Binbaşı
03 Eylül 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 37 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhaba. E39 satın aldım. Ancak Türkçe kullanım kılavuzu bir türlü bulamıyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.
İihs'nin roof strenght testi var mutlaka görmüşsünüzdür.Tamamen sağlamlık testi olarak görüyorum ben o testi.Tavana uygulanan baskıya otomobilin ne kadar çökmeden dayanabildiğini ölçüyor.Saf sağlamlık anlayacağınız.

Şimdi 3 otomobilin sonuçlarını yazayım.

Merceds C serisi 24642 lbs(Yaklaşık 11 ton !!!)

Bmw 5 serisi 15364 lbs

Volvo Xc90 23396 lbs

Normalde araç büyüdkçe tavan sağlamlığı artıyor.Mesela Mercedes'in Suv'ları C serisinden daha iyi.Mesela Mercedes Ml 31bin küsür lbs.Ama ben özellikle C serisini yazdım.Segment olarak 5'ten aşağıda olmasına rağmen neredeyse iki katı daha sağlam.

Xc90'ı da özellikle koydum ki Volvo'nun tavanı en sağlam otomobili o.Ona rağmen C serisinden geride.

Şahsi görüş yok ortada.Şasisinin dayanıklılığı sağlamlığı en iyi marka Mercedes.Volvo çok güvenli olabilir ama sağlamlıkta net şekilde Mercedes'ten geride.

Sevmeyebilirsiniz Mercedes'i.Bmw size daha çok hitap ediyor olabilir saygı duyarım ki ben de Bmw 'yi çok beğeniyorum.Muhteşem otomobiller üretiyor.Ama sağlamlık olarak Mercedes ayrı bir seviyede.Bunu da objektif olup kabul etmek lazım.

Mercedes C serisinin tavanını bu kadar sağlam yapmasa sadece yeterince iyi yapsa kimse de neden yapmadın demezdi.Kim İihs'ye girip tavan sağlamlığı ölçümlerine bakıyor ki?Ama adamlar kimsenin umrunda olmayan böyle hayati bir detayda bile açık ara en iyisini üretmişler.Yani herhangi taklada ölme ihtimaliniz en az Mercedes'te.

Sanırım o yüzden the best or nothing.
Herkese merhaba.Bu kez superbi test ettim.Girişte belirtmek istediğim şeyler var.

Amacım tamamen insanlara faydalı olup bir fikir vermek. Yoksa test ettiğim bi arabanın fikrini ediniyorum zaten.Buraya uğraşıp neden yazayım ki?Üstelik herkes her şeyin uzmanıyken,herkes daha aracı test etmeden internetten izlediği videolarla o araç hakkında uzman oluyorken.Neyse eleştirilere açığım ama aracı sadece videolardan izlemeyip testini eden kişilerin eleştirilerine açığım.

Bu ufak girişten sonra tekrar konumuza dönelim.Ben o sınıfın çoğu aracını test edip şöyle bir konu açmıştım.

https://tablet.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=115604740&p=1&anchorToGo=115604740#115604740

Diğer D segmenti testlerimi okuyabilirsiniz buradan.

Şimdi superbi kıyaslayacağım araçlar şüphesiz Passat ve Mondeo olacak.

Öncelikle iç mekan.

Bilmeyeniniz yoktur heralde o sınıfın en geniş aracı.Hakikaten geniş,ferah ve aşırı diz mesafesi var.E serisinden daha iyi diyebilirim.Malzeme kalitesi ve işçiliğe gelince.Ben bu konuda Vw grubu araçları Ford'dan bir tık daha iyi görüyorum.Gayet başarılı.Passat'la çok benzer kalitede araçlar.Arka camın perdelerinin cama uygun olmayan kesimi gibi ufak tek kusurları yok değil ama genel olarak kaliteli bir araç.

Gelelim konfora,süspansiyona.Bu paragrafa dikkat!!

Arkadaşlar bence burayı iyi okumalısınız.Aracın süspansiyonu Passat'tan daha yumuşak bu çok net belli.Passat gibi odun gibi tümsekten geçme hissiyatı yok.Amaaa hem Passat hem de bu aracın süspansiyonları bana ucuz bir hissiyat verdiler.O tokluğu kesinlikle bulamadım.Mondeo bu konuda kesinlikle daha iyi.Üstelik sadece süspansiyon da değil.Yeni nesil Volkswagen grubu araçlar beni her test sürüşünde hayal kırıklığına uğratıyor.O eski Volkswagen'lerin tank gibi tok,oturaklı,ağır,kaliteli hissiyatı kesinlikle yok.Gerek süspansiyon gerek aracın yolda gidişi olsun ince ve ucuz bir hissiyat alıyorum ben.O eski tokluktan eser yok.Bora bu araçlardan daha tok,kaliteli hissettiriyor dediğimde eleştiri almıştım ama fikrim kesinlikle değişmiyor.Yeni nesil Vw Skoda grubu araçlarda sanki alt tarafı ince,az malzeme kullanılmışlık,ucuzluk hissiyatı var.Araç dıştan içten çok güzel ama içi boş ,malzemeden çalınmış gibi.Eski Vw lerdeki pahalı hissiyat kesinlikle yok.Daha çok az malzeme kullanılmış gibi hissettiren 2011 model bir Corolla gibi.Kıyaslama doğru oldu mu bilmiyorum ama meramımı anlatabildim diye düşünüyorum.

Mondeo Passat'tan da Superb'ten de yolda giderken daha pahalı,daha konforlu,daha sessiz,çok daha kalın,daha tok,daha çok malzeme kullanıldğı belli olan bir otomobil.

Performans.

Aracın performansı yüksek değil sadece yeterli dedirtiyor ama bana Passat'tan sadece 20 kg hafif olmasına rağmen sanki daha fazla hafifmiş gibi geldi.Performans anlamında Passat'ın kalkışlardaki ağırlığı,gecikmesi bu araçta daha az.Belki test araçlarından da olabilir.

Yalıtım

Kötü değil,rüzgar sesi az,motor sesi içeri giriyor ama araçtaki incelik hissiyatı yüzünden her ne kadar yalıtım kötü olmasa da dış dünyadan soyutlama hissi de yok kesinlikle.Bir incelik var.

Sonuç:Arkadaşlar diğer premiumların testi diğer konuda var.O yüzden Mondeo ve Passat'la kıyaslama sonucunu yazacağım.

Arkadaşlar kesinlikle Mondeo yolda giderken Passat'tan da Superb'ten de bir değil iki gömlek daha tok,konforlu,sessiz,pahalı hissettiren özellikle sanki alt tarafta çok daha fazla katman varmış gibi hissettiren bir araç.Bence bu iki araçtan da üstün.Superb Passat'a gelince.Superb Passat kadar rahatsız edici olmayan süspansiyonları ve daha fazla diz mesafesiyle bir tık daha iyi bir araç.Ama ikisi birbirine çok çok yakın araçlar.Yola çıkar çıkmaz hissediyorsunuz.Yarım puan farkla Superb daha iyi.

Okuduğunuz için teşekkürler.Birilerine fikir olarak az bir katkım olduysa ne mutlu bana.Hayırlı akşamlar,hayırlı iftarlar.
Herkese merhaba .Yeni E serisinin test sürüşünü nihayet yapabildim.Kısaca izlenimlerimi aktarayım.Test ettiğim model E220d exclusive idi.

Aracın içi kesinlikle muhteşem.Şu ana kadar bindiğim en kaliteli E segmenti araç.W212 bile kalite anlamında çok iyiydi.Bu ayrı bir seviye olmuş.S serisi hissiyatı var.Peki S serisi ile kıyaslayınca durum nasıl?Oradaki S serisi ile E'ye art arda inceleyince ve S'in neden S olduğunu anlıyorsunuz.Evet E serisi o sınıfta F segmentine en yakın kalitedeki araba ama S'in arka koltuklarından malzemelerine,detaylara kadar fark var.Ki bana göre arka koltuk işin içine girdi mi S'in eline su dökebilecek herhangi makam aracı yok.Yeni 7 serisini de incelemiştim S'in arka koltuklarındaki uyku getiren rahatlık 7'de yoktu bence.7 de muhteşem bir araba ama S işin zirvesi bence.Koltuk kafalıklarındaki Maybach'tan alınma küçük yastıklar her şeyi anlatıyor zaten.

Neyse tekrar E'ye dönelim.Aracı çalıştırıp yola çıkıyoruz.Aracın tokluğu,darbe emişi,nvh seviyesinin düşüklüğü muhteşem.Evet süspansiyonlar eski Mercedes'lerin yumuşaklığına sahip değil ama kesinlikle çok rahat.Çok pahalı bir süspansiyonun üzerinde gittiğinizi hissediyorsunuz.C serisine göre biraz daha yumuşak.Ve araç virajlarda çok güven veriyor.

Peki sessizlikte durum nasıl?Normalde motor internetteki videolarda çok gürültülü çalışan bir motor gibiydi.Ama içeride ilk çalıştırmadaki çok çok hafif sesten sonra hareket edince hiç ses yok.Sıfır desem yeridir.Yol çok bozuk değildi ama normal yolda bile hafifçe gelen yol sesini bu arabada duymadım.İçerideki tek ses camdan gelen dışarıdaki araçların akma sesiydi.Uzun yolda hafifçe müziğiniz açıp sanki evdeymişçesine rahatlıkla kısık sesle sohbet edebilirsiniz.

Şanzıman 9 ileri ve 7g tronic'e göre net daha iyi ama bunda motorun da etkisi olabilir çünkü neticede önceki test ettiğim araçlar 1.6 motor idi.Performansı da gayet tatmin edici.

Tasarım kardeşlerine benziyor doğru ama omuz çizgisi ip gibi dümdüz arka stoplara kadar uzandığı için S ve C'ye göre daha klasik Mercedes havasında.Bu araç ileride klasik görünümlü bir Mercedes olur.Özellikle exclusive olanı.

Hiç mi eksiği yok?Arka koltukların minderinin 2-3 cm daha uzun olmasını,sırtlığının da 5 derece daha eğik olmasını isterdim.Muhetemeln biraz diz mesafesi kazanmak için yaptılar.Bir de araçta çift cam opsiyonu olmalı.Çünkü camdan gelen sesler aracın kalanı çok sessiz olduğu için kulağa çokmuş gibi geliyor.

Sonuç olarak paranız varsa alın arkadaşlar araba muhteşem,diyecek bir şey yok.Şu ana kadar bindiğim net en iyi E segmenti otomobil.İnşallah hepimize böyle arabalar nasip olur bu vergilerle nasıl olacak bilmiyorum ama.




Düzenleme:Arkadaşlar bunlar benim fikirlerimdir.Benim otoparka katılmadığım gibi siz de bana katılmayabilirsiniz ama test sürüşünü yapmanız kaydıyla.Öyle daha aracı kullanmadan oradan buradan duyarak değil.İşte ondan sonra ancak saygı duyarım hem sizin görüşünüze hem de bana katılmamanıza.
https://m.youtube.com/watch?v=25aBfb68yes

İnsanı gerçekten hayran bıraktırıyor.Muhteşem bir teknoloji.

İç mekan S serisini aratmayacak cinsten.Okuduğum bütün yabancı testlerde aracın sınıfının en iyisi,en konforlusu ve en teknolojiği olduğu söyleniyor.Kendim de test edeceğim yakın zamanda inşallah.

Otopark taraflı yorumlar yapasursun,adamlar teknolojide aştı gitti.
Herkese merhaba.D segmentinin önemli aktörlerini test ettim ve kafamda önemli fikirler oluştu.Elimden geldiğince objektif olmaya çalışıyorum ama yorumlarımda elbette kişisellik olacaktır.Tek amacım bu araçlardan birini alacak olanlara veya fikir edinmek isteyenlere fikir vermek.

Başlayayım öyleyse.

1)Volkswagen Passat 1.6 tdi

İlk Passat'tan başlamak istiyorum.Zira en büyük hayal kırıklığını Passat'ta yaşadım.Test aracı 1.6 tdi dsg highline idi.Aracın dış tasarımı gerçekten güzel.İçine oturunca da hiç de fena olmayan bir iç mekanı olduğunu görüyorsunuz.Premium olmayan markalar içinde belki de en iyisi.Arka koltuk son derece geniş ve rahat.Hal böyle olunca araçtan beklenti yükseliyor.Ta ki motoru çalıştırıp yola çıkana kadar.Dizel motorun gürültüsü motor ısınsa dahi içeri girmeye devam ediyor,yalıtım test ettiğim tüm otomobiller içinde en zayıf olanı.Ama aracın en kötü yanı yalıtım değil.Hayatımda bindiğim darbeleri en az emen süspansiyon muhtemelen bu araçta.Geçtiğiniz tüm tümsekleri sanki süspansiyon yokmuş gibi hissediyorsunuz.Bu araçtan sonra bindiğimiz Bora bile tümseklerde daha konforlu hissettirdi.Performans beklentim elbette yok ama özellikle alt devirlerde çok cansız.Ama bu kadar büyük bir araçta bu motordan beklentilerin de yüksek olmaması gerekir deyip bu kısmı geçiyorum.

Özetle;Volkswagen içini dışını güzel göstermiş ama geri kalan her şeyi boşvermiş.Kesinlikle Passat'a para vermezdim.İkinci eli iyi olsa dahi.

2)Ford Mondeo 1.5 otomatik

Bu araç kesinlikle Passat'tan daha iyi.Ciddi manada konforlu.Hatta süspansiyon olarak bu sınıfın en iyilerinden.Gerçekten premiumlardan geride kalmayacak hatta bazılarından daha iyi diyecek kadar sessiz ve konforlu.Nefis bir tasarımı var.Ama eksiksiz değil.İçi diğer tüm modellerden daha geride kalite hissiyatı ve işçilik olarak.Ve biraz ağır bir araç.Şanzıman biraz ağırkanlı.Yüksek performans beklentilerine çok cevap vermez.

Özetle;Tahmin ettiğinizden çok daha konforlu,sessiz,D segmentinin en konforlu otomobillerinden.Konfor isteyenler için iyi bir alternatif.

3)Audi A4 1.4 tfsi 150 hp

Aracın iç mekanı ön konsolu kaliteli olsa da en iyi değil.Özellikle kapı içleri vs sınıfının en kalitelisi değil.Hele ki alt donanımlarda arka taraf vasat bir otomobil gibi.Havalandırma çıkışı dahi yok.Kapı içleri alt donanımlarda bastırınca esniyor.Özetle bu sınıfın en kalitelisi bu araç değil.Az sonra bahsedeceğim C serisi.Ama S line'ların iç mekanı bayağı güzel.C serisine yakın denebilir.

Gelelim sürüşe.Tek kelimeyle sert.Çok sert.Bir süre sonra yorucu hale geliyor.Kesinlikle bu kadar para vereceğim bir otomobilde bu sertlik kabul edilemez.Süspansiyonlar benim için sınıfta kaldı.Ama yol tutuşu ciddi manada iyi.Virajlarda hiç esnemiyor bile.Performans ise 1.4 motor için gayet iyi.Yalıtım ise iyi.Ne kadar iyi,3 serisinden bir tık daha iyi.Passat'tan net daha iyi.

Özetle;Kalitesi iyi ama en iyi olmayan,sessiz,iyi yol tutan ama çok sert bir araç.Fiyatını hak edecek seviyede değil.

4)Bmw 3.20i ed

Öncelikle belirteyim.Bmw'lerin iç mekan kalitesini çok beğenmiyorum.Kalitesiz değil kesinlikle ama lüks otomobil sınıfı seviyesinde de değil gibi.Audi'den biraz Mercedes'ten ise net geride.Bundan dolayı içimde Bmw'ye karşı biraz ön yargı vardı açıkçası.Arabaya da çok büyük umutlarla binmedim.Benim gibi iç mekana çok önem veren biri için baştan bir sıfır geride idi çünkü.Ama aracı çalıştırıp yola çıkınca fikirlerimi bu kadar değiştiren bir otomobil olmadı diyebilirim.

Bmw olmasına rağmen Passat'tan da A4'ten de daha konforlu bir araç.Ve 1.6 olmasına rağmen düşük hacimli motorlarda en iyi performansı sunuyor.İnsanın gaza basası geliyor ve insana garip bir şekilde kendini sevdiriyor araç.Yalıtım olarak ise A4'ten bir tık geride.

Özetle gazlamak isteyenler için en iyi araç bu,çok keyifli,üstelik konfordan da ödün vermiyorsunuz.Birçok kriteri birden sağlayabilen bir araç.Konfor tutuş dengesi çok çok iyi.A4'ten yaşlı olmasına rağmen daha iyi.Bu araç varken A4 almazdım.


5)Mercedes C 180

Bana göre bu sınıfın tartışmasız en iyi otomobili.İçine binip de bu sınıfta E segmenti kalitesi hissettiğiniz tek araba.Diğerlerinden net daha kaliteli.İşçilik muazzam.Ve araç yıllarca hiç eskimeyecek bir kaliteye sahipmiş gibi hissettiriyor.A4'teki kapının içine bastırınca esneme gibi bir hadise kesinlikle yok.

Motor sesi oldukça az,yol sesi kusursuz değil ama kötü de değil.A4'le yalıtım olarak yakınlar diyebilirim.

Gelelim süspansiyonlara.Bir kere Mercedes standartlarına göre sert ama kesinlikle A4 gibi çok sert değil. Rahatsız etmeyen pahalı hissettiren bir süspansiyonu var.Sessiz ve rahat bir araç.Her ne kadar sportifleşse de hala Mercedes ve premium rakiplerinden biraz daha konforlu.

Eksileri var mı? Tabi ki var.Arka koltuklar premiumlar içinde en dar olanı.Ancak yeterli denecek kadar iyi.
Performans olarak Bmw'den geride,daha ağır kanlı bir araç.Aslında klasik Mercedes işte.Sportif olmak gibi bir iddaası da yok.



Sonuç:

Genel sıralama

1)Mercedes C serisi Premium lüks konforlu kaliteli sessiz araç istiyorsanız düşünmeden adres belli.
2)Bmw 3 serisi Ben gazlarım sürüş keyfi isterim ama konforlu da olsun diyorsanız en iyi araç bu.
3)Audi A4 Bmw 3 ve Mercedes C varken almazdım
4)Ford Mondeo Çok güzel,çok konforlu bir otomobil.Ön yargılı davranmayın mutlaka deneyin.
5)Volkswagen Passat Hayal kırıklığı.Kesinlikle tavsiye etmem.


Konfor sıralaması: 1)Ön koltukta Mercedes C ,Arka koltukta Ford Mondeo(C'nin arkası dar)
2)Bmw 3
3)A4
4)Volkswagen Passat

Performans sportiflik 1)Bmw 3 serisi
2)Audi A4
3)Mercedes C

Kalite,işçilik 1) Mercedes C serisi
2)Audi A4
3)Volkswagen Passat/Bmw 3 serisi
4)Ford Mondeo

Yalıtım 1)Audi A4/Mercedes C serisi
2)Ford Mondeo/Bmw 3 serisi
3)Volkswagen Passat


Arkadaşlar özetle bu kadar.Ekleme çıkarmalar yaparım duruma göre.Sormak istediğiniz soruları elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Herkese merhaba.Söyleyeceklerimi taraflı addedecekler olacaktır ama şundan emin olabilirsiniz ki şu ana kadar sempati duyduğum veya uzak durduğum markalarda bile test ettiğim modellerde hissettiklerim değerlendirmelerim neyse birebir yazdım.Hiçbirinde taraflı davranmadım.Kabul eden eder,etmeyen etmez.Benim izlenimlerim şunlar.

5 serisini kısa süreli inceleme imkanım olmuştu önceden.Ama bu hafta uzunca bir sürüşten sonra kafamda net fikir oluştu.Öncelikle 5 serisi F10 kasa idi.Tasarımı fevkalade başarılı hatta W212 E serisinden daha orantılı ve güzel görünen bir otomobil.E böyle görünen bir otomobile binince beklenti de yüksek oluyor haliyle.

İlk motor çalıştığında dikkatimi çeken bir miktar içeri giren gürültü ondan daha da ötesi beklediğimden fazla titreşim oldu.Şaşırmıştım çünkü kütüphane gibi bir araç bekliyordum.İlk hayal kırıklığı burada oldu.
5 serisinin dizel olması yüzünden olabilir diyeceksiniz bu titreşim.Aynı titreşim E350 cdi'da yok ama.

Gelelim iç mekana.Ambiyans ışıklandırmaları vs güzel ama ben olağanüstü bulmadım iç mekanı.W212 E serisi kesinlikle pahası daha yüksek hissettiren bir otomobil.Ve iç mekanda arka havalandırma çıkışının olduğu yerdeki 1-2 çizik de görünen kalitenin uzun ömürlü olmayacağı izlenimi verdi. Bmw'nin çoğu modelinde mevcut bu.Uzun ömürlü denilebilecek bir iç mekana sahip değil.En büyük rakibi Mercedes 10 yıl sonra dahi kalitesini korurken Bmw'de ufak tefek dökülmeler başlıyor.

Aracın yolda hissettirdiklerinden bahsedeyim biraz.Kesinlikle E segmenti gibi hissettirmiyor.Çukurlarda beklediğinizden daha sarsıntılı ve sert bir araç.

Şimdi diyeceksiniz ki sen her gün S serisine Rolls Royce'a falan mı biniyorsun diye.Kesinlikle hayır.Sadece bindiğim aracın segmentine göre bir beklentim oluyor ve ona göre değerlendirmeler yapıyorum.

Test ettiğim bazı modellerle kıyaslayayım neden hayal kırıklığına uğradığımı anlarsınız.

Bindiğim W210 E serisi(çok temiz bir araçtı) 5 serisinden kesinlikle daha rahat bir otomobil.Titreşim oranı daha düşük,bozuk yollarda net bir şekilde daha rahat.Yol ve kapı izolasyonu 5'ten bir tık aşağıda ama onu da 96 yılında üretilmeye başlanmasına bağlayalım isterseniz.Arada kaç yıl var.

Daha yeni yakın Mondeo titanium test ettim.Benzinliydi o araç.Mondeo bana göre 5 serisinden daha rahat bir otomobil.İstediğiniz linç girişimini yapabilirsiniz.Ben ne hissettiysem onu söylüyorum.


Velhasıl kelam tasarımlarına bayıldığım Bmw beni ciddi manada hayal kırıklığına uğrattı.İsteyen tasarımını beğendiği için,performanslı kullanım için alabilir.Sadece Bmw aşığı olduğu için bile sevebilir saygım sonsuz.Ama geri kalan hemen her noktada beklentilerin altında kalıyorsa ben eleştiririm.Mercedes kesinlikle hemen her yönden daha iyi otomobiller üretiyor.F10'un rakibi W212 mesela.W212 ile kıyaslamak dahi istemiyorum.Bana göre konfor,kalite olarak az buz değil bayağı fark var.

Şimdi diyenler olacak Audi Bmw kıyaslamasında durum ne.Herkesin ortak kanısı Audi'nin Bmw ve Mercedes kadar premium olmadığı şeklindedir genelde.Bence kesinlikle böyle değil.Audi Bmw'den rafinelik,konfor ve iç mekan kalitesi konusunda hiç de geride kalmaz.Hatta daha iyi.Benim net sıralamam şu şekilde artık.Mercedes birçok yönden en iyi otomobilleri üretiyor,Audi ardından ikinci,Bmw ise bana göre üçüncü.

Kendi izlenimlerimi yazdım.Ne hissediyorsam onu söyledim.Herkesin görüşüne saygım var.

Düzenleme:Arkadaşlar mesajlarımın birinde belirttim ama buraya da yazayım.E serisi de olağanüstü hiçbir şey hissettirmiyor falan değil.Ama net bir şekilde 5 serisinden önde.Hayalini bu kadar kurduğunuz arabalara binince o kadar yüksek beklentilerle biniyorsunuz ki beklediğinizi bulamıyorsunuz haliyle.Beklentileri çok yüksek tutmamakta fayda var.

Düzenleme 2:Yorumlarda şimdi gördüm.Bindiğim 5 serisi makyajsız versiyondu.Makyajlısı hakkında hiçbir fikrim yok.Yorum yapmam yanlış olur.
Herkese merhaba.Yarın otomobil test etmeyi düşünüyoruz ama ilk defa Pazar bir test yapacağım.Açık olur mu?
W212 bile kalite konusunda kusursuza yakındı,bu yeni E serisi S class'la neredeyse aynı olmuş.Kesinlikle segmentinin üstünde bir kalite.

Düzenleme:İşlerim olduğundan yeni bulduğum resimleri ancak ekleyebildim kusura bakmayın.Bazı resimlerde dış tasarım seçiliyor.



















Analog kadranda eskiye gönderme yapılmış.Bu resmi o yüzden koydum.

Burada arabanın ön tasarımı da seçiliyor.



Burada videolar var.
https://www.youtube.com/watch?v=DZVlzCb9qpY
https://www.youtube.com/watch?v=MqjYX7jwHdo
Volvo güvenlik teknolojileriyle üst düzey güvenlik donanımlarına sahip araçlar üretiyor.Ve başarıları da yadsınamaz.Peki sağlamlıkla güvenlik aynı şey mi?Volvo en sağlam marka algısı doğru mu?

İlk önce güvenliğin basitçe tanımını yapalım.Güvenlik aracın içerideki insanları herhangi bir tehlikede/kazada ne kadar koruduğudur.

Peki sağlamlık nedir?Basit bir tanımla bir cismin ne kadar dayanıklı olduğudur.Ne kadar rijit,ne kadar dirençli olduğu.

Örneğin siz dünyanın en sağlam çeliğinden bir araba üretseniz duvara çarptığında hiçbir şey olmasa bile içeridekiler için hava yastığı vs gibi bir güvenlik önlemi yoksa içeridekiler ölür.Hem de paramparça olur.Dolayısıyla güvenlik eşit değildir sağlamlık.

Şimdi sağlamlığı otomobiller için değerlendirelim.Otomobillerin sağlamlığı ne demek.Maddeler için düşündüğümüzü otomobiller için de düşünebiliriz.Bir baskı durumunda otomobilin şasisinin,güvenlik kafesinin ne kadar dayanabildiği/gücü/direnci.

İİhs'de sağlamlığı birebir ölçecek bir test yapılıyor.Roof strenght.Aracın tavanına baskı uygulanıyor ve kaç tona kadar hiç esnemeden dayanabileceği ölçülüyor.Tam bir sağlamlık testi!!

Bir bakalım diğer markalar ve Volvo'nun Suv'ları ne durumda.Bulabildiğim Suv'lar burada

1.)Mercedes Ml-31,545 lbs .yani yaklaşık 14,5 ton.Yani neredeyse 15 tona kadar aracın tavanı milim esnemiyor.Bu benim İihs testlerinde bulabildiğim en yüksek değer.Daha fazlasını bulamadım.S serisi vs yok tabi onlar daha sağlam olabilir bilemiyorum ama şimdilik görünen o ki Mercedes Ml dünyanın en sağlam/en sert/en dayanıklı güvenlik kafesine sahip aracı.

2)Mercedes Glk 26,647 lbs

3)Toyota Highlander 23,836

4)Volvo XC90 23,396

5)Volkswagen Touareg 22,703 lbs

6)Honda Pilot 22,025

7)Volvo Xc60 21,828 lbs

8)Bmw X3 (X5 testi yok)19,389 lbs

9)Audi Q5(Q7 testi yok) 18,684 lbs

10)Hyundai Santa Fe 16,982 lbs

Bu test gösteriyor ki güvenlik konusunda Volvo başarılı olsa da çok sağlam ama en sağlam marka değil.En sağlam marka rakamlar gösteriyor ki Mercedes Benz.Diğer segmentlerde de aynı şey geçerli.Mercedes C serisi A4,S60ve 3'ten,E serisi A6,S80,5'ten daha sağlam.

Small overlap'ta S60,C'den daha güvenliydi mesela.Ama sağlamlık olarak C S60'tan daha sağlam.Bu da güvenlikle sağlamlığın aynı şeyler olmadığını gösteriyor.C serisinde muhtemelen hava yastığı açıları vs S60 kadar iyi yolcuları koruyamıyor muhtemelen.

Bu testler Volvo'nun sağlam diğer markaların güvenli olmadığını göstermez.Bunu da belirteyim.

Bayağı uğraştım verileri tek tek bulmak için.Amacım bilgi paylaşmak.Umarım faydalı olmuştur.

EDİT:ANLAMAYANLAR İÇİN SONUÇ VE ÖZET.GÜVENLİKLE SAĞLAMLIK AYNI ŞEY DEĞİLDİR.VOLVO'NUN EN GÜVENLİ OLMASI ONU EN SAĞLAM YAPMAZ.MERCEDES'İN VOLVO'DAN SAĞLAM OLMASI ONU VOLVO'DAN DAHA GÜVENLİ YAPMAZ.
Hakkında
Konum: İçel
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 1.563
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.690
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 217.662 (Bu ay: 477)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.574 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.