Şimdi Ara

atmosferik-twincharge hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar

    konu aklıma takıldı bilgilenmek için sorayım forum ahalisine dedim

    bi konunun fitilini ateşlemek istemiyorum açıkcası...

    gelelim soruya

    atmosferik-twincharge/turbo lu araçlarda genel olarak tartışma durumuna girdiğimizde

    motor ömrü ortaya atılan konu oluyor.benim aklıma takılansa performans olayı

    denk olduğunu düşündüğüm için örneği vw den vereceğim

    amerikada ki golf ler 2.5 lt 170 hp atmosferik motora sahip

    birde avrupada ve ülkemizde 1.4 lt 170 hp twincharged motorlar var.

    ara hızlanmalarda,0-100 hızlanmalarda performans farkı ciddi derecede var mıdır yoksa hiç mi yoktur

    eğer hiç yoksa amerika ya sunulan bu motor gerçekten 1.4 lere göre daha uzun ömürlü müdür

    bir diğer açıdan bakarsak 1.4 ler 2.5 ler kadar dayanıklı değil midir?







  • Amerika'da benzin ucuz olduğundan ve psikolojik olarak halk 100 yıldır BÜYÜK MOTORLARA alışkın olduğundan, bize göre 200 km "uzak mesafe" olduğunda Amerikalılara göre 500 km "yakın mesafe" olmakta, daha kalitesiz (88 oktan) ve daha ucuz benzine göre ayarlanmış, sadece Kuzey Amerika piyasasına göre ayarlanmış ve fazla sıkıştırılmadan güç elde etmesine imkan veren BÜYÜK HACİM DÜŞÜK GÜÇ mantığına göre satılan motorlardır.

    Avrupa'da otomobiller de motorları da geleneksel olarak hep küçük olmuş, bunun sebebi de hiçbir zaman Amerika'daki gibi ucuz olmayan benzin, Londra-Roma-Paris-Berlin-München gibi büyük Avrupa ülkelerinde şehirlerin eski ve caddelerin dar olması ve 6 metre uzun 2 metre geniş ve 1,8 metre yüksekliğindeki Amerikan arabalarına otoparkın sorun olması, Avrupa'da daima küçük otomobillerin tercih edilmesidir.

    Dayanıklılık olarak her iki motorun da katı performans ve uzun ömür testlerinden geçtiğini ve DownSizing sayesinde (Küçültme) hacim ve yakıt tüketimi azalmış ama güç 2.5 litrelik motor motorunkine eşit olmuştur.

    Sadece VW değil, diğer markalar da aynı yolda ilerlemekte, fosil yakıtlarla baş edebilmek için bu eğilimin devam edeceği de aşinadır.

    Taner Göde


    GOLF V
    1.4L 55 kW (75 PS; 74 hp) I4
    1.4L 59 kW (80 PS) I4
    1.6L 75 kW (102 PS) I4
    1.6L 85 kW (116 PS) FSI I4
    1.4L 90 kW (122 PS) TSI I4
    1.4L 103 kW (140 PS) TSI I4
    2.0L 110 kW (150 PS) FSI I4
    2.5L 110 kW (150 PS) I5 (North America only)
    2.5L 125 kW (170 PS) I5 (North America only)

    1.4L 125 kW (170 PS) TSI I4
    2.0L 147 kW (200 PS) Turbo FSI I4 (GTI)
    2.0L 169 kW (230 PS) Turbo FSI I4 (Ed30)
    3.2L 184 kW (250 PS) VR6 (R32)

    Diesel engines:
    1.9L 66 kW (90 PS) TDI I4
    1.9L 77 kW (105 PS) TDI I4
    2.0L 55 kW (75 PS) SDI I4
    2.0L 103 kW (140 PS) TDI I4
    2.0L 125 kW (170 PS) TDI I4


    United States and Canada-spec Rabbits use the same 2.5L five-cylinder gasoline engine that powers the Jetta and New Beetle in these markets (however, for 2008 this engine receives a power increase of 20 hp (15 kW) and 7 lb·ft (9 N·m) of torque, bringing the numbers to 170 and 177, respectively). North American transmission choices include a 5-speed manual or 6-speed automatic with Tiptronic for the Rabbit. Diesel engines have been unavailable on Rabbits, though they were offered through 2006 on the Jetta until tightening emissions regulations in the U.S. led to their temporary unavailability.




  • Teşekkür ederim Taner Abi,

    Birde dsg şanzımanlar hakkında bir sorum vardı onuda yanıtlayabilirseniz çok sevinirim.
  • Evet onu da gördüm. Ayrıca GOLF V'de Türkiye'ye getirilen motorları yazıyorum.

    GOLF V
    1.4L 55 kW (75 PS; 74 hp) I4
    1.4L 59 kW (80 PS) I4
    1.6L 75 kW (102 PS) I4
    1.6L 85 kW (116 PS) FSI I4
    1.4L 90 kW (122 PS) TSI I4
    1.4L 103 kW (140 PS) TSI I4

    2.0L 110 kW (150 PS) FSI I4
    2.5L 110 kW (150 PS) I5 (North America only)
    2.5L 125 kW (170 PS) I5 (North America only)
    1.4L 125 kW (170 PS) TSI I4
    2.0L 147 kW (200 PS) Turbo FSI I4 (GTI)
    2.0L 169 kW (230 PS) Turbo FSI I4 (Ed30)
    3.2L 184 kW (250 PS) VR6 (R32)

    Diesel engines:
    1.9L 66 kW (90 PS) TDI I4
    1.9L 77 kW (105 PS) TDI I4
    2.0L 55 kW (75 PS) SDI I4
    2.0L 103 kW (140 PS) TDI I4
    2.0L 125 kW (170 PS) TDI I4

    Doğuş Otomotiv ne yapmış: Çok zayıf ve çok güçlü benzinli motorları ve çok zayıf dizel ve çok güçlü dizel motorları getirmemiş, Golf alanları verdikleri para mukabilinde güçlü bir motorla eve göndermiş. Ayrıca da bunu yaparken ÖTV'yi de dikkate almış, işi çok kolay olsa da gerçekte oldukça karmaşık bir satış politikası takip etmiş.




  • VW ne kadar ömrünün uzun olduğunu iddia etse de ben hala inanmıyorum bu duruma. Keza 170hplik araba sakin araba kullanacak bir insanın aracı değil. Fazla yorulacak, hor kullanılacak çoğu kez. Şöyle 3-4 sene geçsin tsi motorlar ne halde olcak..?



    Edit: Artık tsi170 diye bir motor üretilmiyor kanımca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 26 Nisan 2009; 14:21:01 >
  • Avrupada o motorlar arızalarından dolayı kalktı diye bi duyum gelmişti bana doğrumudur acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rice-R

    VW ne kadar ömrünün uzun olduğunu iddia etse de ben hala inanmıyorum bu duruma. Keza 170hplik araba sakin araba kullanacak bir insanın aracı değil. Fazla yorulacak, hor kullanılacak çoğu kez. Şöyle 3-4 sene geçsin tsi motorlar ne halde olcak..?



    Edit: Artık tsi170 diye bir motor üretilmiyor kanımca.

    Tsi 160hp.(vw golf,jetta) ve Tsi 180hp.(seat ibiza cupra)var onun yerine.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    Avrupada o motorlar arızalarından dolayı kalktı diye bi duyum gelmişti bana doğrumudur acaba?

    İlk serilerde turbo vb. sorunlar olmuştu,sonraki serilerde hatalar düzeltilerek üretime devam edilmekte.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Diesel engines:
    1.9L 66 kW (90 PS) TDI I4
    1.9L 77 kW (105 PS) TDI I4
    2.0L 55 kW (75 PS) SDI I4
    2.0L 103 kW (140 PS) TDI I4
    2.0L 125 kW (170 PS) TDI I4




    Bu motor nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman


    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    Avrupada o motorlar arızalarından dolayı kalktı diye bi duyum gelmişti bana doğrumudur acaba?

    İlk serilerde turbo vb. sorunlar olmuştu,sonraki serilerde hatalar düzeltilerek üretime devam edilmekte.


    Şu an satılıyormu avrupada bu motorlu araçlar dostum?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Diesel engines:
    1.9L 66 kW (90 PS) TDI I4
    1.9L 77 kW (105 PS) TDI I4
    2.0L 55 kW (75 PS) SDI I4
    2.0L 103 kW (140 PS) TDI I4
    2.0L 125 kW (170 PS) TDI I4




    Bu motor nedir?

    caddy'lerde vardı. 2.0 sdi 68hp(dizel atmosferik)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man
    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Diesel engines:
    1.9L 66 kW (90 PS) TDI I4
    1.9L 77 kW (105 PS) TDI I4
    2.0L 55 kW (75 PS) SDI I4
    2.0L 103 kW (140 PS) TDI I4
    2.0L 125 kW (170 PS) TDI I4

    Bu motor nedir?


    2 litre turbosuz (SDI = Saug Diesel Injektion / Emmeli Dizel Enjeksiyon) düz 4 silindir 75 HP motor. SOHC 8V özellikli ve Türkiye'ye gelmedi.
    İlginç değil mi, ayni hacimden 170 HP de, 204 HP de elde ediliyor am ucuz ve turbosuz diye bunu da tercih edenler var (CADDY'de bu motor var ve Türkiye'ye de geldi).

    http://de.wikipedia.org/wiki/Saugdiesel

    Şu anda da sadece CADDY'de satılıyor. Turbosuz ve/veya kompresörsüz, motora aşırı dolumu (fazla hava sevkiyatını) pistonların atmosferik basınçlı (1 bar) havayı motors emmesine (saugen = emmek) dayalı çalışıyor.




    Als Saugdiesel wird ein Dieselmotor bezeichnet, der nicht über eine Aufladung, sei es durch Turbolader oder durch Kompressor verfügt, sondern direkt durch die Hubbewegung des Kolbens Verbrennungsluft in den Brennraum saugt.

    Wegen des deutlich reduzierten Aufwands an Regelungstechnik und des fehlenden Turboladers sind solche Motoren preiswerter, wartungsfreundlicher und bei der Fehlersuche übersichtlicher als aufgeladene Motoren. Dafür muss – bei identischem Hubraum – eine erhebliche Leistungseinbuße hingenommen werden, die ein so ausgerüstetes Fahrzeug in den Beschleunigungseigenschaften deutlich zäher erscheinen lassen. Im Gegenzug weisen derartige Motoren eine geringere Fehleranfälligkeit und eine längere Lebensdauer auf. In niedrigen Drehzahlbereichen geben sie ihre Leistung williger ab, denn sie verfügen nicht über ein sogenanntes Turboloch.

    Bei Volkswagen wird diese Bauform als SDI (Saugdiesel mit Direkteinspritzung) bezeichnet. Der Volkswagenkonzern ist auch der einzige Hersteller, der einen direkteinspritzenden Saugdiesel für PKWs im Programm hatte. Aktuell ist er nur noch im VW Caddy bestellbar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer
    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer
    Avrupada o motorlar arızalarından dolayı kalktı diye bi duyum gelmişti bana doğrumudur acaba?

    İlk serilerde turbo vb. sorunlar olmuştu,sonraki serilerde hatalar düzeltilerek üretime devam edilmekte.

    Şu an satılıyormu avrupada bu motorlu araçlar dostum?


    Almanya'da TwinCharger olarak 160 HP'lik motor Jetta ve Golf'te var (diğer modelleri araçtırmadım), Passat'ta da 1.4 TSI EcoFuel 150 HP olarak var. Halen yapılıyor ve halen de satılıyor.

    Bir de chipleme vardı, 140'lıklar 160'a ve 170'likler de 160'a ayarlanıyordu, ama bu efsane mı kaldı yoksa gerçek mi oldu hatırlamıyorum. 140'lıkların sahipleri bedava 20 HP için VW servislerine koşarken 170'liklerin sahipleri de 10 HP'den olmamak için servis esnasında araçlarının başından ayrılmıyordu. Değişik bir durum. Görülüyor ki VW üretirken de geliştiriyor/değiştiriyor. Başka hiçbir markada rastlanan bir durum değil diye düşünüyorum.

    TSI TwinCharger
    Hubraum Leistung Aufladung Verwendung
    1,4 l 103 kW (140 PS) Turbo/Kompressor VW Golf V, Golf Plus, Jetta V, Touran
    1,4 l 110 kW (150 PS) Turbo/Kompressor VW Tiguan
    1,4 l 118 kW (160 PS) Turbo/Kompressor VW Eos, Golf VI, Golf Plus, Jetta V, Scirocco III
    1,4 l 125 kW (170 PS) Turbo/Kompressor VW Golf V, Golf Plus, Jetta V, Touran



    TSI Turbocharged
    Hubraum Leistung Aufladung Verwendung
    1,4 l 90 kW (122 PS) Turbo Škoda Octavia II, VW Golf V, Golf VI, Golf Plus, Jetta V, Passat VI, Scirocco III
    1,4 l 92 kW (125 PS) Turbo Audi A3 8P, Seat Altea, Altea XL, Leon 1P, Škoda Superb II
    1,8 l 88 kW (120 PS) Turbo Audi A4 B8
    1,8 l 118 kW (160 PS) Turbo Audi A3 8P, A4 B8, TT 8J, Seat Altea, Altea XL, Leon 1P, Toledo 5P, Škoda Octavia II, Superb II, VW Passat VI, Passat CC,
    1,8 l 125 kW (170 PS) Turbo Audi A5
    2,0 l 125 kW (170 PS) Turbo Audi A4 B7, A6 C6, VW Tiguan
    2,0 l 132 kW (180 PS) Turbo Audi A4 B8, A5
    2,0 l 136 kW (185 PS) Turbo Seat Leon 1P Sport-Up
    2,0 l 147 kW (200 PS) Turbo Audi A3 8P, A4 B7, TT 8J, Seat Altea FR, Leon 1P FR, Škoda Octavia II RS, VW Golf V GTI, Passat VI, Passat CC, Scirocco III, Tiguan, Eos
    2,0 l 155 kW (211 PS) Turbo Audi A4 B8, A5, Seat Leon 1P FR
    2,0 l 162 kW (220 PS) Turbo Audi A4 B7
    2,0 l 169 kW (230 PS) Turbo VW Golf V GTI 30 Edition
    2,0 l 177 kW (240 PS) Turbo Seat Leon 1P Cupra
    2,0 l 195 kW (265 PS) Turbo Audi S3
    2,0 l 200 kW (272 PS) Turbo Audi TTS
    2,0 l 210 kW (285 PS) Turbo Seat Leon 1P Copa Edition



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 26 Nisan 2009; 16:34:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man
    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Diesel engines:
    1.9L 66 kW (90 PS) TDI I4
    1.9L 77 kW (105 PS) TDI I4
    2.0L 55 kW (75 PS) SDI I4
    2.0L 103 kW (140 PS) TDI I4
    2.0L 125 kW (170 PS) TDI I4

    Bu motor nedir?


    2 litre turbosuz (SDI = Saug Diesel Injektion / Emmeli Dizel Enjeksiyon) düz 4 silindir 75 HP motor. SOHC 8V özellikli ve Türkiye'ye gelmedi.
    İlginç değil mi, ayni hacimden 170 HP de, 204 HP de elde ediliyor am ucuz ve turbosuz diye bunu da tercih edenler var (CADDY'de bu motor var ve Türkiye'ye de geldi).

    http://de.wikipedia.org/wiki/Saugdiesel

    Şu anda da sadece CADDY'de satılıyor. Turbosuz ve/veya kompresörsüz, motora aşırı dolumu (fazla hava sevkiyatını) pistonların atmosferik basınçlı (1 bar) havayı motors emmesine (saugen = emmek) dayalı çalışıyor.




    Als Saugdiesel wird ein Dieselmotor bezeichnet, der nicht über eine Aufladung, sei es durch Turbolader oder durch Kompressor verfügt, sondern direkt durch die Hubbewegung des Kolbens Verbrennungsluft in den Brennraum saugt.

    Wegen des deutlich reduzierten Aufwands an Regelungstechnik und des fehlenden Turboladers sind solche Motoren preiswerter, wartungsfreundlicher und bei der Fehlersuche übersichtlicher als aufgeladene Motoren. Dafür muss – bei identischem Hubraum – eine erhebliche Leistungseinbuße hingenommen werden, die ein so ausgerüstetes Fahrzeug in den Beschleunigungseigenschaften deutlich zäher erscheinen lassen. Im Gegenzug weisen derartige Motoren eine geringere Fehleranfälligkeit und eine längere Lebensdauer auf. In niedrigen Drehzahlbereichen geben sie ihre Leistung williger ab, denn sie verfügen nicht über ein sogenanntes Turboloch.

    Bei Volkswagen wird diese Bauform als SDI (Saugdiesel mit Direkteinspritzung) bezeichnet. Der Volkswagenkonzern ist auch der einzige Hersteller, der einen direkteinspritzenden Saugdiesel für PKWs im Programm hatte. Aktuell ist er nur noch im VW Caddy bestellbar.



    Aydınlattığın için teşekkürler.

    @Rice-R

    Sanada teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.