Şimdi Ara

Baski Devre Eritme İslemi Acil Yardim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 16
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 saat 2 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • FaRCoN (16 mesaj) yolcu27 (5 mesaj) kadircitak (4 mesaj) Morgoth Draqe (4 mesaj) ASiL35 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Mobil (23 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> Baski Devre Eritme İslemi Acil Yardim
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    merhaba arkadaslar bu is icin iki gunum bosa gitti eger resimdeki yapiskan folyolar da kalkarsa tamamen bosa gidecek lutfen bilen biri yardim edebilir mi? panel anten yapmak icin eritme islemi yapiyorum ancak resimde de goruldugu gibi bazi kisimlar erimeden kaldi dun tuz ruhu perhidrol ve su karisimina koydum bir tepsi icinde bilmiyorum tepside olmasi mi olumsuz etkiliyor! ama levhanin boyutu 36x36cm legenlere sigmiyor en buyuklerine bile yani legenin ortasinda takilip kaliyor acaba o seviyeye kadar su doldurup mu yapsam bilmiyorum, neyse resimde de goruldugu gibi kalan kisimlardaki bakirin uzerindeki koruyucu tabaka kaziyinca cikiyor ama alttaki bakir hala duruyor bunlar nasil eriyecek, ne kadar tuz ruhu perhidrol koydun derseniz belli bi oranda degil, bi arkadas tuz ruhuna kabarciklar olusana kadar perhidrol ekleyin demisti o kadar koydum sonra biraktim. arti biraz da su koydum. sonuc olarak bu islem nasil sonuclandirilir bu saatten sonra?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaRCoN -- 4 Ocak 2016; 15:34:57 >



    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    tuz ruhunu üzerini kablayacak şekilde perhidrolu bir kapak yok salla sonra plaketi at içine az bişi sıcak su koy ama sallaman lazım hızlandırman için.
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: kadircitak

    tuz ruhunu üzerini kablayacak şekilde perhidrolu bir kapak yok salla sonra plaketi at içine az bişi sıcak su koy ama sallaman lazım hızlandırman için.

    peki tepsinin icine koymam olumsuz etki yapar mi,? sanki perhidrolu koyunca tepsinin dibinde kabarmalar oluo daha cok ve karariyo tepsi, bi de burda arkadaslar legende yapmis legene koysak dibine kadar yatmio legende kaldigi hizaya kadar su koysak?
    El Yapımı Wireless Anten (Panel 18 dB)
    http://www.wifi-turk.com/forum/index.php?/topic/3409-El-Yap%C4%B1m%C4%B1-Wireless-Anten-%28Panel-18-dB%29



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    usta plastik kab olacak ne tepsisi..
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: kadircitak

    usta plastik kab olacak ne tepsisi..

    tepsi yapmamin sebebi 36 ya 36 bu levha plastik kabin dibine yatmio tam olarak en genis tabanli kap 49 cm ama bunun bi kosesinden digerine 70 cm yani plastik kaba yatay olarak koyunca ortalarinda takiliyo dibe yatmiyo ben de diyorum ki kaldigi seviyeye kadar su koysam?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    711 Mesaj
    Metal kab kullanmayın cozeltinizi etkiler . plastik kab kullanın



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Er
    1 Mesaj
    Arkadaşlar yardim edin
    Benim tel galaxy j2 ben shadow fight gibi iki elle oyunlari oynarken sıkıntı yasiyorum mesela bir elimle sadece oynayabiliyorum bazen.iki elle oynarken herhangi bi islev yapmiyor lutfen yardim edin kafayi yicem bu arada telefonda jelatin yok ondan olabilirmi ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: yolcu27

    Metal kab kullanmayın cozeltinizi etkiler . plastik kab kullanın

    aynen sanki perhidrolu koyunca metalden kabarciklar cikiyor benim levhada tik yok ama bu boyutlarda plastik kab nerden bulunacak tamam diyorum ki legenler var ama legenin ortasinda takilip kaliyor levha yatay olarak koyunca, o seviyeye kadar su doldurup sonra tuz ruhu ve perhidrol eklesem?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.

    metal kabı bakır ile kablar
    |
    |
    FaRCoN kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    711 Mesaj

    Sulu çözelti hiç denemedim deneyenler var araştırıp oranına bakın



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    FaRCoN kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Birincisi metal kap asla olmayacak, çünkü kabı da aşındırır hatta delersiniz.
    Çözeltiye su eklemenize gerek yok.
    Plaketin üzerini biraz geçecek kadar tuz ruhu ve eklediğiniz tuz ruhunun beşti biri kadar peroksit koyun yeter.
    Bu operasyonu açık alanda yapın, çıkan dumanı asla solumayın.
    Büyük kap yok ise metal tepsinin içini kalın bir naylon ile kaplayıp deneyebilirsiniz.
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: kukubara

    Birincisi metal kap asla olmayacak, çünkü kabı da aşındırır hatta delersiniz.
    Çözeltiye su eklemenize gerek yok.
    Plaketin üzerini biraz geçecek kadar tuz ruhu ve eklediğiniz tuz ruhunun beşti biri kadar peroksit koyun yeter.
    Bu operasyonu açık alanda yapın, çıkan dumanı asla solumayın.
    Büyük kap yok ise metal tepsinin içini kalın bir naylon ile kaplayıp deneyebilirsiniz.

    tesekkur ettim bu mantikli ama ben en garantisi bi plastik kap bulayim bi de resimde goruldugu gibi su anda levha, kalan kisimlarda bakir ustundeki koruyucu tabaka kabarmis durumda burdan eritmeye devam edebilir miyim ise yarar mi isi dogru yapinca, bi de son sorum o yapiskan folyolar da da biraz kabarma var benim istedigim zaten onun altindaki bakirin erimemesi simdi tekrar cozeltiye koydugumda erime ihtimali veya yerinden kalkma ihtimali var mi onlarin? bu haliyle ustune bi bez koyup utu bassam tekrar yapisir mi kabaran yerler?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Çavuş
    72 Mesaj
    Metal tepsinin içerisine çöp torbası gibi bir şeyler koyabilirsin yada sera naylonuna benzer şeyler. Asit metal tepsiye temas ettiğinde tepsiyi de eritmeye basliyor bu da senin bakirinin erimesini zorlaştırıyor, metal asidi doyuma ulaştırıyor.

    Yeni hazırlayacağı asit plaketin erimeyen kısmını eritir. Yanı sorun olmaz. 1 ölçek hidrojen peroksit e 5 ölçek tuzruhu ekleyebilirsin. Su eklemeye gerek yok ama erime işlemi fazla hızlı oluyorsa bir miktar su eklersin.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    su değil sıcak su perhidrol kadar atılması hızlandırır tepkimeyi atılmasada olur tabi ama sallamak şart.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    911 Mesaj
    Bakır yüzeye farklı bir madde gelmiş. Bakır yüzeye bir kalkan gibi yapışıp karışımdan bakırların zarar görmeden çıkmasını sağlamış. Bunun sebebi genellikle bant, zamp, yapıştırıcı türevleri oluyor. Koskoca plaketin gözden kaçan bir bant yüzünden boşa gittiğini bilirim. Şuan kurtarmanın tek yolu bakır yüzeydeki o maddeyi kaldırıp tekrardan tuz ruhu perhidrol karışımı içine atmak. Sıcak suyun işlemi hızlandırdığını duymuştum ama ben denemedim. Bana karışımı daha derişik yapıp daha yavaş bir hale getirecek gibi gelmiştir hep. Tabi bilemiyorum denemedim hiç.
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bluetazy.

    Bakır yüzeye farklı bir madde gelmiş. Bakır yüzeye bir kalkan gibi yapışıp karışımdan bakırların zarar görmeden çıkmasını sağlamış. Bunun sebebi genellikle bant, zamp, yapıştırıcı türevleri oluyor. Koskoca plaketin gözden kaçan bir bant yüzünden boşa gittiğini bilirim. Şuan kurtarmanın tek yolu bakır yüzeydeki o maddeyi kaldırıp tekrardan tuz ruhu perhidrol karışımı içine atmak. Sıcak suyun işlemi hızlandırdığını duymuştum ama ben denemedim. Bana karışımı daha derişik yapıp daha yavaş bir hale getirecek gibi gelmiştir hep. Tabi bilemiyorum denemedim hiç.

    ben levhaya o yapiskanli folyoyu duzgun yapistirabilmek icin camsil kullanmistim sorun ondan olabilir mi? yoksa normalde bakir yuzeyin ustunde koruyucu bir tabaka olmuyor mu ? bu o mu? goruntulerden birinde ben bicakla kazidim o tabakayi altindaki bakir meydana cikti



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüzbaşı
    711 Mesaj
    Camsil sonrası su ile temizleyin ozaman. Geçen bende etiket kağıdının artık kağıdı ile bastım bir tarafı parlak kaygan olan kâğıt ile. Birde baktım ki kağıdın jelatin kısmı da geçmiş bakırın üzerine. Sonra eritmrye çalışınca anladım. Geç oldu çok uğraştım ve temiz bir işçilik te olmadi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    aynen keske bi yikayip temizleseydim simdi bu kalintilari yapiskan folyoya zarar vermeden tmizlemem gerekecek sanirim tras bicagi gibi veya zimpara mi artik biseyle temizlemem lazim , ilk defa yaptigim icin acemilik de var



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    711 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    aynen keske bi yikayip temizleseydim simdi bu kalintilari yapiskan folyoya zarar vermeden tmizlemem gerekecek sanirim tras bicagi gibi veya zimpara mi artik biseyle temizlemem lazim , ilk defa yaptigim icin acemilik de var

    Yapıskanlara dikkat ederek zımpara ile temizleyin ozaman erimesi daha kolay olacaktır. Bakıra el izi çıksa bile o kısım biraz daha zor eriyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: yolcu27


    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    aynen keske bi yikayip temizleseydim simdi bu kalintilari yapiskan folyoya zarar vermeden tmizlemem gerekecek sanirim tras bicagi gibi veya zimpara mi artik biseyle temizlemem lazim , ilk defa yaptigim icin acemilik de var

    Yapıskanlara dikkat ederek zımpara ile temizleyin ozaman erimesi daha kolay olacaktır. Bakıra el izi çıksa bile o kısım biraz daha zor eriyor

    cok tesekkur ettim baya faydali bilgiler, ama cok ilginc parmak izinden bile erimemesi sonucta bu bi asit degil mi yapiskanlari eritmiyor? benim bi de son sorum yapiskan folyoda kabarmalar oldu iki kez cozeltiye koyunca ucuncu kez koydugumda onlarin yerinden kalkma ihtimali var mi ? isi mahvetmek istemiyorum ustunden utulesem tulbent gibi biseyle yapisirmi kabarmalar tekrar



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Instagram takipçi satın al
Ko Cuce
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,625
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.