Şimdi Ara

Atmosferik Motor ile Turbo Motorun Ne Farkı Var ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
10
Favori
56.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hararet ve yağlama sorunu olmayan motorlara günlerce gaz basılabilir hiçbir şey olmaz vede turboyada....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    tahrikk ve vezir arkadaşlarım cevaplar için çok teşekkür ederim ama asıl merak ettiğim sorunun cevabını hala almış değilim.

    Soruyu fazla uzatmak istememiştim ama esasen sormak istediğimin tam karşılığı şuydu,

    şimdi örneğin Fiat Bravo 1.4 T-JET 16V 120 HP marka aracım var (araç herhangi başka bir marka turbo benzinli araç olabilir), Antalya'dan yola çıktım İzmir'e doğru gidiyorum. İzmir - Aydın arasındaki otobanın yarısını geçmişken birden çocuğum fenalaştı, nefes alamıyor acilen şehre ulaşmam lazım ve hastaneye yetiştiremezsem ölecek. Gece yarısı ve yol neredeyse bomboş. Tüm riskleri göze almışım ve başlamışım gaza sonuna kadar basmaya. Bu araç 5000 d/d da maksimum gücünü üretiyor ve son hız değeri 197 km/h olarak verilmiş. Varsayalım ki bu devirde ve bu hızda seyrediyorum sürekli. Bu tür bir kullanımda turbo ne kadar süre dayanır?

    Aslen merak ettiğim şey bu işte.



    WRC yarışları ya da gündelik kullanım farklı bir durum çünkü devamlı olarak tam gaz ve yüksek devirde gitmez arada mutlaka manevra ve yavaşlama anları yaşarsınız.

    tam gaz da yapsanız eğer soğutma sisteminiz sağlıklı yağınız tam sentetik ve yeni ise tam gaz gidebilirsiniz. Turbodan önce zararı olacak parçalar vardır , turbo altı üstü hava üflüyor onun ısınmasının temel nedeni eksoz gazlarının sıcaklığıdır . eksoz gazları turboyu ısıtır ve ısınmasını engelleyeek şey çekilen hava ve yağlama perfoermansıdır Dış hava sıcak ise her zman risk olacaktır ama kışın isterseniz avrupayı dolaşın birşey olmayacaktır. Kimse garanti veremez bu bir insanın kaç dakika koşacağı gibi birşey değildir. döngüde hata yoksa , soğutma -yağlama - hava cıaklığı ve kalitesi , maksimum güçte yol alabilirsiniz. HAva aşırı süratte aracı en iyi soğutan şeylerden birisidir ama yeterki aşırı ıcak ve nemli olmasın. Tabii ki söylemem lazım ki bu kadar uzun süre turboyu nar gibi kızdırdıktan sonra son 4-5 kmnizi sakin soğutma ile tamamlamalısınız , birden kontak kapatır hastaneye koşarsanız dönüşteki marşta ilginç problemler yaşayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    tahrikk ve vezir arkadaşlarım cevaplar için çok teşekkür ederim ama asıl merak ettiğim sorunun cevabını hala almış değilim.

    Soruyu fazla uzatmak istememiştim ama esasen sormak istediğimin tam karşılığı şuydu,

    şimdi örneğin Fiat Bravo 1.4 T-JET 16V 120 HP marka aracım var (araç herhangi başka bir marka turbo benzinli araç olabilir), Antalya'dan yola çıktım İzmir'e doğru gidiyorum. İzmir - Aydın arasındaki otobanın yarısını geçmişken birden çocuğum fenalaştı, nefes alamıyor acilen şehre ulaşmam lazım ve hastaneye yetiştiremezsem ölecek. Gece yarısı ve yol neredeyse bomboş. Tüm riskleri göze almışım ve başlamışım gaza sonuna kadar basmaya. Bu araç 5000 d/d da maksimum gücünü üretiyor ve son hız değeri 197 km/h olarak verilmiş. Varsayalım ki bu devirde ve bu hızda seyrediyorum sürekli. Bu tür bir kullanımda turbo ne kadar süre dayanır?

    Aslen merak ettiğim şey bu işte.



    WRC yarışları ya da gündelik kullanım farklı bir durum çünkü devamlı olarak tam gaz ve yüksek devirde gitmez arada mutlaka manevra ve yavaşlama anları yaşarsınız.

    tam gaz da yapsanız eğer soğutma sisteminiz sağlıklı yağınız tam sentetik ve yeni ise tam gaz gidebilirsiniz. Turbodan önce zararı olacak parçalar vardır , turbo altı üstü hava üflüyor onun ısınmasının temel nedeni eksoz gazlarının sıcaklığıdır . eksoz gazları turboyu ısıtır ve ısınmasını engelleyeek şey çekilen hava ve yağlama perfoermansıdır Dış hava sıcak ise her zman risk olacaktır ama kışın isterseniz avrupayı dolaşın birşey olmayacaktır. Kimse garanti veremez bu bir insanın kaç dakika koşacağı gibi birşey değildir. döngüde hata yoksa , soğutma -yağlama - hava cıaklığı ve kalitesi , maksimum güçte yol alabilirsiniz. HAva aşırı süratte aracı en iyi soğutan şeylerden birisidir ama yeterki aşırı ıcak ve nemli olmasın. Tabii ki söylemem lazım ki bu kadar uzun süre turboyu nar gibi kızdırdıktan sonra son 4-5 kmnizi sakin soğutma ile tamamlamalısınız , birden kontak kapatır hastaneye koşarsanız dönüşteki marşta ilginç problemler yaşayabilirsiniz.

    Cevap için çok teşekkür ederim hocam, gayet aydınlatıcı oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ustaların uydurduğu hurafeleri burada bir bir yaksak 1 top A4 gider ama satış temsilcilerinin uydurduğu hurafeler için dünyadaki tüm kağıt fabrikaları yetmez...

    - Bu ne?
    - Bu turbo efendim.
    - Peki ya bu?
    - O da kompresör.
    - Ne işe yarar.
    - Kompresör turboyu çevirir
    - Hadi ya...


    - Bu motorun otomatiği yok mu?
    - Yok
    - Neden?
    - Otomatik vitesli turbo motor yok
    - Fabrika mı koymuyor?
    - Turbo ve otomatik olmaz zaten.
    - Nasıl yani...?!?
    - Turbo motor ve otomatik çok yakar
    - Haaa...
    - Ondan turbo motor düz vites


    - Bu ne?
    - JETTA 1.4 TSI 170 HP 6-DSG
    - Üff, bunların hepsi 1 araba mı?
    - Evet, hem turbo, hem kompresör
    - Turbo motoru güçlü yapıyordu
    - Evet
    - Kompresör ne için var?
    - Efendim arabayı temizlemek için
    - Ne? Temizlemek için mi?
    - Evet, kamyonlarda da var, hava basar
    - Nerede bu kompresör?
    - Arkada, yedek lastiği yanında.
    - Lastiği şişirmek için de olur mu?
    - Efendim tabi ki, bakın kendiniz söylediniz!
    - Harikaymış ya, hem turbo, hem kompresör!
    - Teknoloji işte efendim...
    - Vay be, hiç kompresörüm olmamıştı.

    2009 da yazılmış ama şok oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ustaların uydurduğu hurafeleri burada bir bir yaksak 1 top A4 gider ama satış temsilcilerinin uydurduğu hurafeler için dünyadaki tüm kağıt fabrikaları yetmez...

    - Bu ne?
    - Bu turbo efendim.
    - Peki ya bu?
    - O da kompresör.
    - Ne işe yarar.
    - Kompresör turboyu çevirir
    - Hadi ya...


    - Bu motorun otomatiği yok mu?
    - Yok
    - Neden?
    - Otomatik vitesli turbo motor yok
    - Fabrika mı koymuyor?
    - Turbo ve otomatik olmaz zaten.
    - Nasıl yani...?!?
    - Turbo motor ve otomatik çok yakar
    - Haaa...
    - Ondan turbo motor düz vites


    - Bu ne?
    - JETTA 1.4 TSI 170 HP 6-DSG
    - Üff, bunların hepsi 1 araba mı?
    - Evet, hem turbo, hem kompresör
    - Turbo motoru güçlü yapıyordu
    - Evet
    - Kompresör ne için var?
    - Efendim arabayı temizlemek için
    - Ne? Temizlemek için mi?
    - Evet, kamyonlarda da var, hava basar
    - Nerede bu kompresör?
    - Arkada, yedek lastiği yanında.
    - Lastiği şişirmek için de olur mu?
    - Efendim tabi ki, bakın kendiniz söylediniz!
    - Harikaymış ya, hem turbo, hem kompresör!
    - Teknoloji işte efendim...
    - Vay be, hiç kompresörüm olmamıştı.

    2009 da yazılmış ama şok oldum

    Ben de istiyorum, hem Turbo hem kompresör. Ara sıra kompresörle aracın içini temizlerim.




  • "WANKEL 1.3cc 232hp Mazda RX8"

    WANKEL MOTORU İYİDİR :) EN İYİDİR :)
  • hulk09 nerede? mutlaka okumalı bu konuyu..
    TSi motorla, Civic motorunu bir tutan acemi arkadaştı kendisi..
  • Çok değerli bilgiler var bu başlıkta..
    yazan herkese teşekkür..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Atmosferik motor üretenler aşağıdaki 2 soruya cevap versinler. Neden hala bu sorunları aşamadılar? O kadar yıldır arge yapıyoruz diye geçiniyorlar.


    1. Tork Seviyesi neden düşük oluyor? Turbo olmadan yüksek torka neden sahip olamıyor? Bu kadar zor mu 1.6 atmosferik 200-300NM torka sahip araç üretmek. 200-300NM çok yüksek bir rakam değilken üstelik.

    2. Tork bandı neden atıyorum 1500-5000 devir aralığında eşit seviyede üretilemiyor. İlla TSI gibi bir teknolojimi şart.


    Bence atmosferik motor üreticileri artık bu iki sorunu çözmeli. Benzinli araçlara biraz teknoloji katmalı.

    Bugun sinirlarina yaklasmis bi motor olan polo gti bile kompresor+turbosu olmasina ragmen 250 nm tork uretebiliyor. Tork neden bu kadar onemli illa koltuga yapismanmi gerek gaza basinca ? 120 lik dizel bravo seni bu konuda tatmin eder gibi. Vezir hocam epey detayli anlatmis zevkle okudum yazilarinida su lafa takildim atmosferik araclara teknoloji katilmali demissin.

    Niye cag disi motora sahip bi arac kullaniyorsun ? Madem teknoloji yok ?

    Ben sana soyleyim bunu sende biliyorsun ama olsun.

    Basim agrimasin sorunsuz bi arac olsun az yaksin fiyati uygun olsun dedigin icin altindaki arac tsi degil. Altindaki aracin motorunun yakit tuketiminide cok iyi biliyorsun ne kadar teknoloji barindirdiginida. Birak sirtinda koltuga yapismasin ole ha denilince atmosferik motordan 300 nm tork uretilmez fizik kurallari diye birsey var belirli dengeler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 5 Ocak 2012; 14:10:09 >




  • Mesujım bulunsun merak eden arkadaslarım vardı
  • senersongur = sifir motor bilgisi
  • bütün firmalar honda mantığında olsa idi, turbo motora ne gerek var, sağlam değil, sorunsuz üretilmiyor, sizin ülkenizin yakıtı kalitesiz (nasıl oluyorsa, bence dünyadaki yakıt kaliteleri incelendiğinde ülkemiz çokda alt sıralarda değildir) dizel motorlarımız bozuluyor, derlerdi. Allahtan vw volvo ford renault ve fiat varda, turbo ve direk püskürtme teknolojisi gelişti.
  • senersongur, doğru soranı 9 köyden kovarlar. Sormaya devam et sen. motor mühendisi olmaya gerek yok. atmosferik=verimsiz bu kadar basit.
  • En temel fark verimlilik. Bütün çıktılar aynı olsa da yakıt tüketimi mutlak surette düşüktür. Çünkü fakir karışım söz konusudur, karışımdaki yakıt miktarı daha düşüktür, dolayısıyla tüketim de düşüktür.
  • Güzel konu olmuş.

    Turbo motor ağzıyla kuş tutsa yine atmosferiğin yerini tutamaz gözümde.
  • 1 yıl sonra konuyu hortlatmış olacağım ama değerli forum üyeleri affeder sanırım...

    Turbocharger denilen olay egzozda dönen bir pervane gibi düşünülebilir.Pervane ne kadar büyükse turbocharger'in devreye girmesi için o kadar yüksek dönme hızına ihtiyacı vardır.Bu dönme hızı motorun devri ile doğru orantılıdır.Turbocharger devreye girdiği andan itibaren motora soğuk hava üfler.Bu amaçla tuning dünyasında intercooler kullanıldığını çoğu kez duymuşsunuzdur.Duymayanlar var ise intercooler,turbocharger'dan üflenen havayı soğutmaya yarar.

    Süpercharger ise krank milinden çaldığı enerji ile motora hava üfler ama bu esnada %40 lara varan enerji kaybından dolayı turbo kadar verimli değildir.Turbocharger,araba çalıştığı anda devreye girer fakat motora ekstra güç verebilmesi için pervanelerinin belli bir dönme hızına ulaşması lazımdır ve bu hız turbocharger'in çapının büyüklüğüne göre değişir.Süpercharger ise gücünü krank milinden alır ve alt devirlerde devreye girerek turbocharger'în alt devirlerde olan cansızlık problemine ilaç mahiyetindedir.Günümüzde genel olarak biturbocharger,twinturbocharger ve hatta bmw'nin kullandığı triturbocharger vardır.Ayrıca turbocharger ve süpercharger'in beraber kullanıldığı araçlarda vardır(örneğin vw tsi).

    Biturbocharger sistemler 1 küçük 1 büyük turbocharger'dan oluşur ve araba devirlendikçe önce küçük turbocharger sonra ise büyük turbocharger devreye girerek arabanın hızlanmasına yardımcı olur.Twinturbocharger sisteminde 2 turbocharger aynı anda devreye girer.Bmw nin kullandığı triturbocharger sisteminde ise 2 tane küçük turbocharger 1 büyük turbocharger'ı besler yani 2 küçük turbocharger erken devreye girerek arabanın hızını artırır ve çalışma sırasını büyük turbocharger'a bırakır.Tsi motorlar da alt devirlerde çalışan bir süpercharger ve üst devirlerde çalışan bir turbocharger vardır.Süpercharger,turbocharger'ın alt devirlerde oluşturduğu boşluğu ve güç kaybını kapatmak amacı ile konulur.

    Turbocharger araçlar atmosferik araçlara oranlara daha düşük devirlerde daha yüksek tork sunarlar.Atmosferik araçlar ise düşük devirlerden yüksek devirlere doğru orantılı bir şekilde artan bir tork dağılımı sunarlar.Yani atmosferik araçların tork dağılımı turbocharger araçlara oranlara çok daha homojendir fakat maksimum tork değerlerini yaklaşık 4000 dd'de yakalarlar.Bunun sebebi çok yüksek devir çevirebilme kabiliyetleridir.Turbocharger araçlar ise maksimum tork değerlerini atmosferiğe oranla çok daha düşük devirlerde yakalarlar.Bunun en büyük avantajı (spor arabalar hariç) kullanılan aracın düşük devirlerde tatminkar bir güç sunarak devirlenmeye ihtiyaç duymaması ve nispeten daha az yakıt tüketmesidir.

    Yani günlük kullanım için alınan bir araçta turbocharger tercih edilmelidir.Spor araçlarda ise bu tercih kişinin zevkine kalmıştır..




  • safir S kullanıcısına yanıt
    Bu konuyu açtığımı bile unutmuştum hocam
  • CrackerTurk kullanıcısına yanıt
    Faydası olduysa ne ala,olmadıysa kusuruma bakmayın gereksiz bir paylaşım olmuş der geçeriz :)
  • safir S kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler vermişsiniz hocam
  • taner beyin kendisi olmasa da, hala yazdıklarından yararlanıyoruz. gitmeseydi iyiydi...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.