Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (654. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
31 Misafir (2 Mobil) - 29 Masaüstü2 Mobil
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 652653654655656
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    Aşağıdaki linkte dyno sonuçlarını görebilirsiniz... Aynen vaad edildiği gibi 205 bg e ulaşıldı ama tork değeri neden bilmiyorum vaad edilenden düşük, ama 0-100 km videosunu izlediyseniz kesinlikle performansa çok da kötü bir etki etmiyor bu durum... Bu arada paylaşacağım bir konu var dynoyu yaptırdığım yerin facebook sitesinden 10larca belki 100 lerce araca yapılan işlemlerin dyno verileri var... Ben benzinli olanları inceledim tek tek birçok araçtan çok daha güzel sonuç alıyorsunuz... Bir de BMW nun ZF şanzımanı yine farkını konuşturuyor resimde göreceksiniz tekerleğe iletilen güç ölçülen motor gücünün %90 ı benim araçta... Diğer araçları görmenizi isterim en iyisi %84 hem de hepsi önden çekişli olmasına rağmen, biliyorsunuz ki arkadan itişte bu güç kaybı dezavantajı daha çok olması gerekirken en az kayıp BMWdaydı...Dynolarını incelediğim diğer markalar 1,4 turbo 140bg Astra, Scirocco 1,4 TSI 160bg, Volvo 1,6T 180bg, Peugeot RCZ 1,6 200HP, Passat CC 1,4 TSI 160bg, Polo GTI, Insignia 1,6T 180bg vs vs araçlardı. Tekrar teşekkürler ZF...

    http://m1311.hizliresim.com/1h/d/ugw49.jpg

    Megachips yazıyor ondan merak ettim Mehmet Gazihan mı yaptı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serqanz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    Bu linkte bir kıstas değil tam depo bir denemek lazım ama belki fikir verebilir, Güzergah 120 ile akan Ümraniyeden çıkıp Halkalıya TEM den giden yol, daha sonra Halkalı Yeşilköy dur kalk yoğun Basınekspres trafiği Yeşilköy içi malum yoğun en son Yeşilköyden iş çıkışı trafiğiyle Halkalıya geliş ama dur kalk çok yapmadık 30-40 la gidilen akıcı yoğun trafik...

    http://o1311.hizliresim.com/1h/d/ugx00.jpg

    :)) Saka gibi dizel tadinda olmus resmen. Hangi mod da kullandiniz ?

    Eco pro tabi ki de hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr_marduk


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: tr_marduk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    320i ED Race chip 0 - 100 km videosu... Yukarıda da ve videoda da bahsettiğim gibi malesef gündüz vakti daha uygun boş bir yer bulamadım İstanbul da... Çok çok az da olsa biraz downhill mevcut malesef... Chronometre ile ölçüm yaptım 6,2 sn gibi görünüyor gerçekten etkileyici...

    Asıl 0-200 / 80 - 180 / 0 - 240 videolarını çekmek isterim ama sanırım bunları çekebileceğim uygun yol bulmakta baya güçlük çekeceğim İstanbul'da

    İşte link iyi seyirler ; gevezeliğim için kusura bakmayın ilk çekim biraz heyecan yaptım

    http://www.youtube.com/watch?v=DSCwK3wlRMI

    race chip in canlı partikül filtresi tıkadığını gördüm dizel araçta, arkada gaz bombası yemiş gibi oldum

    dikkat edin her ne kadar yaygın olsa da ne olacağı belli olmaz gerçi dizeller daha hassas motorlar ama..



    Çok sağolun bilgilendirme için... Çok teşekkür ederim tabi ki araca daha bir özenli yaklaşmak lazım şimdi... Bakalım ilerki günlerde göreceğiz nasıl olacak neler bitecek... Yaklaşık 40-50 bin km de bir carbon cleaning denen olayı yaptırmak sizce de mantıklı olur mu acaba bu tarz problemlerin üstesinden gelmek için ?

    Bana biraz para tuzağı geliyor o tür uygulamalar, işe yaramadı değişiklik olmadı diyenler var birsürü, bence ona vereceğiniz para yerine v-power nitro alın, o da sözde enjektörleri temizliyor, hem de depoda 5tl fark vermiş olursunuz

    Ben geçen denedim, sanki psikolojik olarak fark var gibi geldi ama emin değilim yine de

    Sağ olun deneyeceğim bu ürün tüm istasyonlarda mevcut mu acaba yoksa özel bir yerden mi alacağız ??

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bhd1R

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    Aşağıdaki linkte dyno sonuçlarını görebilirsiniz... Aynen vaad edildiği gibi 205 bg e ulaşıldı ama tork değeri neden bilmiyorum vaad edilenden düşük, ama 0-100 km videosunu izlediyseniz kesinlikle performansa çok da kötü bir etki etmiyor bu durum... Bu arada paylaşacağım bir konu var dynoyu yaptırdığım yerin facebook sitesinden 10larca belki 100 lerce araca yapılan işlemlerin dyno verileri var... Ben benzinli olanları inceledim tek tek birçok araçtan çok daha güzel sonuç alıyorsunuz... Bir de BMW nun ZF şanzımanı yine farkını konuşturuyor resimde göreceksiniz tekerleğe iletilen güç ölçülen motor gücünün %90 ı benim araçta... Diğer araçları görmenizi isterim en iyisi %84 hem de hepsi önden çekişli olmasına rağmen, biliyorsunuz ki arkadan itişte bu güç kaybı dezavantajı daha çok olması gerekirken en az kayıp BMWdaydı...Dynolarını incelediğim diğer markalar 1,4 turbo 140bg Astra, Scirocco 1,4 TSI 160bg, Volvo 1,6T 180bg, Peugeot RCZ 1,6 200HP, Passat CC 1,4 TSI 160bg, Polo GTI, Insignia 1,6T 180bg vs vs araçlardı. Tekrar teşekkürler ZF...

    http://m1311.hizliresim.com/1h/d/ugw49.jpg

    Megachips yazıyor ondan merak ettim Mehmet Gazihan mı yaptı?

    Aynen hocam dyno ölçümleri için bugün oraya yanına gittim...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: tr_marduk


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: tr_marduk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    320i ED Race chip 0 - 100 km videosu... Yukarıda da ve videoda da bahsettiğim gibi malesef gündüz vakti daha uygun boş bir yer bulamadım İstanbul da... Çok çok az da olsa biraz downhill mevcut malesef... Chronometre ile ölçüm yaptım 6,2 sn gibi görünüyor gerçekten etkileyici...

    Asıl 0-200 / 80 - 180 / 0 - 240 videolarını çekmek isterim ama sanırım bunları çekebileceğim uygun yol bulmakta baya güçlük çekeceğim İstanbul'da

    İşte link iyi seyirler ; gevezeliğim için kusura bakmayın ilk çekim biraz heyecan yaptım

    http://www.youtube.com/watch?v=DSCwK3wlRMI

    race chip in canlı partikül filtresi tıkadığını gördüm dizel araçta, arkada gaz bombası yemiş gibi oldum

    dikkat edin her ne kadar yaygın olsa da ne olacağı belli olmaz gerçi dizeller daha hassas motorlar ama..



    Çok sağolun bilgilendirme için... Çok teşekkür ederim tabi ki araca daha bir özenli yaklaşmak lazım şimdi... Bakalım ilerki günlerde göreceğiz nasıl olacak neler bitecek... Yaklaşık 40-50 bin km de bir carbon cleaning denen olayı yaptırmak sizce de mantıklı olur mu acaba bu tarz problemlerin üstesinden gelmek için ?

    Bana biraz para tuzağı geliyor o tür uygulamalar, işe yaramadı değişiklik olmadı diyenler var birsürü, bence ona vereceğiniz para yerine v-power nitro alın, o da sözde enjektörleri temizliyor, hem de depoda 5tl fark vermiş olursunuz

    Ben geçen denedim, sanki psikolojik olarak fark var gibi geldi ama emin değilim yine de

    Sağ olun deneyeceğim bu ürün tüm istasyonlarda mevcut mu acaba yoksa özel bir yerden mi alacağız ??

    Istanbul da çoğu istasyonda mevcut, yalnız mevcut depoyu bitirin öyle fulleyin max etki için..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehazneci

    320i ye laf söylediğimden değil ama sanırım çıkarımınız yanlış.

    320i ed-race chip'in 316i racechipten performanslı olmasının tek sebebi, racechip in delta mantıgı ile calısması.

    Mesela;

    316i turbo basıncı 0,7 bar ise, race chip 0,2 daha ekliypor ve 0,9 oluyo turbo basıncı.
    320i ed de ise, standart araç 0,9 bar ise, race chip ile 1,1 basınc uygulanıyor. (basınc 2 bar olsaydı da 2,2 bara ulaşılıcaktı).
    Race chip araca özel bir uygulama değil, satın aldığınız box'u 2 gün sonra çıkartıp herhangi bir markanın herhangi bir modeline direkt takabilirsiniz.

    ACS de ise durum farklı. 320i ed ve 316i için farklı yazılımlardan geçiyor veriler. Ve egzoz hariç tüm parçaların aynı olması, bununda çok minimal bir fark olması nedeniyle, ACS Boxa giren tüm girdiler, 316i ve 320i ed motorlarında aynı seviyeye getirilerek ACS box'dan çıkıyor. Sonuç, iki aracta 204 hp.

    Not: Yukarıda yazan rakamlar atmasyondur.


    Bir yanlış anlama var sanırım, size yönelik bir şey yazmadım,

    Racehip istede daha da sıkıştırıp daha fazla güç alabilir.

    Ama sağlık açısından bakmıuşlardır olayı.

    Evet aynı motolarlar oldugu ıcın ıkısı de ısternırse aynı gucu verebılır fakat sağlık açısından ???

    Downpipe ve Turbo büyüklükleri hava-soğutma ve tahliyede önemli rol oynayarak daha sağlıklı olmasını sağlamıyor mu ?

    Donanımsal modifiyelerde de genelde bu parçaları değiştiriyorlar.

    Yoksa ACS ile Racechio'i karşılaştırmadım, ACS kalitesi ile kabul görmüş ve halihazırda zaten BMW tarafından Performance ürünü diye satılıyor




  • Umarim bu sayfalari distributor takip etmiyordur garanti'den olmayalim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alwaysfc kullanıcısına yanıt
    Turbo buyuklugunun sogutma ile herhangi bir alakasi bulunmuyor. Sogutma islemi, turboda sikistirilmis havanin, turboyu terk ettikten sonra intercoolera gelmesi ile meydana geliyor. Turbonun kucuk ya da buyuk olmasinin sogutma ile hic bir alakasi bulunmamaktadir kisaca.

    Turbo buyuklugu ne ise yarar, daha fazla basinc uygulayabilmenizi, yada yuksek hacimli motorlarda, dogal olarak ihtiyac olan oksiyen oraninin karsilanabilmesi saglar.

    Ancak buyuk turbonun olumsuz yonleri de yok degil. Turbo boslugu dedigimiz, turbolu araclarda gaza basar basmaz hizlanmayi saglayamamimii saglayan gercek turbo boyutu ile orantilidir. Turbonuz ne kadar buyuk ise, turbonun inertia etkisi ile dolmasi yani tam hiza kavusmasi vakit alacagi icin, turbo boslugu cok daha fazla olmaktadir.

    Sirf bu nedenle 335i gibi araclarda cift turbo calisir. Dusuk devirlerde kucuk turbo daha verimli olup, buyuk turbo calismamakta. Yuksek devirlerde 3 litre hacimle bir motora yetmemekte ve buyuk turbo ile destek saglanmaktadir.

    Hersey bir yana, 316i ve 320i ed arasinda turbo ebadi da aynidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehazneci

    Turbo buyuklugunun sogutma ile herhangi bir alakasi bulunmuyor. Sogutma islemi, turboda sikistirilmis havanin, turboyu terk ettikten sonra intercoolera gelmesi ile meydana geliyor. Turbonun kucuk ya da buyuk olmasinin sogutma ile hic bir alakasi bulunmamaktadir kisaca.

    Turbo buyuklugu ne ise yarar, daha fazla basinc uygulayabilmenizi, yada yuksek hacimli motorlarda, dogal olarak ihtiyac olan oksiyen oraninin karsilanabilmesi saglar.

    Ancak buyuk turbonun olumsuz yonleri de yok degil. Turbo boslugu dedigimiz, turbolu araclarda gaza basar basmaz hizlanmayi saglayamamimii saglayan gercek turbo boyutu ile orantilidir. Turbonuz ne kadar buyuk ise, turbonun inertia etkisi ile dolmasi yani tam hiza kavusmasi vakit alacagi icin, turbo boslugu cok daha fazla olmaktadir.

    Sirf bu nedenle 335i gibi araclarda cift turbo calisir. Dusuk devirlerde kucuk turbo daha verimli olup, buyuk turbo calismamakta. Yuksek devirlerde 3 litre hacimle bir motora yetmemekte ve buyuk turbo ile destek saglanmaktadir.

    Hersey bir yana, 316i ve 320i ed arasinda turbo ebadi da aynidir.

    BU konularda tartışacak net bilgiye sahip değilim, söylediğim bilgiler Borusan İstinye'de servis en üstü tarafından aldığım bilgilerdir.
    Kendisi ile ticari bir bağım yok fakat aile dostudur. Sallama bilgiler vereceğini sanmam
    Bana dediğini aynen buraya aktarmıştım.
    Donanımda Turbo ve downpipe'ları farklı ve yazılımsal farklılıklar var demişti.
    Kendisi chip uygulamalarını önermeyen birisi, uzun süreli gazlamalarda basıncı turboya zarar verdiğini söylemişti.

    Neyse dediğim gibi bu konularda tartışacak kadar bilgi sahibi değilim.




  • alwaysfc kullanıcısına yanıt
    Bu konularda aslinda, bilgiyi veren kisi bmw ceo su dahi olsa, sozel cumlelerden ziyade, yazili argumanlara bakmak en iyisi. Bu durumda, parca numaralari iyi bir referans oldugunu dusunuyorum. Parca numarasi farkli bile olsa, ayni parcadan bahsedilebilirdi ki 316i 320i ed ozelinde parca numaralari dahi ayni kullanilmis. Bu da benim dogrum

    Uzun sureli gazlamalarda turbonun zarar gormesi ile ilgili yargiya katilmamak mumkun degil. Turbolar, turbo lag olmamasi icin oldukca hafif uretilmeye calisilan, ayni zamanda yuksek sicakliklara ve 400.000 rpm gibi donme hizlarina dayanabilmesi icin oldukca saglam dizayn edilen makineler. Ancak, her mekanik parca gibi bunlarinda omru var ve hic bir zaman motorun kendisi kadar uzun omurlu olamazlar calisma sekilleri geregi. Motorlardan cok daha dusuk toleransli uretilmelidir ki turbolar ciddi verim kayiplari olusmasin, ancak bu da omurlerini kisaltmaktadir.

    Tabiikide, cok gazlarsaniz, ya da chip gibi uygulamalarla basinci arttirirsaniz bu urunlerin omru azalacaktir.

    Ancak arabalarimizi kullanmak icin aliyoruz, chip uygulamalarini bir kenara birakalim, bu arabalar agir yukler kaldirmasi icin degil, seri kullanimina uygun tasarlanan makinalar. Ozel durumlar, erken bozulmalar tabiiki olacaktir, ancak normal sartlarda rakami tam bilmiyorum ancak en az 500 bin km gidecek sekilde tasarlanan motorlardan bahsediyoruz. Biraz ortalamanin uzerinde baski yapmak bu motorlara, omrunu kritik seviyede kisaltmayacaktir diye tahmin ediyorum.




  • Racechip vs box üreticileri bir veya iki sensör mantığı uygularken, kellerners-hartge vs neden daha fazla sensör girişine monte ediliyor(gasoline engines)? Bunun bir nedeni olmalı, tabiki çok daha kordineli çalışması için yani siz aracınızı servise götürdüğünüz zaman herhangi bir yazılım güncelleme bülteni yayınlanmış ise kelleners-hartge vs yazılım güncellenmesinden sonra bile aynı şekilde verimli çalışmaya devam edecektir. Sorun sadece rail basıncını ve turbo basıncını artırmak değil, her ayrı motor tipi için farklı harita kullanmak çok daha önemli. Gasoline engines turbo beslemeli araçlar için Hartge-kelleners- burger tuning ve common rail diesel engines için magneti marelli-steinbauer-rapid-bu işin gerçekten uzmanları.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hos sohbetiniz ve guzel video icin tesekkurler. Cok iyi bir hizlanma degeri yakalamissiniz!
  • Kadir Bey,

    Dyno olcumu ile ilgili 1-2 yorumum olacak, beygir ve tork kavramlarini adim gibi bilmeme ragmen, dyno cihazlarina cok hakim degilim, bu noktada yaniliyor da olabilirim.

    Oncelikle, sunu hatirlatmakta fayda var: HP : tork x devir / 7023,5

    Sizin dyno sonuclarina bakildiginda, birkac sey dikkatimi cekiyor.

    1. Hicbir dynonun bu kadar duzgun bir olcum verdigini gormemistim. Genelde, ani yukselmeler ve ani dususler gozlenir, dyno olcumlerinde. Guvenilirliligini biraz sarsti
    benim icin.

    2. Dyno, aracin lastiklerdeki gucunu olcer. Sizin onceden girmis oldugunuz guc kaybi oranina gore de, motordaki gucu hesaplar. Demem o ki, sizin orada gordgunuz yuzde 90 elle girilmis rakam. Yani ben olsam, oraya arkadan itis bir araba icin yuzde 85 girerdim. Tum yabanci test merkezleri genelde bu oranla HP hesaplarlar, bu durumda araciniz, 217 HP cikacaktir! Bana %90 rakami ozellikle secilmis gibi geldi.

    3. Tork 500 devir oncesi gercekten sizin de dediginiz gibi oldukca dusuk. Soyle ki, burada gordugum tork egrisi 4000 e devire kadar 316i ninki ile ortusuyor. Ondan sonra normallesiyor. Olmasi gereken dusuk devirlerde 280 nm civarlarinda olup, 5000 devirlerde 260e dusmesi gerekirken, sizde ilginc bir sekilde asagidan yukari geliyor.


    Burada tam olarak ne olmus anlamiyorum ancak, ya racechip, sadece 4500 devir ve ustu rakamlarda devreye giriyorki calisma prensibi aslinda buna izin vermez.

    Ya, 320i ed orjinal ecusunde bulunan yazilim bir sekilde 4500 devir altinda, racechipin mudahalesini vermiyor

    Ya da, dyno olcumu kulliyen yanlis.

    Aslinda bir daha yapmakta fayda var, ancak ben pek tr deki dyno lara guvenmiyorum. Birde ayni araci devamli dynoya sokmayi biraz yipratici buluyorum.




  • Guzel En sonunda asli astari olmayan sacma savunmalar bir son bulmus ne ala..

    Iki gundur yasadigim ciddi yogunluktan oturu bir turlu yazmak nasip olmadi.Ancak goz ucuyla takip edebildim.Oncelikle kafasi bulanik olanlarin uygun fiyattan dolayi iyi bi alternatif olarak gordugu race chip adli markaya biraz deginmek istiyorum.Bmw gibi kapsamli elektronik sistemleri olan ve ciddi anlamda ileri duzey teknoloji kullanan bir arac icin bu denli basite indirgenmis ve kesinlikle ama kesinlikle kaynak kodlari hice sayarak yaptigi logic manipilasyonlariyla aracin elektronik sistemleriyle uyumsuz bi sekilde calisan bu sistemi araca entegre ederek kullanmak ne kadar mantiklidir tartisilir.

    Araciniz garantide olsun veyahut olmasin ucuz bi arac olmadigi kesin.Race chip adli modulun yaptigi olay cok basit bi mantiga dayanmaktadir oyleki bunu yaklasik olarak $50 lik bi kart ile yapabilmek mumkundur.Sirf turbo basinc degerleri icin bi kac tane konfig yapsak ve kartin entegrelerine yuklesek bunuda aktif edecek bi kac switch le isin icinden kabaca cikariz alin size race chip rakiplere gore daha uygun fiyatli olmasida bundan oturudur..Ehazneci ninde dedigi gibi bu gun hali hazirda alip taktiginiz race chipi yarin sadece kablolarini degistirerek hondaya ordan renoya ordan toyotaya ordan vw ya kisacasi hemen hemen her araca uygulayabilirsiniz..Yani araca ozel yazilmis bir durum soz konusu dahi degildir.Aslinda hersey net.Araciniza calismis firmalar varken calismaktan kastim baya mesai harcamis firmalar varken(acs,hartge,kelleners vb) macera aramak neden ? Eminim hayatimizda kalitenin ucuza olmadigini defalarca kez tecrube etmissinizdir.Evet acs cok ciddi bi rakama bu isi yapiyor ama artilari cok fazla ve dikkat edin Amerikayada gitseniz fiyat oyle Almanyayada gitseniz.Birincisi bu isi resmi yapan tek firma.Dahasi garantinin yani sira sigortaliyor motorunuzu ve en onemlisi bmw yi aradiginizda evet alin ve kullanin dedigi bir marka..Kisacasi mukemmel.Fiyattan eledik diyelim elde var hartge ve kelleners nede olsa araca ozel yaziyorlar belki acs kadar resmi degiller ama her onune gelen aracada modul yazmiyor adamlar.Yani standartliktan otede araca ozel yazilim yapiyorlar ki ecu dan beklenen budur.Cunku her aracin kendine ozgu ecu yonetimi vardir.Sadece performans olarak degil aracin yol bilgisayarindan fonksiyonlarina kadar bir cok seyi kontrol eder akabininde uyum saglamasi gerekir iste bu firmalari race chip gibi bodos firmalardan ayiran seyler kabaca bunlardir.Haliyle araca ozel olmayan yazilim sizin farkina varamayacaginiz ama ilerde caninizi sikacak problemler yasamaniza neden olabilir bu riski almaya degermi bunu dusunup karar vermekte yarar var.Eger araclarimiz elektroniksel olarak cok abarti seviyelerde olmasaydi o zaman race chip iyi bi alternatif olabilirdi.Ama ben bi elektronikci olarak o kutuyu bana 50 euroya dahi satsaniz tutup aracima takmazdim.


    Navigasyon isiyle ilgili genel olarak hersey tamam.Nbt uzerine baya bi dustum.Araca uygulamasi cok kolay ve daha teknolojik connect drive vb fonksyonlarin hepsi aktif hala getiriliyor 200gb hdd destegi var.Kiti uygulayabilmek icin aracin techno paket olmasi gerekiyor birde takildiktan sonra navigasyon icin aktivasyon satin alinmasi gerekiyor.Ocak basi Tr de olacagim.Eger ilgilenen olursa Tr sartlarindan cok daha uygun fiyatlara sinirli sayida isteyene yardimci olmak adina getirebilirim.

    Ayrica cc takilmasiyla ilgili bu gun borusan esenbogayla gorusme yaptim.Kisacasi cc araclarimizda daha oncedende belirttigim gibi mevcut.Gorunen o ki butonlara ve aktivasyonuna para aliyor borusan.Haliyle sirf butonlara 490 euro para odemektense cc lu airbagli m direksiyon alip borusana sadece aktivasyon icin taktirmak bana daha havali ve makul geldi.Sanirm yapicam bu isi.Ekledigim resimde borusanin klasik direksiyonlar icin getirtip taktigi modulle hiz sinirlayicili modul yer almakta.Kafanizda canlanmistir tam olarak ne islem yapildigi.Olay bundan ibaret.Birde soyle birsey var cc direk tak kullan olabilir emin degilim.Eger oyleyse borusanada gerek kalmadan direk ufak bi sokum takimla olayi sonlanabilir Yeterince gaza gelirsem nbt li navigasyonu ve cc lu pedalli m direksiyonu ilk etapta yapmayi planliyorum devamindada m paket ile acs yide yaptirdikmi ortaya pislik birsey cikar..







  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: serqanz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    Bu linkte bir kıstas değil tam depo bir denemek lazım ama belki fikir verebilir, Güzergah 120 ile akan Ümraniyeden çıkıp Halkalıya TEM den giden yol, daha sonra Halkalı Yeşilköy dur kalk yoğun Basınekspres trafiği Yeşilköy içi malum yoğun en son Yeşilköyden iş çıkışı trafiğiyle Halkalıya geliş ama dur kalk çok yapmadık 30-40 la gidilen akıcı yoğun trafik...

    http://o1311.hizliresim.com/1h/d/ugx00.jpg

    :)) Saka gibi dizel tadinda olmus resmen. Hangi mod da kullandiniz ?

    Eco pro tabi ki de hocam

    aynı aracı 118i ile kullansanız fark fazla olur muydu?

    buarada ben 0-100den ziyade ara hızlanmaları merak ediyorum. 0-100 arası 1 sn farktan daha büyük bi fark yaratıyor ara hızlanmalar. bu sizde de böyle mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehazneci

    Turbo buyuklugunun sogutma ile herhangi bir alakasi bulunmuyor. Sogutma islemi, turboda sikistirilmis havanin, turboyu terk ettikten sonra intercoolera gelmesi ile meydana geliyor. Turbonun kucuk ya da buyuk olmasinin sogutma ile hic bir alakasi bulunmamaktadir kisaca.

    Turbo buyuklugu ne ise yarar, daha fazla basinc uygulayabilmenizi, yada yuksek hacimli motorlarda, dogal olarak ihtiyac olan oksiyen oraninin karsilanabilmesi saglar.

    Ancak buyuk turbonun olumsuz yonleri de yok degil. Turbo boslugu dedigimiz, turbolu araclarda gaza basar basmaz hizlanmayi saglayamamimii saglayan gercek turbo boyutu ile orantilidir. Turbonuz ne kadar buyuk ise, turbonun inertia etkisi ile dolmasi yani tam hiza kavusmasi vakit alacagi icin, turbo boslugu cok daha fazla olmaktadir.

    Sirf bu nedenle 335i gibi araclarda cift turbo calisir. Dusuk devirlerde kucuk turbo daha verimli olup, buyuk turbo calismamakta. Yuksek devirlerde 3 litre hacimle bir motora yetmemekte ve buyuk turbo ile destek saglanmaktadir.

    Hersey bir yana, 316i ve 320i ed arasinda turbo ebadi da aynidir.

    BU konularda tartışacak net bilgiye sahip değilim, söylediğim bilgiler Borusan İstinye'de servis en üstü tarafından aldığım bilgilerdir.
    Kendisi ile ticari bir bağım yok fakat aile dostudur. Sallama bilgiler vereceğini sanmam
    Bana dediğini aynen buraya aktarmıştım.
    Donanımda Turbo ve downpipe'ları farklı ve yazılımsal farklılıklar var demişti.
    Kendisi chip uygulamalarını önermeyen birisi, uzun süreli gazlamalarda basıncı turboya zarar verdiğini söylemişti.

    Neyse dediğim gibi bu konularda tartışacak kadar bilgi sahibi değilim.

    ehazneci; hocam bahsettiğiniz turbonun tipi biturbodur.. yani alt devirlerde küçük turbo çalışır ve turbo lagı (pedal tepkimesi gibi) en düşük seviyede olsun diye faaldir. üst devirlere geçince esas büyük turbo devreye girer. bu sistem biturbo..

    335i'de yanlış bilmiyorsam twinturbo var yani ikiside aynı boyutta.. biturbo'yu en son cl 55 amg yapıyodu yani mersonun sistemi o şekilde.. bmw özel modellerine yaptıysa bilemem (alpina vs)

    yazın başında da dediğim gibi 1600cc 170hp motorda yazılımsal ve donanımsal fark var. bunu ben çok farklı yerlerden de duydum. demin başka bir arkadaş da yazdı önceki sayfaya... bmw forumlarında yabancı sitelerde ve bizim diğer forumlarda da böyle söyleniyor. yazılım elbette var ama sonuç benim savunduğum şekilde oldu işte...

    320ied araca yapılan yazılım ile 316i model araca yapılan yazılım elbette farklı çıktı olacak....

    araçların motor ve genel aksamlarındaki kodlar ve boyutlar aynı tabiki ancak motorun egzos çıkışındaki bir parçada ebat büyüklüğü var..

    bu aslında gayet mantıklı.. ecu yaptıran kişiler motoru korumak için yurtdışından daha büyük intercooler getiriyor. bmw de iki parçayı büyüterek yazılıma donanımsal destek atmış olabilir ki durum bunu gösteriyor...




  • Abi bu fiyatlar nedir ya !
    60.000 € F30 yuh hakkatten..

    Burda o paraya f30 alacağıma Ferrari Audi R8 yada Cayenne Alırım resmen.

    Ferrari 360 Modena - 59.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=238558396&asrc=st

    Audi R8 59.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=240615700&asrc=st

    Porsche Cayenne 61.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=236083733&asrc=st

    Bmw F30 - 27.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=235190723&asrc=st|sr




  • Donanımcı Aras kullanıcısına yanıt
    2 farkli turbonun ayni anda calismasi aslinda pek birsey degistirmez. Uretilen egzoz gazi belli. ve turbolar bununla calisiyor. Dusuk devirlerde 1 turbo calisirken, yuksek devirlerde 2 kucuk turbo calisarak ayni etki saglanmis olur, tabii biraz turbolag karsiliginda.

    ACS ornegine bakin, sanirim hartge de de oyle, 116i ve 118i de yazilimla farkli sonuclar degil, ayni sonuclar elde edilir. Delta mantigi ile yani lambda mantigi ile calisian bir sistem sadece 116i ve 118i gibi araclarda farkli sonuc cikartir.

    Bu motorlar ayni tartismasi gina getirdi bana, ben artik devam etmiyorum, arkadas dediydi falandan ziyade, varsa elinizde resmi olmasada elde tutulur, parca numarasi yada benzeri bir kaynak paylasirsaniz memnun olurum. Bunun disinda benim bir yorumum yok dha bu konuya

    Motor motordur, egzoz sistemi de egzoz sistemi. Intercooler cogu zaman motor kapsaminda degerlendirilir ve sonuc olarak motor ayni!

    Neyse uzatmaya gerek yok, 316i alan, kedi ciger muhabbeti yapiyor gibi oluyor, 320i alanda, harcadigi parayi savunmak istyor, boyle gidiyor konu.. Aslinda gercek her zaman birdir de inanclar cok farkli iste :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borderliné

    Abi bu fiyatlar nedir ya !
    60.000 € F30 yuh hakkatten..

    Burda o paraya f30 alacağıma Ferrari Audi R8 yada Cayenne Alırım resmen.

    Ferrari 360 Modena - 59.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=238558396&asrc=st

    Audi R8 59.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=240615700&asrc=st

    Porsche Cayenne 61.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=236083733&asrc=st

    Bmw F30 - 27.000 €
    http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=235190723&asrc=st|sr

    ingilterede aldığım 2. el e90 20bin TL idi :D

    buradaki araçların parasına f430 ferrari alabiliyodum...

    düşünmedim değil ama sigorta parası çoook fazlaydı ve çöpe gidicekti yılda 30bin TL...




  • quote:

    Neyse uzatmaya gerek yok, 316i alan, kedi ciger muhabbeti yapiyor gibi oluyor, 320i alanda, harcadigi parayi savunmak istyor, boyle gidiyor konu.. Aslinda gercek her zaman birdir de inanclar cok farkli iste :)


    çok doğru...

    downpipe yapılan bir aracın egzoscusuna sorabiliriz ben mail attım ama parçaların detayına inmediler sadece aynı motor dediler ki bunu herkes biliyor... neyse artık zaten buaralar bütçeyi iyice kıstım, 320ied bi süre bana uzak gözüküyor. bi delilik yapıp z4 veya 118i alırım uzun süre daha araba almam gibi gözüküyor... zamana bıraktım....
  • 
Sayfa: önceki 652653654655656
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.