Şimdi Ara

Bir elmaya değişilen cennet fikri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
120
Cevap
1
Favori
1.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adem'in elmaların en güzeline, şarap akan ırmaklara, göğüsleri yeni tomurcuklanmış hurilere vs. ev sahipliği eden bir cennet hayatına; kesinkes yasaklandığı için cezbeden (benzersiz de olmayan) bir elmayı tercih etmesi ne kadar tutarlıdır? Sorun cennette midir? Ademde mi?

    Sorun kimde olursa olsun, ademoğluna sonsuz huzur vaadeden bir cennet fikrinin, aynı beşeri arzulara sahip bir insan tarafından bizzat terkedilmesi cennetin kusursuzluğunu sorgulatmaz mıdır?

    Örnek üzerinden, cennetin dahi tatmin edemeyeceği ruhlar olduğuna kesin olarak ulaşıyoruz.

    Siz ne düşünüyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baymühendis -- 15 Nisan 2016; 17:06:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bunlar hep şeytan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her peygamber bir tür sınava tabi tutulmuştur Mesela HZ.İbrahimin en büyük sınavı Oğlu ile yapılmıştır ve hz.ibrahim oğlunu kurban edecek iken yerine koyun gelmiştir sınavı geçtiği için. Hz.Adem babamızın sınavı o yasak elma ile ilgilidir. Hz.Yusuf ve Babası Hz.yakup da birbirinden Ayrı olarak Sınava tabi tutulmuştur En sonunda ise kavuşmuşlardır. Daha bir çok peygamber bir tür sınavdan geçti yani Nefislerine hakim olabiliyorlar mı gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koks34 -- 15 Nisan 2016; 17:10:06 >
  • Koks34 kullanıcısına yanıt
    Konumuz imtihan, nefis vs. değil. Cennetin Adem'i, yasak bir elma kadar dahi cezbedememesi inananları endişelendirmelidir. Cennetin sonsuzlukta vaadettiği mutluluğun, dünyanın fani ve yetersiz mutluluklarına benzediği sonucu çıkıyor. Ki bu son derece kusurludur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baymühendis -- 15 Nisan 2016; 17:14:25 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymühendis

    Konumuz imtihan, nefis vs. değil. Cennetin Adem'i, yasak bir elma kadar dahi cezbedememesi inananları endişelendirmelidir. Cennetin sonsuzlukta vaadettiği mutluluğun, dünyada bahsedilen mutluluklara benzediği sonucu çıkıyor. Ki bu son derece kusurludur.

    sen anlamıyorsan sorun bende değil hz.ademin sınavıydı o yine nefse bağlanıyor bu yorumu çıkartamıyormusun yazdığımdan hocam ? cennet kusursuz ama cennette bu sınava tabi tutulmuştur hz.adem babamız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koks34 -- 15 Nisan 2016; 17:15:45 >
  • Koks34 kullanıcısına yanıt
    Konumuz sınav değil, o sınavda insanın başarısız olması. Bu yenilgi senin cennet tanımınla uyuşuyor mu yani?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlisiniz var. Seytan Hz. Adem'e vesvese vererek o meyveyi yersen cennette ebedi kalacaksin demistir. Yani cenneti meyveye falan degismemistir. Aksine orada kalmak icin o meyveyi yemistir. Tabii o agaci Allah yasaklamisti. Seytan o meyveyi yersen ebedi kalacagini vesvese vererek o meyveyi yemelerine sebep olmustur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C302EA147 -- 15 Nisan 2016; 17:22:14 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yanlış biliyorsunuz. Adem'in cennette ebedi olacağı Allah tarafından vaadedildi. Şeytan ise melekleşme vaadediyor. Adem'in sonsuz cennet fikrine rağmen doyumsuz olduğunu görüyoruz.

    “Sana gelince Âdem! Sen ve eşin cennete yerleşiniz, istediğiniz her tarafından yiyip içip yararlanınız. Yalnız sakın şu ağaca yaklaşmayın! Böyle yaparsanız zalimlerden olursunuz. Fakat şeytan onlara, gözlerinden gizlenmiş olan edep yerlerini açığa çıkarmak için vesvese verdi. Onlara şöyle telkinde bulundu: “Rabbinizin size bu ağacın meyvesini yasaklamasının tek sebebi, sizin meleklerden veya ölümsüz hayata kavuşanlardan olmanızı önlemektir.” diyerek, kendisinin onların iyiliğini istediğine dair yemin üstüne yemin etti.”(Araf, 7/19-21)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • baymühendis kullanıcısına yanıt
    Yine yanlisiniz var. Sonsuza kadar yani ölumsuz yaptigi icin Allah size onu yasak etti demis. Cenneti meyveye falan degismemis. Aksine orada sonsuza kadar kalmak icin meyveyi yemisler.

    Yanlis aktariyorsun. O meyveyi yemeden once Allahin orada ebedi kalacaksiniz ayetini getirsene. Ben oyle bir sey hatirlamiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C302EA147 -- 15 Nisan 2016; 17:32:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adem'in cennette bir ölümlü ya da ölümsüz olduğuna dair bildiğim ifade yok. Diyelim ki ölümlü, Adem'in ruhu nereye gidecek? Eğer şeytan bu bilinmezlikten nemalanmışsa sorun cennetle ilgili olmayabilir. Ancak bu bilinmezliğin, "eşhedü" demiş bir insanla çelişmesine geliyoruz.

    Allah katında meleklerden üstün olan bir varlığın, ölümlü olması üstünlük vasfını sorgulatıyor; melekleşme isteğine tav olması ise yine bu durumdan güç alan bir başka çıkmaz.

    İşin, Allah'a tanık olan bir peygamberin dahi, Allah'ın sözüne iman etmeyişi yanını geçiyorum, çünkü konumuz değil. Yine de bu olay, hele hele bizim gibi somut delillere tanık olmadan iman etmesi beklenilen varlıklar için vahimdir.

    Yani toparlarsak; Adem'in cennet hayatının sonlu olması, birçok açıdan mantıksal çıkmaz yarattığı için, kesin olarak ifade edilmese bile sonsuz olduğunu varsayıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baymühendis -- 15 Nisan 2016; 18:03:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Düşünsene Adem'i yaratıyorsun.Sana ters davranacğını bilerek yaratıyorsun.Sonra sana ters davranıyor, cezalandırıyorsun.



    :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymühendis

    Adem'in cennette bir ölümlü ya da ölümsüz olduğuna dair bildiğim ifade yok. Diyelim ki ölümlü, Adem'in ruhu nereye gidecek? Eğer şeytan bu bilinmezlikten nemalanmışsa sorun cennetle ilgili olmayabilir. Ancak bu bilinmezliğin, "eşhedü" demiş bir insanla çelişmesine geliyoruz.

    Allah katında meleklerden üstün olan bir varlığın, ölümlü olması üstünlük vasfını sorgulatıyor; melekleşme isteğine tav olması ise yine bu durumdan güç alan bir başka çıkmaz.

    İşin, Allah'a tanık olan bir peygamberin dahi, Allah'ın sözüne iman etmeyişi yanını geçiyorum, çünkü konumuz değil. Yine de bu olay, hele hele bizim gibi somut delillere tanık olmadan iman etmesi beklenilen varlıklar için vahimdir.

    Peygamberlerde insandı ilk başta bunu unutmamak lazım,sen şimdi Allahın dediğini nasıl yapmıyorsan onunda kötü yola düşme şansı vardı.Oda şeytana uydu.Bu öyle bir nefistirki öyle bir şeytandırki gözünle görsen yine gözünü boyayıp seni döndürürler.Tabi ondan sonra edilen tövbe seni eski halinden daha yüksek hallere çıkarır,çünkü yaratan burada insanın acizliğini her zaman anlamasını istiyor.Yani bu söylediğin şeyden cennetin kusursuz olup olmadığı hakkında bir eleştiri çıkmaz.




  • TheDenier kullanıcısına yanıt
    Bu çok ayrı bir mantık hatası. Kusursuz bir varlığın kusurlu varlıklar yaratması ya da kusursuz bir varlığın bilinme ihtiyacı hissetmesi gibi durumların hepsi, bizzat dindarların mantıki tetkiğini yapmaları gereken, şüphesiz iman için şart şeyler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cennetlik insan, bu gibi yanılgılardan mahrum değilse; o tür bir sonsuzluk, sonsuz huzurdan ziyade dünya hayatındaki kaosun sonsuzluğa yayılmış muadili olacaktır. Allah'tan bizzat direktif alan insan dahi kuşkusuz bir imana sahip değilse, sözü edilen cennette Ateizm propagandası dahi yapılır, benden söylemesi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymühendis

    Cennetlik insan, bu gibi yanılgılardan mahrum değilse; o tür bir sonsuzluk, sonsuz huzurdan ziyade dünya hayatındaki kaosun sonsuzluğa yayılmış muadili olacaktır. Allah'tan bizzat direktif alan insan dahi kuşkusuz bir imana sahip değilse, sözü edilen cennette Ateizm propagandası dahi yapılır, benden söylemesi.

    o imanı yargılamak sana düşmez işte,cennet nedir bilirmisin ? yaratanı görebildiğin yer cennettir işte ha dünya ha ahiret.Siz sanarsınızki cennet için iman edilir,gerçek iman o değil budur işte.
  • Masallarda mantık aranmaz. Sen küçükken sana anlatılan masallarda ağaç nasıl konuşuyor, diyor muydun? Demiyordun. Aynı şey işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 16 Nisan 2016; 18:59:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya arkadas madem yasak agacin onune tel örgü filan cek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baymühendis kullanıcısına yanıt
    Ayet getir dedim bir sey getiremedin. Bilmedigin bir konu uzerinde atip tuyuyorsun. Allah Ademi zaten yeryuzune gonderecekti. Hz Ademi yaratmadan once yeryuzunde bir halife yaratacagim demisti.

    Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler. Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C302EA147 -- 15 Nisan 2016; 20:28:29 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu adem ile havva olayına inanan varmı artık ya
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.