Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (653. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
17 Misafir - 17 Masaüstü
5 sn
70.299
Cevap
511
Favori
4.415.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 651652653654655
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dryavuzaydin

    hayırlı olsun güzel günlerde kazasız belasız zevkle binmenizi temmenni ederim. donanımı hakkında bilgi verebilir misiniz:)

    güzel temennileriniz için çok teşekkür ederim allah hepimize kazasız ağız tadıyla binmek nasip etsin donanım konusunda benimde çok bilgim yok 10.07.2013 çıkışlı sunroof-geri görüş-bi-xenon var katlanır ayna yok ama bej deri döşeme digital klima vs
    kaza boya yok LİNE yoktur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi argold27 -- 12 Kasım 2013; 10:38:35 >
  • Merhaba Üstad eline sağlık benim uzun zamandır merak ettiğim bir konuya ışık tutmuş oldun. Ben de RaceChip ile 136HP lik modeli kullanıyorum acaba ne fark olur diye düşünüyordum 170lik + racechip ile, bayağı fark olmuş gördüğüm kadarı ile; sizin araç resmen 328 yavrusu olmuş güle güle kullanın ben 20 bin km dir kullanıyorum herhangi bir sorun ile karşılaşmadım size de bir şey olacağını zannetmiyorum. 0-130 hızlanmanıza bakıyorum resmen 328 ile bir saniye var valla süper ya

    selamlar,
  • tr_marduk kullanıcısına yanıt
    Benzinli araçlarda DPF yok, dizellerin bir çoğunda problem oluyor. Çok tasarruflu giderseniz veya enjeksiyon sisteminiz yaşlanmış ise doluyor. Bizim araçlarda böyle bir sıkıntı olma şansı yok. Bu arada 328i RaceChip ile nasıl olur ciddi merak içerisindeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr_marduk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    320i ED Race chip 0 - 100 km videosu... Yukarıda da ve videoda da bahsettiğim gibi malesef gündüz vakti daha uygun boş bir yer bulamadım İstanbul da... Çok çok az da olsa biraz downhill mevcut malesef... Chronometre ile ölçüm yaptım 6,2 sn gibi görünüyor gerçekten etkileyici...

    Asıl 0-200 / 80 - 180 / 0 - 240 videolarını çekmek isterim ama sanırım bunları çekebileceğim uygun yol bulmakta baya güçlük çekeceğim İstanbul'da

    İşte link iyi seyirler ; gevezeliğim için kusura bakmayın ilk çekim biraz heyecan yaptım

    http://www.youtube.com/watch?v=DSCwK3wlRMI

    race chip in canlı partikül filtresi tıkadığını gördüm dizel araçta, arkada gaz bombası yemiş gibi oldum

    dikkat edin her ne kadar yaygın olsa da ne olacağı belli olmaz gerçi dizeller daha hassas motorlar ama..



    o yüzden doğru yazılımla performans arttırımını öneriyorum ben...

    ayrıca yılda 1 kere partikül filtresini temizletmeli dizel ve yazılım olan araçlarda....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerenzo

    Merhaba Üstad eline sağlık benim uzun zamandır merak ettiğim bir konuya ışık tutmuş oldun. Ben de RaceChip ile 136HP lik modeli kullanıyorum acaba ne fark olur diye düşünüyordum 170lik + racechip ile, bayağı fark olmuş gördüğüm kadarı ile; sizin araç resmen 328 yavrusu olmuş güle güle kullanın ben 20 bin km dir kullanıyorum herhangi bir sorun ile karşılaşmadım size de bir şey olacağını zannetmiyorum. 0-130 hızlanmanıza bakıyorum resmen 328 ile bir saniye var valla süper ya

    selamlar,



    Motorlar aynı olsada downpipe ve turbo ebatlarının farkı çıkmış aslında 1. Asama icin güzel deger 6.2sn 0-100 cidden cok iyi olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alwaysfc kullanıcısına yanıt
    320i ye laf söylediğimden değil ama sanırım çıkarımınız yanlış.

    320i ed-race chip'in 316i racechipten performanslı olmasının tek sebebi, racechip in delta mantıgı ile calısması.

    Mesela;

    316i turbo basıncı 0,7 bar ise, race chip 0,2 daha ekliypor ve 0,9 oluyo turbo basıncı.
    320i ed de ise, standart araç 0,9 bar ise, race chip ile 1,1 basınc uygulanıyor. (basınc 2 bar olsaydı da 2,2 bara ulaşılıcaktı).
    Race chip araca özel bir uygulama değil, satın aldığınız box'u 2 gün sonra çıkartıp herhangi bir markanın herhangi bir modeline direkt takabilirsiniz.

    ACS de ise durum farklı. 320i ed ve 316i için farklı yazılımlardan geçiyor veriler. Ve egzoz hariç tüm parçaların aynı olması, bununda çok minimal bir fark olması nedeniyle, ACS Boxa giren tüm girdiler, 316i ve 320i ed motorlarında aynı seviyeye getirilerek ACS box'dan çıkıyor. Sonuç, iki aracta 204 hp.

    Not: Yukarıda yazan rakamlar atmasyondur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehazneci -- 12 Kasım 2013; 13:53:52 >




  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    Cok mantikli aciklama yapmissiniz.
    Bu durumda yazilim motor icin daha iyi herhalde. Ama iste yazilimin maliyeti yuksek,bide beyin aciliyor falan. Chip zararli zararli diyoruz ama,en azindan kullan-at mantiginda. Yazilimda ise eger motor garantide degilse,bi problem oldugunda halletmek daha zor. Bide maliyeti yuksek...bana genede chip daha mantikli gibi geliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahir3463 M kullanıcısına yanıt
    Bende, chip i daha çok seviyorum, diğerinde orjinal birşeyleri siliyormuşum gibi hissediyorum.

    Ancak sadece araca özel üretilen ACS gibi bir chip benim içime siniyor açıkcası. Bununda bedeli biraz ağır.. Racechip taktırıp hiçbir sorun yaşamayan arkadaşlar var. Fiyat performans oranı bence şahane, ama dediğim gibi benim içime sinmedi ve ACS yaptırdım.
  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    Peki HARTGE ile ilgili bilginiz var mı? çalışma prensibi ACS gibi mi yani güvenilir mi? Race chip ile HARTGE arasında gel gitler yaşıyorum mantığım racechip gönlüm hartge diyor:)
  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    Bende açıkçası aynı şeyi düşündüm ama söyle bir durumda var 0,2 ekliyebilen isterse 0.4 de ekler diye düşünüyorum (tabi bu da atma rakam). Ben RaceChip i almadan Almanya ya mail atmıştım hatta forumda paylaşmıstım gelen cevabı bir daha bulmaya çalışayım;

    Buldum;

    we tune these cars very sucesfull but we do it a bitt different. We scan all lambda values to have a safe tuning. Just to put it up to a certain level is easy but save tuning is a different one. We had the engine for two days on the dyno bench. Wenn we put the values up you can have easely more but the dynocurves look very bad then. Just to show a result is not our goal. Our goal is to develop good tuning..

    kısaca bunu uygun bulduk 186hp yeter demekte, başka bir teknik var belkide bilemediğimiz ?? Ben acaba diyorum şu downpipe lamı bir oynasam, garanti filen da çok umurumda değil açıkçası zaten garantimiz olacak diye adamlar bizi her 8 bin km de yoluyorlar :))




  • Evet üstad doğru söylüyorsun ben bu noktayı atladım... Yaptırdığım yerdeki arkadaş da 1 hafta zaman alacağını performansın tam gelmesi için motorun alışma evresi olduğunu söylemişti... Ama yapacak bişey yok bugün boş günümdü ben de gidip isim yapmış bir yerde dynoya soktum aracı, kısmetse birazdan paylaşacağım fotosunu...
  • İyi günlerde kullanın aracınızı hayırlı olsun hocam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkaf

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    320i ED Race chip 0 - 100 km videosu... Yukarıda da ve videoda da bahsettiğim gibi malesef gündüz vakti daha uygun boş bir yer bulamadım İstanbul da... Çok çok az da olsa biraz downhill mevcut malesef... Chronometre ile ölçüm yaptım 6,2 sn gibi görünüyor gerçekten etkileyici...

    Asıl 0-200 / 80 - 180 / 0 - 240 videolarını çekmek isterim ama sanırım bunları çekebileceğim uygun yol bulmakta baya güçlük çekeceğim İstanbul'da

    İşte link iyi seyirler ; gevezeliğim için kusura bakmayın ilk çekim biraz heyecan yaptım

    http://www.youtube.com/watch?v=DSCwK3wlRMI

    paylaştığınız için ve emek verdiğiniz için teşekkürler

    Rica ederim Serkan Bey, müsait yer ve zaman olsun 0 - 240 ı da paylaşacağım inşallah, yarın da dyno ölçümleri yapılacak akşama da onları paylaşmayı planlıyorum... Esas dyno da kaç çıkacak onu merak ediyorum...

    güle güle kullan istanbuldaysan canlı canlı görmek isterim




  • Evet hocam ben de bu fiyata bu kadarını beklemiyordum cidden şaşırdım... Aslında fark olmadı 136 bg lik motorla bizim motor aynı, ECU yazılımı farklı ve 2 santim daha geniş olan motordan sonraki bağlantı elemanları mevcut ve bu da sanırım daha rahat soğumaya faydası olacağından performansı arttrıyor biraz, yani tekrar yazayım motorlar aynı ama downpipe çıkışı 2cm büyük 320i ed de ve turbo çıkışındaki yer de 2 cm büyük o kadar bir de ECU yazılımı farklı... Aslında siz de çok rahat 205 bg e ayarlatabilirsiniz bence, zaten forumdan ehazneci arkadaş 316 sını ACS de yaptırarark 204 bg değere ulaşmıştı ve çok güzel hızlanma videoları koymuştu... Şu noktada 320i ED nin motorunda yapılabilecek tek fark Race chip 220bg e müsaade ediyor birçok 118 e ve 1-2 320i ed ye yapmışlar sorunsuz, yaptırdığım kişiyle Murat beyle konuştuk dün... Ama bu kadarı bana yeterli arada bir koruyucu tampon bölge olsun motoru ya da turboyu almyalım elimize :)) Dyno ya soktum bugün birazdan koyacağım fotosunu... 205 bg oldu sadece tork değerinde biraz hüsran yaşadım onu da fotoyu koyduktan sonra anlatırım, ayrıca yakıt denemesi de yaptım bugün tabi çok büyük kıstas değil 1 depo sonucuna bakmak lazım ama en azından 80 km yol yaptım İstanbul içinde onun da fotosunu paylaşacağım en azından fikir verir bize...




  • Engin üstad yazdıklarına aynen katılıyorum, zaten distüribütör firmadaki Murat Bey de senin söylediklerinle tamamen paralel şeyleri söyledi, turbo basınç bar olayı aynen dediğin gibi... Turbonun müsaade ettiği max basınç değerinin 0,2 ila 0,5 bar altında kalacak şekilde emniyet payı bırakarak basınç arttırımı yoluna gidiyor, ayrıca ultimate modellerde motor koruma sisteminden bahsetti ama ben tam anlamadım çok teknik konuştu :) Sonuçta motorlar aynı performansları eşit araçlar, 2 cm geniş downpipe ve egsoz çıkışının performansa değil de motorun korunmasına faydası olur yani daha emniyetli bölgede kalır... Bir de asıl olay bu boxlarda firmalarda yada markalarda değil, aslında problemsiz kullanmanın tek anahtarı bilinçli kullanıcı olmakta... Öyle örnekler geliyor ki şaşarsınız diyor, adam buradan kalkmış 3,5 saatte Ankaraya gitmiş otobanda sürekli redline da kullanmış yani 2,5 - 3 saat araç redline da kalmış sonra motor arıza ışığı yanıp motor kendini korumaya almış adam beni arıyor bu boxta sorun var diyor dedi :)) Şimdi burada bence sorun boxta değil bir aracı 3 saat hem de boxlı bir aracı 3 saat redline da kullanandadır, yani bilinçli kullanıcı olmassak herşey mümkün, motor korumaya almış şükür ki, adam motoru kucağına da alabilirdi diyorum ben

    Keyifli sürüşler size de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkurt80 -- 12 Kasım 2013; 18:59:32 >




  • Bu linkte bir kıstas değil tam depo bir denemek lazım ama belki fikir verebilir, Güzergah 120 ile akan Ümraniyeden çıkıp Halkalıya TEM den giden yol, daha sonra Halkalı Yeşilköy dur kalk yoğun Basınekspres trafiği Yeşilköy içi malum yoğun en son Yeşilköyden iş çıkışı trafiğiyle Halkalıya geliş ama dur kalk çok yapmadık 30-40 la gidilen akıcı yoğun trafik...

    http://o1311.hizliresim.com/1h/d/ugx00.jpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    Bu linkte bir kıstas değil tam depo bir denemek lazım ama belki fikir verebilir, Güzergah 120 ile akan Ümraniyeden çıkıp Halkalıya TEM den giden yol, daha sonra Halkalı Yeşilköy dur kalk yoğun Basınekspres trafiği Yeşilköy içi malum yoğun en son Yeşilköyden iş çıkışı trafiğiyle Halkalıya geliş ama dur kalk çok yapmadık 30-40 la gidilen akıcı yoğun trafik...

    http://o1311.hizliresim.com/1h/d/ugx00.jpg

    :)) Saka gibi dizel tadinda olmus resmen. Hangi mod da kullandiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: tr_marduk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    320i ED Race chip 0 - 100 km videosu... Yukarıda da ve videoda da bahsettiğim gibi malesef gündüz vakti daha uygun boş bir yer bulamadım İstanbul da... Çok çok az da olsa biraz downhill mevcut malesef... Chronometre ile ölçüm yaptım 6,2 sn gibi görünüyor gerçekten etkileyici...

    Asıl 0-200 / 80 - 180 / 0 - 240 videolarını çekmek isterim ama sanırım bunları çekebileceğim uygun yol bulmakta baya güçlük çekeceğim İstanbul'da

    İşte link iyi seyirler ; gevezeliğim için kusura bakmayın ilk çekim biraz heyecan yaptım

    http://www.youtube.com/watch?v=DSCwK3wlRMI

    race chip in canlı partikül filtresi tıkadığını gördüm dizel araçta, arkada gaz bombası yemiş gibi oldum

    dikkat edin her ne kadar yaygın olsa da ne olacağı belli olmaz gerçi dizeller daha hassas motorlar ama..



    Çok sağolun bilgilendirme için... Çok teşekkür ederim tabi ki araca daha bir özenli yaklaşmak lazım şimdi... Bakalım ilerki günlerde göreceğiz nasıl olacak neler bitecek... Yaklaşık 40-50 bin km de bir carbon cleaning denen olayı yaptırmak sizce de mantıklı olur mu acaba bu tarz problemlerin üstesinden gelmek için ?

    Bana biraz para tuzağı geliyor o tür uygulamalar, işe yaramadı değişiklik olmadı diyenler var birsürü, bence ona vereceğiniz para yerine v-power nitro alın, o da sözde enjektörleri temizliyor, hem de depoda 5tl fark vermiş olursunuz

    Ben geçen denedim, sanki psikolojik olarak fark var gibi geldi ama emin değilim yine de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARKADAŞLAR CC TAKTIRAN VARMI TECRÜBESİNİ PAYLAŞIRSA SEVİNİRİM. ARACIM 316 TECHNO COMFORT PAKET. BUGÜN ESENBOĞAYI ARADIM ARACIN ŞASİ NUMARASINDAN BAKTILAR CC TAKILABİLDİĞİNİ SÖYLEDİLER SİPARİŞLE ALMANYADAN 2 HAFTADA GELİYORMUŞ 450 EURO CİVARINDA TAKILIYOR.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerenzo

    Benzinli araçlarda DPF yok, dizellerin bir çoğunda problem oluyor. Çok tasarruflu giderseniz veya enjeksiyon sisteminiz yaşlanmış ise doluyor. Bizim araçlarda böyle bir sıkıntı olma şansı yok. Bu arada 328i RaceChip ile nasıl olur ciddi merak içerisindeyim

    Evet dizel daha sıkıntı..

    Şubat'ta güya benzinli modeller için ppk kitleri gelicekmiş orijinal, gelirse uygulatırım..

    Geçen arabayla çıktığım en yüksek hıza hiç kafamda yokken alakasız bir yerde çıktım. Maslak TEM girişinden Edirne yönüne doğru çıkar çıkmaz önüm boş diye dipgaz gittim 25-30 saniye..

    240 oldu ibre, görünce şaşırdım, eski kullandığım araçlarla bu şekilde hızlanma hayaldi, şehir içinde hiç aklıma gelmezdi bu hıza çıkabilineceği..

    Çok tehlikeli aslında, hep sonradan farkediyor insan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 651652653654655
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.