Şimdi Ara

Bir elmaya değişilen cennet fikri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
1.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cevablamaya calışayım

    cennet ve cehennem aslında ahir hayatın diğer hayatın veya boyutun konusudur . zaten mahiyetini bu boyuttan anlamamız mümkün olmadıgından bu boyutun bildiğimiz gercekleriyle ateş katran alev resmedilmiştir cennet te bu şekilde .

    cennet ; bahçe demek agaclarla örtülü ... yeryüzünde bir çok cennet var bu tanıma göre .. ahir hayatın cenneti bahsi diğer bir konu ...

    2- halen bu dünyada bir yerlerde mi ? aden nerde ? bu soruya bir cevab veririm ama bu bir yorumlama olur kesin bir bilgi olmaz . mirac hadisesi rivayetle günümüze ulaşmıştır isra yani gece yürüyüşünde peygamberimizin neler yaşadıgını bilmiyorum yani rivayetlerle gercekte yaşanılanlar ne kadar örtüşüyor bilgim yok .

    benim ulaşmış oldugum bilgişudur ... cennet yeryüzünün ortasında kuzey yıldızının izdüşümünde arctic bölgede bir yerde ... bu sonuca kabe hacerul esved tavaf ile ilgili ipucları üzerinden ulaştım . 7 tavaf ? neden 7 kez tavaf neden siyah taştan başlıyor tavaf ? cennetten gelen taş .. bulut atlası filminin fragman reklamında begendiğim bi cümle vardır everything is connected .. hepsi tüm ritüeller sistem ile ilgili ve birbirine bağlı dün bugün gelecek tüm yaşanmışlıklar insanlar hayvanlar bitkiler denizler 7 gök yeryüzü güneş ay ne görüyorsan hayatta ...

    3- rahman suresini okursan diğer boyuttada 2 cennet vardır . ne mirac nede 2 cennet bir çelişki degil ... bu dünyadada ahir hayattada 1 dençok cennet var okumadıgın için bilmiyorsun çünkü kafanda bir cennet kurgusu var bu kurgu üzerinden celişki görüyorsun . 2 cennet oldugunu hiç duymadın cünkü rahman suresini hiç okumadın ...

    4- neden çöller ? henüz cenneti haketmedik öğrenmemiz olgunlaşmamız gerekli .. anne karnında hayat bulurken kordonla bağlısın açlık yok susuzluk yok cıblaklık yok sıcağın rahatsızlığı yok senin cennetinde ana rahmiydi herkesaynı deneyimleri yaşar kordon kesildi 9 ay sonra cıblak kaldın acıkmaya susamaya başladın korunak için sarıldın . bu kordon yaşam destek hattıdır

    çöl deyince cehennem sıcağı tabirini kullanırız evet ... Cehennem, azab evi, yurdu olan ateşin özel ismidir ve dişil bir kelimedir. Arapça "cehmân" kelimesinden türetil­miştir. "Cehm", sert ve çirkin ol­mak, "cehmân" dibi görünmez derin kuyu demektir .. kelime kök anlamı derin çukur demektir

    nie çöl sorusu çok anlamlı degil ? sonuçta taha 118-120 de buyruldugu gibi açlığın susuzluğun cıblaklığın sıcagın her türlü nimetin OLMADIGI bir yer çöller ... büyük bir cürme karşılık yinede rabbimiz merhamet etti etmekte bizlere ..

    5- hayat ağacı sadece kabalada sümer tabletlerinde gecen bir konu degil ki kadim uzak doğu öğretilerinin de çoğunda var .. 100 yıl bir örnekti sadece . tahasuresinde şöyle gecer az bucuk arabca bildiğim için

    fe ekela o ikisi yedi minha ondan yani şeceratil huld dan hayat ağacı veya kaynağı şecere kaynak anlamınada gelir . güneşin enerjisinin nerden geldiğini zannediyon güneş bir konverterdir

    yaşam ağacına yaklaşmak yasaklanmıştı bırak yemeyi çünkü bize ait degildi yediğimizde ölümsüz olmayacaktık şeytan bizi kandırdı . ölümsüzlük SADECE RABBİMİZİN BİZE ÖĞRETTİKLERİNİ UYGULAMAK YAŞAMAK YERİNE GETİRMEK İLE MÜMKÜNDÜR O zaman cenneti hakketmişsindir

    ben insanlığın hikayesini bütün olarak görürüm arablar greekler türkler mısırlılar die ayırmam .. islam da ademden beri vardır yakub ta müslümandı musa da harunda davutta süleymanda .. peygamberler tarihi ile insanlık tarihi birlikte dewam etmiştir .. insanlık sümerlerle doğmadı veya greeklerle veya antik mısır ile ..... zaten hepsi birbirine bağlı

    tarihe bakıyorsun idris yok nuh yok ... uydurma tarihi salla gitsin




  • Bu elmanın başına s koysak selma dibine s koysak elmas oluyor.

    Demek ki ya selma ya da elmas için dersek...

    Selma da elmas da kadın demek ki yasak ağaç bir kadın...

    ahan da bunun için atılovski cennetovski.

    Nassı da buldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    Düşünsene Adem'i yaratıyorsun.Sana ters davranacğını bilerek yaratıyorsun.Sonra sana ters davranıyor, cezalandırıyorsun.



    :)

  • Bahsi gecen meyvenin elma oldugu fikri kesin degildir, benzetmedir.

    Hz.Adem' in ve esi Hz.Havva' nin seytanin oyununa gelmis olmasi cokta sasirilacak bir konu degildir.. Cunku onlar, hayatlari boyunca asla yalan soylemediler, duymadilar ve hicbir gunah islememis tertemiz bir kalbe sahiptiler. Dolayisiyla bu tip kisileri kandirmak cok kolaydir. Cunku; yalana karsi hicbir tecrubeleri yoktur.
  • mahmudhudavendi kullanıcısına yanıt
    şu tesbiti yapmak zorundayız .

    yukarda yazdım tekrar edeyim .. fe ekela minha --------> adem havva ondan yedi ... minha daki ha zamiri dişil bir zamir bir önceki cümledeki dişil bi kelime olan şeceratil huld a gider .. YANİ ŞECERATİL HULD bir gerçekliktir . türkçesi sonsuzluk hayat ağacı - kaynağı

    vahyedilenler AÇIK NET ANLAŞILIR BAŞKA BİR YORUMA KAPALI BİR ŞEKİLDE bu hususu acıklamıştır .

    şeytan ; hayat ağacının ne oldugunu mahiyetini biliyordu .. ikinizi huld agacına yönlendireyim derken hayat agacı hakkında yalan söylemedi SÖYLEDİĞİ YALAN O AĞACTAN YENMESİ HALİNDE ÖLÜMSÜZ OLACAGIMIZ İDİ .. GERÇEĞE YALAN KARIŞTIRARAK SATTI .

    bugünde yapılan bişey bu .. 1 yalanı satmak için 99 doğru söylersin iblisin taktiği ..... agactan yediğimizde ne oldu ölümsüz olmadık

    ateistlere bir türlü anlatamıyorum elma mevzuu degil konu en düşük IQ su olan bile anlaması lazım .

    sonrada şöle demezler mi : 1 elma yüzünden mi

    AYNI konuyu tekrar yazmaktan bıktık adam anlamamaktan bıkmadı .. bu nasıl bir zihin yapısı anlamış degilim. gerizekalı diyesim geliyor görüyorum degiller .. e peki nie anlamıyorsun

    nie inatçılık yapıyorsun hakikate direniyorsun ? sonrada bu kadan suçsuz insan nie cehenneme gitcekmiş lannn ! en büyük cürmü işliyorsun kibirlenerek daha büyük bir günah yok

    2. tesbit şu

    adem as hatası İLE iblisin secde etmemesi EŞDEĞER BİR GÜNAH ...... EVET İBLİSİN HATASININ BİREBİR AYNISI AYNI KATEGORİDE .. fakat adem ve havva hatalarını görüp affedilmek için dua ettiler iblis diretti secde edenlerden olmadı insanadüşmanlığına dewam etti




  • kawasakizx6r K kullanıcısına yanıt
    Aferin guzel anlatmissin.
  • Cennet kelimesi ''bahçe'' anlamına gelir. Aynı kelime Kuran'da hem yeryüzündeki bahçeler için hem de ölümden sonra vadedilen cennet için kullanılmıştır. Kuran'da anlatılan mekanda yasak meyve, şeytan, vesvese, ayıp yerler, kovulma, günah gibi ölümden sonra vadedilen cennette olması mümkün olmayan varlıklardan söz ediliyor. Sonsuz olduğu söylenen cennette kötü bir varlığın sonsuzluk vadetmesi de tutarsızlık oluşturur. Buna göre Adem ve eşinin (Kuran'da Havva ismi yoktur) yaşadığı ve kovulduğu cennetin (bahçe) yeryüzünde olması daha mantıklıdır. Onlar yeryüzünde yaşarken Adem halife kılınmıştır. İlk insan oldukları Kuran'ın hiçbir yerinde belirtilmemiş. Adem'in yeryüzünde halife kılınmadan (yaratılma değil) önce vahşi ve kan döken bir canlı olarak yaşadığı Bakara suresinin 30. ayetinde söylenmiştir :

    quote:

    ''Bir zamanlar Rabb'in meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim." (Bakara 30)



    Hiçbir ayette hurilerin dişi olduğu, erkeklere hizmet edeceği ve cinsel amaçlı kullanılabileceği söylenmemiştir. Bunlar bazı mezheplerin rivayetler ile dine ilave etmek istedikleri görüşlerdir. ''Huri'' kelimesi Arapçada cinsiyet ifade etmez. Huriler dışında gılman ve vildan adında hizmetçiler olacağı da söylenmiştir.

    ''Göğüsleri yeni tomurcuklanmış'' olarak çevrilen ayetin Arapçasında öyle bir ifade yer almıyor. Bu çeviriler mezhep öğretilerinin etkisinde kalarak yapılmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Bu elmanın başına s koysak selma dibine s koysak elmas oluyor.

    Demek ki ya selma ya da elmas için dersek...

    Selma da elmas da kadın demek ki yasak ağaç bir kadın...

    ahan da bunun için atılovski cennetovski.

    Nassı da buldum.




    Beynimizi silktin yine usta, kendine geldi nöronlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sferoit S kullanıcısına yanıt
    Kadınlar üzerinde nasıl bir etkisi var ben esas onu merak ediyorum. " Yine beynimi yaktin Suphi, cok tatlisin" gibi bir sey olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben adamın azmine hayranım. Uzun uzun yazılar yazıyor ancak anlayan yok. İnatla yazmaya devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takım toplandığına göre yazalım.

    anlamadığınız yeri sorun. sorun ki birlikte yanlış nerede onu bulalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 18 Nisan 2016; 18:39:12 >
  • sferoit S kullanıcısına yanıt
    ben de sizi seviyorum
    sevmek her zaman anlaşmak demek değil
    bunu anlatıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    takım toplandığına göre yazalım.

    anlamadığınız yeri sorun. sorun ki birlikte yanlış nerede onu bulalım.

    Seni anlayacak kadar zeki değilim hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lews Therin Telamon kullanıcısına yanıt
    estağfirullah gülüm burdan öğrendiklerim bunlar. onu da anlamamış olacağız ki anlatamıyoruz mesele bu.
    şu fani dünyada internete girdiğimde eli ayağı düzgün 3-5 site varsa biri de burası.

    benim durum biraz şöyle

    ne bir güzel var gönlümü avutacak bu şehirde
    ne de tanıdık bir çehre
    bir tren sesi duymayı göreyim
    iki gözüm iki çeşme

    v. kanık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymühendis

    Adem'in elmaların en güzeline, şarap akan ırmaklara, göğüsleri yeni tomurcuklanmış hurilere vs. ev sahipliği eden bir cennet hayatına; kesinkes yasaklandığı için cezbeden (benzersiz de olmayan) bir elmayı tercih etmesi ne kadar tutarlıdır? Sorun cennette midir? Ademde mi?

    Sorun kimde olursa olsun, ademoğluna sonsuz huzur vaadeden bir cennet fikrinin, aynı beşeri arzulara sahip bir insan tarafından bizzat terkedilmesi cennetin kusursuzluğunu sorgulatmaz mıdır?

    Örnek üzerinden, cennetin dahi tatmin edemeyeceği ruhlar olduğuna kesin olarak ulaşıyoruz.

    Siz ne düşünüyorsunuz?


    Mühendis olmuşsun ama adam olamamışsın; "Hazreti" kelimesini kullanmıyorsun, bu zat senin asker arkadaşın mıdır? Sen atana karşı böyle mi hitap ediyorsun !




  • dekareme kullanıcısına yanıt
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem
    Hz. Adem

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yapay zeka tasarlamaya uğraşıyor bilgisayarcılar.peki bu yapay zekanın karakteri nasıl oalcak?hangi kültüre yakın olacak?allahın yaratışında böyle bir sorun yok bildiğim akdarı ile.her benlik kendine özel.yani allahın şöyle olsun böyle olsun gibi bir müdehalesi yok.şu ayet açıklayıcı olabilir.bilerek ve isteyerek kaçırdığın nokta ademin ters davranmayı seçip seçmeyeceği konusunda özgür olması.bu düşüncene göre çocuk yaptığında yaramaz hareketlerine bir tepki vermemen gerekir.zira bu tür hareketler yapacağını tecrübelerine dayanarak biliyorsun.

    http://www.kuranmeali.org/67/mulk_suresi/2.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

    @HADO77 aga boşa uğraşma düşünceleirn tartışıldığı bi konuda ergen ergen lafların yapıldığı bi yere dönüyor burası konu din olduğunda.ön yargı diye konu açsan sayfalarca anlatırlar ama kendilerini ön yargıdan alamazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montevo -- 20 Nisan 2016; 9:59:36 >




  • montevo kullanıcısına yanıt
    Dostum amaç sınamak.Buraya dikkat edelim sınamak!(amacı da belli degil neden sınıyorsa)

    Şimdi hem yaratıp hem de seçimde özgür birakmak gaddarlığın acimasizligin ta kendisidir.Çünkü yarattigin onca canlidan elbet sana tapmayacak insan cikacaktir eger secim de ozgur birakiyorsan. Yani bu da demektir ki mutlaka birileri sonsuza kadar yanacak.E o zaman niye yaratiyorsun?( kendisine tapmayacagini bildigi gercegini de yok sayiyorum.

    +plus: Sen bir oyun yapimcisi programcisi oldugunu dusun.Hani şu sanatci sanat eseri dalaveresi var ya, ona karsilik veriyorum su an.
    Sence oyun yapimcilari, yaptiklari oyunu oynarken sen kadar zevk aliyorlar midir? Yani 1 saniye sonra ne olacagini sahne sahne bildigin bir seyi yapip ondan zevk almak çok sacmadir.

    Demek istedigim özgürlüğü bıraktım allah neden sınar, neden kendisine tapilmasini ister?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheDenier kullanıcısına yanıt
    allah neden sınar

    hanginizin daha güzel iş yapacağını görmek için.özgür bir irada yaratıyorsun ve karakterini belirlemiyorsun ,o kendisine özgü oluyor.onun yapacağı seçimlere bildiği halde özgür seçimler vererek bakıyor.zorlamaca yok.

    neden kendisine tapilmasini ister?

    allahın kendisine tapılmasına ihityacı yoktur.bunu şöyle anlatayım kendimizden daha bilgili birisi ile konuştuğumuzda muhabbet ettiğimizde bir dahaki muhabbete cana tarız.ona aşırı sayglı davranırız.kimileir işin suyunu çıkarır.birdaki düşünceyi al.öte yandan allah kimi ayetleirnde ,benimd de çok dikkatimi çekti, bazı örnekler veir5oyr.işte yıldızların yerleri vb bunu gören hemen secde eder.ben pek anlam veremedim niye secdeye kapanayım diye.ancak yıldızlarının yerinin önemini kavrayabilmen önemli.kavradığında ne denli müthiş bir yapı olduğunu görrü ve acizliğini analrsın.

    oyun programcısı ile veridğin örnekte programcı o oyunu oynuyor mu?sence allah yarattığı bu yaşamı mı yaşıyor?örneklemende hata var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Cennet kelimesi ''bahçe'' anlamına gelir. Aynı kelime Kuran'da hem yeryüzündeki bahçeler için hem de ölümden sonra vadedilen cennet için kullanılmıştır. Kuran'da anlatılan mekanda yasak meyve, şeytan, vesvese, ayıp yerler, kovulma, günah gibi ölümden sonra vadedilen cennette olması mümkün olmayan varlıklardan söz ediliyor. Sonsuz olduğu söylenen cennette kötü bir varlığın sonsuzluk vadetmesi de tutarsızlık oluşturur. Buna göre Adem ve eşinin (Kuran'da Havva ismi yoktur) yaşadığı ve kovulduğu cennetin (bahçe) yeryüzünde olması daha mantıklıdır. Onlar yeryüzünde yaşarken Adem halife kılınmıştır. İlk insan oldukları Kuran'ın hiçbir yerinde belirtilmemiş. Adem'in yeryüzünde halife kılınmadan (yaratılma değil) önce vahşi ve kan döken bir canlı olarak yaşadığı Bakara suresinin 30. ayetinde söylenmiştir :

    quote:

    ''Bir zamanlar Rabb'in meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim." (Bakara 30)



    Hiçbir ayette hurilerin dişi olduğu, erkeklere hizmet edeceği ve cinsel amaçlı kullanılabileceği söylenmemiştir. Bunlar bazı mezheplerin rivayetler ile dine ilave etmek istedikleri görüşlerdir. ''Huri'' kelimesi Arapçada cinsiyet ifade etmez. Huriler dışında gılman ve vildan adında hizmetçiler olacağı da söylenmiştir.

    ''Göğüsleri yeni tomurcuklanmış'' olarak çevrilen ayetin Arapçasında öyle bir ifade yer almıyor. Bu çeviriler mezhep öğretilerinin etkisinde kalarak yapılmıştır.

    Kuran'da Allah bize Ademoğulları diye hitap ediyorken hala ilk insan değildi demen ne kadar saçma.
    O halde Allah ya yalan söylüyor yada Kuran değişmiş.
    Ayrıca neden birilerinin sana dayattığı fikirleri tek gerçekmiş gibi anlatıp duruyorsun?
    Adem ile Havva bas bayağı cennetten dünyaya gelmiştir eğer öyle değilse bana bu dünyada acıkmamın, çıplak kalmamanın, susamamanın ve güneş sıcağında kalmayacağım bir bahçe söyle.
    Korkma arkadaş Allah herşeye kadirdir.

    117 - Biz de (Âdem'e) şöyle demiştik: "Ey Âdem! Şüphesiz bu (İblis) sana ve eşine düşmandır. Sakın sizi cennetten çıkarmasın, sonra bedbaht olursun (sıkıntı çeker, perişan olursun)."
    118 - "Doğrusu senin acıkmaman ve çıplak kalmaman (ancak) cennettedir. "
    119 - Ve sen orada ne susarsın, ne de güneşin sıcağında kalırsın"
    120 - Nihayet şeytan ona vesvese verdi. Şöyle dedi: "Ey Âdem! Sana sonsuzluk ağacını ve çökmesi olmayan bir saltanatı göstereyim mi?"
    121 - Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrinden çıktı da şaşırdı.
    122 - Sonra Rabbi, onu seçti de tevbesini kabul buyurdu ve ona doğru yolu gösterdi.
    123 - Allah (onlara) şöyle dedi: "Birbirinize düşman olmak üzere hepiniz oradan (cennetten) inin. Artık benden size bir hidayet (kitab) geldiği zaman, kim benim hidayetime uyarsa işte o, sapıklığa düşmez ve (ahirette) zahmet çekmez

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.