Arkadaşlar merhaba. 3 ay önce sıfır olarak aldığım Jeep Compass aracımın start stop'u çalışmıyordu. Aracı aldığım bayideki servis önce "Isınmadan devreye girmez" tabi dedi, ben "1 saatte ısınmaz mı araba?" deyince, "Arabanızın motoru ne?" dedi. "1.3" dedim. "1.3 motorlarda kronik sıkıntı var, yazılım bekliyoruz dedi. Sene 2023, bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu bir çağda sormam, araştırmam mı zannettiler acaba.. Neyse yaşadığım serviste önce yazılım güncellemesi yaptılar. Olmadı. "Akşama kadar aküyü şarj edelim" dediler. Olmadı. "yazılım atıldı araba 24 saat uyku modunda beklemeli" dediler. olmadı. bir 24 saat daha aküde şarjda kalsın dediler. Akü mü kusurlu dedim, "akü kusurlu olsa araba çalışmaz, start stop olmasa da olur derseniz alın kullanın" dediler. Birincisi 1.3 motorlarda böyle bir kronik, genel sıkıntı yok. Araştırmayacağımı düşünmüş olabilirler ama araştırdım. Tek tek kullanıcılara ulaştım. Amerikada'ki Jeep forumuna üye olmuştum zaten arabayı alır almaz. Orda da çok kişi ile görüştüm. Yok böyle bir durum. İkincisi sorunun ne olduğu, çözümün ne olacağı konusunda hiç güven vermiyorlar. "yazılım atılınca düzelir diye umuyoruz" Olmadı akü bir gün şarj olursa düzelir" O da olmadı bir 24 saat daha şarj olursaa, belki düzelir. Muhtemelen yeni güne, "sorun çözülmedi" ya da " durdu durdu, bir 24 saat daha şarjda kalsın" haberi ile başlayacağım. Çözerlerse ne ala. olmadı, ne gibi bir öneri ile dönerler? Bugün işaretini verdikleri gibi "bu şekilde kullanın" derlerse ne yapmalıyım sizce? Burdaki çoğu arkadaş "ya start stop manasız birşey, ben zaten kapatıyorum" diyor. Ama esas konu, arabanın ayıplı olması. Araba fiyatları malum, galariler sıfır arabaları alıp 300, 500 bin fazlası satışa koyuyor. Yarın öbür gün, 2 sene sonra 5 sene sonra, arabayı satacak olduğumda, "start stop çalışmıyor" dediğimde arabayı satma ihtimalim olur mu? Ben şahsen bu paraları veriyorsam, herhangi bir fonksiyonu çalışmayan arabaya kuruş vermem. Ötesinde, gerçekten yakıt tasarrufunu ciddi düşüren bir özellik. Neden kullanmayım? Söylediğim bazı arkadaşlar "asla böyle birşey bekleme" dese de, böyle bir durumda ya ayıpsız olanı ile değişim, ya da iade tarihi ile liste fiyatı ile aracın iadesini talep etmeyi düşünüyorum. Bu konuda görüşleriniz nelerdir? Başına benzer sorun gelenler oldu mu? EKLEME! Bir de, oldu da akü 48 saat şarjda kalınca durum çözüldü, sizce de akü değişimi talep etmem gerekmez mi? Sonuçta sıfır arabada ne akü sorunu. Bagajda takviye kablosu ile mi gezelim.. Sakin kalayım diyorum, baya zorlanıyorum.. Güncelleme: Bugün de çözemediler. Dahası, haber de vermiyorlar. Ben arayınca telefonu açmıyorlar.. Kalktım yola düştüm, yolda iken aradılar "Maalesef düzelmedi. Siz arabayı almayın". Dedim bildiğiniz bir şey var mı, arabayı tutmak için mi tutuyorsunuz? Merkezle yazışıyoruz dediler. Ve ısrarla yeni akü ile denemiyorlar.. Akü zayıf demeden akü değiştiremeyiz deyip duruyorlar. Gidiş iyi değil ama bakalım.. Ekleme : Nihayet akü değiştirmeyi onaylamışlar. Şu başlık altında yorum yapan arkadaşların mesleği ne bilmiyorum ama o kadar insanın il söylediği şeydi bu. Ya akü bozuk ya araba, bu kadar net. İnşallah düzelir diyelim. Yeni akü ile de sorunu çözemediler.. GÜNCELLEME: Araba ile 1 saat test sürüşü yapıp düzeldi diye teslim ettiler. Eve gelip parkkedip araba azcık soluklanınca kaldığı yerden çalışmamaya devam ettim.Firmaya olayı özetleyerek ayıplı mal değişim talebini mail olarak ilettim. Noter Kanalı ile de ihtarname çekeceğim. Yıllardır biriktirdiğiniz para + her ay yüklü kredi ödemesi yaparak paranız ile rezil olmak.. Jeep.. Bakak görek.. İyi forumlar dilerim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 11 Nisan 2023; 10:22:12 > |
_____________________________
|