Şimdi Ara

Belki ilginç gelecek ama okuyun lütfen...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ne yalan söyleyeyim insanların hakkını almaktan çekinen bir insanım ama en azından bazı şeylerin somut olarak bilinmesi açısından bunları yazıyorum elimden geldiğince de bunu herkese söylemeye çalışıyorum........

    "Mesleğimle ilgili değildi ama malum işsizlikten dolayı bulunduğum yerde ünlü bir büyük araç fren servisinde yedek parça kısmında işe girmiştim. Aynı zamanda elektronik fren sistemleri ( EBS ) ile ilgili iyi bir eğitim de almaya başlamıştım. Ne yalan söyleyeyim sabretse idim ve aynı zamanda dışardan da ilgili bir bölümü bitirse idim sanırım bir kaç sene içinde iyi bir otomotiv firmasında işe de girerdim.

    Günün birinde dorse kısmının freninde EBS ışığı yanmış bir araç geldi...aracı derhal bilgisayara tabi tuttuk. İngilizce anlamadığım için verdiği hata kodunu çeviri programına çevirttim. Tabi program birebir teknik manada çeviremedi fakat cümlenin içinde "daire arızası" şeklinde bişi yazında ben hemen ABS çemberinde bir problem olduğunu anladım.

    Bana ilk önce arızayı ECUDAn silmem söylendi. Ben aaızanın geçmeyeceğini bildiğim için yine de itiraz etmedim silmedim. Normalde beyin eski arızaları algıladığı için ışık yanıyordu. Tabi biz ışığı söndürdük fakat araç hareket eder etmez ışık tekrar yandı..çünkü arızalı olan parça belli idi zaten..Buradan adama bi 80 lira cihaza bağlama parası çaktılar.

    Fakat iş yerinde yeni olduğum için adamın sadece tek lastiğinin ABS çemberinin değişmesi gerektiği halde çift taraflı çemberleri değiştirttiler. Teki 120 lira idi ikisi 240 lira tuttu. Bu yetmezmiş gibi hiç bişileri olmadığı halde çift taraflı lastiklerin ABS sensörlerini değiştirdiler. Sanırım onlarda 160 lira tuttu. El emeği 100 lira aldılar. Bu yetmezmiş gibi araç bir daha cihaza bağlandığı için güya arıza ecudanda silindiği için bi 80 lira daha çaktılar...Yani anlayacağınız adam 80 + 80 + 240 + 160 + 100 = 660 lira parasını iç ettiler...bi de ABS ışığının birdahaki bakım kilometresini 10000 km sonrasına yazdırdılar.....Adam 1 ay sonra bi daha geldi..bu sefer sadece kilometreyi çaktırmadan daha uzun bir kilometreye yazdım..tabi adama "sen tanıdıksın bu sefer senden 60 lira alalım" dediler....Yani arkadaşlar adamın 120 + 30 + 80 = 230 liraya mal olacak masrafını adama 720 tl ye mal ettiler..............

    İnanın o gün vicdan azabı duydum...ama yapacak bişi yoktu...uzun zamandır işsiz olduğum için milletten ayıp olmasında diye ve bi de ailemin tepkisinden çekindiğim için ayrılmadım.....ama günün birinde kendime göre iş bulup gitmek için ya da bi yerden büyük para çıkması için dua ettim durdum...çünkü öyle bişi olduğunda sağlam bi küfür etmeye niyetli idim....nitekim daha iyi bi iş buldum ve gerçekten de dediğimi yaptım..........

    maalesef çoğu servisler uzaktan olduğu gibi görünmüyor. Bu yaşanılan şey muhtemelen herkesin başına geliyor. Ama bunu bi de somut olarak yaşamak daha kötü herhalde.............artık aranızda bana kızacakda vardır ama en azından somut örneği yaşamış biri olarak bunu sizinle paylaşmak istedim....







  • İşte bu yüzden aracım yeni alınmış bir araç değil ise, sıfır almamış isem, kaskosu yok ise yetkili servislere götürmem. Mahalle tamircisi inanın daha iyi iş çıkartır. Daha hesaplı olur.

    Mesela benim marş otomatiği bozuldu. Yetkili servise götürsem komple marş motorunu değiştirecekti ve 250-300 TL mi alacaktı. Fakat basit bir oto elektrikçisine yaptırdım. 70 TL ödedim. Aynı şekilde Şarj dinamosunu yaptırdım. Yine aynı.
  • erman kardeş bence servisin adınıda vermelisin, bundan sonra millet kazık yemesin bari.
  • günümüzde herşey para veya kazıklanma endeksli oldu.Erman52 gibi vicdanlı ve dürüst insanlarımız o kadar azaldı ki , bilgi yerine sehir efsanelerinin ,
    araştırma yerine yanlış bilgilerin ,
    usta yerine çırakların veya kalfaların,
    servis yerine ise para tuzağı ve yedek parça tüketim zincirinin

    yer aldığı bir pazarda çok dikkatli olmak gerekiyor . yapacağız şey için önceden araştırma yapmak size kalıyor .İşin kaç para tutacağı konusu ise bir muamma. Servislere güven azaldıkça en büyük zararı aslında kendileri yaşıyor. Onların durumu da zor bunu biliyoruz , hayatta kalmak çalıştırdıkları kişilere daha yüksek ücret ve hayat şartları sunmak için kar etmeleri gerekiyor .Ama ne olursa olsun insaf ve vicdan müessesi yıkılmışsa doğruyu bulmak ve yakalamak , yakaladığı zaman da bunu anlamak çok zorlaşıyor.

    Doğrular 50 yıl önce de aynıydı şimdi de aynı ama insaf skalası ,kazıklayanan insanların sayısı ve bunun doğal birşeymiş gibi sayılması toplumumuzun ne derece ahlâk ölçüsünden uzaklaşarak çürüdüğünü gösteren en büyük ölçektir. Ahlâk sadece davranışlarda ve dış görünüşte olmaz bazen düşünüşte bile aranması gereken ve olgunluğun, toleransın ve yaşam felsefesinin bir yansımasıdır.

    Buradan servislerde Ahlâk var mıdır ? sorusu gündeme gelir. işte tüm yansıma buradadır.

    Eski motor veya tamirci USTALARımızın ulaştığı seviye ,bilgi birikimi, başkalarına saygı ve bilgiye ulaşmak ve doğrusunu yapmak için gösterdikleri çaba ve mütevazilik ile şimdikiler arasında dağlar kadar fark var.
    Şahsi görüşüme göre 70 lerde ve öncesinde zanaatkarlık ve yapılan işte bir sanat vardı.

    yani bir iş yapıldımı , öylesine mükemmel bir seviyede iş çıkarılırdı ki sıfır parçadan daha sağlam ve dayanıklı bir iş çıkarılırdı. yeni parça bulunamadığı ve ameirka ve avrupandan parça alınamadığı için bu işte ulaşılan el emeği ve zanaatkarlık seviyesi belki de dünyanın en iyi olabileceği seviyede idi. yapılamaz diye birşey mevcut değildi ,.tamam araçlar basitti ama her zaman sistem olarak farklılaşan şeyler çok da fazla değildir. Kısaca ufak arızlar ufak tamirat , büyük arızalar büyük tamirat idi. Şimdi ölçü kalkmıştır. Ne kadar alabilirlerse ,o kadar almaya çalışan ve vermemeye çalışan bir zihniyetin ortasındayız.

    Yapabileceğimiz şey bilgi seviyemizi artırarak, farkındalılık kavramını anlamak , NEYİN basit ,neyin orta seviye ,neyin zor tamirat olduğunu,sıfır parça değişimişi yapılmasının hangi hallerde gerektiğini kavramak olmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2009; 9:20:28 >




  • benim palio boğuk calısıyordu....elektri ve ateşleme sistemlerini tek tek denedik onlardan kaynaklanmadıgını anladık....ustam beynin formatlanacıgı söyledi...beyni actı...entegreyi cıkartıp istanbula gönderip 100 liraya halllettik...servis bakmadı bile...direk beyni değişcekti en az 1500 lira...
  • Haklısın bu servisin ismini vermek lazım ama bu servisini diğerlerinden farkı şu :

    ---kamyon-tır ve dorse fren sistemlerine bakan bir yer....hitap ettiği müşteri kitlesi belli. bu müşteriler genelde uzun yola çıkması gereken ve işleri acil olan insanlar..bi kaçı haricinde bu numaraların hepsini yiyorlar çünkü paralarını bağlı oldukları şirket ödüyor. Numara yediremediklerin ise ya araç sahibi ya da işten çok iyi anlayanlar...
    ---Adamlar işlerini iyi biliyorlar..Arıza ne ise kesin buluyorlar..yani gelen araç tamir olmadan gitmiyor. Piyasayı o kadar iyi biliyorlar ki adam yedek parça kısmına hangi parça lazımsa söylüyor ve söylediği parçanın karşılığı kesinlikle serviste bulunuyo. Adam müşteri portföyünün farkında olduğu için herşeyini ona göre ayarlıyor. Adamda yok diye bişi yok...

    Servisin ismini versek de bi işe yaramaz. Çünkü adamlara te nerelerden müşteri geliyor. Adamların ünü yayılmış resmen..........bi de vermenin bi anlamı yok .....böyle şeyler olduğunu zaten biliyoruz. Ben sadece somut bir örnek verdim.....böylelikle üniversite mezunu olduğum halde neden çok para kazanamadığım belli oluyor. Ya da babamın bana "oğlum sen doktor olsan kesin iflas ederdin" lafıda halen kulaklarımda.......

    Neyseki bu tür forum siteleri var da adamların yanına giderken biraz da olsa donanımlı gidiyoruz...........
    Eskiden aracın ön takımını bi çukura düşürdüğümüzde aracı götürürdük adam daha aracı lifte kaldırıp kontrol etmeden "ön takım komple değişecek" derdi..şimdi ise lifte kaldırıp bakıyorlar..ne de olsa nasıl kontrol yaptıklarını iyi biliyoruz.........
    quote:

    Orjinalden alıntı: aaykun

    erman kardeş bence servisin adınıda vermelisin, bundan sonra millet kazık yemesin bari.




  • otomobil konusunda her iş için (kaporta-boya,elektrik,motor vs) iyi bir usta ile tanışmak iş yapmak gerekli diye düşünüyorum.ben dolapderede tüm bu aksamlar için birer usta ile içli dışlı oldum.arkadaşlarımıda onlara yönlendiriyorum.kendimde ona gidiyorum.uygunda oluyor.bir ara çekmeköy tarafında araç arızalandı.sinyal silecek ne kullanırsam kullanayım stop ediyordu.neyse o tarafta bir ustaya söyledim.abi bunun arızası çok fena.araç yanar falan hemen bakalım dedi ve arıza olarak beyin arızası koydu.yaptırırız ama 300 lira falan dedi.sakın bunla gitme dedi bir yere.neyse bende elektrik ustamı aradım.usta böyle böyle bişiy var dedim.oda getir araba yanması o kadar kolaymı dedi.sinyalsiz vs. sağ şeritten ağır ağır geldim.ve 300 lira denilen arıza için 5 lira sigorta parası vererek ustama yaptırdım.kısacası ustanız 1 tane olsun.iyi olsun.gözünü para bürümüş olmasın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Beyler gelin komik şey var
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gekren

    otomobil konusunda her iş için (kaporta-boya,elektrik,motor vs) iyi bir usta ile tanışmak iş yapmak gerekli diye düşünüyorum.ben dolapderede tüm bu aksamlar için birer usta ile içli dışlı oldum.arkadaşlarımıda onlara yönlendiriyorum.kendimde ona gidiyorum.uygunda oluyor.bir ara çekmeköy tarafında araç arızalandı.sinyal silecek ne kullanırsam kullanayım stop ediyordu.neyse o tarafta bir ustaya söyledim.abi bunun arızası çok fena.araç yanar falan hemen bakalım dedi ve arıza olarak beyin arızası koydu.yaptırırız ama 300 lira falan dedi.sakın bunla gitme dedi bir yere.neyse bende elektrik ustamı aradım.usta böyle böyle bişiy var dedim.oda getir araba yanması o kadar kolaymı dedi.sinyalsiz vs. sağ şeritten ağır ağır geldim.ve 300 lira denilen arıza için 5 lira sigorta parası vererek ustama yaptırdım.kısacası ustanız 1 tane olsun.iyi olsun.gözünü para bürümüş olmasın.



    Aynen. Bir hastanın 10 ayrı doktoru olursa o hastanın tedavisi de pahalıya patlar. Ayrıca iyileşmez de. O yüzden tamirciniz bir tane olsun.

    Başımdan geçen bir olay.

    Arabanın marş motoru çalışmıyordu. Motorcuya gittim. Motorcu bu benim işim değil. Şimdi sana birini çağıracam. O yapar dedi. Biraz sonra bir adam geldi. Meğer oto elektrikçisiymiş. Halbuki kendi oto elektrikçim vardı. Arızanın oto elektrikçisini ilgilendirdiğini bilemedim. Artık geldiği için adamı da geri gönderemedim. 70 TL ye yaptı. Kendi oto elektrikçim 30 TL ye yapardım dedi. Canım sıkıldı.

    Uyanık olun. Tamirciniz bir tane olsun.




  • gerçektende böyle tatsız olayların olması çok kötü. Kaldıki erman arkadaşımız bide bu olayı yaşamış ne diyelim sizinde dediğiniz gibi 1 tamircimizin olması ve güvenilir olması en iyisi. Hani derlerya okumayacaksında tamirci mi olacaksın? İşte bu söz herzaman beni sinirlendirmiştir. Belki erman arkadaşımız o yerde çalışmasaydı biz de hala ne güzel yer filan donanımlı şusu busu var bilgisayarları var hemen sorunu çözerler diye aldanıp oralara götürüyoruz. Çok şükür ki tayım oto tamircisi hemde öyle tamirhanesinde bilgisayarı vs yok bildiğiniz mahalle aralarındaki oto tamircilerinden ama inanın bana her zaman şükretmiştir. Ve hakkı olmayan parayı da almamıştır. Aracın motorunu komple dağıtmış olsa sorunu bulamamış olsa tekrar toplasa bile işçilik parası almayan bir insandır. ( dayımı övmüş gibi oldum ama. Hani övülmeyecek biri de değildir neyse.) Demek istediğim arabalar çoğu insanın herşeyidir ve arabalarımızı gerçekten güvendiğimiz kişilere emanet etmeliyiz. Her nekadar dışarıdan bakıldığında donanımlı gibi görünen yerlerinde çoğu işini gerçekten hakkıyla yapmıyordur. Ama şimdi haksızlıkta etmeyelim hepsi kötü değil. İnşallah böyle tatsız kişilerle muhattap olmayız diyorum ve forum sakinlerine iyi akşamlar diliyoum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    günümüzde herşey para veya kazıklanma endeksli oldu.Erman52 gibi vicdanlı ve dürüst insanlarımız o kadar azaldı ki , bilgi yerine sehir efsanelerinin ,
    araştırma yerine yanlış bilgilerin ,
    usta yerine çırakların veya kalfaların,
    servis yerine ise para tuzağı ve yedek parça tüketim zincirinin

    yer aldığı bir pazarda çok dikkatli olmak gerekiyor . yapacağız şey için önceden araştırma yapmak size kalıyor .İşin kaç para tutacağı konusu ise bir muamma. Servislere güven azaldıkça en büyük zararı aslında kendileri yaşıyor. Onların durumu da zor bunu biliyoruz , hayatta kalmak çalıştırdıkları kişilere daha yüksek ücret ve hayat şartları sunmak için kar etmeleri gerekiyor .Ama ne olursa olsun insaf ve vicdan müessesi yıkılmışsa doğruyu bulmak ve yakalamak , yakaladığı zaman da bunu anlamak çok zorlaşıyor.

    Doğrular 50 yıl önce de aynıydı şimdi de aynı ama insaf skalası ,kazıklayanan insanların sayısı ve bunun doğal birşeymiş gibi sayılması toplumumuzun ne derece ahlâk ölçüsünden uzaklaşarak çürüdüğünü gösteren en büyük ölçektir. Ahlâk sadece davranışlarda ve dış görünüşte olmaz bazen düşünüşte bile aranması gereken ve olgunluğun, toleransın ve yaşam felsefesinin bir yansımasıdır.

    Buradan servislerde Ahlâk var mıdır ? sorusu gündeme gelir. işte tüm yansıma buradadır.

    Eski motor veya tamirci USTALARımızın ulaştığı seviye ,bilgi birikimi, başkalarına saygı ve bilgiye ulaşmak ve doğrusunu yapmak için gösterdikleri çaba ve mütevazilik ile şimdikiler arasında dağlar kadar fark var.
    Şahsi görüşüme göre 70 lerde ve öncesinde zanaatkarlık ve yapılan işte bir sanat vardı.

    yani bir iş yapıldımı , öylesine mükemmel bir seviyede iş çıkarılırdı ki sıfır parçadan daha sağlam ve dayanıklı bir iş çıkarılırdı. yeni parça bulunamadığı ve ameirka ve avrupandan parça alınamadığı için bu işte ulaşılan el emeği ve zanaatkarlık seviyesi belki de dünyanın en iyi olabileceği seviyede idi. yapılamaz diye birşey mevcut değildi ,.tamam araçlar basitti ama her zaman sistem olarak farklılaşan şeyler çok da fazla değildir. Kısaca ufak arızlar ufak tamirat , büyük arızalar büyük tamirat idi. Şimdi ölçü kalkmıştır. Ne kadar alabilirlerse ,o kadar almaya çalışan ve vermemeye çalışan bir zihniyetin ortasındayız.

    Yapabileceğimiz şey bilgi seviyemizi artırarak, farkındalılık kavramını anlamak , NEYİN basit ,neyin orta seviye ,neyin zor tamirat olduğunu,sıfır parça değişimişi yapılmasının hangi hallerde gerektiğini kavramak olmalıdır.





  • böyle servislerin ALLAH cezalarını versin be ne diyim. İnsanlar ne emeklerle para kazanıyorlar, ondan sonra servisler yesin o kazanılan paraları. bu ne kardeşim dolandırıcılık be. Valla sırf bu yüzden servisten uzak duruyorum. Aslında bu servis olayını bi araç servisleri olarak tekleştirmeyelim. Neredeyse kullandığımız aletlerin süervisleri bile böle. İnsan korkuyor artık servise bişi götürmekten. Mesela bi telefon, bi bilgisayar. İnsanın içine kurt düşüyo acaba çalışan parçayı değiştirdilermi vs vs.
    Hertürlü makinen için tanıdığın biri mutlaka olcak. Yoksa hertürlü kazık yeniliyo. Yapacak bişi yok. Napalım artık devir bu şekle gelmiş.
    Konuyu açan arkadasım ben olsam senin yerinde aynı şeyleri düşünürdüm. Dürüstlük her zaman iyidir. Bilgin için tşk ler.




  • İlk 3 yıl aklım keser. Ondan sonra servis yalan olur. Hele 2.el araç almışsanız servise gitmek resmen günah olur...
  • R19 aracım bir ara seyir halinde stop ediyordu. Acemi zamanlarım olduğu için "Yetkili Servis" ten başka kimseye arabamı teslim etmeye çekiniyordum. Yetkili Servis komple sistem değiştirilmesi gerek dedi. 685,- lira fatura çıkardı. Yaptırmaya yaptıracağım ama para yoktu. Bir arkadaşın ısrarı ile özel tamirciye gittik. Adam "stop etmenin çok sebebi vardır" diyerek önce aracı test etmesi gerektiğini söyledi. Araçla yaklaşık 20 km değişik viteslerde test yaptı.
    Benzin kirli, yakıt pompasında da sorun olabilir dedi. önce depoyu temizleyelim.

    Kabul ettik depoyu çıkardı, deponun dibinde kıl, pas, metal parçası, toz toprak ne isterseniz vardı:) Temizlik bitti araç gayet güzel çalışmaya başladı. 5 lira ücret aldı bizden. Gelgelelim sorun çözülmedi iki üç gün sonra tekrar stop etmeye başladı. Yine gittik aynı ustaya.

    Bu kez aracın elektronik sistemindeki ayarları sıfırladı. Bu da sadra şifa olmayınca, detaylı bir incelemeye girişti. Sonuçta benzinin motora gittiği bir kelebek vana varmış, hava alıyormuş. O vananın yenisini biz parçacıdan 60 TL'ye satın aldık. Montajını yaptı araçla neredeyse tam gün uğraştı.İşçilik ücreti olarak 10 Tl istedi. Ben 20 TL vermek için ısrar ettiysem de almadı cevabı basitti : HAK ETMİYORUM.

    Ama servis nasıl HAK EDİYORUM diyor.

    Evet arabada hiçbir sorun kalmamıştı.




  • geçenlerde bir arabaya pazarlık yaptık aracın sahibi aracında sadece sol kapıda boya olduğunu söylemisti bende aracı servise ekspertize götürelim dedim ve servise gittik ,saat sabah 10 civarıydı servisteki görevli aracın ekspertizinin aksamı bulacağını ve sırada çok araç olduğunu söyledi bende o kadar vaktim olmadığını uzak yerden geldiğimi söyledim , sırayı öne aldı ve ekspertiz ücretinin 100 tl +kdv oldouğuunu söyledi , ekspertiz görevlisine bilgisayar kayıtlarından yapılan işlemleri bakmamızı söyledim zor da olsa kabul etti ve araçta 3 kez kaza yaptığını kapıların değistiğini bir çok yerin düzeltildiğini ve boyandığını saydıkça saydı , tabi bende aracın sahibide şok oldu sahibide baktırmadan almıs ,
    bunun üzerine ben ekspertizi bitirmelerini ekspertiz yaptırmaya gerek olmadığını söyledim ekspertiz görevlisi ukala bir tavırla
    aracın bütün herseyini öğrendiniz ekspertiz ücretinden yırtmak için böyle yapıyorsunuz deyince kafam attı , çünkü 11 deki trene yetismem gerekiyordu ,
    görevliye sert bi sekilde cevap verdim fature neyse kes kardesim benim tren kalkacak paradan kaçtığımız yok dedim , adam ekspertizi durdurdu daha doğrusu arabanın başına bir tane usta bile gelmemisti bakmak için .
    ekspertiz raporu çıkarttı kaydını yaptı 50 tl ekspertiz ücreti yazdı mekanik isçilik vs vs. arabaya bakan bile olmadı ama mekanik işçilik nasıl oluyorsa faturaya öyle yazdı , ödedim çıktım .
    daha öncede serviisin kazığını yemistim adamlar kazık atmayı ilke edinmişler , Allah böylelerinin eline düsürmesin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu

    Montajını yaptı araçla neredeyse tam gün uğraştı.İşçilik ücreti olarak 10 Tl istedi. Ben 20 TL vermek için ısrar ettiysem de almadı cevabı basitti : HAK ETMİYORUM.

    Ama servis nasıl HAK EDİYORUM diyor.

    Evet arabada hiçbir sorun kalmamıştı.


    Herşeyden önce insanda Allah korkusu olacak.
    Öbür taraftaki hesaplaşmaktan korkmayanın yapamayacağı şey yoktur.
    Herkes hakettiğini almalı, haketmiyorsa almamalı.
    Servislerin hepside üçkağıtcı değildir bence, dürüst çalışanlarda vardır. Ama servislerde bazı şeyler standart olarak değşir, işçilik saat ücretleri biraz yüksektir.
  • Vezir Hocam çok çok sağolun dürüstlüğümüzün ve insanlığımızın sizin gibi biri tarafından anlaşılması tabiki güzel....bizim ülkemizde örnekler çok...size bi örnek daha vereyim....

    Aracım 1998 model laguna RXE 140 hp...aracımın fren disklerini ve balatalarını istanbulda bi serviste değiştirrmiştim. 1 gün sonra yaşadığım yer olan Adapazarına geldim. Derken araçta kalkışlarda bi tıkırdama duydum. Bu tıkırdamayı göstermek için her zaman götürdüğüm bi servise aracımı götürdüm. Araca baktılar "hani hasta doktoru görünce iyileşirmiş ya"" o hesap araç hiç tıkırdama yapmadı....Tam servisten ayrılırken geri geri gelirken öyle bi tıkırdama verdi ki serviste herkes duydu.

    1. usta servisinde sorumlusu motoru dinledi, şanzımanı dinledi bi problem görmedi...bu araçlar bu tıkırdamayı yapar dedi...fakat bu her zamanki tıkırtı değildi..70000 km boyunca böyle bi ses duymamıştım ben...
    2. usta sesin nereden geldiğine emin olmaya çalıştı ve sesin fren kısmından balatadan geldiğini anladı.diğeri hemen 1 takım balata sipariş etmek istedi..2. usta lastikleri söktü ve balataların durumuna baktı...balatalardan sağ tarafta olanının oturduğu yerde ufacık bir demir parçası yoktu bu yüzden boşlukta kalıyordu ve tıkırdıyordu..eksik olan demir parçası konunca sorun halledildi...diğerini dinlesek 65 lira + 10 lira verecektik...o günü servisten 5 lira ile çıktık.......tabi biz ayrıldıktan sonra aralarında ne konuşma oldu bilmiyorum ama o gün bugündür 1. usta dükkanda iken 2. usta bizimle konuşmaz konuşsada o yokken konuşur ya da temkinli konuşur....

    Bulabildiğim en düzgün bunlar daha düzgününü bulamadım. Bu yüzden de aracımdaki gaza basınca sola çekme, gazdan çekince sağa çekme olayını çözmüyorum...ne de olsa yolda giderken aşırı yapmıyor. rahatsız edicide değil. Biliyorum bu şikayetle gidersem aksdan tut herşeyde değişim yapmak isteyecekler...hele yetkili servise gitsem ön takım komple değiştirmek isteyecekler. Onun için bende gitmiyorum.

    Tamam anladık bu insanlar da para kazanıyorlar ama bu kadar da olmaz yani....
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    günümüzde herşey para veya kazıklanma endeksli oldu.Erman52 gibi vicdanlı ve dürüst insanlarımız o kadar azaldı ki , bilgi yerine sehir efsanelerinin ,
    araştırma yerine yanlış bilgilerin ,
    usta yerine çırakların veya kalfaların,
    servis yerine ise para tuzağı ve yedek parça tüketim zincirinin

    yer aldığı bir pazarda çok dikkatli olmak gerekiyor . yapacağız şey için önceden araştırma yapmak size kalıyor .İşin kaç para tutacağı konusu ise bir muamma. Servislere güven azaldıkça en büyük zararı aslında kendileri yaşıyor. Onların durumu da zor bunu biliyoruz , hayatta kalmak çalıştırdıkları kişilere daha yüksek ücret ve hayat şartları sunmak için kar etmeleri gerekiyor .Ama ne olursa olsun insaf ve vicdan müessesi yıkılmışsa doğruyu bulmak ve yakalamak , yakaladığı zaman da bunu anlamak çok zorlaşıyor.

    Doğrular 50 yıl önce de aynıydı şimdi de aynı ama insaf skalası ,kazıklayanan insanların sayısı ve bunun doğal birşeymiş gibi sayılması toplumumuzun ne derece ahlâk ölçüsünden uzaklaşarak çürüdüğünü gösteren en büyük ölçektir. Ahlâk sadece davranışlarda ve dış görünüşte olmaz bazen düşünüşte bile aranması gereken ve olgunluğun, toleransın ve yaşam felsefesinin bir yansımasıdır.

    Buradan servislerde Ahlâk var mıdır ? sorusu gündeme gelir. işte tüm yansıma buradadır.

    Eski motor veya tamirci USTALARımızın ulaştığı seviye ,bilgi birikimi, başkalarına saygı ve bilgiye ulaşmak ve doğrusunu yapmak için gösterdikleri çaba ve mütevazilik ile şimdikiler arasında dağlar kadar fark var.
    Şahsi görüşüme göre 70 lerde ve öncesinde zanaatkarlık ve yapılan işte bir sanat vardı.

    yani bir iş yapıldımı , öylesine mükemmel bir seviyede iş çıkarılırdı ki sıfır parçadan daha sağlam ve dayanıklı bir iş çıkarılırdı. yeni parça bulunamadığı ve ameirka ve avrupandan parça alınamadığı için bu işte ulaşılan el emeği ve zanaatkarlık seviyesi belki de dünyanın en iyi olabileceği seviyede idi. yapılamaz diye birşey mevcut değildi ,.tamam araçlar basitti ama her zaman sistem olarak farklılaşan şeyler çok da fazla değildir. Kısaca ufak arızlar ufak tamirat , büyük arızalar büyük tamirat idi. Şimdi ölçü kalkmıştır. Ne kadar alabilirlerse ,o kadar almaya çalışan ve vermemeye çalışan bir zihniyetin ortasındayız.

    Yapabileceğimiz şey bilgi seviyemizi artırarak, farkındalılık kavramını anlamak , NEYİN basit ,neyin orta seviye ,neyin zor tamirat olduğunu,sıfır parça değişimişi yapılmasının hangi hallerde gerektiğini kavramak olmalıdır.




  • arabamda servıs dısında halledılmeyecek bır sorun çıkacak dıye aklım çıkıyor..
    Allah benı onların elıne dusurmesın. Tr şartlarında işini hakkıyla yapan esnaf çok nadir.
    Esnafımız(tamamı sadece servısler değil) ticari ahlaktan yoksun..Ormanda ne bulursa yiyen leş kargalarına benziyor..
    Allah ıslah etsın.
  • Benim gibilerin durumu da biraz farklı. Yetkili servise ne zaman gidileceğini artık üç aşağı beş yukarı tahmin edebiliyorum. Bende sahtekar bir usta var. Ha diyeceksiniz madem sahtekar neden gidiyorsun? Anlatayım. Ustamın parçacıyla anlaşması var, yüzdeli çalışıyor. Benim bilmediğimi sanıyor. Ufacık bir hata da olsa direk "Abi bu parçanın değişmesi lazım!" diyor. Ben de aşırı pahalı değilse "Değişelim Ustam!" diyorum. O ekstaradan gelecek para için seviniyor, işçiliği kaliteli yapıyor, ben de arabamı içim rahat kullanıyorum. Buna ne diyeceksiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dionisus

    Benim gibilerin durumu da biraz farklı. Yetkili servise ne zaman gidileceğini artık üç aşağı beş yukarı tahmin edebiliyorum. Bende sahtekar bir usta var. Ha diyeceksiniz madem sahtekar neden gidiyorsun? Anlatayım. Ustamın parçacıyla anlaşması var, yüzdeli çalışıyor. Benim bilmediğimi sanıyor. Ufacık bir hata da olsa direk "Abi bu parçanın değişmesi lazım!" diyor. Ben de aşırı pahalı değilse "Değişelim Ustam!" diyorum. O ekstaradan gelecek para için seviniyor, işçiliği kaliteli yapıyor, ben de arabamı içim rahat kullanıyorum. Buna ne diyeceksiniz


    evet gayet akıllıca :) en güzeli bu yoksa ustanın içine bi fesatlık düşse sürekli sanayiye baglar walla




  • benzer olay başımıza geldi. 2000 Model Volvo S40 aracımızda hava yastığı arıza lambası yandı. İzmirdeki servisine götürdük. kompresöründe sorun vardır değiştirelim dedi. Ücret sordum. tam olarak hatırlamıyorum
    sanırım 1500TL gibi bir fiyat verdiler. değiştirtmedik. AR-GE ye götürdük orda arkadaş cihaza bağladı. sorun yok, büyük ihtimalle koltuğu hızlı hareket ettirmişsiniz. bi anlık temassızlıktan olmuş olabilir, ben arıza lambasını söndürdüm dedi. Ve haklıydı seyir halındeyken koltukla oynamıştım ve aniden arkaya kaymıştı.
    Verdiğimiz ücret ise sadece 15 TL. servise uysaydık 1500 TL gibi bi ücret verecektik..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.