Şimdi Ara

Bir araba niye 'Yay' takılır? Asıl amaç nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabayı alçaltmakmıdır? yoksa büyük lastik takıldığı için çamurluklara sürtmesin diye süspansiyonu sınırlamakmıdır?



  • Yay yoldan gelen titreşimleri sönümlemek için kullanılır amortisör ise yaydan gelen darbeleri titreşimleri karosere iletmemekle görevlidir Yay'ın darbeden sonra düzenli bir şekilde normal haline gelmesine yardımcı olmaktadır. :)
  • Spor yay diye sorsanız daha doğru olur.
  • Bence her ikisi için

    Mesela bu araçta hem spor yay var hemde jantlar büyük. Tabi bu şekilde olunca araçta konfor sıfır oluyor. Çukurlardan ve tümseklerden geçince içiniz dışınıza çıkar

     Bir araba niye 'Yay' takılır? Asıl amaç nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Bence her ikisi için

    Mesela bu araçta hem spor yay var hemde jantlar büyük. Tabi bu şekilde olunca araçta konfor sıfır oluyor. Çukurlardan ve tümseklerden geçince içiniz dışınıza çıkar

     Bir araba niye 'Yay' takılır? Asıl amaç nedir?

    Bence sorunda orada amaç ne?

    Görünüm rezalet,

    Konfor rezalet,

    Altını vurup masraf çıkarma sıkıntısı,

    Enteresan




  • 16"lik janttan sonra 17"'e geçseniz bile genellikle yanak ince yanak olacağı için araba leylek gibi durur. Aslında cm bazında lastikle çamurluk arasındaki fark aynı kalır ama ince yanak lastik olduğu için daha çok göze batar. Yani 1.si görsellik. Ama asıl amaç yol tutuşunu arttırmaktım. Spor süspansiyonlar genellikle daha sert olduğu için arabanın virajlarda yatma isteğini daha iyi sönümleyerek yol tutuşunu artırır.
  • Amaç yol tutuş ve görsellik.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çamurlugu büyük araçlarda biraz alçaltınca daha iyi görünüyor.Yol tutuş artıyor yere yakınlaştıgı için ama ben yinede orjinalden yanayım konfor düşmese kabul edilebilir.
  • genelde bmw lerde çok görüyorum bana mantıklı gelmiyor niye spor yay takılır ki araba zaten yol tutuşu iyi yere de yakın

    fabrikanın yapamadığı sonradan spor yay takarak mı yapılacak
  • En temizi koni,kw v.b. markalarin coilover kitleri; hem sertlik-yukseklik ayari mevcut,hem de amortisoru de ona gore oluyor.. biraz tuzlu ama almisken coil alinmali..
    Ureticilerin konfor odakli ve gunluk kullanim icin ayarladigi suspansiyonlari, spor yay takarak kendi sorumlulugumuzda yol tutus ve gorunus iyilestirme amaclariz.. genelde basarili olunsa da bi sure sonra orj.amortisorler su koyveriyor..

    Dedigim gibi em temizi coil..
  • B segmenti gibi geneli rezalet yol tutuşuna sahip araçlarda spor yay vs inanılmaz bir fark yaratıyor.
    Ama ülkemizin yolları rezalet olduğundan maalesef konforsuzluğuna katlanmak çok zor, ayrıca arabanın altını vurmanız da an meselesi.
  • Görsellikten çok yol tutuş açısından yaptırmak isterim yaptırıcak olsam. Konfordan çok az ödün verecek şekilde yapılırsa en optimumu olur.
  • Spor yay, konfordan ödün veririm ama yol tutuş benim için daha önemlidir diyenlerin tercih ettiği bir modifiyedir.
  • asla konfordan ödün verecek bir uygulamayı arabaya yapmam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre356

    asla konfordan ödün verecek bir uygulamayı arabaya yapmam..

    Sanki s500 long
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356

    asla konfordan ödün verecek bir uygulamayı arabaya yapmam..

    Sanki s500 long

    Bence haklı yarısacak hali yok standart bir araçla
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.