . 530d bile 1785 kg! 528i bile dört çeker olarak kakalanmaya çalışıyor, Erzurum'da yaşıyorsanız tamam ama İstanbul'da tamamen gereksiz. Az bilinen bir başka eksi de xDrive'ların 1 cm daha yüksek olması (yerine göre artı sayılabilir tabii).

    - Araç ağır ve hantal, yolda da öyle hissettiriyor. Tamam, bir 3 serisi çevikliği beklemiyoruz ama bu kadarı da kabul edilemez. Temel denge ve 50/50 ağırlık dağılımı bakımından sorun yok, ama yüksek ağırlık ve 4 çeker işi bozuyor. BMW bu jenerasyonda e60'a göre alüminyum kullanımını geriye çekti maliyetler açısından; e60 520d kullandım ve belirgin derecede daha çevik olduğunu söyleyebilirim.

    - Süspansiyonlar aşırı yumuşak. Normalde yumuşak araç sevdiğini söyleyen babam (eski aracı Jag XF) da bundan çok rahatsız. Otobanda direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde araç su yatağındaymış gibi yalpalıyor, sportif sürüşlerde arka yolcuların midesi bulanıyor,frende çok dalıyor, ayrıca araç şehir içinde kasis, çukur vs. gibi yerlere frenle girerseniz hemen burnunu sürtüyor. Muhtemelen RFT lastiklerin sertlik ve konfor sorunlarını dengelemek için böyle yapılmış, bence olmamış.

    - Motor sesi hoş değil. Performans idare eder ama tam gazda ve devir 2500'ü geçer geçmez araç bağırmaya başlıyor. Hiçbir zaman 0-100'ü 7 sn olan bir araç gibi hissetmiyor ama. Bence e90'ın yüksek devirlerdeki sesi daha güzel. Bu belki çift turboyla ilgili olabilir, e60'ın sesi biraz daha iyiydi, yeni 520d'leri bilemiyorum. Bu dediklerim canlı sürüş için geçerli, düşük devirlerde ses yalıtımı başarılı.

    - Start-stop çok sarsıntılı çalışıyor, bence BMW'ye yakışmamış. 4 silindirden kaynaklı bir durum olabilir.

    - RFT lastikler maalesef hala başarısız. Frenlerin "bite"ı kötü, araba yol bozukluklarını ve yarıkları takip etme eğiliminde (245 lastiğin de etkisi var, 225 lastiklerde bu daha az hissedilir), uzun yollarda sık görülen parçalı kırıklı zeminlerde lastikler korkunç ses yapıyor. Bu zeminlerde gelen ses normal lastikli e90 aracımdan hayli fazla.

    - Arabada bluetooth ve USB girişi var ama iPhone'dan müzik çalmıyor . Borusan kusura bakmasın buna ancak küfür edilir.

    Toparlayacak olursam, akla hitap eden ama gönlümüzü çelemeyen bir araç oldu 525d. Ekonomik, sağlam, sorunsuz, konforlu; bunlar güzel. Ama bu kadarını üst düzey bir Passat'ta da bulmak mümkün. Eski aracımız Jaguar XF ise gönle hitap eden, müthiş bir motoru, direksiyon hissi ve dengesi olan bir araçtı (ama maalesef kalite ve motor sorunları vardı). Bir cümleyle XF'i alıp bir yerlere kaçmak, bahane uydurup uzun yoldan gelmek istiyordunuz ama 525d hiçbirimizde öyle bir duygu uyandıramadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Iratus -- 1 Aralık 2014; 21:57:33 >




  • Tecrübeler için teşekkürler iratus. Daha önce lastik konusunda yazdıklarını okumuştum, oldukça faydalı paylaşımdı. Marka fanatiği gözlüğünü çıkarıp okuyanlar için bu bilgiler de çok faydalı olmuş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iratus I kullanıcısına yanıt
    Aracın eksileri 4 çeker olması. Yazmışsın.
    520d dururken size bu aracı zorla mı aldırdılar?
    Madem xdrive a ihtiyacınız yoktu almasaydınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eczman2000 kullanıcısına yanıt
    @ridleyscott:

    Teşekkür ederim hocam. Belki yararlanılır diye yazıyoruz, sürç-ü lisan ettiysek affola elden geldiğince nesnel davranmaya çalışıyorum.

    @eczman2000

    Hocam cevabında bir sertlik var, buna neden gerek oldu bilemiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam senin xdrive bir aracın vardı, ondan sanıyorum. Bir noktada haklısın, 4 çekerin eksilerini yazarken artıları es geçmek olmazdı, onu da ekledim.

    Soruna gelince, evet maalesef bir nevi zorla aldırdılar çünkü Türkiye'ye özel sipariş hariç 525d arkadan itişli gelmiyor, biz de 525d'nin ekstra performansını istiyorduk çünkü babamı tanırım, 520d ona yetmeyecekti. Bunun için de 3-4 ay beklemen ve ekstra indirimlere veda etmen gerekiyor, babamın o kadar sabrı yoktu maalesef. Mesajda anlatmak istediğim de buydu, Borusan'ın bir numarası bu, amaç ta dipteki kârı büyütmek, başka bir şey değil. 4 çeker opsiyonunun Avrupa fiyatı yanılmıyorsam 1500 EUR civarı, hesaplarsan ne kadar geçirildiğini görürsün.

    4 çekere "ihtiyaç" duymaya gelince, Erzurum ve avanesinde yaşayanlar hariç kimsenin buna "ihtiyaç" duyacağını sanmıyorum, hele bir binek araçta. Hele hele bizim gibi İstanbullu zavallıların en son ihtiyaç duyduğu şey 4 çeker. Son tahlilde para senin keyif senin, isteyen alır isteyen almaz. Benim itirazım tüketiciye 4 çekerin kârı şişirmek için dayatılması. Tabii insanların da 4 çekerin her koşulda iyi olmadığını bilmesinde zarar yok, öyle olsa neden 550 hp M5 arkadan itişli olsun? 4 çeker yalnızca çekişi arttırır, daha önce de defalarca yazıldığı gibi frenleme ve yanal tutuşa hiçbir etkisi yoktur.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.