Şimdi Ara

Audi A3 Sportback | İnceleme - Karşılaştırma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
5
Favori
9.506
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hatchback denildigi zaman kuskusuz akla ilk gelen model Volkswagen Golf olmakta. 1974'te tanitilan ilk nesil Volkswagen Golf ile baslayan bu yolculuk, 1996 yilinda tanitilan Audi A3 ile bir ust kademeye ulasmisti. Kisaca Audi A3 tarihinden ve nesillerinden de bahsetmek gerekecektir:


    8L: 1996 - 2003 | Efsane kasa olarak anilan Volkswagen Golf IV'nin ruh ikizi olarak dogan, Audi S3 versiyonu da olan modeldir.

    8P: 2003 - 2013 | En uzun sure uretimde olan, 2008 yilinda makyaj gecirerek yeni gelisen asiri beslemeli motorlarla tanisan modellerdir. Audi RS3'un tanitimiyla hot hatch'lere yeni bir soluk getirmistir.

    8V: 2013 - 2020 | Audi'nin moduler Volkswagen MQB platformuna gecmesiyle uretimi baslayan, atmosferik motorlara tamamen veda ettigi ve cabrio secenegi de bulunan modellerdir.

    8Y: 2020 - Gunumuz | Gelisen teknolojik gelismelere ve Internet of Things kavramina uyum saglamis guncel modeldir.


    Audi A3, bir C segment otomobil oldugu icin ihtiyaclar-beklentiler-imkanlar uclusunun ortaya konmasi ve bu duruma gore tercih yapilmasi mantikli olacaktir. Satin aldiktan sonra uzulmemek icin Audi A3'un hedef kitlesine goz atmak gerekir:


    - Bekar, yeni evli veya tek cocuklu aileler icin bu otomobil tatminkar bir ic hacim sunmakta. Iki cocuklu ya da daha genis aileler icin ic hacim yetersiz kaldigi icin D segmenti bir araca yonelmek dogru bir secim olacaktir.

    - Genellikle sehiricinde ve orta mesafeli (<800 km) uzun yolculuklarda pratikligi ve konforu bir arada sunmakta. Uzun mesafeli yolculuklar ve ulkeler arasindaki seyahatlerde bagaj hacmi kullaniciyi kisitlamakta, ayrica C segmentinde bulundugu icin yol yorgunlugu kacinilmaz olmaktadir.

    - C segmenti ve premium bir otomobil sahibi olmak isteyenler icin en pratik cozumu sunmaktadir.

    - Isletme masrafi dusunuldugunde C segmentindeki diger araclardan daha kulfetli olmasina ragmen, premium sinifta makul kalmaktadir.

    - Ulkemizde ikinci eli ragbet gormekte, kisa surede ve deger kaybi yuksek olmadan nakte donusturulebilmektedir.


    Daha once Volkswagen Golf ile yuz binlerce kilometre yapmis memnun bir kullanici olarak Audi A3'un yeni kasasini beklemistim, fakat tanitilmasi tahmin ettigimden uzun surdu ve ulkemize gelisinde de belirsizlikler oldugu icin 2019 yilinda Audi A3 aldim. Araci kullandikca cok memnun kaldim, yeni kasasi tanitilip ulkemize gelince de bir tane daha aldim. Dolayisiyla aracin hem 8V hem de 8Y kasasina sahibim; her iki arac hakkinda da incelemem, karsilastirmam ve satin almayi dusunenler icin nacizane fikirlerim olacak.


    Az onceki giristen sonra, inceleme ve karsilastirmaya gecmeden once iki aracin da genel ozelliklerinde ve fiyatlandirmasindan bahsetmek isterim:


    - Audi A3 Sportback (8V) 35 TFSI S-tronic Sportline: 198,000 TL | 31,000 Euro (Eylul-2019)

    Arac "cift paket" olarak tabir edilen, ulkemize onceden yapilandirilmis olarak gelen ust donanimdadir.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma


    - Audi A3 Sportback (8Y) 35 TFSI S-tronic S-line: 486,000 TL | 47,500 Euro (Temmuz-2021)

    Arac "cift paket" olarak tabir edilen, ulkemize onceden yapilandirilmis olarak gelen ust donanimda olup ek olarak V tasarimli jantlar bulunmaktadir.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma



    TASARIM VE DIS GORUNUM


    Zevklerin ve renklerin kisiden kisiye gore, hatta zamandan zamana gore degisebilecegini goz onunde bulundurdugumuzda tasarim konusunda daha nesnel bilgiler vermek dogru olacaktir. Audi A3 ilk ve ikinci neslindeki kaba (ecnebilerin german-ish dedigi husus) gorunumu 8V ve 8Y ile daha keskin, daha sportif bir havaya burunmus. Elbette ki bu keskin gorunumun yaninda gorus alaninin daha daralmasi da beraberinde gelmis. 2010 yilindan sonra sektorde agirligini artiran yardimci surus uygulamalari ile fiziki gorus darligi telafi edilmeye calisilmis.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma

    Makyajli 8V kasada dynamic, design ve sport olmak uzere uc paket bulunmakta.

    Dynamic temel paketi temsil etmekte ve 16-inch boyutunda jantlarla gelmekte.

    Design estetik amac guden bir paket olup pencere cevresinde krom cerceveler, on ve arka tamponda krom ayrintilar ve 17-inch boyutunda jantlarla sunulmakta.

    Sport -adindan da anlasilabilecegi uzere- sportif bir gorunum sunan, 15 mm alcaltilmis sport suspansiyona sahip, on ve arka tamponda krom ayrintilari olan ve 17-inch boyutunda jantla gelen bir paket.


    Sport paketi Audi Drive Select ve ic mekanda farkli dekoratif trim sunmasi nedeniyle tercih etmistim.

    Araca onden bakildiginda estetik ve far tasarimi nedeniyle kismen sportif bir gorunum izlenmekte. On tamponun her iki yaninda bulunan hava kanallari gunumuz modasina uygun sekilde islevsiz, yani sahte.

    Aracin yanina geldigimizde pencere kenarindaki lastik citalar olumsuz anlamda dikkat cekmekte ve araca ucuz bir hava katmakta. Her donanim seviyesinde krom cevceve sunulabilirmis. Diger yandan, boyutlari ziyadesiyle kucultulmus aynalarin alt kisminda kullanilan ve govdeye baglanti saglayan siyah plastik parcalar da siritmakta.

    Aracin arka gorunumu her ne kadar eskimis dursa da krom ayrintilar oldukca guzel durmakta ve kromajli cift gercek egzoz cikislari artik az sayida aracta varligini surdurmekte. Tavan spoiler’i ise duz ve onceki nesillere gore sisman.



    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma

    8Y kasaya geldigimizde ise advance ve S-line donanim paketleri ulkemizde satisa sunulmaktadir. Yurtdisinda ise baska bir temel paket de bulunmakta, ilerleyen zamanda daha hesapli olan bu paket de ulkemize gelebilecektir.

    Advance daha estetik gorunum sunan, aracin on tamponunda loop sekilde hava cikislari olan bir model iken S-line motor kaputu ile tampon arasinda havalandirma ayrintisi olan, on tamponda bumerang hava cikislarina sahip, sportif tavan spoiler’li ve 18-inch jantlari mevcut olan bir paket. Ayrica S-line’da 15 mm daha yere yakin olan sport suspansiyon bulunmakta.


    S-line’i yanal destekleri daha iyi ama manuel on koltuklar, ic mekanda desenli dekoratif trim ve sport suspansiyonu nedeniyle tercih ettim.

    Araca onden bakildiginda ilk dikkat ceken kisim fazlasiyla buyuk farlar ve on izgara. Abartili buyukluge sahip gozler beni rahatsiz etti, estetik olarak da uyumsuzlugu dikkat cekmekte. On tampondaki yine abartili hava kanallari ise elbette ki islevsiz. Onden bakildiginda hissedilen kasli ve sportif gorunum kendini kaplan sanan kediyi animsatmakta.

    Aracin yan yuzune geldigimizde ise biraz daha daraltilmis pencereler ve krom cerceve izlenmekte. Ayna boyutunun buyudugunu de not etmek gerekir. Celik renkli parca ise araci gri renk almadigimiz surece siritmakta. Tabii ki yurtdisinda siyah gorunum paketi ile bu ayrintilar siyah renkli olarak da secilebiliyor.

    Aracin arkasinda ise biraz daha sismanlamis ve orta kismi oluklandirilmis tava spoiler’i one cikmakta. Arka tarafa dogru daha kavisli kasa yapisi aracin ruhunu biraz daha coupe’ye kaydirmis ki benim hosuma gitmedi. Cunku bu kavisli gorunum arka camin daha da daralmasiyla neticelenmekte.

    Bu kadar bahsettikten sonra aracin en hosuma gitmeyen tasarim ozelligine de deginmem gerekir: Aracta artik gercek egzoz gorunumu bulunmamakta, sahte egzoz cikislari ve krom ayrintilari izlenmekte. Suphesiz ki Audi S3 ve Audi RS3’te gercek egzoz cikislari varligini surdurmekte.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma

    Peki, iki araca da sahip birisi olarak hangi Audi A3’un tasarimi benim icin daha cekici?

    Bu sorunun benim fikrimce yaniti, -cogu kisinin aksine- makyajli 8V kasa. Cunku daha estetik, daha kibar ve daha gercekci. Oransal olarak dusunuldugunda 8V kasayi daha basarili buluyorum. Yalniz 8Y kasadaki arac Audi S3 olsaydi tercihimin 8Y kasa olurdu.



    MOTOR VE SURUS DENEYIMI


    Audi A3'un surus deneyimi ve motor konusundaki fikrimi beyan etmeden once hangi guc uniteleriyle uretildigine bir bakmak gerekir:


    - 1.0 Litre 95-oktan benzinli 30 TFSI: 110 HP | 200 Newton.metre

    - 1.5 Litre 95-oktan benzinli 35 TFSI: 150 HP | 250 Newton.metre

    - 1.4 Litre 95-oktan benzinli hybrid 40 TFSIe: 204 HP | 350 Newton.metre


    - 1.6 Litre AdBlue diesel 30 TDI: 116 HP | 300 Newton.metre

    - 2.0 Litre AdBlue diesel 35 TDI: 150 HP | 360 Newton.metre


    - 2.0 Litre 98-oktan benzinli S3: 310 HP | 400 Newton.metre

    - 2.5 Litre 98-oktan benzinli RS3: 400 HP | 500 Newton.metre


    Audi A3 Sportback ulkemize 8V kasada 30 TFSI, 35 TFSI, 30 TDI ve S3 olarak ithal edilmisken 8Y kasada 30 TFSI, 35 TFSI ve S3 olarak tuketicilerin begenisine sunulmaktadir. Ozel Tuketim Vergisi oranlari nedeniyle 35 TDI ve RS3 ulkemize ithal edilmemistir. Dolayisiyla Audi A3 almak isteyen birisi icin 30 TFSI ve 35 TFSI motorlari on plana cikmaktadir.

    Her iki motoru da denemis ve kullanmis birisi olarak ifade etmem gerekirse 30 TFSI ziyadesiyle ciliz kalmakta, 35 TFSI ortalama tuketicilerin ihtiyaclarini karsilamaktadir. Quattro deneyimi ile beraber gelen Audi S3 ise daha tatminkar bir surus sunmakta, lakin 70-75% fiyat primi gerekirmesi nedeniyle mantik sinirlarinin disinda ikamet etmektedir.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma

    8V kasada 150 HP guc ureten 35 TFSI motordan memnun kaldigim icin 8Y kasada da ayni motor secenegini tercih ettim.

    Ayni motor olmasina ragmen 8V kasadaki motoru daha dogrudan, daha atak olarak degerlendirebilirim. 8Y kasadaki mild-hybrid motor ise ekonomi odakli gelistirilmis, daha hesapli seyahatin yollarini bulmak icin icat edilmis. Oyle ki 8Y kasadaki mild-hybrid motor yolculukta siklikla yelken moduna gecmekte, kabaca 1 Litre/100km civarinda daha tutumlu davranmakta. Ilginc bir sekilde 8V kasadaki motor daha cok 2-silindir moduna gecmeye egilimliyken 8Y kasadaki motor yelken moduna gecmeyi sevmekte. Buradan da anliyoruz ki seyir halinde kontak kapatan Istanbullu taksicilerden ilham alan mild-hybrid motor cimriligi bir ust basamaga tasimis.


    Yakit ekonomisinde ikisi de cimri olan araclardan 8V kasadaki ortalama 6.0-6.5 Litre/100km, 8Y kasadaki ortalama 5.0-5.5 Litre/100km benzin tuketmektedir. Elbette ki bu degerlerin hizli bir kullaniciya ait olmadigini unutmamak gerekir.

    Hiz demisken her iki arac da makul hizlanma, ara hizlanma ve azami surat sunmakla birlikte 170 km/h uzerinde nazlanmakta, gonulsuz ivmelenmekte. Gonullu bir ivmelenme arzulanirsa Audi icin kucuk bir adim, tuketici icin buyuk bir adim karsiliginda Audi S3'e basvurulabilir.

    Her hareketin bir sonu olacagi icin fren sistemine icin de yorum yapilmasi gerekirse 8V kasadaki aracin fren sistemi ve tonlamasi daha sert ve gelistirilmeye ihtiyac duymaktayken 8Y kasadaki aracin fren sistemi daha dengeli, daha guvenli ve daha ongorulebilir. Hizlanmadan ziyade fren sisteminin daha degerli oldugunu dusunmekteyim ve 8Y kasayi bu acidan takdir etmekteyim.


    Sportif pakete sahip iki aractan 8Y kasadaki 18-inch jantlara sahip olmasina ragmen daha yumusak ve iyi sonumleyen bir suspansiyon sistemiyle daha stabil surus saglamakta. 8V kasadaki arac ise 17-inch jantlara ve bariz sert suspansiyona sahip olurken yalnizca mastik asfalta sahip duz otoyollarda [OGS seni cagiriyor!] bu durumun artisini kullanmakta.

    Viraj performansi olarak degerlendirildiginde 8Y kasadaki aracin daha guvenli ilerledigini soylemem gerekir.


    Elbette ki gelisen yardimci surus teknolojilerine de deginmemek olmaz: 8Y kasadaki aracta Audi Presense'ten adaptif hiz sabitleyiciye, serit takip yardimcisindan uzun fark yardimina kadar bircok ozellik bulunmakta. 8V kasadaki arac ise daha geleneksel kalmakta. Yalniz belirtmem gerekir ki tum bu yardimci sistemler Avrupa ulkeleri gibi gelismis ulkelere uygun tasarlandigi icin ulkemizde surucu profiline uyum saglayamamakta. Ornegin; ulkemizdeki normlara gore onunuzdeki araci takip ettiginizde carpisma uyari sistemi surekli uyari vermekte, medeni ulke normlarina gore onunuzdeki araci takip etmenizi sizden beklemekte. Oysaki bugune kadar 500,000 km'den fazla arac kullanmis bir surucu olarak biliyorum ki Avrupa normlarina gore takip mesafesi biraktigimda onumdeki bosluga en az iki arac hemen dalacak ve tekrar uyari alacagim. Benzer bir sekilde; otomatik park yardimcisi aracin sadece sag tarafindaki bosluklari yatay park icin taramakta, bizim ulkemizde yaygin olan karsi seridin park yerine park etme uygulamasina uyum saglayamamakta. Olumlu tarafindan bakarsaniz, tum bu yardimci surus sistemleri medeniyeti ogreterek utanmanizi da sagliyor.


    Surus deneyiminde gorus acisi, her yeni piyasaya sunulan aracta daha da geriye gitmekte ve kameralar ile cozum getirilmeye cabalanmakta. Bu egilime uygun bicimde, 8Y kasada da gorus acisi 8V kasaya gore daha dar. Fakat beni rahatsiz eden, dikiz aynasinin fazlasiyla asagiya konumlandirilmis olmasi. Dis aynalarda ise boyutu gozden gecirilerek daha islevsele dogru evrim tamamlanmis. Dis aynalara kendiliginden kararma seceneginin de eklendigini soylemek gerekir. Geri donus kamerasi 8Y kasada biraz daha yuksek cozunurluklu gibi geldi, emin degilim. Fakat 8Y kasada yan cepheyi de taramasi icin dort tane daha fazla olan on ve arka park sensorlerinin algilamasi 8V kasada daha hizli ve duyarli. Her iki aracta da kor nokta yardimcisi bulunmamasi bir eksik, evet.



    IC MEKAN VE KONFOR


    Audi icin cogu zaman suslu Volkswagen yakistirmasi yapilir. Belki ulkemizin refah seviyesi biraz daha yuksek olsaydi Bentley icin de suslu Porsche yakistirmasi yapilabilirdi. Neyse ki her gecen gun alimgucu dusuyor da bu tur kisir tartismalara meydan kalmiyor.

    Volkswagen Group catisi altinda olan tum markalarda ayni altyapi ve arastirma-gelistirme felsefesinin olcek ekonomisi ile yaptigi katki izlenmekte. Diger ureticilere gore Volkswagen Group bu noktada buyuk bir avantaja sahip. Bu avantaj sayesinde her marka kendi gelenegini ve kalite algisini benzer altyapi uzerinde urunune yansitmakta. Daha acik bir ifadeyle; Volkswagen Group, markalari tuketicilerin imkanlarina gore kademelendirmektedir. Volkswagen her zaman Skoda'dan, Audi her zaman Volkswagen'den, Porsche her zaman Audi'den, Bentley her zaman Porsche'den daha ileride urun sunmaya gayret etmektedir. Belki Volkswagen Golf ile Audi A3 arasinda bu fark daha az belirgin olabilir ama bir Bentley Bentayga ile bir Porsche Cayenne arasinda bariz fark mevcuttur. Zaten tuketiciler de bu farka odeme yapmaktadir.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma



    8V kasadaki araca ilk oturdugumda benim ilk dikkatimi ceken husus, aracin gogusunun asagida olmasi ve verdigi ferahlik hissiydi. Ayrica ic mekandaki sadelik ve estetik gorunum de oldukca hosuma gitmekte. Havalandirma kanallarinin cepherinden acilip kapanmasi oldukca guzel bir ayrinti. Keza multimedia ekraninin iceri girip cikmasi da oldukca gorsel bir detay, tabi o mekanizma bozulmadigi surece. Ekran denmisken; ucuz LCD ekrana bakmak yerine gercek analog gostergeleri tercih eden tuketicileri sevindirmek icin 8V kasadaki arac ulkemize hayalet ekran ile ithal edilmemekte.


    Deri koltuk seven cogunlugun aksine kaliteli kumas koltugu daha kullanisli buluyorum. Bunun iki nedeni var; birincisi deri koltuk kisin soguk, yazin sicak olmasi ile konforsuz bir donanim. Ikincisi ise deri koltuk olarak satin aldigimizi sandigimiz sey cogu zaman vynil, yani musamba-plastik arasi bir malzemeden imal edilmis oturgac. Dogal tabaklanmis kaliteli dana derisinden imal edilmis koltuklarla ilgili hicbir sorunum olmadigini da belirtmek isterim, tabii C segmenti bir aracta sadece dort koltuk icin on binlerce Euro talep etme cesaretine erisen bir uretici bulunabilirse.

    Aracin icerisindeki malzeme kalitesi C segmenti icin tatminkar duzeyde.


    Belki de 8V kasadaki araca dair elestirebilecegim en olumsuz ozellik, aracin seyir halinde haddinden fazla ic mekana gurultu almasidir. Premium bir otomobile yakismayan duzeyde bir yalitim, hatta yuksek hizda (>180 km/h) cam fitillerinin ruzgar direncini tutmakta zorlanmasi oldukca yaygin bir deneyim olarak tuketiciyi beklemekte. Motor sesinin ve on camin yalitimi ise yeterli duzeyde.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma


    8V aracin ic mekanina baktigimizda bardakliklarin oldukca kiyiya koseye yerlesmis olmasi, yolcunun ses kontrolunun cikintili kismina kolayca yanlislikla dokunabilmesi, USB girisi yerine cakmaklik tercih edilmesi dikkatimi ceken ic mekandaki zorluklar. Arka kol dayamanin olmamasi ise benim pek aradigim bir ozellik olmadigi icin yoklugunu hissettirmedi.

    FM/AM radyo, CD calar, SD card girisi, AUX ve bluetooth ile baglanti secenegi sunan aracin multimedia sisteminin ses kalitesi benim icin vasat, belki de vasatin altindaydi. Bluetooth ile baglandigimizda ses seviyesinin dusuk cikmasi gibi bir sorun da mevcut. Telefona ait arama, mesaj bildirimleri ve mesaji ekranda okuyabilmek ise guzel ve stabil calisan ozellikler.

    Hitler motoru zamaninda miras kalan tasarimi ile akilli anahtar buyuk kolaylik, fakat arka kapilar icin konfor giris sistemi bulunmamakta. Aracin kullanma kilavuzu da sentetik kumasla kapli bir klasorle gelmekte.


    Aracin ic hacmi on tarafta tatminkar, arka tarafta makul duzeyde. C segment bir otomobil icin yeterli ic hacim sunmakta.

    Bagaj kismina geldigimizde ise iki kademeli bagaj, eger ust kademede kullaniliyorsa cocuk sahibi bir aile icin yetersiz kalir. Orijinal bagaj havuzunun ise sadece ust kademede kullanilabildigini soylemek gerekir. Arka koltuklarin parcali olarak yatabildigini tahmin edebiliyorsunuzdur.



    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma

    8Y kasadaki aracin ic mekanina dair tek bir sey soylemem gerekirse o da maliyet kismadir. Aracin her yerinden ama her yerinden maliyet kisilmaya calisilmis, bununla birlikte parlak ve kaliteli gibi gorunen gorunum elde edilmeye calisilmis. Saniyorum 8Y kasada muteahhit isi ince iscilik yapilmis.

    Hemen aklima gelen maliyet kisma hamlelerini saymam gerekirse: Kapilarin ic kismindaki plastik cita artik yok, aracin kasasi ne renk ise onu ic mekandan goruyorsunuz; on kapinin size uzak kisimlari, arka kapinin cogu kismi artik sert plastik; vites ile kol dayama arasindaki kisim da artik sert plastik; dekoratif trim var ile yok arasinda bir incelikte; genel olarak plastik aksamlarin isciligi ozensiz, enjeksiyon makinesi ve kalip kaynakli hatalar var; bagajdaki kademe ayiracinin mandali artik mandal degil, tek parca; belki de beni en cok sasirtani... aracin kullanim kilavuzu bir klasor icinde gelmiyor, sadece kartondan basit bir kap yapmislar ki az daha, ne olsa bir yerde klasor vardir diye cope atiyordum. Bir sonraki asamada aracin kullanim kilavuzunu cok asiri cevreci olduklari icin basili olarak degil, uygulama icinden sunarlar sanirim.


    8Y kasadaki araci maliyet kisma yonunde elestirirken araci parlatan ayrintilari da atlamamak gerekir ki dieselgate'in hakkini Volkswagen'e teslim edelim.

    Aracin surucuye donuk kokpitinde direksiyonu onceki nesile gore biraz daha etli ve islevsel. Aracin multimedia sistemi daha cagdas, ses cikisi premium bir otomobile yakisan duzeyde. Ses demisken; arac onceki nesile gore daha sessiz ve ses yalitimi basarili. Multimedia ekraninin dokunma hassasiyeti ve tepki hizi ise bekledigimin aksine cok iyi. Vynil her ne kadar kalitesiz bir malzeme olsa da surucuyu kavramakta ve cok iyi yanal destek sunmakta. Yeni vitese alismak zor gelse de alan kullanimi acisindan katkisi inkar edilemez, keza bardakliklarin yerlesimi de cok daha islevsel.

    Hayalet gosterge paneli neredeyse tum bilgiler surucuye aktarabiliyor, fakat imkan olsaydi ben daha gercekci bir deneyim icin analog gostergeleri tercih ederdim.


    Her yeni piyasaya cikmis urunu ilk satin alan kisiler aslinda deneme grubu olduklarini da bilirler. Audi A3 de yeni multimedia sistemiyle bu gorevi bize yuklemis. App Connect'in cokmesi, MMI ile arasinda tumlesik iliski olmamasi, qi sertifikali kablosuz sarjin telefonu cok isindirmasi nedeniyle telefonun kendini sicaklik korumasina almak zorunda kalmasi gibi bircok sorun yumagi var. Ayrica Apple'in Car Play uygulamasi da bence basarili degil, zira mesajlari dinlememek ve sadece gormek isteyen kisiler de var. Elbette en sik rastlanacak sorun, acil cagri sisteminin surekli hata uyarisi vermesi. Neyse ki modemin fisini cekip takinca, pardon araci kapatip kitleyip acinca duzeliyor.

    Saniyorum artik otomobil endustrisinde yazilim yarislari yasanacak ve kazanan daha stabil yazilim sunanlar olacak. Bu arada Porsche Taycan'a guncelleme gelince arac kendini sifirlayabiliyor, beterin beteri de gorulebiliyor.


    Audi A3 Sportback   |   İnceleme - Karşılaştırma

    8Y kasadaki arac tanitildiginda ilk dusundugum, yolcunun yuzune ufleyen havalandirma kanallariydi. Gercekte ise yonu kolayca degistirilebiliyor ve yolcu rahatsiz olmuyor. Surucu tarafinda ise daha cok direksiyon cevresine ve elinize uflemekte. Yine de ben bir onceki nesildeki, havayi daha homojen dagitan havalandirma kanallarini tercih ederdim.

    Aracin gogsu de bir onceki nesile gore daha yuksek ve fazlasiyla surucu odakli.


    Aracta bol miktarda USB-C cikisi bulunmasi sarj problemini, wi-fi erisim noktasi olusturulabilmesi de internet problemini cozmek icin dusunulmus. Boylelikle Z kusagi doyasiya Instagram'da gezebilmekte, WhatsApp uzerinden yazisabilmekte. Ayni zamanda Y kusaginin CD calar, SD card ve AUX girisleri de zamana yenilmis. Artik tek yol iPhone.

    Diger cephede; geleneksel anahtara veda edilmis, sustali anahtar yerine diger Audi modellerinden asina oldugumuz icine gecmeli anahtar kullanilmis. Yeni anahtarla beraber arka kapilar da konfor giris sistemine dahil olmus.


    Aracin genel ergonomisi -dokunmatik ekrana ragmen- bir onceki nesilden daha basarili. On koltuklarin arkasinda file, arka koltuklarin arasinda kol dayama olmasi konfora katki sunmakta. Panaromik tavan ise bir onceki nesile gore daha genis.

    Aracin ic hacmi bir onceki nesile gore on tarafta biraz daha bogucu iken arkada diz mesafesi biraz daha genis, fakat bas mesafesi daha basik. Ilginc bir sekilde 8Y kasadaki arac, 8V kasadaki aractan daha genis hissettirmekte; fakat daha ferah degil. Cunku artik camlarimiz daha ufak, bir sonraki nesilde camlari tugla ile orebilirler, aman daha ucuza uretilsin.

    Bagaj hacmi ise cok benzer, ben farki fark edemedim. Hidrolik acilan ve kapanan bagaj ise son derece faydali ve begendigim bir donanim. Orijinal paspas ve orijinal bagaj havuzunun ulkemizde henuz bulunmamasi da benim icin bir eksiklik.



    PERFORMANS / FIYAT


    Oznel durumlari nesnel degerlere ceviren tum degerlendirmeler bazi varsayimlar kurularak yapilir. Ornegin; akilci bir tuketicinin, performans / fiyat orani yuksek bir araci tercih etmesi bir varsayimdir. Tabii ki halihazirda ulkemizde var olan hacime dayali vergi sistemine gore akilcilik pusulasinin yaninda bir miknatis bulunmakta. Dolayisiyla "ne ucuz ki" argumani uzerinde yukselen tarafli dusunceler yaygin olarak tuketicilerin zihnini mesgul ediyor.

    Takdir edersiniz ki bir diger husus da herkesin kendi cocugunun en zeki oldugunu dusunmesi. Oysa gercekte her bireyim olumlu ve olumsuz yanlari ile birlikte gelistirmeye muhtac oldugu ozellikleri vardir. Arac konusu da benzer sekile islemekte: Tuketici sahip oldugu araci essiz ve mukemmel gormekte. Ne yazik ki bu durum gercek degil; bilincli tuketici satin aldigi urune koru korune baglanmayan, olumsuz ozelliklerini acik sozlulukle elestirebilen kisidir. Ben de bu inceleme ve karsilastirmada o sekilde davranmaya calisiyorum.


    Eger akilci bir tuketici olarak Almanya'da yasasaydim; 8V kasadaki arac icin 30,000 Euro civarinda, 8Y kasadaki arac icin ise 35,000 Euro dolayinda bir bedeli odemeyi goze alirdim. Cunku her iki araca da sahip birisi olarak araclarin ederinin bu tutarlarda oldugunu deneyimledim, biliyorum, eminim.

    Fiyat konusunun bence en ilginc kismi ise 8Y kasadaki aracin 80% OTV ve 18% KDV haric fiyatinin yaklasik 22,000 Euro olmasi. Dusunun ki o kadar tasarimci, muhendis, pazarlamaci, nakliyeci, ithalatci, bayi calisani emek verip bu araci 22,000 Euro'ya neredeyse kapinizin onune kadar getiriyorlar. Anlasilan o ki sadece son tuketicinin emegi degil, uretici ve tuccarin da emegi degersizlesmis.


    Tum bu veriler isiginda Turkiye'de yasayan akilci olamayan bir tuketici olarak degerlendirdiginizde 8V kasadaki arac -ki ben onun icin 31,000 Euro odemistim- katlanilmasi gereken bedelin karsiligini kullaniciya vermekte. Kaldi ki bugun internet uzerindeki bazi portallarda 8V kasadaki aracin sifiri hala mevcut ve makul fiyatlara satilmakta.

    8Y kasadaki arac ise kesinlikle 47,500 Euro bedelin karsiligi olamaz. Fiyati urune gore oldukca yuksek.

    Ozetle; eger paramin karsiligini almak istiyorum derseniz hic dusunmeden 8V kasadaki araci tercih ediniz, yok eger benim maddi acidan hicbir sorunum yok, ben sadece yeni kasasini begendim ve almak istiyorum derseniz de bu musrif tercihe saygi duymak gerekir.



    RAKIPLER VE DIGER ALTERNATIFLER


    Otomobil dergilerinin de siklikla karsilastirdigi uzere, Audi A3’un rakipleri BMW 1 Serisi ve Mercedes-Benz A Sinifi olarak belirmekte. Diger alternatif olarak da Volkswagen Golf sepete eklenmekte, D segmenti araclar hakkinda da kisa bir yorum yapilmakta.


    BMW 1 Serisi yeni gectigi onden cekis sistemi ve rekabetci fiyat politikasiyla on plana cikiyor. Fakat yakit tuketimi, gitgide artan bakim masraflari ve ciliz benzinli motoru elestirilmekte. Diesel motor secenegi ise uclu rakipler arasindan siyrilmasina neden oluyor.

    8Y kasadaki arac yerine BMW 116d tercih edilebilir. 8V kasadaki arac ise hala cok cazip.


    Mercedes-Benz A Sinifi ise dar ic mekani ve biraz daha yuksege konumlandirilmis fiyat seviyesi ile bizi karsiliyor. Ulkemizdeki marka imaji, motorun daha atak olmasi ve MBUX multimedia altyapisi ise artilari.

    8Y kasadaki arac yerine Mercedes-Benz A200 benim tercihim olmazdi, 8V kasadaki arac yerine ise asla dusunmezdim.


    Volkswagen Golf’e gelince; yazinin en basinda ifade ettigim gibi iki aracin arasinda kademe farki mevcut. Bunu belki hemen hissetmeyebilirsiniz ama bes sene sonra kesinlikle hissedeceksiniz.

    Volkswagen Golf daha dokunmatik tasarimlara oncelik verirken maliyet kisma artik baska bir boyuta gecmis. Motor kaputunu actiginizda hidrolik olmasini istersiniz elbette, fakat Volkswagen Golf’de artik o hidrolik yok.

    Aradaki fiyat farkini da dusundugunuzde; 8Y kasadaki araca ulasmak zorsa Volkswagen Golf yerine 8V kasadaki araci tercih ederdim.


    Bir ust segmentte ise Audi A4, BMW 3 Serisi ve Mercedes-Benz C Sinifi bulunmakta. Ulkemizdeki vergilendirme sorunu nedeniyle bir ust segmente gecis flu degil, en az 60% daha fazla odeme yapmaniz gerekmekte. Elbette ki C segmenti ile D segmenti arasindaki fark inkar edilemez, lakin bu yukseltme islemi icin gereken primin can yakici oldugunu dusunmekteyim.



    SONUC VE DUSUNCELER


    Yedik, ictik Allah artirsin, sofrayi da kuran kaldirsin denir ve genellikle de gelin kisisi bu sozden ifrit olur. Bu sanal mecradakiler de okudu, dusundu ve artik konuyu acanin bir sonuca varmasi gerekiyor.

    Yazida cogu zaman kendi malini yeren kisi oldugumun da farkindayim, zaten biraz da incelemenin amaci bu. Urunu aldiktan sonra kotu yonlerini kesfetmek kadar tatsiz bir sey yoktur. Oysaki onceden birisi urunun olumsuz yanlarini cesurca ortaya dokmus olsa belki de tuketici daha uygun baska bir urun satin alabilir, daha mutlu olabilirdi. Onun icin yukarida yazilanlar az biraz tarafli, tarafim ise bilincli tuketicinin yani.


    Audi A3 benim icin ihtiyaclar-beklentiler-imkanlar ucgeninin ortasinda yer alan bir urun. Benimle benzer profile sahip kisiler icin hem 8V kasadaki, hem de 8Y kasadaki araci gonul rahatligiyla onerebilirim. Her iki urun de basarili ve kullanici dostu. Satin alan kullanici, iskence etmedigi takdirde en az on yil kullanabilir. Basit bir arac oldugu icin de bakim giderleri makul seviyede, fakat S-tronic sistemin geregi uzere bir gun bozulacak ve degisimi gerekecek. Ayni aracta uc kere DSG sanziman degistirmis birisi olarak rahatlikla soyleyebilirim ki korkmayin, bir gun degisecek, o da eskiyen bir parca nihayetinde.


    Esas soruya gelince: 8V kasadaki Audi A3'umu, yoksa 8Y kasadakini mi tercih edersin?

    Evet, su anda her iki arac da yan yana duruyor. Ben 8V kasadaki araci daha cok seviyorum, en cok da CD calari olmasini seviyorum. Cunku teknolojik gelismeler beni pek ilgilendirmiyor, onceliklerim listesinde ortalarda bir yerdeler. Fikrimce aracin beni kullanmasindan ziyade benim araci kullanmam daha onemli.

    8V kasadaki araci teslim aldiktan bir hafta sonra bundan bir tane daha almak lazim aslinda demistim. Fakat 8Y kasadaki araci aldiktan sonra ve hala bir tane daha almak lazim diyemiyorum, uygun indirim yapilirsa belki Audi S3 olabilir diyorum.


    Tabii ki bir urunu uzun sure dahilinde kullanmak sorunlara, cozumlere, gelismelere ve degismelere gebe. Zaman icerisinde ortaya cikan deneyimleri de bu konu basliginda altta bir yerlerde paylasacagim.

    Yukaridaki romani sabirla okuyan, hizini alamayip Oguz Atay'in Tutunamayanlar'ina baslayacak herkese keyifli surusler, OTV'siz bir Turkiye dilerim.



    — Audi A3 Sportback (8V) 78%

    — Audi A3 Sportback (8Y) 66%




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guilloche -- 16 Temmuz 2021; 21:15:43 >







  • Harika bir yazı, güzel bir inceleme tek solukta okudum. Emeğinize sağlık.

    Golf’ten de bahis açılmış, zaten otomotiv tarihinden bahseden bir kimse Golf’ e değinmeden geçemez. Golf otomotiv tarihinin “büyük iskender” i olarak tanımlanıyor.

    Bu arada bende Golf 8 hakkında böyle bir inceleme yazısı düşünüyordum. Yazınız güzel bir örnek oldu benim için.
  • 486bin ve audi a3 100bin fazlalığı var.

    Hayırlı olsun.
  • Incelemeye tasarim ve dis gorunum bolumu eklendi.


    Tasarim ve dis gorunum olarak degerlendirilirse:


    — Audi A3 Sportback (8V) 8/10

    — Audi A3 Sportback (8Y) 7/10

  • Açıkcası bende sizin gibi düşünüyorum. Yeni kasa "fazla" sportif. S3 alacak olsaydım yeni kasayı tercih ederdim. Ama A3 diğer türevleri gibi günlük giriş seviyesi bir araç olarak "standart" görünmesi daha çok yakışıyor..

  • Harika bir yazı, güzel bir inceleme tek solukta okudum. Emeğinize sağlık.

    Golf’ten de bahis açılmış, zaten otomotiv tarihinden bahseden bir kimse Golf’ e değinmeden geçemez. Golf otomotiv tarihinin “büyük iskender” i olarak tanımlanıyor.

    Bu arada bende Golf 8 hakkında böyle bir inceleme yazısı düşünüyordum. Yazınız güzel bir örnek oldu benim için.
  • Incelemeye motor ve surus deneyimi bolumu eklendi.


    Motor ve surus deneyimi olarak degerlendirilirse:


    — Audi A3 Sportback (8V) 7/10

    — Audi A3 Sportback (8Y) 8/10

  • Emeğinize sağlık, detaylı bi paylaşım olmuş
  • 8Y alma niyetiyle yola çıktım 2020 model 8v aldım. Aradaki farkı koruyacağını düşünerek biraz daha 2. Eli oturduktan sonra alma niyetindeyim. Benim gibi arada kalanlar için çok güzel bir başlık. Devamını merakla bekliyorum.
  • Incelemeye ic mekan ve konfor bolumu eklendi.


    Mevcut yazilim haliyle ic mekan ve konfor olarak degerlendirilirse:


    — Audi A3 Sportback (8V) 7/10

    — Audi A3 Sportback (8Y) 6/10

  • Konu için teşekkürler. Arkadaşımda 8V makyajsız sedanı var. Aracın her halini genel olarak seviyorum B8.5 A4 kullanmama rağmen. Normalde d segmentine binen biri kolay kolay C ye düşmez, düşmek istemez. Ama şartlar mecbur olursa 8V kasa alırım.

    8v de tek sevmediğim şey ve gerçektende rezil bulduğum durum ön camın inanılmaz yatık olması ve aşağıda olması. Kafa mesafesi ve tavan resmen önümü görmeyi zorlaştırıyor. Yolculuk yaparken bunalıyor insan. 8V nin ön camı daha boylamasına uzun ve biraz daha dik olmalıydı
  • Incelemeye performans / fiyat bolumu eklendi.


    Guncel vergi oranlari ile performans / fiyat orani olarak degerlendirilirse:


    — Audi A3 Sportback (8V) 8/10

    — Audi A3 Sportback (8Y) 5/10

  • Incelemeye rakipler ve diger alternatifler bolumu eklendi.


    Ulkemizde halihazirda kullanilmamis olarak satisi yapilan rakipler ve diger alternatifler olarak degerlendirilirse:


    — Audi A3 Sportback (8V) 9/10

    — Audi A3 Sportback (8Y) 7/10

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Konu için teşekkürler. Arkadaşımda 8V makyajsız sedanı var. Aracın her halini genel olarak seviyorum B8.5 A4 kullanmama rağmen. Normalde d segmentine binen biri kolay kolay C ye düşmez, düşmek istemez. Ama şartlar mecbur olursa 8V kasa alırım.

    8v de tek sevmediğim şey ve gerçektende rezil bulduğum durum ön camın inanılmaz yatık olması ve aşağıda olması. Kafa mesafesi ve tavan resmen önümü görmeyi zorlaştırıyor. Yolculuk yaparken bunalıyor insan. 8V nin ön camı daha boylamasına uzun ve biraz daha dik olmalıydı

    b8.5 kasanın 190 hp quattro su tadından yenmez a3 felan aklıma bile gelmez..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    b8.5 kasanın 190 hp quattro su tadından yenmez a3 felan aklıma bile gelmez..



    Alıntıları Göster

    Incelemede yazdiklarimin tumu Audi A3 Sportback icin gecerli.

    Audi A3 Sedan daha farkli bir arac; hem uretim yeri, hem urundeki degisiklikler olarak Audi A3 Sportback’ten ayrisiyor.


    Audi A3 Sedan ile Audi A4 arasinda bariz farklilik var, cunku segment degisiyor.

    Acik konusmak gerekirse Audi A3 Sedan benim tercihim olmazdi, dogrudan Audi A4 dusunurdum veya daha alt basamaktaki bir D segmenti araca (Volkswagen Passat, Skoda Superb?)yonelirdim.


    Yeri gelmisken sunu da ifade etmem gerekir ki Audi A3 Sportback’in surus keyfi Audi A4’ten daha iyi. Audi A4’le viraja girdiginizde sanki arkada bir seyler fazladan size yuk oluyor ve onu tasimak zorundaymissiniz gibi hissediyorsunuz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilloche

    Incelemede yazdiklarimin tumu Audi A3 Sportback icin gecerli.

    Audi A3 Sedan daha farkli bir arac; hem uretim yeri, hem urundeki degisiklikler olarak Audi A3 Sportback’ten ayrisiyor.


    Audi A3 Sedan ile Audi A4 arasinda bariz farklilik var, cunku segment degisiyor.

    Acik konusmak gerekirse Audi A3 Sedan benim tercihim olmazdi, dogrudan Audi A4 dusunurdum veya daha alt basamaktaki bir D segmenti araca (Volkswagen Passat, Skoda Superb?)yonelirdim.


    Yeri gelmisken sunu da ifade etmem gerekir ki Audi A3 Sportback’in surus keyfi Audi A4’ten daha iyi. Audi A4’le viraja girdiginizde sanki arkada bir seyler fazladan size yuk oluyor ve onu tasimak zorundaymissiniz gibi hissediyorsunuz.



    Alıntıları Göster
    Ağırlıktan dolayı onada yapıcak bişey yok. S line amortisör + s line yay + 245 40 18 kombinasyonla çok daha dinamik ve güzel olur.

    Benimki standart herşey ama sürüş keyfi olarak a4 daha iyi geliyor şahsi görüşüm çünkü araç a3 e göre daha iyi yalıtım ve alt takıma sahip. Yalıtım demek yüksek hızları hissetmemeniz demek buda sürüş keyfi demek. Alt takım ise malumunuz a3 le çok farkı var. A3 de mcpharson süspansiyon tipi varken a4 de double wishbone var. Yani çift salıncaklı yapısı var. Rs6 nın alt kısmını inceleme şansım olmuştu geometrisi standart a4 lerle aynıydı. double wishbone mcpharsondan daha iyi ama sebeplerini bilmiyorum.

    Ben ağır araba seviyorum düz giderken ne kadar halı gibi gidiyorsa o kadar iyi. Virajlara çivi gibi girmesi önemli değil virajlı yoldan ziyade düz giderkenki stabilliği önemli. Buda araç ne kadar ağır olursa o kadar iyi demek. Hafif arabalar virajlarda daha kıvrak evet ama hangimiz ralli yapıyor ki a4 üde virajdan viraja atan a3 üde virajdan viraja atan aracı kolay kolay saptıramaz ikisindede aynı dinamikliği alır. A4 lastik kalınlığından dolayı virajlarda daha güven verir o kadar.

    Ama a4 den passat veya superbe düşmek yerine a3 e düşmeyi tercih ederim sonuçta audi




  • Daha önce 2017 a4’üm vardı dynamic paket ve şuanda 2020 a3 var sport paket. A4’ten sonra aradığım tek şey yalıtım. A4’te 160’a kadar falan rüzgar sesi duymazdım ama a3’te 130-140 sonrası şoför kapısı tarafından fazla yol sesi alıyor. Bu da normal diyorum segment farkı.

    Günlük kullandığım için a4 kullanımı zor geliyor istanbul şehiriçinde. A3 o yüzden daha çok işime geliyor.

    Tabi a4’te 16 inç jant vardı, spor paket a3 ise daha rahatsız ama hepsini normal karşılıyorum. :)
  • Eski kasada Sonradan takılma gibi duran ekranı yeni kasa da alt kısma guzel bir şekilde yerleştirmeleri doğru olmuş.

    Golf 4
    Gelmiş geçmiş en iyi c sınıfı araba olarak gönlümde kalacaktır. Bir daha asla bu araba gibi araba üretilmedi c sınıfı bir araba görsem golf 4 ile kıyaslarım ve çoğu sınıfta kalır.
    Birde focus 2 var ama golf 4 başkadır.
    Vw su arabayı dış ve içiyle oynamadan aynı şekilde, sadece far motor ve şanzıman gunceleyerek special edition olarak çıkartsa golf 8 den daha çok satar . Gözü kapalı alacağım tek araba olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    Daha önce 2017 a4’üm vardı dynamic paket ve şuanda 2020 a3 var sport paket. A4’ten sonra aradığım tek şey yalıtım. A4’te 160’a kadar falan rüzgar sesi duymazdım ama a3’te 130-140 sonrası şoför kapısı tarafından fazla yol sesi alıyor. Bu da normal diyorum segment farkı.

    Günlük kullandığım için a4 kullanımı zor geliyor istanbul şehiriçinde. A3 o yüzden daha çok işime geliyor.

    Tabi a4’te 16 inç jant vardı, spor paket a3 ise daha rahatsız ama hepsini normal karşılıyorum. :)

    2015 a4 2.0tdi kullanmaktayım,yalıtım gerçekten çok iyi yüksek 180-200 rüzgar sesi almıyor doğru düzgün.

    tek sıkıntı dizel motor olduğunu hissediyorsunuz

    a3 ile a4 arasındaki segment farkı çok net hissediliyor gerçekten

  • B8 ve B9 Audi A4 (3+4 yıl) ile 8V-Sportback A3 (3 yıl, bu da eşimin aracı olarak) sahibi oldum, düşüncelerimi ekleyeyim ben de.


    8V A3' ün yalıtım konusunda rakipleri arasında en iyisi olduğunu düşünüyorum. Öte yandan A4 (B8 ve B9 her ikisi de) sessizlik, yalıtım konusunda daha da iyi; bence de bu doğru bir yorum. BMW / Mercedes kompakt segmentte yalıtım sorunları yaşarken Audi bu konuda her modelinde çok başarılı senelerdir, bu konuda takdiri hakediyor bence.


    Bunun haricinde A4 boylamasına motor yerleşimli bir araç. A3 enlemesine motor yerleşimli altyapıda. Eğer dikkatliyseniz, bunu henüz motoru çalıştırdığınızda bile A4' deki tatlı titreşimlerin yönünden anlayabiliyorsunuz. Bu durum dolayısıyla gaz ve şanzıman tepkilerinde de bir takım farklılıklar hissediliyor elbette sürüşte. Kötü ya da iyi değil; sadece farklı lezzetleri var, belirtmek istedim. :D


    *Sürüş dinamiklerinde A3' ün virajlarda daha kabiliyetli olduğu söylenmiş. Buna pek katılmıyorum. A4 daha büyük ve biraz daha ağır olduğundan olsa olsa limitleri düşükmüş gibi gelmiştir, daha çekingen kalmışsınızdır alışıklık olmadığından ama uzun süre kullandığınızda muhtemelen farkedeceksiniz ki limitler konusunda A4 aslında daha iyi bir yerde. Ağırlık dezavantajını kapatıyor. Ayrıca süspansiyon kapasitesi daha yüksektir.  


    B8 kasa haddinden biraz daha yumuşak hissettiriyordu mesela ve de bazı durumlarda virajlarda yer yer kötüymüş gibi tedirgin edebiliyordu, kıyasla. Bir ara önceki kasa C Serisi 'nde de vardı gerçi aynısı ki belki değişmiştir makyajla sonradan. A4 B8' e göre B9' da bu konuya çalıştıkları çok belliydi ve aracın hissettirdikleri de epey gelişti sportif yönde. Arkadan kopma, oversteer korkacağınız en son şey B9 A4' te emin olun diyebilirim. Understeer ekstrem koşullarda belki şikayet edilebilir ama beklentileri uzaya, F1 seviyesine çıkardıysanız hiçbir binek araçta o yok zaten.   RS3 - RS4 vs. bakmanız lazım, o da kesmiyorsa Porsche, Tesla filan ancak paklar.  





  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.