Şimdi Ara

BARİYER FAYDALIMI? ZARARLIMI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kaç tane haber okudum yahu hepsinde ayrı bariyer muhabbeti;

    Bariyer sürücüyü biçti ..

    Bariyer Bacağını parçaladı ..

    Bariyer ile ölüm kalım savaşı .. vs .. vs .. vs ..


    Bu haberleri okuyup videolarını izleyince aklıma şu soru takıldı;


    Ortalama sayı baz alınırsa bariyerler daha çok hayatmı kurtarmıştır, yoksa daha çok canmı almıştır ?



  • bariyere çarpma şekline göre değişiyor.
  • hayat kurtarma vazifesini sürekli yaptığı için haber olanlar genelde tersi olanlar emin olun olumsuzluklar olsada çok daha fazla hayat kurtaran bir önlemdir bariyerler olmasa uçan karşı şeride geçen haddi hesabı olmaz
  • Bariyer yerine köprüde oldugu gibi kalın tel halatlar sanırım daha mantıklı olacak.
  • Bariyerin yapıldığı malzeme 1,5 kata kadar esneyebiliyor, amacı çarpan aracı yolda tutmak, karşı şeride, uçuruma, dağa taşa dereye çarpmasını uçmasını önlemektir.

    Ama bazı yerlerde yapılan uygulamalarda bariyerin başlangıç kısmı yere 20 derecelik açıyla gömülmek yerine havada bırakılıyor, bazen ucunu yuvarlıyorlar bazen onu da yapmıyorlar, bu gibi durumlarda katil bariylerler oluyor ve bu kısımlar çarpan araçları biçiyorlar.

    Projelendirilmesi, nerede başlayıp nerde bitmesi gerektiği boyutları cinsleri nerede hangi tip bariyer olacağı, çakılma derinlikleri standartlarla belirlenmiştir ancak ülkemizde belediyeler bunlara pek uymuyorlar, karayolları bu işin mühendisliğini biraz da olsa yapıyor ancak belediyeler kafasına estiği gibi koyuyor bunları.

    quote:

    Orijinalden alıntı: conta.

    Bariyer yerine köprüde oldugu gibi kalın tel halatlar sanırım daha mantıklı olacak.



    çelik halat uygulaması yapılan yerin proje hızına göre değişir, çelik bariyerler daha esnektir halatlara göre, uygulaması daha zor maliyeti daha yüksektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 26 Mayıs 2010; 12:20:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: conta.

    Bariyer yerine köprüde oldugu gibi kalın tel halatlar sanırım daha mantıklı olacak.


    yukarıda arkadaşın belirttiği gibi çelik halatları germek çok daha zahmetli bir iş. çamalır ipi asar gibi yapamazsınız. her düğüm noktasında belli bir seviyede gerilim vermek lazım. büyük ihtimal strain gauge tarzı ekipmanlar kullanmak gerekir. hem proje hem uygulama aşamasında tabi bu uygulamayı yapacak formasyona sahip eleman da bulundurmak gerekir. çelik bariyer görece daha kolay ama orada da maalesef rastgele yerleşim söz konusu. ancak her ne kadar yanlış uygulama olsa da büyük çoğunlukla facialar önleniyor. bir de bizim sürücülerimiz çoğunlukla mantık sınırlarını zorlayan kazalara sebebiyet veriyor. 70 km/h limit olan yerde 120-130 km/h ile kaza yaparsanız bariyer de bir yere kadar güvenlik sağlıyor.




  • Fantastic Light ......
    ----------------------
    "Ortalama sayı baz alınırsa bariyerler daha çok hayatmı kurtarmıştır, yoksa daha çok canmı almıştır ? "
    ----------------------
    --------------------------
    elbetteki daha çok can kurtarmıştır.heleki bölme bariyerleri karşıdan gelen günahsızlarında canını kurtarıyor....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    UV Işık Sağlığa Zararlımı?
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hem halat bariyerlere, hemde standart bariyerlere aynı seferde bodoslama girdim.. Kesinlikle hayat kurtardığı aşikar. Aslında üzerine fazla söz söylenemez ama şöyle açıklayayım;

    Aşağıdaki iki resimde gördüğünüz halat bariylerler, yani metrobüs bariyerleri.
    Çarptıktan sonra aynı hızda beni geriye savurdu, bir kere daha spin attım tekrar çarptım ve diğer bariylerlere uçtum. Halatların izini kaputta göreceksiniz;

     BARİYER FAYDALIMI? ZARARLIMI ?


     BARİYER FAYDALIMI? ZARARLIMI ?



    Bu da savrulmadan sonra aracın arkasını normal bariyerlere vurmam sonucu olan hasar;

     BARİYER FAYDALIMI? ZARARLIMI ?


    Hızım tam emin olmasamda 120 yada 140'dı..




  • kesinlikle bariyer faydalıdır. Bunlar bilimsel hesaplardan sonra uygulanır ve hayat kurtarır. Yukarıdaki aracı görünce anlaşılıyor. Bu arada geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. Bariyer veya halat olmasa ne olurdu düşünmek bile istemiyorum!!
  • Teşekkürler. Gerçekten beni kurtaran onlardı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Teşekkürler. Gerçekten beni kurtaran onlardı..

    büyük geçmiş olsun keşke hız sınırlarına da uysaydınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 26 Mayıs 2010; 13:39:05 >




  • Bariyerle ilgili şikayet karayollarına mı ?? Belediyelere mi yapılıyor.

    Özellikle yol ayırımlarındakiler çok tehlikeli su bidonu olması gerekiyo ama çoğunda yok
    olanlarda da bariyer çarpan aracın içine girecek şekilde olduğundan göstermelik.

    Aslında bununla ilgili yol kenarındaki beton işaretler bile plastiğe çevrildi ama şehirdekiler belediyelerin bu konuya ilgisizliğinden çok tehlikeli.En iyisi çelik halatlı olanlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Bariyerle ilgili şikayet karayollarına mı ?? Belediyelere mi yapılıyor.

    Özellikle yol ayırımlarındakiler çok tehlikeli su bidonu olması gerekiyo ama çoğunda yok
    olanlarda da bariyer çarpan aracın içine girecek şekilde olduğundan göstermelik.

    Aslında bununla ilgili yol kenarındaki beton işaretler bile plastiğe çevrildi ama şehirdekiler belediyelerin bu konuya ilgisizliğinden çok tehlikeli.En iyisi çelik halatlı olanlar..


    belediye sınırları içindeyse belediye, değilse karayolları, şehir içinde karayollarına ait yollarda zaten karayolları sorumluluk alanı başlangıcı/sonu levhaları olur

    çelik bariyerlerin başlangıç yerlerinin 20 derecelik açıyla yere gömülmesi gerekiyor ama bizde genelde yuvarlıyorlar uçlarını su bidonu da olsa bariyer o şekildeyken fayda etmez biçer aracı






  • Halatlı olsa neler olur düşünmek bile istemiyorum. Ülkedeki arabaların çoğu zaten metal yorgunluğu olan, eskimiş araçlar. Bir de yüksek hızla kullanan sürücülerden birinin bu halatlara girdiğini görmek istemezdim doğrusu, manzararnın pek hoş olacağını hiç sanmıyorum..
  • Peki Kamyon veya Tır ların kurabiye gibi parçalayarak karşı şeride geçmesini engelleyecek bir bariyer söz konusu değilmi ?
  • kamyonları-tırları-kilolu 200-300 km.hızla giden araçları durduracak bariyer var fakat kimse uygulamıyor-uygulamak istemiyor-uygulatmıyor...........
    bu bariyerin ismi(maalesef bizde olmayan):EĞİTİM.....E...Ğ....İ...T...İ...M.
  • Geçen gün Antalyadan Pamukkaleye turist taşıyan otobüsü bariyerler kurtaramamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kamyonları-tırları-kilolu 200-300 km.hızla giden araçları durduracak bariyer var fakat kimse uygulamıyor-uygulamak istemiyor-uygulatmıyor...........
    bu bariyerin ismi(maalesef bizde olmayan):EĞİTİM.....E...Ğ....İ...T...İ...M.


    tebrik ederim çok güzel bir cevap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen
    kamyonları-tırları-kilolu 200-300 km.hızla giden araçları durduracak bariyer var fakat kimse uygulamıyor-uygulamak istemiyor-uygulatmıyor...........
    bu bariyerin ismi(maalesef bizde olmayan):EĞİTİM.....E...Ğ....İ...T...İ...M.

    en güzel bariyer gerçekten de.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.