Şimdi Ara

Audi'nin önden çekişli olmasına rağmen pahalıya satılması? (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
2
Favori
27.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Audi'de kalite ve işçilik en üst düzeyde ve standarttır.Bunu çoğu kimse bilmez.Audi'nin marka imajında insanlar model seçip Audi almaya gitmezler.Audi almaya gidip model seçerler.Çünkü tüm araçlarında A1'den A8'e Q7'ye kadar aynı kalite ve işçilik standartlarını sunar.İstenilirse bir A3'ü bir A6 kadar çekici hale getirecek ekipmanlarla donatabilirsiniz.Tabi fiyatında ortalam bir A6 fiyatına geleceğini unutmamalısınız.Örneğin deri kaplı çok fonksiyonlu 3 kollu direksiyon simidi opsiyonel olarak sipariş verildiğinde A1'den A6'Ya kadar aynı direksiyonu aynı kalite ve işçilik ile bulabilirsiniz.Showroomlarda bunu kendiniz de görebilirsiniz.Çünkü genelde showroomlarda dolu araçlar sergilenirler.

    Tabii bunu bilmeyen bazı forumdaşlar A6'ya A1 direksiyonu takmışlar diyerekten kendilerini avutabilirler.Ya da TT'ye A3 havalandırması takmışlar diyebilirler.YA da aynı kumaş ya da deri koltuk döşemesini kullanmış diyebilirler.

    Audi'de dizayn da aynı kalite ve standarttadır.Audi2YE hayran olan birisi bütün Audi modellerinde hoşuna giden aynı çizgi ve detayları yakalar.A1 dahil!

    Mercedes Benz'de durumlar oldukça karışık.Bir A serisi ile bir E serisi arasında kalite ve işçilik açısından uçurumlar vardır.Aynı model içerisinde bile prestij değişkendir.Hatta Mercedes'in premiumların da üstünde kabul edilecek Bentley vb ile yarışacak bir CL500'ü SLS AMG'si gibi araçları da vardır.Kısacası Mercedes'te prestij çok şeye göre çok fazla değişir.

    Önden çekiş olayına bu kadar takılmak anlamsız.Özellikle Türkiye'de zaten Audi bile alsan 200 bg ve altı araçlar alıyorsun mecburiyetten.Zaten bu güce kadar da önden çekiş yeterli aktarmayı sunuyor.O yüzden gereksiz ağırlığa karmaşık diferansiyellere ne gerek var.Zaten Quattro teknolojisi var ve 200bg ve üzeri araçların bir çoğu Quattro olarak geliyor.Hem de multitronik yerine S-tronik vitesle.

    Kaldı ki Audi'de belki yine bir çoğunuzun bilmediği Allroad serileri var.Diğer markalarda eşi benzeri olmayan bir seri.Oldukça da dolu donanımla geliyor bu seri.

    Kaldı ki çoğu kez exclusive donanım içermeyen Audi'ler rakiplerine oranla daha düşük fiyata satılabiliyor.

    Sonuç olarak Audi alan saf falan değil.Yoksa Alman halkının yarısı saf olurdu.
    _____________________________
    2021 Q3 Advanced 35 TFSI
    GIGABYTE AORUS Z370 GAMING 7 / i7 8700K@5.0GHZ & NOCTUA NH D-15 / Gskill TRIDENT-Z 2x8 GB CL17 3600 MHZ DDR4 / Samsung 960 EVO 500GB / ZOTAC GTX 1080 TI AMP! / HAF 912 / COOLERMASTER GX80 PLUS 750W / Corsair K95 RGB PLATINUM MX SPEED / Zowie EC2-A & SteelSeries QCK Heavy / Creative OMNI & Hyperx Cloud II / PIONEER BDR-209EBK
    Zowie BenQ XL2540 @ 240 Hz
    **Sammy FARHA & Tony G. the table dominators!!! "Do you feel my pawa?!"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Arkadaşlar araç dinamiklerine epey kafa yormuş bir mühendis eskisi olarak birkaç konuda açıklama yapayım dedim:

    - Öncelikle önden çekişli araçlarda motor her zaman enlemesine yerleştirilir, dolayısıyla diferansiyelle 90 derece açıyla gücü dağıtmaya gerek kalmaz. Bu sayede diferansiyel ve şaftları daha kompakt yapılabilir. Aslına bakarsanız önden motorlu ve çekişli araçlarda aktarım verimliliği arkadan itişe göre çok daha yüksektir çünkü burkulma ile güç kaybettiren uzun bir şafta ve karmaşık arka diferansiyele gerek kalmaz.

    - Ancak bu durum güç lastiklere aktarılana kadar geçerlidir. Otomobilin gücü yükseldikçe gaza yüklenildiğinde arkaya ağırlık transferi ('squatting') gerçekleşeceği için ön lastikler yeterince yola tutunamazlar. Ayrıca torque steer denen aktarma sonucu huzursuzluk ve direksiyon tepkileri açığa çıkar. Arkadan itişliler ise bu sorunların hiçbirini yaşamaz, hatta 'squat' stkisinden yararlanarak güçlerini daha fazla transmisyon kaybına rağmen yere daha etkili iletebilirler. Arkadan itişli araçların benzer güç/ağırlık oranındaki önden çekişlilere oranla hızlı kalkmasının sebebi budur.

    - Hassas yürüyen aksam ayarları ve özel süspansiyon tasarımları ile FWD arabalarda bu sorunları minimize etmek mümkündür ama bütünüyle elimine edemez; örneğin HiPer strut ya da RevoKnuckle gibi torque steer'i minimize edecek süspansiyon tasarımları (300 bg gücündeki Ford Focus RS gibi belli Ford ve GM modellerinde kullanılırlar), squat etkisini azaltmak için anti-squat arka süspansiyon geometrisi ve iyi bir kilitli ön diferansiyel Focus RS, Clio ve Megane Sport gibi spor FWD araçlarda yüksek keyif ve yol tutuş sağlayabilir.

    - Yine de FWD'nin asıl amacı basit üretim, düşük maliyet ve iç mekan tasarrufudur, dünyada ilk FWD seri üretim araç ise Citroen'in ünlü Traction Avant (önden çekiş anlamına gelir) modelidir.

    Eski zamanlarda zayıf teknoloji ve know-how sonucu arkadan itişli ya da ağırlık dengesi arkaya dönük (Porsche 911 gibi) araçlar güvensiz ya da tehlikeli görülse de günümüz mühendisliği ve yardımcı sistemleri bunu neredeyse yok etti. Açıkçası bugün alacağınız 4WD bir aracın karda-kışta arttırılmış hareket kabiliyeti (dikkat frenleme ya da yol tutuş demedim) ve çok yüksek güçlü spor araçlar için daha etkili aktarım haricinde bence bir artısı yok. Üstelik arkadan itişe göre ekstra ağırlık ve az da olsa torque-steer'e yol açtığı için sürüş keyfini baltaladığı da genel kabul gören bir konu. Ha, amaç yalnızca hızlı gitmekse iyi ayarlı bir 4WD yol şartlarında muhtemelen diğerlerinden hızlı olacaktır ama keyif ve etkileşim devreye girecekse tercihim tartışmasız RWD olur.

    Son olarak Audi'ye gelince, benim Audi ile sorunum FWD olmasından da öte, platform paylaşılarak üretilen bir marka olması. Ben gidip A3 parası vereceksem ama temelde süslü bir Golf'e bineceksem (hatta ikisine de binmiş olarak söyleyeyim, bence MkVI Golf daha yeni platformda olduğu için çok daha iyi, hatta A3'ün sertliği ve konforsuzluğuna çok şaşırdım) bunu kabullenmekte zorlanırım. Benim için işçilik malzeme kokpit önemlidir diyorsanız (hatta belki iç hacim de) tabii buyrun güle güle binin, ama altyapı benim için önce gelir diyenler premium denince Merc, BMW ve Jaguar'dan başkasına bakmazlar.

    uçak mühendisi olurdu senden
    _____________________________




  • Son zamanlarda gördüğüm en mantıksız konulardan biri. Aradaki maliyet farkını söyleyin biz de bilelim?

    İnsanların beklentileri farklıdır. Audi çok daha iyi bir iç tasarıma sahiptir. Dış tasarımda kesinlikle 3 markada en iyisidir. Özellikle o far tasarımları beni benden alır. Bu gibi nedenlerden dolayı 3 markadan tercihim Audi'dir.

    Audi işçilikte her zaman en üsttedir. Düşük modellerinde işçiliği düşük tutmaz. Ama aynı durum Mercedes de BMW de geçerli değildir. Mercedes A ile C serisi arasında işçilik olarak dağlar kadar fark vardır. E ile S serisi arasında da fark vardır. Ancak Audi'de A1'de bile müthiş bir kalite görürsünüz.

    En önemlisi önden çekişli olduğu halde bu kadar performans veren araçlar üreten başka bir marka daha gördünüz mü?
    _____________________________
  • Bir arkadaşımla BMW 5.30 ve Audi Q7 V12 5.2FSI quattro'yu karşılaştırdık. Kalkışda BMW onde başladı fakat uzun vadede yormayan bir surusuyle Audi Q7 açık bir farkla bitirdi. Bence ne onden cekis ne de arkadan itis en iyisi quattro.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    bio eksikti...
  • BMW ve Mercedes kriz döneminde ürün kalitelerini düşürürken Audi kullandığı ürün kalitesini düşürmedi ve şu an BMW ve Mercedesten daha iyi bir konumda bana göre. Audi'nin koku mühendisleri bile var. İç mekanda kullanılan ürünleri ısıtıp dondurup nasıl koktuklarını test ederler ve testi geçen ürünler araçlara monte edilir. Audi diğer Almanlara göre çok farklı boyutta ve çok dayanaklı araçlar üreten büyük bir markadır.
    _____________________________
    -ebilmek fiili bitişik yazılır. Yani gele bilmek değil gelebilmek gibi. Vazgeçin artık şu saçmalıktan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NomadCRY

    Son zamanlarda gördüğüm en mantıksız konulardan biri. Aradaki maliyet farkını söyleyin biz de bilelim?

    İnsanların beklentileri farklıdır. Audi çok daha iyi bir iç tasarıma sahiptir. Dış tasarımda kesinlikle 3 markada en iyisidir. Özellikle o far tasarımları beni benden alır. Bu gibi nedenlerden dolayı 3 markadan tercihim Audi'dir.

    Audi işçilikte her zaman en üsttedir. Düşük modellerinde işçiliği düşük tutmaz. Ama aynı durum Mercedes de BMW de geçerli değildir. Mercedes A ile C serisi arasında işçilik olarak dağlar kadar fark vardır. E ile S serisi arasında da fark vardır. Ancak Audi'de A1'de bile müthiş bir kalite görürsünüz.

    En önemlisi önden çekişli olduğu halde bu kadar performans veren araçlar üreten başka bir marka daha gördünüz mü?



    Emin seni otomobil bölümüne uğrar mıydın yahu?
    Güzel özetlemişsin her insanın beklentisi farklıdır.Ama Audi çok yol katetmesi gerek Auto Show'da öne araçların kapılarını bir açsın hele . Ondan sonra görelim iç tasarımını .
    Köklü satıcılı olan Mercedes ve Bmw S class harici tüm kapıları açıktı misal basit bir örnek.Bana kalırsa Audi denilince yol tutuşu gelir ilk baş sonrada üvey bir alman yetmesi kişisel görüşüm .
    _____________________________
    Kastamonu Üniversitesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: NomadCRY

    Son zamanlarda gördüğüm en mantıksız konulardan biri. Aradaki maliyet farkını söyleyin biz de bilelim?

    İnsanların beklentileri farklıdır. Audi çok daha iyi bir iç tasarıma sahiptir. Dış tasarımda kesinlikle 3 markada en iyisidir. Özellikle o far tasarımları beni benden alır. Bu gibi nedenlerden dolayı 3 markadan tercihim Audi'dir.

    Audi işçilikte her zaman en üsttedir. Düşük modellerinde işçiliği düşük tutmaz. Ama aynı durum Mercedes de BMW de geçerli değildir. Mercedes A ile C serisi arasında işçilik olarak dağlar kadar fark vardır. E ile S serisi arasında da fark vardır. Ancak Audi'de A1'de bile müthiş bir kalite görürsünüz.

    En önemlisi önden çekişli olduğu halde bu kadar performans veren araçlar üreten başka bir marka daha gördünüz mü?



    Emin seni otomobil bölümüne uğrar mıydın yahu?
    Güzel özetlemişsin her insanın beklentisi farklıdır.Ama Audi çok yol katetmesi gerek Auto Show'da öne araçların kapılarını bir açsın hele . Ondan sonra görelim iç tasarımını .
    Köklü satıcılı olan Mercedes ve Bmw S class harici tüm kapıları açıktı misal basit bir örnek.Bana kalırsa Audi denilince yol tutuşu gelir ilk baş sonrada üvey bir alman yetmesi kişisel görüşüm .

    niye açsın kapıları ? tenteleri yumruklayanlar için mi ? içini mıncıklayan,mundar edenler için mi ?

    üstelik audi nin araçlarının kapalı olması, satılan araçların yeni sahiplerinin özellikle her saat başı arayarak kontrol ettirmesinden dolayı, satılan araçların sahipleri kilitlenmesini söylüyorlar, gayette haklılar.

    siz oradaki temsilciyle yüzyüze konuşup gereken açıklamayı yapsaydınız r8in içine bile binerdiniz, önünden geçip kapıyı yoklayıp uzaklaşırsanız audi kalitesini anlayamazsınız zaten..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donnaiolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: NomadCRY

    Son zamanlarda gördüğüm en mantıksız konulardan biri. Aradaki maliyet farkını söyleyin biz de bilelim?

    İnsanların beklentileri farklıdır. Audi çok daha iyi bir iç tasarıma sahiptir. Dış tasarımda kesinlikle 3 markada en iyisidir. Özellikle o far tasarımları beni benden alır. Bu gibi nedenlerden dolayı 3 markadan tercihim Audi'dir.

    Audi işçilikte her zaman en üsttedir. Düşük modellerinde işçiliği düşük tutmaz. Ama aynı durum Mercedes de BMW de geçerli değildir. Mercedes A ile C serisi arasında işçilik olarak dağlar kadar fark vardır. E ile S serisi arasında da fark vardır. Ancak Audi'de A1'de bile müthiş bir kalite görürsünüz.

    En önemlisi önden çekişli olduğu halde bu kadar performans veren araçlar üreten başka bir marka daha gördünüz mü?



    Emin seni otomobil bölümüne uğrar mıydın yahu?
    Güzel özetlemişsin her insanın beklentisi farklıdır.Ama Audi çok yol katetmesi gerek Auto Show'da öne araçların kapılarını bir açsın hele . Ondan sonra görelim iç tasarımını .
    Köklü satıcılı olan Mercedes ve Bmw S class harici tüm kapıları açıktı misal basit bir örnek.Bana kalırsa Audi denilince yol tutuşu gelir ilk baş sonrada üvey bir alman yetmesi kişisel görüşüm .

    niye açsın kapıları ? tenteleri yumruklayanlar için mi ? içini mıncıklayan,mundar edenler için mi ?

    üstelik audi nin araçlarının kapalı olması, satılan araçların yeni sahiplerinin özellikle her saat başı arayarak kontrol ettirmesinden dolayı, satılan araçların sahipleri kilitlenmesini söylüyorlar, gayette haklılar.

    siz oradaki temsilciyle yüzyüze konuşup gereken açıklamayı yapsaydınız r8in içine bile binerdiniz, önünden geçip kapıyı yoklayıp uzaklaşırsanız audi kalitesini anlayamazsınız zaten..

    fuara araba koyacaksan açacaksın kapıları o kadar . Kapıyı yokladığım zaman açılacak . Sıfır Audi de kullandım tanıdıkta vardı audi kalitesini biliyorum adam audi ile kaza yaptı daha binmem diyor neden acaba auidinin a4 modeli 2010 da sıfır km adam yaptırıp sattı mercedes aldı bir mercedes yahut bmw değil olamaz .Kısaca audi adam olamaz.
    _____________________________
    Kastamonu Üniversitesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: donnaiolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: NomadCRY

    Son zamanlarda gördüğüm en mantıksız konulardan biri. Aradaki maliyet farkını söyleyin biz de bilelim?

    İnsanların beklentileri farklıdır. Audi çok daha iyi bir iç tasarıma sahiptir. Dış tasarımda kesinlikle 3 markada en iyisidir. Özellikle o far tasarımları beni benden alır. Bu gibi nedenlerden dolayı 3 markadan tercihim Audi'dir.

    Audi işçilikte her zaman en üsttedir. Düşük modellerinde işçiliği düşük tutmaz. Ama aynı durum Mercedes de BMW de geçerli değildir. Mercedes A ile C serisi arasında işçilik olarak dağlar kadar fark vardır. E ile S serisi arasında da fark vardır. Ancak Audi'de A1'de bile müthiş bir kalite görürsünüz.

    En önemlisi önden çekişli olduğu halde bu kadar performans veren araçlar üreten başka bir marka daha gördünüz mü?



    Emin seni otomobil bölümüne uğrar mıydın yahu?
    Güzel özetlemişsin her insanın beklentisi farklıdır.Ama Audi çok yol katetmesi gerek Auto Show'da öne araçların kapılarını bir açsın hele . Ondan sonra görelim iç tasarımını .
    Köklü satıcılı olan Mercedes ve Bmw S class harici tüm kapıları açıktı misal basit bir örnek.Bana kalırsa Audi denilince yol tutuşu gelir ilk baş sonrada üvey bir alman yetmesi kişisel görüşüm .

    niye açsın kapıları ? tenteleri yumruklayanlar için mi ? içini mıncıklayan,mundar edenler için mi ?

    üstelik audi nin araçlarının kapalı olması, satılan araçların yeni sahiplerinin özellikle her saat başı arayarak kontrol ettirmesinden dolayı, satılan araçların sahipleri kilitlenmesini söylüyorlar, gayette haklılar.

    siz oradaki temsilciyle yüzyüze konuşup gereken açıklamayı yapsaydınız r8in içine bile binerdiniz, önünden geçip kapıyı yoklayıp uzaklaşırsanız audi kalitesini anlayamazsınız zaten..

    fuara araba koyacaksan açacaksın kapıları o kadar . Kapıyı yokladığım zaman açılacak . Sıfır Audi de kullandım tanıdıkta vardı audi kalitesini biliyorum adam audi ile kaza yaptı daha binmem diyor neden acaba auidinin a4 modeli 2010 da sıfır km adam yaptırıp sattı mercedes aldı bir mercedes yahut bmw değil olamaz .Kısaca audi adam olamaz.

    olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Audi'de kalite ve işçilik en üst düzeyde ve standarttır.Bunu çoğu kimse bilmez.Audi'nin marka imajında insanlar model seçip Audi almaya gitmezler.Audi almaya gidip model seçerler.Çünkü tüm araçlarında A1'den A8'e Q7'ye kadar aynı kalite ve işçilik standartlarını sunar.İstenilirse bir A3'ü bir A6 kadar çekici hale getirecek ekipmanlarla donatabilirsiniz.Tabi fiyatında ortalam bir A6 fiyatına geleceğini unutmamalısınız.Örneğin deri kaplı çok fonksiyonlu 3 kollu direksiyon simidi opsiyonel olarak sipariş verildiğinde A1'den A6'Ya kadar aynı direksiyonu aynı kalite ve işçilik ile bulabilirsiniz.Showroomlarda bunu kendiniz de görebilirsiniz.Çünkü genelde showroomlarda dolu araçlar sergilenirler.

    Tabii bunu bilmeyen bazı forumdaşlar A6'ya A1 direksiyonu takmışlar diyerekten kendilerini avutabilirler.Ya da TT'ye A3 havalandırması takmışlar diyebilirler.YA da aynı kumaş ya da deri koltuk döşemesini kullanmış diyebilirler.

    Audi'de dizayn da aynı kalite ve standarttadır.Audi2YE hayran olan birisi bütün Audi modellerinde hoşuna giden aynı çizgi ve detayları yakalar.A1 dahil!

    Mercedes Benz'de durumlar oldukça karışık.Bir A serisi ile bir E serisi arasında kalite ve işçilik açısından uçurumlar vardır.Aynı model içerisinde bile prestij değişkendir.Hatta Mercedes'in premiumların da üstünde kabul edilecek Bentley vb ile yarışacak bir CL500'ü SLS AMG'si gibi araçları da vardır.Kısacası Mercedes'te prestij çok şeye göre çok fazla değişir.

    Önden çekiş olayına bu kadar takılmak anlamsız.Özellikle Türkiye'de zaten Audi bile alsan 200 bg ve altı araçlar alıyorsun mecburiyetten.Zaten bu güce kadar da önden çekiş yeterli aktarmayı sunuyor.O yüzden gereksiz ağırlığa karmaşık diferansiyellere ne gerek var.Zaten Quattro teknolojisi var ve 200bg ve üzeri araçların bir çoğu Quattro olarak geliyor.Hem de multitronik yerine S-tronik vitesle.

    Kaldı ki Audi'de belki yine bir çoğunuzun bilmediği Allroad serileri var.Diğer markalarda eşi benzeri olmayan bir seri.Oldukça da dolu donanımla geliyor bu seri.

    Kaldı ki çoğu kez exclusive donanım içermeyen Audi'ler rakiplerine oranla daha düşük fiyata satılabiliyor.

    Sonuç olarak Audi alan saf falan değil.Yoksa Alman halkının yarısı saf olurdu.

    Almanya da idim 5-6 şehire gittim ve araçların %50 si merso diybilirim almanlar mersodan şaşmıyor siz audi fanatikliği yapmışsınız bu yorumu görünce dayanamayıp yazayım dedim kaldıki maldıki tarzda çok bilmiş yorumlar ama yalan kuyruklu yalan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • paranız varsa hepsini alın sürün
    _____________________________
    Rahat bir köle mi olmak istiyorsun, özgür bir insan mı?
  • Audiye fakirlerin premiumu diyen kekolayzırlarda varmış bu forumda.Kardeşim en az Mercedesle,Bmw ile aynı fiyata satılıyor bak satılıyor diyorum yani alan var.Beğenmiyorum de ötekiler daha güzel bana göre de.Saçmalamakta üstümüze yok valla.Ben audi sahibiyim vw ile aynı servise gidiyorum,bana farklı davranıyorlar.Aracım bakımdayken A3 veriyorlar arabasız bırakmıyorlar.Sürekli arıyorlar araçta sorun var mı öneriniz varmı diye,arayan servis değil Audi Türkiye.Benim için bu çok önemli o yüzden çok memnunum.Audiyi yükselten bunlar.İos Android muhabbeti yapmayın.Fan olmayalım olanları da dışlayalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Valla beyler senelerce onlarca bmw kullandım en ust spor segmentler son 4 senedir a5 quattro coupe audi tt quattro ... A5 85 bin kmde motor dagıttı... Akıllanmadım tt aldım.
    Halen aracım tt quattro
    Allah sonumu hayretsin...
    Konuya gelelim, araba benim hayatım en buyuk hobimdir , sadece kullanmam yaşarım...
    Bmw mercedes audi mi diye kıyaslarsanız
    Bakın mercedes rezalet bir iç işçilik sergiledi hem c hem e serisi ama motoru sağlamdır ( nerde o eski mersedesler)
    Bmw tartışma goturmez iki markadan kat be kat her anlamda üstündür
    Audi mi? Bence daha çokkkk ekmek yemesi lazım...
    Bana göre audi amblemi farklı wolkswagendir
    Bir bmw deki ne kaliteyi ne saglamlıgı ne detayları asla bulamazsınız... Benden soylemesi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.